Mitä teillä tuilla elävillä ei ole mitä keskiluokalla on?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa, hiustehoitoainetta, kampaajakäyntejä, uusia talvikenkiä (edelliset jo irvistelee), rintaliivejä (Changesta tai mistään muualtakaan), ravintolakäyntejä, elokuvakäyntejä... en mä jaksa edes luetella enempää.
Itsellä on kaikkia noita ja elän tuilla.
Itsellå ei ole ravintolakäyntejä jne ja tulot on ylempää keskiluokkaa...
En ymmärrä tätä jankkausta.
Tuet eivät liity yhteiskuntaluokkaan, sillä myös keskiluokka, jopa miljonäärit saavat tukia.
Esim. työttömyystuki, kotihoidontuki, omaishoitajantuki, lapsilisät, sairauspäiväraha, vanhempainraha jne. jne.
Luulen ap. juuri saaneen duunin ja nyt kuvittelee 2000€ palkalla kuuluvan keskiluokkaan.
Lapsia, autoa, taloa, kalliita harrastuksia, tarvetta nokkia niitä joilla menee huonommin
Vierailija kirjoitti:
Tuet eivät liity yhteiskuntaluokkaan, sillä myös keskiluokka, jopa miljonäärit saavat tukia.
Esim. työttömyystuki, kotihoidontuki, omaishoitajantuki, lapsilisät, sairauspäiväraha, vanhempainraha jne. jne.
Luulen ap. juuri saaneen duunin ja nyt kuvittelee 2000€ palkalla kuuluvan keskiluokkaan.
Mä olen keskiluokkaa, enkä saa mitään noista tuista enkä mitään muitakaan tukia.
Kaikki saan itse maksaa ja niin se kuuluis muillekkin.
Mahdollisuutta suunnitella ja sen lisäksi toteuttaa elämäänsä pidemmällä aikavälillä. Voi toki suunnitella, mutta realistisesti, työssä käyvällä on paremmat edellytykset suunnitella ja toteuttaa elämäänsä työn lisäksi.
Taloudellinen epävarmuus on suurempi versus työssä käyvä verrokki.
Mee töihin ei ole itsestäänselvyys, vaikka se usein hoetaan. Jatkuvat hylyt nakertavat itsetuntoa.
Eli mielenrauhan puute, jatkuva epävarmuus ja riippuvuus eri instansseihin, joiden varassa almut ovat ym.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täytyy koko ajan vertailla? Huomaa ettei nämä jankkaajat ole onnellisia. Olivat he sitten työssäkäyviä tai ei.
Jatkuva vertailu lisää pahaa oloa ja tyytymättömyyttä omaan elämään. Tällä palstalla sitä näkee runsaasti.
Tuet pitäisi poistaa ja antaa Darwinismin hoitaa heikko aines pois Suomea pilaamasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuet pitäisi poistaa ja antaa Darwinismin hoitaa heikko aines pois Suomea pilaamasta.
Tukia pitäisi päinvastoin nostaa ja veroja korottaa. Lisäksi viikonlopuistakin pitäisi tulla valtakunnallisia työpäiviä, koska lampaathan tykkäävät työnteosta. Sillä saataisiin Suomi nousuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velkaa
Tämä on totta! Ja toisinpäin sanottuna: tuilla elävillä on harvoin mahdollisuutta kasvattaa omaisuuttaan, kuten monet keskiluokkaiset tekevät joka kuukausi asuntovelan maksamisen muodossa.
Tätä olin tulossa itsekin sanomaan. Ehkä tärkein pointtu juuri tämä, että tuilla elävillä ei ole mahdollisuutta kasvattaa omaisuuttaan, mm. omistus-, sijoitusasuntojen ja osakesalkkujen muodossa. Esim. tt-tuesta ei saa sijoittaa eikä oikein säästääkään.
Tämä on syy siihen, miksi rikkaammat jatkuvasti rikastuvat ja tuolla elävät köyhtyvät eli tuloerot kasvavat ja kärjistyvät.
Toimeentulotuesta saa säästää.
Eipä tule nyt mitään mieleen, meillä on okt, kesämökki, sähköauto, purjevene, labradorinnoutaja, velkaa muutama tonni, uima-allas pihalla. Ja metsähiiriä jäljestä päätellen, samoin jäniksiä, näitä tuskin on kaikilla keskiluokkaisilla.
Ja tuilla porsutellaan, saan työttömyystukea ja joulukuussa saatiin kiva tukipotti sijoitusasuntoon valtiolta, kun uusittiin hissi ja asunnon arvo nousee vain entisestään.
Eipä tässä ole "köyhänä" valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen keskiluokkaa, enkä saa mitään noista tuista enkä mitään muitakaan tukia.
Kaikki saan itse maksaa ja niin se kuuluis muillekkin.
Todellisuudessa keskiluokalla ei pyyhi hyvin, koska heiltä puuttuu riittävä ostovoima, jotta voisi hyödyntää yhteiskunnan tukia
Esim. palkata oma siivooja tai lastenhoitaja ja vähentää palkka verotuksessa kotitalousvähennyksenä tai valtion tuet kiinteistöihin ja sijoitusasuntoihin esim. energia-, hissiavustukset jne. jolloin arvo nousee entisestään, verovapaat osingit ja optiot, tuet metsätiloihin, yksityisteihin, autoihin (romutuspalkkiot ja sähköautot)
Yhteiskunnat tuet harrastuksiin, kulttuuriin, taiteisiin jne. Jostakin oopperalipusta maksat 300€ ja valtio maksaa palveluntarjoajalle 1000€, samoin urheilu ja liikunta jne.
Yksityinen terv.hoito, terapiat, hieronta, suuhygienesti, josta suurimman osan maksaa Kela. Jopa silmälasit voi laittaa työterv.hoitoon ja niistäkin osan maksaa Kela.
Ja kaikki edellä mainitut ovat myös yhteiskunnan tukija saajalle. Myös ne verovapaat osingot ja optiot.
Kyllähän nämä "köyhien" tuet, josta vain keskiluokka unelmoi, niin ovat suuret.
Viime vuonna esim. Antti Herlin sai maataloustukea lähes puoli miljoonaa euroa tai parhaimmillaan Nalle Wahlroosin kartano yli 2 milj. maataloustukea, vaikka Wahlroosin perhe asuu Ruotsissa.
Ja monella köyhällä on monia asioita, mitä heillä ei ole esim. verovapaat ostokset ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa, hiustehoitoainetta, kampaajakäyntejä, uusia talvikenkiä (edelliset jo irvistelee), rintaliivejä (Changesta tai mistään muualtakaan), ravintolakäyntejä, elokuvakäyntejä... en mä jaksa edes luetella enempää.
No jos nyt jatkan sen verran, että työterveyshuoltoa ei ole. Terveyskeskuksessa asiani on ollut kesken jo neljännesvuoden. Ei ole lounasseteleitä, ei työsuhdepuhelinta, ei työsuhdeläppäriä, ei työsuhdebussilippua (meillä oli sellainenkin), ei virkistysseleleitä...
Eihän noita ole muillakaan. Puhelin on, että voin kirjata itseni sisään ja iltapäivällä ulos.
Ihan pakko kysyä ap. Saatko jotain mielihyvää tai sisältöä elämään, näillä aloituksilla, jolla haluat syyllistää ja lyödä jo lyötyä, sillä lähes aina, köyhyys ja tuilla eläminen ei suinkaan ole oma valinta, vaan se on monen sattumien summa ja jo syntymähetkellä jaetaan erilaiset pelikortit meille jokaiselle ja siihen on tyytyminen.
Kuka tahansa, oli köyhä tai rikas voi sairastua, jäädä työttömäksi, nytkin yli 400.000 työtöntä tai joutua onnettomuuteen tai tapaturmaan, jolloin elämä menee tuhanneksi sirpaleeksi muutamassa minuutissa, ilman omaa syytä.
Jos saat ap. elää pitkän elämän, tulet vielä tämän elämässäsi huomaamaan ja sitten saat "nauttia" mitä on elää tt-tuella. Ihminen on kovin pieni maailman kaikkeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nämä "köyhien" tuet, josta vain keskiluokka unelmoi, niin ovat suuret.
Viime vuonna esim. Antti Herlin sai maataloustukea lähes puoli miljoonaa euroa tai parhaimmillaan Nalle Wahlroosin kartano yli 2 milj. maataloustukea, vaikka Wahlroosin perhe asuu Ruotsissa.
Ja monella köyhällä on monia asioita, mitä heillä ei ole esim. verovapaat ostokset ulkomailla.
Epäilen vähän, että nuo kartanot tuottaa nippa nappa niihin käytetyt rahat takaisin tuista huolimatta.
Kylkyl. Ja jos tuilla eläjät voisivat sijoittaa, hetken päästä ei tukia enää tarvittaisi. Siinä menisi vasemmistolta äänet.