Sosiaalityön pääsykoe 2021
Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?
Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.
Kommentit (992)
Joskun on tullut jotain tuloksia jo aiemmin, mutta ne kaikki ovat olleet aika pieni aloja. En usko, että mitään tuloksia sosiaalityöstä tulee ennen heinäkuuta. Todennäköisin on ihan tuo viimeinen päivä tai aikaisintaan viimeinen viikko
Näkeekö joku Vipusesta, että montako on ottanut tällä hetkellä paikan vastaan Helsingin sosiaalityöhön? Entä Helsingin sosiaalitieteisiin?
Tuula kirjoitti:
Näkeekö joku Vipusesta, että montako on ottanut tällä hetkellä paikan vastaan Helsingin sosiaalityöhön? Entä Helsingin sosiaalitieteisiin?
Sosiaalityöhön alle 5 ja sosiaalitieteisiin 8-10.
Entäs Jyväskylään?
Itse ei mahdollisuutta katsoa, olisin tosi kiitollinen, jos joku tsekkaisi.
Siis miten niin vähän on helsingin paikkoja otettu vastaan?
Juuri kukaan ei ole ykköstoiveessaan, joten paikkoja ei voi ottaa vastaan.
Heillä sosiaalityö on siis ns. vara-ala, eikä ykköstoivealalle ole päässyt.
Helsingin jonot voivat siis liikkua vielä paljonkin, koska esim. psykan hakija ei välttämättä ota sosiaalityön paikkaa vastaan, ettei ensikertalaisuus mene.
Vierailija kirjoitti:
Juuri kukaan ei ole ykköstoiveessaan, joten paikkoja ei voi ottaa vastaan.
Heillä sosiaalityö on siis ns. vara-ala, eikä ykköstoivealalle ole päässyt.
Helsingin jonot voivat siis liikkua vielä paljonkin, koska esim. psykan hakija ei välttämättä ota sosiaalityön paikkaa vastaan, ettei ensikertalaisuus mene.
Onks siis varasijalta 20. enskana mahollista päästä vai luovutanko helsingin suhteen?😅😂
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ainakin tullut koevalintapalkit näkyviin!
sostyö vai sostieteet?
hmm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sostyö vai sostieteet?
Mulla sosiaalityössä ei ainakaan näy.
hmm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sostyö vai sostieteet?
Yhteiskuntatieteissä näkyy mulla ainakin ja alempana oleva sosiaalityö meni kokonaan ”kesken” tilaan
Mulla ainakin näkyy sosiaalityön kohdalla opintopolussa ihan sama kuin vikan kuukauden ajan. Eli todistuspistejono ja "opiskelijavalinta kesken", ei mitään koevalintapalkkeja eikä muutakaan.
Eli 9.7. tulee, tuskin ennen.
"Yhteiskuntatieteissä näkyy mulla ainakin ja alempana oleva sosiaalityö meni kokonaan ”kesken” tilaan. "
Siis minkä kaupungin sosiaalityö? Helsingin? Ja olitko sinne siis varasijalla?
Vierailija kirjoitti:
"Yhteiskuntatieteissä näkyy mulla ainakin ja alempana oleva sosiaalityö meni kokonaan ”kesken” tilaan. "
Siis minkä kaupungin sosiaalityö? Helsingin? Ja olitko sinne siis varasijalla?
Jyväskylän sosiaalityö ja olin sinne todistuksella varasijalla, mutta varasijaa ei näy enää ja siirtyi kokonaan ”kesken”. Päivittävätkö jotain vai onkohan jokin häiriö?
Ainakaan Helsingin sosiaalityön jonoihin ei ole tullut muutoksia. Sosiaalityö ja sosiaalitieteet. Joten uskon että päivittävät sitä Jyväskylän jonoa jotenkin. 🤔
Olen siis itse noihin molempiin Helsinkiin jonossa ja katsoin äsken opintopolun.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan Helsingin sosiaalityön jonoihin ei ole tullut muutoksia. Sosiaalityö ja sosiaalitieteet. Joten uskon että päivittävät sitä Jyväskylän jonoa jotenkin. 🤔
Kellään ei ole sitä tilannetta, että jonottaisi Helsingissä ylempään kaupunkiin, koska Helsinkiin on korkeimmat pisterajat. Helsingin tilanne ei siis muutu muiden kaupunkien tulosten myötä.
Voi kai sekin olla, että sosiaalityö on mennyt kesken, jos on päässyt ylemmälle toiveelle ja siihen on tulossa tulokset pian?🤔 näin ainakin joskus täältä lukenut
Pääsykokeen tulokset ovat tulleet useana vuonna juuri viimemetreillä. Eli ei kannata vielä odotella.