Sosiaalityön pääsykoe 2021
Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?
Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.
Kommentit (992)
Apua. Mulla lukee helsinki, tampere, turku että ei mutta kuopio rovaniemi lukee ensin ei mut sitten valinta kesken. En ymmärrä. Onko vika siinä että hain sh papereilla kun kaikessa maristaan et en ole suorittanut tutkintoa jolla saisin todistuspisteitä. En ymmärrä tätä yhtään, ehkä parempi etten pääse.
Liiläälöö kirjoitti:
Apua. Mulla lukee helsinki, tampere, turku että ei mutta kuopio rovaniemi lukee ensin ei mut sitten valinta kesken. En ymmärrä. Onko vika siinä että hain sh papereilla kun kaikessa maristaan et en ole suorittanut tutkintoa jolla saisin todistuspisteitä. En ymmärrä tätä yhtään, ehkä parempi etten pääse.
Mikä ei?
Et voi hakea sairaanhoitajan papereilla kandiin. Sulla pitää olla lukio tai amis käytynä (niin kuin varmaan onkin?). Olitko pääsykokeessa?
Jos tarkoitat maisterihakua, silloin pitää olla luettuna sosiaalityön perus- ja aineopinnot. Jos sinulla ei ole niitä, et voi tulla valituksi.
Onko tässä keskustelussa ketään maisterihaussa hakevia? Tänään oli jotain tietoja tullut. Mikähän on raja Hesaan?
Eiks oo järkevämpi suorittaa perus-ja aineopinnot ja hakea sitten maisterihaussa kuin hakea kandi+maisteriin?🧐 eiks se sit olisi nopeampaa?
Vierailija kirjoitti:
Eiks oo järkevämpi suorittaa perus-ja aineopinnot ja hakea sitten maisterihaussa kuin hakea kandi+maisteriin?🧐 eiks se sit olisi nopeampaa?
Pitää olla alempi korkeakoulututkinto (miltä tahansa alalta, myös AMK käy) niiden perus- ja aineopintojen lisäksi.
Alanvaihtajalle on nopeampi reitti.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä keskustelussa ketään maisterihaussa hakevia? Tänään oli jotain tietoja tullut. Mikähän on raja Hesaan?
Mä hain maisterihaussa Turkuun, ei oo vielä tullut tuloksia sieltä.
Miten uskotte varasijojen vielä liikkuvan? Läheltä liippaa todistusvalinnalla, mutta mitä uskotte onko sijalta 11 enää mitään tsäänssiä Jyväskylään. Masentaa.
Minä Kuopioon aiempien opintojen väylässä varasijalla 35. =D Ja Jyväskylään, Turkuun, Lappiin ja Kuopioon hain maisteriväylässä. Pääsykokeen kautta vielä Kuopioon lisäksi.
Tampereelle todistusvalinnassa varasijalla 6, onkohan mahiksia päästä? En luota siihen et pääsykokeen kautta pääsisin
Uskoisin, että sh-papereilla voi hakea? Mulla on pohjalla maisterin tutkinto ja laitoin sen pohjakoulutukseksi (ja opintopolun mukaan kävi vaihtoehdoksi) koska haen pelkällä pääsykokeella kandi+maisteri ohjelmaan
Lisäyksenä, et mullakin näkyy opintopolussa hakukohteiden alla muutkin jonot, ja niiden alla etten ole päässyt. Ne varmaan näkyy kaikille, vaikkei niiden väylien kautta ole hakenut
Ainakin viime vuonna varasija 14 ei riittänyt siihen, että ois saanu opiskelupaikan stadista :(. Tosin olen siis ei-ensikertalainen.
Valintakoepalkit tullut nyt myös tampereelle, turkuun ja jyväksylään😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla alempi korkeakoulututkinto (miltä tahansa alalta, myös AMK käy) niiden perus- ja aineopintojen lisäksi.
Alanvaihtajalle on nopeampi reitti.
Onko tosiaan näin? Eikö tarvitse tehdä sitä kandityötä jos menee tätä reittiä? Korvaako amkin opinnäytetyö ikäänkuin sen?
Eikun tarkoittaa, että ylemmät ovat sijoittelussa. Ei ennen sijoittelua tiedä pääseekö vai ei, ei edes Opintopolku.