Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teillä tuilla elävillä ei ole mitä keskiluokalla on?

Vierailija
10.01.2021 |

Kysytäänpä näin päin.

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velkaa

Tämä on totta! Ja toisinpäin sanottuna: tuilla elävillä on harvoin mahdollisuutta kasvattaa omaisuuttaan, kuten monet keskiluokkaiset tekevät joka kuukausi asuntovelan maksamisen muodossa.

Tätä olin tulossa itsekin sanomaan. Ehkä tärkein pointtu juuri tämä, että tuilla elävillä ei ole mahdollisuutta kasvattaa omaisuuttaan, mm. omistus-, sijoitusasuntojen ja osakesalkkujen muodossa. Esim. tt-tuesta ei saa sijoittaa eikä oikein säästääkään. 

Tämä on syy siihen, miksi rikkaammat jatkuvasti rikastuvat ja tuolla elävät köyhtyvät eli tuloerot kasvavat ja kärjistyvät.

Tttukilaiset ei tosiaan voi säästää mutta muista tuista saa säästää jos vain suinkin pystyy. Itse saan kuntoutustukea ja säästän niin paljon kuin vaan mahdollista, kukaan ei sitä kiellä ja vaikka säästäisin miljoonan niin olen edelleen siihen oikeutettu.

Vierailija
142/154 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työpaikka. Mutta työterveyshuolto on työpaikkaselvitys ja terveystarkastus kolmen vuoden välein. Lääkärikäynnit pitää hoitaa itse muualla. Ei mulla ole mitään työsuhdeläppäriä, vaikka teen suunnittelutyötä. Töissä on pöytäkone. Mulla on vain lankapuhelin - valitettavasti joudun joskus käyttämään omaa ja olen sanonut pomolle, että ei mielellään työasioita omaan puhelimeeni jos ei ole ihan pakko. Minä saan kahvit työantajan puolesta, mitään lounasseteleitä ei ole. Aika harvalla ne lounassetelit on ja nehän on verotettavaa tuloa, tai joissakin paikoissa ne maksetaan palkkarahoilla tietty summa niiden arvosta.  Lounasseteli ei tarkoita maksutonta lounasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä jankkausta.

Tuet eivät liity yhteiskuntaluokkaan, sillä myös keskiluokka, jopa miljonäärit saavat tukia.

Esim. työttömyystuki, kotihoidontuki, omaishoitajantuki, lapsilisät, sairauspäiväraha, vanhempainraha jne. jne.

Luulen ap. juuri saaneen duunin ja nyt kuvittelee 2000€ palkalla kuuluvan keskiluokkaan.

Mutta onko mitään järkeä siirtää rahaa tukina ja sitten periä ne veroina samoilta ihmisiltä takaisin? Hölmölän touhua se lähinnä on.

Vierailija
144/154 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha kaverini putosi kerran 3-4 kk ajaksi tukiverkon ulkopuolelle. Hän bunkkasi kavereiden kimppakämpän keittiössä, söi dyykkaamiaan ruokia. Budjetti hänellä oli kuulemma luokkaa 20€/kk. Siis kaksi kymppiä. Omaisuus mahtui kahteen kassiin.

Ja hän muistelee tuota aikaa vapauttavimpana kokemuksena elämässään. Hän vain toteaa nykyisin, että selviytyy tiukassa paikassa mistä tahansa.

Kaverillesi ei tullut sitten mieleen hakea toimeentulotukea? Suomessa saa koditonkin käteen vähintään sen vähän alle 500€ perusosan verran, kunhan vaan osaa hakea sitä. 20€/kk ei kenenkään tarvitse elää, jos ei halua.

Ei saanut opiskelijana tt-tukea. Ei tosin opintotukeakaan. Opintolaina oli saatu ja juotu.

Vierailija
145/154 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velkaa

Tämä on totta! Ja toisinpäin sanottuna: tuilla elävillä on harvoin mahdollisuutta kasvattaa omaisuuttaan, kuten monet keskiluokkaiset tekevät joka kuukausi asuntovelan maksamisen muodossa.

Tätä olin tulossa itsekin sanomaan. Ehkä tärkein pointtu juuri tämä, että tuilla elävillä ei ole mahdollisuutta kasvattaa omaisuuttaan, mm. omistus-, sijoitusasuntojen ja osakesalkkujen muodossa. Esim. tt-tuesta ei saa sijoittaa eikä oikein säästääkään. 

Tämä on syy siihen, miksi rikkaammat jatkuvasti rikastuvat ja tuolla elävät köyhtyvät eli tuloerot kasvavat ja kärjistyvät.

Tttukilaiset ei tosiaan voi säästää mutta muista tuista saa säästää jos vain suinkin pystyy. Itse saan kuntoutustukea ja säästän niin paljon kuin vaan mahdollista, kukaan ei sitä kiellä ja vaikka säästäisin miljoonan niin olen edelleen siihen oikeutettu.

Saa säästää toimeentulotuesta, siitä on ennakkotapaus. Sun tilillä saa olla vaikka 2000e ja saat silti toimeentulotukea, kunhan pystyt osoittamaan että ne 2000 on säästetty tuista.

Vierailija
146/154 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuilla elävä ei saa koskaan tuntea, että elämä olisi omassa hanskassa. Tuet voidaan ottaa pois ja joku kontrolloi jatkuvasti. Mielenterveys voi kärsiä. Tieto, ettei koskaan itse ansaitse mitään, vaurioittaa ihmistä.

Vierailija
147/154 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesivessaa, suihkua, lämmitystä jokaisessa huoneessa.

Vierailija
148/154 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkadianmäeltä tulee toimeentulotuelle Uudet säännökset, ei ole enää yhtä helppoa olla ttt.

Vierailija
149/154 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesivessaa, suihkua, lämmitystä jokaisessa huoneessa.

Lampaat maksaa minun veden ja sähkön. Käyn monesti sellaisissa tunnin pituisissa lämpimissä suihkuissa ja lattialämmitys on täysillä talvisin. Vapaa-ajaton puolestaan ei viitsi niin tehdä.

Vierailija
150/154 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkadianmäeltä tulee toimeentulotuelle Uudet säännökset, ei ole enää yhtä helppoa olla ttt.

Tuota samaa mantraahan on kuultu jo viimeiset 20 vuotta

Vierailija
151/154 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuilla elävä ei saa koskaan tuntea, että elämä olisi omassa hanskassa. Tuet voidaan ottaa pois ja joku kontrolloi jatkuvasti. Mielenterveys voi kärsiä. Tieto, ettei koskaan itse ansaitse mitään, vaurioittaa ihmistä.

Ihminen vetää tästä pian johtopäätöksen, etteivät muutkaan ole mitään ansainneet. Juuri näin.

Vierailija
152/154 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoa lapsikatrasta jota ei pysty itse elättämään.

Vierailija
153/154 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velkaa

Saa säästää toimeentulotuesta, siitä on ennakkotapaus. Sun tilillä saa olla vaikka 2000e ja saat silti toimeentulotukea, kunhan pystyt osoittamaan että ne 2000 on säästetty tuista.

Kyllä, mutta tukesi voidaan tosiaan milloin tahansa perua noihin säästöihin vedoten. Toki voi sitten lähteä oikeuteen, mutta kuka jaksaa tuollaista jatkuvaa raskasta sotkua ja viranomaistaistoa.

Vierailija
154/154 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä jankkausta.

Tuet eivät liity yhteiskuntaluokkaan, sillä myös keskiluokka, jopa miljonäärit saavat tukia.

Esim. työttömyystuki, kotihoidontuki, omaishoitajantuki, lapsilisät, sairauspäiväraha, vanhempainraha jne. jne.

Luulen ap. juuri saaneen duunin ja nyt kuvittelee 2000€ palkalla kuuluvan keskiluokkaan.[/]

Lapsilisä ei ole tuki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä