Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?

Vierailija
10.01.2021 |

Kommentit (1236)

Vierailija
521/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martina voisi seuraavaksi sanoa, että ihmisen pitää elääkseen hengittää. Silloin kaikki Martinan vainoajat ja jankuttajat lakkaisivat hengittämästä ja ongelma poistuisi itsestään. Mikähän lehti ottais kopin tästä?

Vierailija
522/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaja on aina kiusaaja.

Kiitos tästäkin Martina.

Ja joo, en ole kokoa 36-38, eli Martinan - ja suomalaisen käsityksen - mukaan olen lihava.

Ja siitä olen kärsinyt Suomessa koko ikäni. Asuessani muualla minut hyväksyttiin sellaisena kuin olen.

Aika lennokasta tulkintaa, kun koko jutussa Martina ei puhu mitään ulkonäöstä tai vaatekokojen liittymisestä vaan vain liikalihavuuden aiheuttamista terveyshaitoista. 

Oma tulkinta paras tulkinta, saa kääntää ja vääntää oman agendan mukaiseksi ja uhriutua huolella.

Vierailija
524/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiaikana tämänkään tusinatyrkkytötöilijän historia ei onneksi unohdu vaikka kuinka valko- ja viherpesisi.

Vierailija
525/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/0a255b0d-27ca-48d0-866a-f07d6d…

Ammattitaito oikein huokuu.

Älä nyt, Martina on tuosta kehittynyt, ajatellaan positiivisesti, marttiina kehittyy koko ajan.

Vierailija
526/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Martina.  Olet rohkea. Kuka haluaa olla lihava ei kukaan.  Jotain on alettava tehdä ja nopeaan, että normipainoiset ihmiset saa palkintoja esim. veroalennus. Lihaville veronkorotus.

Kaikille suomalaisille ilmaiset liikuntapaikat, kuntosalit, uimahallit ym.

Tämähän ois hyvä idea. Veroahan maksetaan tupakasta ja alkoholistakin miksei sitten läskistä.  Ilmaiset kuntoilu- ja urheilumahdollisuudet kaikille - todella hyvä idea!

Vierailija
527/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, näkee noista Martinan hännystelijöistä että sitruuna on liottanut aivot huuthelkariin.

Sellaista viisautta tältä salarakkaalta.

Vierailija
528/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttihan tietää aina kaiken on oikeassa ja itse ei tee terveydellisesti itselleen ja muille mitään ikinä väärin🤣 Sitruunavettä no thank you..

Vierailija
529/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on omat vahvuutensa joihin keskittyvät ja joilla haluavat loistaa. Martinalla on treeni osa työelämää, mikä helpottaa kummasti liikkumista eikä kahdeksantuntista virastotyötä, mikä helpottaa ruokahuollon tekemistä omilla ehdoilla.

Minä voisin taas luennoida hänelle taloudenhallinnasta, mikä on itselläni häntä paremmin hanskassa ja vaikkapa tasapainosesta mielestä.

Totta tuo. Martina puhuu siitä yhdestä  - ehkä ainoasta - elämänsä osa-alueesta jonka hän hallitsee erittäin hyvin.

Me muut voisimme sitten luennoida hänelle juurikin raha-asioiden hoidosta, parisuhteista ja kumppanin valintakriteereistä, jotka hän omien sanojensakin mukaan on kokenut haastaviksi. Jatkuvat rahahuolet, ulosotto ja riitaisat usein vaihtuvat parisuhteet ovat tutkitusti nekin varsin haitalllisia ihmisen hyvinvoinnille. Puhumattakaan että ne myös voivat aiheuttaa muillekin perheenjäsenille stressiä (lapset). Meitä joilla on pari liikakiloa mutta joilla on talous tasapainossa, joillain rahaa pankissa jopa yli tarpeen ja onnellinen parisuhde ja perhe on varsin monia.

Mutta tietenkin tärkeintä elämässä on se ettei vaan ole tippaakaan lihava. 

Hyvin sanottu! Voin samaistua. Tasapainoinen ja hyvä "omannäköinen" elämä, ei kopioitu muilta. On rahaa pankissa, rakastava puoliso ja perhe, ja terveyttä ja jaksamista on riittänyt. Enempää ei voi toivoa eikä haluta. Muutama liikakilo ei merkitse mitään.

Aivan. Varmaan ketään ei häiritse MUUTAMA liikakilo. Muutama liikakilo EI ole terveysriski. 

Kun puhutaan lihavuudesta EI puhuta MUUTAMASTA liikakilosta.

Martinankaan mielestä tuskin on elämän tärkein asia, ettei ole muutamaan ylimääräistä kiloa.

Vierailija
530/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että hän myy erilaisia ohjelmia ilmeisesti ravintoineen (vai tekeekö ne ohjelmat hänen puolestaan joku muu?), koska jos ajattelee kalan kuuluvan kasvisruokavalioon. Samoin toi riisikakkujen suuri osuus ruokavaliosta, eikö esimerkiksi ruisleipä olisi paljon parempi vaihtoehto? Riisikakuissa on kyllä vähän energiaa, mutta ei sitten oikeastaan paljon muuta, paitsi ehkä suolaa todella paljon.

Suomalaista peruskoulua kehutaan maailmaa myöden, ilmeisesti äidinkielen luetunymmärtämistä ei mitata näissä pisa testeissä.

Martina ei puhu lihavien ulkonäöstä vaan terveydestä.

Martina ei sano olevansa vegaani vaan kertoo että syö kasvisten lisäksi kalaa.

Suomalaisilla on tosiaan selvästi toinenkin iso ongelma... lukutaito!

Vierailija
531/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martan ruoka valio ei näytä hyvältä...

Vierailija
532/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuudesta aiheutuu valtava lasku yhteiskunnalle, kun sairauksia jostain syystä kertyy juuri näille ylipainoisille...

Kyllä juu, mutta voi se Martsukin esim. sairastua syöpään. Niissä talkoissa puhutaan sadoista tuhansista siinä lopullisessa laskussa, mutta itse potilashan ei maksa kun sairaalan hoitopäivämaksut ja lääkkeet lääkekattoon asti. Tämä ot.

Miten tää liittyy liikalihavuuden aiheuttamiin sairauksiin ja niiden välttämiseen painoa pudottamalla? Voi kai sitä jokainen jäädä vaikka auton alle milloin tahansa onnettomuuden sattuessa ja joutua sairaalaan. Liikalihavuuteen ja siihen mitä suuhunsa lappaa voi kai kuitenkin itse vaikuttaa, eikö? Enkä nyt puhu sairauden tai lääkkeiden aiheuttamista ylipainoista.

Ei voi vaikuttaa itse. Toisille ihmisille ne herkut vaan imeytyy suuhun itsestään, läski pukkaa kroppaan ihan itsestään ja tarvitaan lääkäri kertomaan ylipainosta, sen vaikutuksista ja tää on ihan paras: myös painonpudotuksesta! Lääkäri kertomaan painonpudotuksesta. Hyss kaikki muut ja ilmainen google terveellisistä ruokailutottumuksista tai liikunnan lisäämisestä. Voi luoja tätä porukkaa.

Vierailija
533/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en viitsi sanoa mitä mieltä olen Martinasta, se viesti poistettaisiin kuitenkin heti.

Vierailija
534/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen ihmisen pitäisi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on ja rakastaa itseään. Itseinho ei auta ketään. Sen jälkeen kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, voi alkaa muutos kohti terveellisempää.

Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.

Ylipainoisia ihmisiä Martina kannustaa laihduttamaan myönteisen ajatusmaailman kautta.

– Ei laihdutusta tietenkään pidä tehdä sitä kautta, että inhoaa itseään ja omaa kehoaan. Ei tarvitse myöskään olla langanlaiha ja sixpack näkyvissä, mutta tietyt terveysnormit on hyvä olla olemassa.

Martina muistuttaa, että liikuntaakin tärkeämpää on noudattaa tasapainoista ruokavaliota.

Vierailija
535/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martina, missä pellossa tai puussa kasvaa tonnikala? Kerrot olevasi kasvissyöjä, tonnikala on eläin. Kannattaisi miettiä mitä puhuu, kun ruokaguruna puhuu. Jos syöt kalaa et ole kasvissyöjä.

Eikös hän sanonut jättäneensä punaisen lihan ja kanan?

Sanoo, että :"kasvissyöntini lähti siitä, että katsoin kamalia teurastusvideoita".

Niin. Jos sanon: leivänsyöntini lähti siitä että tarvitsin lisää kuitua ruokavaliooni, mielestäsi siis tarkoitan etten syö muuta kuin leipää? 

En koskaan ole luullut että nää Mara vainoajat ois mitään älypäälliköitä, mutta onhan tää selkeä alisuoriutuminen jo heiltäkin

Martinan vainoajat??? Ja tuo esimerkkisi on kyllä ihan puutaheinää. Oikein vääntämällä väännetty. Nyt voisi sanoa, että Martinan seuraajat/fanit ovat lapsellista porukkaa, jotka eivät pysty asioista keskustelemaan, vaan kokee kaiken hatereiden hyökkäykseksi. Ikää on minkä verran? Tässä samanlainen vainoharhainen kuvitelma, jonka tarjoilit tuossa

Vierailija
536/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä te jotka sanotte että pitää laihduttaa koska ei ole tervettä olla lihava

Mulla on lääkkeet jotka lihottaa.

Mitä teen lopetan kokonaan syömisen jotta laihdun. Ja joillakin se on geeneissä.

Hyvä ruokavalio on tärkeä, salaattia, proteenia jne.

Liikuntaakin jos harrastaa ei silti välttämättä laihdu.

Vierailija
537/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen lausuu silloin tuollaisia, kun on syystä tai toisesta asettanut itsensä toisten yläpuolelle. Kannattaisi sen Roopen vähän neuvoa Martinaa

Liikalihavuus on terveyshaitta, se on totuus. Onko lääkärit ja tiede asettanut itsensä toisten yläpuolelle? Ei Martina ole asiaa keksinyt.

Ai nytkö Martina samalla viivalla lääkärien kanssa,? Hei nyt ihan oikeasti:)

Minäkin sanon että liikalihavuus on terveyshaitta. Nyt olen mielestäsi lääkäri. Kiitos sinulle!

Nyt kun olet lääkäri voisitkin määrätä jonkun rauhoittavan riidanhalua lieventävän lääkityksen ketjun pukarille.

🤣 🤣 🤣 

Vierailija
538/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en viitsi sanoa mitä mieltä olen Martinasta, se viesti poistettaisiin kuitenkin heti.

Täällä toinen. Ei mene läpi totuus.

Totuus on useimmiten Martinan kaltaisista hyvin raaka.

Vierailija
539/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun is going dawn! 

There where Mill is there, there is a Road. 

Vierailija
540/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vaarallista, kun laikenmaailman instapimut antavat ohjeita syömiseen ilman minkäänlaista alan koulutusta. Jonkinlainen tieteellinen asiantuntemus pitäisi olla. Sama koskee liikuntaohjeita, olisi parempi, jos oikeasti olisi koulutustaustaa, aika moni meistä harrastaa tavoitteellisesti ja valmentajan ohjauksessa, mutta ei se meistä asiantuntijaa tee, vain harrastelijan tietämys on. Vaikka hän ei kai henkilökohtaisena valmentajana toimi.

Jännä tämä ilmiö, että viime aikoina on ilmestynyt näitä liikunta-, ravinto- ja hyvinvointivalmentajia, joilla ei ole oikeaaalan koulutusta. En ottaisi kotiini sähkötöitä tekemään kouluttamatonta harrastelijaa, vaan ammattilaisen.

Täysin samaa mieltä kanssasi. Senpä takia minäkin valitsin valmentajakseni Martinan joka on ollut alalla jo 20 vuotta, suorittanut useammankin valmentajakoulutuksen ja jolla on valtava määrä tyytyväisiä asiakkaita. Enkä ole joutunut pettymään.

Minulla on yhtä monta kurssia käytynä, kuin Martinalla ja saanut palkkakin ryhmäohjaajana ja etsin paljon tietoa ja inspiraatiota netistä. Mutta en todellakaan neuvoisi ravintoasioissa rahaa vastaan, enkä mielestäni tällä tasolla ja alan ammattitutkinnon tai korkeakoulutuksen puuttuessa voisi kutsua itseäni ammattivalmentajaksi, saati ohjata terveyteen liittyvissä asioissa. Jos oikeasti haluatte ammattilaisen opastusta, kääntykää Lihastohtorin puoleen. Siinä on miehellä oikeasti meriittejä ja kutsuu muita tutkijoita jakamaan osaamistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän