Savustettu lohi kaupassa, 34€/kilogramma
Aion sitä kyllä ostaa jouluksi muulle perheelle. Itselläni on kala-allergia. Melko hintavaa vaan.
Kommentit (28)
Ihan mikä tahansa lohi näkyy jotakuinkin ton olevan. Suikaleet, fileet... no ainaki 25e.
Mikä siinä kalassa oikein maksaa. Kuitenkin halvimman puoleista "lihakarjaa" kasvattaa, kunhan jossain altaassa pitää ja välillä roiskii jotain kalaruokaa. Köyhissä maissakin yleensä köyhät kalastaa ja elää kalalla. Täällä se sitten on joku ihme luxusruoka.
Kokonainen lohi 7.99e kg
Savustus pönttö 40 e
Seuraavat tulee halvaksi, pitää vain nähdä vaivaa
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä kalassa oikein maksaa. Kuitenkin halvimman puoleista "lihakarjaa" kasvattaa, kunhan jossain altaassa pitää ja välillä roiskii jotain kalaruokaa. Köyhissä maissakin yleensä köyhät kalastaa ja elää kalalla. Täällä se sitten on joku ihme luxusruoka.
Siitäpä sitten kasvattelemaan 👍👍
Hieman hävetti, kun oli kesällä saksalaisia vieraita. Olivat lukeneet kuinka Suomessa on valtavasti järviä ja millainen suomalainen keittiö on eli täällä syödään lähiruokaa ja kalaa. Halusivat kovasti syödä kalaa. Sitten kerroin, että enimmäkseen Suomessa syödään norjalaista lohta, niin kuin Saksassakin, paitsi, että se on täällä kalliimpaa kaupassa kuin Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Kokonainen lohi 7.99e kg
Savustus pönttö 40 e
Mä savustan lohen aina itse.
Ostin K-Supermarkeista tänään lämmisavustettua kotimaista kirjolohta 9,90€/kg.
Vierailija kirjoitti:
Hieman hävetti, kun oli kesällä saksalaisia vieraita. Olivat lukeneet kuinka Suomessa on valtavasti järviä ja millainen suomalainen keittiö on eli täällä syödään lähiruokaa ja kalaa. Halusivat kovasti syödä kalaa. Sitten kerroin, että enimmäkseen Suomessa syödään norjalaista lohta, niin kuin Saksassakin, paitsi, että se on täällä kalliimpaa kaupassa kuin Saksassa.
Okei sietääkin hävetä kun et mennyt niiden kanssa ongelle vaan hait kaupasta ulkomaista kalaa.
Osta savustuspönttö. Kaveri tarjosi itse savustettua lohta, ja oli kyllä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonainen lohi 7.99e kg
Savustus pönttö 40 e
Meillä myös. Lohi maksoi 8e kilo, huomenna herkutellaan ja jouluna taas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa se silti olisi kaloja kasvattaa kerrostalokämpässä kuin sikoja ja nautoja, arvon kettuilija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonainen lohi 7.99e kg
Savustus pönttö 40 e
Siitä vaan, me ostetaan valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvoin se savun maku on yhtä hyvä kuin ammattimaisesti savustetussa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Helsingin keskustassa kun kesäisin kävelee turistit kyselee missä ol hyvä kalaravintola. Öööö ei ole edes huonoja kalaravintoloita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvoin se savun maku on yhtä hyvä kuin ammattimaisesti savustetussa.
Oli kyllä tosi hyvää, kun vielä kuumana tuli siihen lautaselle. En tuota parempaa edes odottaisi kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa se silti olisi kaloja kasvattaa kerrostalokämpässä kuin sikoja ja nautoja, arvon kettuilija.
Valintakysymys.
K-ruoastakaan en löydä täällä kokonaista lohta, on ainoa missä kalatiski. En kyllä ikinä käy, kun kallis kauppa. Fileetä jotain k-menua näkyi 20e/kg. Liekö siellä sitten sitä 8e kokonaista jos paikalle jaksaa vääntäytyä.
Paikkakunnan muut kaupat myyvät vain valmiiksipakattuja fileitä.
Vierailija kirjoitti:
Kokonainen lohi 7.99e kg
Savustus pönttö 40 e
Taas jotain köyhäilyä. Itse ostan aina kalakaupan tiskiltä lohta ym.
kaikkee ppaskaa säkin ostat, etsi kunnon oikeaa kotimaista kalaa eikä mitään sairasta loh...
ahhaaa nythän mä hokasin....jooo, ovelaa....