Miksi ihmiset on niin hölmöjä, että tulevat tautisina päivystykseen!?? Todella ärsyttävää.
Viime viikolla olin sydänoireiden vuoksi päivystyksessä (sydänsairaus)
Päivystys oli täynnä köhiviä nuoria ja muutama aikuinen.
Ymmärrän, että olo voi mennä pahaksi ja tukalaksi, mutta miksi tulette päivystykseen?
Tuollaiselle pitäisi olla jokin oma infektio vastaanotto.
Asia eteni sitten niin, että nämä köhisijät yksitellen kävivät hoitajalla ja lääkärissä, sitten poistuivat päätään pyöritellen.
Minä jäinkin sitten rytmin tarkkailuun ja hoitoihin ensiapuun.
Onneksi vointini parantui ja rytmi saatiin kuntoon.
Nyt kuitenkin tänään huomasin, että minulla oli herätessä kurkkukipeä ja vähän yskääkin.
Kyllä vähän ketuttaa. Muutenkaan ei olisi hyvä, että saisin nyt mitään nautia, kun sydämeni on vähän heikoilla valmiiksi.
N57v, joka ei eläessään ole koskaan ollut päivystyksessä flunssan vuoksi. Keuhkokuumeen takia olin kerran sairaalassa ja sinnekin menin ambulanssilla suoraan.
Kommentit (67)
Minä ainakin käyn siksi, että toivon saavani antibiootit ja sairasloman. Onnistuu nopeammin noin.
N32
Pakko mennä kun on sairaana. Ei sinne mennä terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin käyn siksi, että toivon saavani antibiootit ja sairasloman. Onnistuu nopeammin noin.
N32
Siis mitä vi........ ? Päivystys on tarkoitettu niille joilla on vakava sairaus, kuten sydänkohtaus jne. Ei tarvii ihmetellä miksi mikään ei toimi terveydenhuollossa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko mennä kun on sairaana. Ei sinne mennä terveenä.
Mutta kun se on TERVEYSKESKUS. Sairaana on pysyttävä kotona.
Pakko mennä kun työnantaja vaatii saikkutodistuksen joka päivästä ja tk:sta ei saa aikoja. Minunkin mielestä tämä on ihan väärin, mutta eipä siitä voi työntekijöitä syyttää. Pitäisi väsätä sellainen laki, että työnantajan on tarjottava sellainen työterveys, että todistuksen saa sieltä.
Kaikilla ei ole muutakaan paikkaa, mista saada sairauslomatodistus. Sinne töihinkään ei pidä mennä sairaana.
Jos nyt aletaan itseä kehumaan, nii mä kävelin yli 40 asteen kuumeessa ja borrelioosissa päivystykseen.
Sydämmessä sulla rytmihäiriöitä, niin pääset luukulta suoraan sänkypaikalle johtoihin kiinni. Yskijät käyvät toisaalla lääkärin vastaanotolla.
Miettikää myös hoitohenkilökuntaa. Saatattee sairastuttaa puoli sairaalaan. Älkää oikeasti tulko herkästi minkään flunssan takia.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää myös hoitohenkilökuntaa. Saatattee sairastuttaa puoli sairaalaan. Älkää oikeasti tulko herkästi minkään flunssan takia.
Kyllä meillä pikku yskässä käydään töissä. Tai sit jos porukkaa jää saikulle kerralla ja kunnolla, osa ovista vaan kiinni ja osa vuodepaikoista pois käytöstä.
Ratkaise ap tämä. Ihminen sairastuu ja työnantaja vaatii samalta päivältä sairauslomatodistuksen. Hän soittaa varatakseen ajan ja saa sen viikon päähän mutta on jo tervehtynyt siihen mennessä. Häneltä jää todistus saamatta eikä hän voi olla sairauden perusteella poissa töistä koska ei voi todistaa olevansa sairas. Mitä teet?
Vierailija kirjoitti:
N32
Ihan turha tulla varsinkaan minkään virusinfektion kanssa sinne et saa antibiottia siihen, koska se paranee itsestään. Tauti voi olla tukala, mutta ei siihen kuole.
Jos hengenhätä tulee niin 112.
Ihan turhaa istut kolme tuntia altistamassa muita ja tattuttamassa hoitohekilökunnan, sitten lähdet kotiin nyrpeänä, kun et saanut apua.
Ap
Meillä on terveyskeskuksessakin infektiopäivystys. Tai oli ainakin monta vuotta sitten kun siellä kävin, en tiedä miten on nyt uudistuksen jälkeen, mutta silloin ainakaan iso osa aikuisista ei tiennyt sellaisen olemassaolosta, kun eivät osaa itse hakea tietoa esim. terveydenhuollon nettisivuilta. sinne piti soittaa etukäteen ja muistan, että itse sain ajan tunnin päähän (sen verran minulta meni aikaa päästä sinne). Ei ollut jonoja siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Siis mitä vi........ ? Päivystys on tarkoitettu niille joilla on vakava sairaus, kuten sydänkohtaus jne. Ei tarvii ihmetellä miksi mikään ei toimi terveydenhuollossa.
Siis mitä vit... sulle itselle vain. Täällä maaseudulla on täysin normaalia mennä päivystykseen kun on flunssa tms. ja tarvitsee sairaslomaa ja/tai antibiootit. Työterveyteen ei aina pääse ja kiireettömälle puolelle on ihan turha odottaa saavansa aikaa samalle päivälle, ei edes samalle viikolle.
Päivystys ei todellakaan ole vain sydänkohtauksille vaan sydänkohtauksessa lanssi vie keskussairaalan ensiapuun. Ei täällä päivystyksessä pahimmissa tapauksissa pystytä paljon tekemään vaan suurin apu on kauempana keskussairaalassa.
Kaikkien sairaalaan menevien pitäisi soittaa ensin päivytysnumeroon 116117
Olen itse sitä kautta päässyt sairaalapäivysytkseen siten, että olen kuullut puhelimessa jonotilanteen ja on voitu vaikka sanoa, että lähde tulemaan noin tunnin kuluttua, niin ei tarvitse odotella käytävällä sitten niin pitkään. Sitten kun olen mennyt, niin jotkut on olleet naamat nurin, kun ovat nähneet, että olen ensin mennyt hoitajalle ilmoittautumaan, istahdan alas tuolille ja parin minuutin kuluttua lääkäri kutsuu sisälle. Eivät ole tajunneet, että olen ollut jonossa jo kotona ja nursievat, että miten tuo pääsee heti sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Samassa huoneessa voi ja käykin immuunipuutteisia perussairaita.
Flunssa ei ole syy tulla päivystyksen.
Pari viikkoa olla kuumeessa töissä kun odottaa kiireetöntä lääkäriaikaa....kohta joku pätee... mutta kun MINÄ pääsen heti työterveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Ihan turha tulla varsinkaan minkään virusinfektion kanssa sinne et saa antibiottia siihen, koska se paranee itsestään. Tauti voi olla tukala, mutta ei siihen kuole.
Jos hengenhätä tulee niin 112.
Ihan turhaa istut kolme tuntia altistamassa muita ja tattuttamassa hoitohekilökunnan, sitten lähdet kotiin nyrpeänä, kun et saanut apua.
Ap
Täällä maaseudun päivystykseen soitetaan ensin ja saa joko ajan tai sitten sairaanhoitajan puhelun perusteella kirjoitetun sairaslomatodistuksen. Ei sinne mennä jonottamaan, että koskahan pääsisi lääkärille tai hoitajalle vaan kaikki on ajanvarauksella lukuunottamatta äkillisiä sairaskohtauksia ja onnettomuuksia.
Ihan turhaan lapsellisesti kiukuttelet.
Niin, joillakin ei ole työterveyttä, vaan joutuvat sitten saikkulaput hakemaan päivystyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Samassa huoneessa voi ja käykin immuunipuutteisia perussairaita.
Flunssa ei ole syy tulla päivystyksen.
On jos tarvitsee saikkutodistuksen, eikä sitä muualta saa.
Harva tulee terveenä päivystykseen...