Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?
Kommentit (1236)
En jaksaa käydä tätä puolesta-vastaan -ketjua läpi.
En ole mikään Martina Aitolehti -fani, mutta olen samaa mieltä siitä, että lihavuus on itse aiheuttetua eikä liity kehopositiivisuuteen millän tavalla.
Mitä positiivista siinä on, kun rasva roikkuu reisiin asti mahasta?
Kun et löydä enää kehopositiivisyydestä huolimatta vaatteita?
No, Lidl tuntuu olevan sillä radalla, kun housujen lähtökoko on 50.
Jännä ettei kehopositiiviset vaikuta kovinkaan positiivisilta ja itseensä tyytväisiltä.
Kauheat kampanjat oikeiden valmetajien kursseja vastaan ja kehotetaan netistä nappaamaan kaikenmaailman huuhaa juttuja. Ilmankos ei painonhallinta onnistu, kun puuhastellaan mitä sattuu eikä noudateta normaaleja tavallisia riokasuosituksia.
Varmaan shottia kippautuu samaa tahtia kommenttispämmin kanssa.
Martinalla ei ole oikeutta haukkua ja arvostella muita ihmisiä. Jos joku ei ole ok, niin väkivaltaisuus ja ilkeily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martinahan vaan yrittää myydä tässä omia valmennuksiaan ja eiköhän kaikki jo tiedä, että nämä valmennukset ja muut aiheuttavat useimmille vaan jojoilua painon kanssa. Aluksi laihdutaan, mutta lähes kaikilla paino alkaa ajan kanssa nousemaan takaisin ja itseinho on kamala.
Martina itsekin näyttää olevan edelleen syömishäiriöinen, sen verran fanaattiselta touhulta näyttää syömisen ja liikunnan kanssa. Eli ortoreksialta, mutta silti hänelle vaan hurrataan koska on hoikka. Hoikkaa ihaillaan aina, ihan sama millä keinoilla se hankitaan. Kukaan ei ole huolissaan hoikkien elintavoista, ihme juttu.
Jokainen ylipainoinen tietää, että ylipaino altistaa erilaisille sairauksille. Sitä ei tarvi tulla ”ystävällisesti” kertomaan joka välissä.
Sinä et ainakaan näytä tietävän Martinan valmennuksista, jotka nimenomaan tähtäävät pysyvään elämäntapojen ja ruokailutottumusten muuttamiseen eikä äkkinäiseen painonpudotukseen. Miksi jauhat potaskaa ja valehtelet? Onko jotain henkilökohtaista vai miksi et pysy faktoissa.
Martina ei tavoittele hoikkuutta vaan terveyttä ja hyvää oloa sekä kuntoa. Ei hän erityisen laiha ole, kuten ei tarvitse ollakaan.
Juuri näin. Valmennuksessa olleena asia on juuri noin. Terveys kärkenä mennään ja ei laihuus. Itselleni suurin kummastus oli opetella syömään paljon ja söin aivan liian vähän eli olin vetänyt elimistöni säästöliekille! Kiitos valmennuksen kroppa alkoi toimimaan oikein.
Kyllä. 21 päivän haastehan on Martinan sanoin vain startti uuteen terveelliseen elämään, ei siis mikään taikatemppu tai pikakuuri. Yllättävän moni itseään asiantuntijana ketjussa pitävä ja Martinaa haukkuva tuntuu kallistuvan noiden huu-haa-temppujen puoleen kun kehottaa etsimään niitä itse ilmaiseksi netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Martina olisi tutustunut kehopositiivisuuteen, hän ymmärtästäsi että kehopositiibisyydessä sanotaan, minä olen ok, se mitä minä olen sisältä on ok ja ja kenelläkään Marttiinalla ei ole oikeutta tulla sanomaan yhtään mitään minun kropastani, niinkuin minulla ei ole oikeutta sanoa mitään Martinan kropasta.
On silti ok sanoa että lihavuus ei ole terveellistä eikä näin ok. Se on totuus. Ikävää jos pahoitat totuudesta mielesi.
Liikkumattomuus ei ole terveellistä, punainen liha, istuminen, sisälläolo, tupakka, sokeri, alkoholi, huumeet, lika, stressi, väärä unirytmi jne jne jne on epäterveellistä. Pitääkö ne huomauttaa joka kerta disclaimerina?
Kehopositiiviset eivät näe ylipainoa epäterveellisenä kuten tupakoijat eivät nähneet tupakointiaan epäterveellisenä joten askeihin piti laittaa teksti tupakka tappaa ja ruumiskuvia
HEP! Ei ole kyse vaatekoosta eikä makkaroista tai ulkonäöstä vaan terveydestä. Jos olet positiivinen niin miten lukuisat liikalihavuuden aiheuttamat sairaudet ja ennen aikainen kuolema istuvat kuvioon??
Vierailija kirjoitti:
Martina voisi seuraavaksi sanoa, että ihmisen pitää elääkseen hengittää. Silloin kaikki Martinan vainoajat ja jankuttajat lakkaisivat hengittämästä ja ongelma poistuisi itsestään. Mikähän lehti ottais kopin tästä?
Mahtava idea. Mara hullu pyörtyisi.
Vierailija kirjoitti:
Martinalla ei ole oikeutta haukkua ja arvostella muita ihmisiä. Jos joku ei ole ok, niin väkivaltaisuus ja ilkeily.
Kenelläkään ei ole oikeutta haukkua ja arvostella muita ihmisiä. Martina ei ole niin tehnyt. Luitko tuota juttua ollenkaan? Jos toteaa, että ylipaino on epäterveellistä, niin se ei ole haukkumista. Jokainen lääkäri tässä maassa, puhumattakaan terveydenhoitajista haukkuu tuolla logiikalla ihmisiä. Voi pyhä yksinkertaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole arvostellut eikä haukkunut. Mikä sun pointti on?
Martina muka ammattilainen? kirjoitti:
Mutta eihän kehopositiivisuus tarkoita vain sitä, että läskit hyväksytään sellaisina kuin he ovat!!!! Nyt olisi Martinan sekä artikkelin kirjoittajan kannattanut ottaa selvää mistä puhuvat. Tuo artikkeli ei kerro muusta kuin läskifobiasta. Kilot eivät korreloi suoraan tauteihin. Myös normaalipainoiset tai jopa laihat voivat olla tosi huonossa kunnossa, surprise?
Kehopositiivisuus liittyy kaikenlaisiin kroppiin. Eli siis tässä artikkelissa on menty metsään ja pahasti.
Mitäs se Martina lehtijutun mukaan sanoikaan:
– Kehopositiivisuus on alun perin ollut hyvä juttu. Viesti siitä, että kunnioittaa ja rakastaa omaa kehoaan on se sitten, millainen tahansa, on tärkeä. Kyllähän fakta kuitenkin on se, että lihavuus on monien sairauksien aiheuttaja, Martina sanoo
-Olen täysin vakuuttunut, että jokaiselle löytyy mieluinen laji, josta motivoituu. Tärkeintä on löytää itselleen liikunnallinen harrastus, jonka avulla pääsee pois hetkeksi arjen rutiineista ja velvollisuuksista.
– Suhteen ruokaan pitäisi olla mahdollisimman terve. Syömisen jälkeen ei saisi soimata itseään siitä, että on syönyt. Eihän ihminen soimaa itseään senkään jälkeen, kun on nukkunut. Kyse on kuitenkin ihmisen perustarpeista.
– Ilman sitoutumista mistään ei tule mitään. Ratkaiseva asia on, millä asenteella asioita tekee. Asioita ei tarvitse tehdä hampaat irvessä, mutta pitää tietää omat tavoitteensa ja sitoutua niihin.
En näe kyllä minkäänlaista fobiaa tai minkäänlaisen ulkonäön haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen ihmisen pitäisi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on ja rakastaa itseään. Itseinho ei auta ketään. Sen jälkeen kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, voi alkaa muutos kohti terveellisempää.
Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.[/quote
Jos lukee lehtijutun, niin näinhän Martinakin ajattelee asiasta. Tuon klikkiotsikon perusteella voisi päätellä muuta.
Martinalla on itsellään rankka syömishäiriötausta, josta on myös aikoinaan puhunut paljon.
Se ei tunnu kuitenkaan tehneen hänestä yhtään empaattisempaa muita syömishäiriöisiä kohtaan. Yleensähän tunnesyöminen on lihavuuden taustalla. Tuomitseminen on typerä tapa suhtautua asiaan.
Minusta tuntuu ettei osaan lempeys pure. Kyllä mulle lääkäri sanoi, että sun pitää tehdä jotain painollesi. Tarjosi ravintoterapeuttia ja itselläni liikaa oli 12 kg. Ei minulle lempeä viesti olisi mennyt perille. Puoliso yritti lempeästi vihjailla. Lääkärin jälkeen sisuunnuin ja lähdin Martinan haasteeseen. Siitä päivästä elämä onkin liikunnan ja terveyden osalta muuttunut totaalisesti 👍
Loistavaa! Itse se on lopulta se päätös tehtävä, niin painonpudotuksen kuin raitistumisenkin suhteen. Sitä ei kenenkän muun vuoksi kannata alkaa tekemään, vaan oman itsen, oman hyvinvoinnin ja terveyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen ihmisen pitäisi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on ja rakastaa itseään. Itseinho ei auta ketään. Sen jälkeen kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, voi alkaa muutos kohti terveellisempää.
Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.[/quote
Jos lukee lehtijutun, niin näinhän Martinakin ajattelee asiasta. Tuon klikkiotsikon perusteella voisi päätellä muuta.
Martinalla on itsellään rankka syömishäiriötausta, josta on myös aikoinaan puhunut paljon.
Se ei tunnu kuitenkaan tehneen hänestä yhtään empaattisempaa muita syömishäiriöisiä kohtaan. Yleensähän tunnesyöminen on lihavuuden taustalla. Tuomitseminen on typerä tapa suhtautua asiaan.
Tämän syömishäiriötaustansa olisi voinut haastattelussa tuoda myös esille. Ainakin minulle uusi tieto. Olisi auttanut ymmärtämään näitä mielipiteitä paremmin.
Martina on liikkunut ja urheillut aina, ei ole tavoitellut missimenestystä tai mallinuraa. Hänet bongattiin kadulta mallitoimiston leipiin ja miss hawaian tropic kisoihin ja siinä maailmassa laihuus on ihanne ja Martinakin liian llihava. Siitä alkoi se kilojen ja mittanauhan tuijotus. Oivalsi asian äitinsä avulla jossain vaiheessa ja omissa valmennuksissaan tuo kyllä aina esiin että tätä tehdään oman hyvän olon ja terveyden takia. Martinalla on joku juhladieetti tms parin viikon juttu, jonka esittelyssä korostaa että ei ole tarkoitettu pysyväksi tai edes usein toistettavaksi vaan ainoastaan jos joskus vaikka ennen häitään haluaa muutamasta kilosta eroon. Haaste ja muut valmennukset tähtää aina pysyvään muutokseen ruokavaliossa ja liikunnan lisäämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä seurasin tarkalla silmällä Jenny Lehtisen Vaakakapinaa sun muuta. Aikaisemmin olin jo tutustunut kehopositiivisuuteen amerikkalaisilla saiteilla, aikana kun lihoin lääkityksen takia nopeasti 25 kg. Äskettäin luin Jenny Lehtisen kirjan aiheesta.
Ja joka kerta, kun aiheesta luen, tulen samaan johtopäätökseen: JOKAINEN, joka on ollut sekä normaalipainoinen että lihava, tietää että ihan kaikki, ihan absoluuttisen jokaikinen toiminto on helpompi normaalipainoisena. Vaikka olisi ylipainoisena "hyväkuntoinen", vastaava kunto normaalipainoisena on kovempi -tätähän Jennykin ruikutti uudessa kirjassaan, kun että kuinka kovassa kunnossa hän on, mutta VO2max suhteutetaan painoon, yhyy. No johtuisiko tämä siitä, että sitä "kuollutta" painoa joutuu joka liikuntasuoritteessaan mukanaan raahaamaan?
Olen vieläkin hiukan ylipainoinen, noista 25 ylikilosta on nyt 17 lähtenyt. Muistan vieläkin kuinka yritin epätoivoisesti omaksua tuota kehopositiivisuutta että olisin voinut elää ylipainoni kanssa; että voinhan silti olla terve ja hyvässä kunnossa.
Valitettavasti kykyni kognitiiviseen dissonanssiin lienee oleellisesti heikentynyt, kun en millään pystynyt unohtamaan miltä tuntuu olla normaalipainoinen ja hyvässä kunnossa. Ja että se tuntuu ihan eriltä kuin olla ylipainoinen ja "hyvässä kunnossa".
Taivaan kiitos tässä on asia jolle voi itse tehdä niin paljon.
Toi Jenny vaikuttaa maaiman vähiten positiiviselta minkään suhteen. Itkee, huutaa, riehuu ja räyhää siellä sun täällä. Ei vaikuta itseensä tyytyväiseltä tai kehopositiiviselta.
Tää ihminen on kyllä antanut "kehopositiivisuudelle" sellaiset kasvot etten enää halunnut kuulua samaan joukkoon. Onneksi tältä palstalta kuulin näistä verkkovalmennuksista ja päätin kokeilla. Sopii mulle hyvin ja tulostakin on tullut vaiken mitään bikinikuntoa tai Dream Bodya haekaan.
Vierailija kirjoitti:
Hah. Mara hullu haukkuu Sieppiä. Kaikki hyvännäköiset julkkisnaiset kelpaa kohteeksi.
Onko Mara hullu sama Teemu joka spämmää koirajuttua palstalle?
On. Sitä ottaa pannun Siepin vastaus DM-viestiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu ettei osaan lempeys pure. Kyllä mulle lääkäri sanoi, että sun pitää tehdä jotain painollesi. Tarjosi ravintoterapeuttia ja itselläni liikaa oli 12 kg. Ei minulle lempeä viesti olisi mennyt perille. Puoliso yritti lempeästi vihjailla. Lääkärin jälkeen sisuunnuin ja lähdin Martinan haasteeseen. Siitä päivästä elämä onkin liikunnan ja terveyden osalta muuttunut totaalisesti 👍
Moi Martina. Kuule, et sinä täältä saa lisää asiakkaita.
Kuule ihan lääkäriasemalla Kampissa kävin. Martinan ohjelma sattui just eteen ja firman E-passi sopi. Hieno juttu oli ja siitä se sitten lähti 👍
Onpas jännä, kun useat Martinan haasten tai valmennuksen käyneet kehuvat ja kertovat sen olleen alku heille terveellisempään elämään ja parempaan oloon, mutta joku vaan sinnikkäästi jaksaa pauhata että netistä ilmaisia ohjeita mieluummin.
Sehän se tuntuu eniten pännivänkin. Martina on pätevä ja liikunta-alalla arvostettu muiden ammattilaisten keskuudessa ja valmennettavat ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Korkeahkosta iästään huolimatta Martina vaIkuttaa olevan timmissä kunnossa ainakin verrattuna useimpiin muihin vastaaviin tu..iin julkkiksiin.
Varmaan johtuu siitä, että Martina on urheillut ja liikkunut lapsesta saakka ja harjoittanut liikunnan ohjauksia ja valmennuksia jo parikymmentä vuotta. Koko ajan opiskellut lisää ja näyttää, että ihan viime vuosina oppinut uutta ruokavaliostakin. Hienoa!
Vierailija kirjoitti:
Miksi Martina syö koko ajan riisikakkuja. Tyhjää p a s k a a. Leipoisi tai ostaisi jotain terveellistä täysjyväviljasta tehtyä leipää. Terveys guru... Niinpä niin.
Laitapas tänne se sinun leipäreseptisi, kun ilmeisesti itse paistelet leipää.
Odotan.
Samaa mieltä. Ei lihavuus ole ok. Varsinkin yhteiskunnassa, jossa terveydenhuolto maksetaan verorahoilla, on mielestäni melko ylimielistä olla lihava ja väittää, että se on ok ja että se ei kuulu muille kuinka paljon henkilö painaa. Yhdessä ne lihavuuden aiheuttamat kulut maksetaan joten kyllä se meille muille kuuluu.
Pitääkö taas toistaa! Kaikille ei kaikki sovi eikä se täysjyväkään kaikille sovi tai käy. Täysjyvän terveysvaikutukset eivät ole myönteisiä kaikissa tilanteissa. Itse ohjelman käyneenä niitä riisikakkuja ei tosiaan tuputeta joka paikassa, vain välipala. Älä höpötä kun et kaikesta kaikkea selvästi tiedä tai ole perehtynyt.
Minä olen lihava mutta en ole koskaan ajellut kännissä ja ylinopeuksia. Martina tekee noita jatkuvasti.
Luitko edes tuota juttua??
"– Kehopositiivisuus on alun perin ollut hyvä juttu. Viesti siitä, että kunnioittaa ja rakastaa omaa kehoaan on se sitten, millainen tahansa, on tärkeä. Kyllähän fakta kuitenkin on se, että lihavuus on monien sairauksien aiheuttaja."
Mikä ei pidä paikkaansa?