Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?

Vierailija
10.01.2021 |

Kommentit (1236)

Vierailija
601/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok ajatella, että tietynlainen vartalo on vääränlainen. Kehopositiivisuus ei kannusta lihavuuteen, vaan kannustaa hyväksymään kehon sellaisena kuin se on. Ja kun suhtautuu itseensä positiivisesti, voi halutessaan laihduttaa terveemmän itsetunnon avulla. Itseinho ja "läskiviha" ei ole ratkaisu. Halu laihduttaa ei saa tulla ulkopuolelta, vaan itsestä OMAN terveyden vuoksi.

Martina ei selvästikään tiedä mitä kehopositiivisuus oikeasti tarkoittaa. Kehtaa vielä pullistella treenatulla kropallaan ja paskoa kehopositiivisuus-aatteen päälle.

Jos olisit lukenut Martinan haastattelun, tietäisit, että Marttina nimenomaan sanoi, että itseinho ja"läskiviha" ei ole oikea tapa yritää laihtua, eikä ihminen saa tuntea syömisen jälkeen katumista siitä, että söi. 

Martina myös sanoi tietävänsä, mitä kehopositiivisyydellä tarkoitetaan, mutta se ei ole sitä, että lihavuus on ok, koska se ei sitä ole.

Me kaikki tiedetään, että lihavuus on todella suuri terveysriski. Ja juuri luin, että esim maksasyöpä on yleistynyt hurjasti viimeaikoina ja sen suurin syy on maksan rasvoittuminen, joka johtaa maksakirroosiin ja sitä kautta maksasyöpään.

Maksan rasvoittuminen taas johtuu keskivartalolihavuudesta. Jos rasvamaksa ei aiheuta maksakirroosia on maksasyöpää mahdotonta löytää ennen kuin on liian myöhäistä.

Vierailija
602/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista että kaikki tähän ketjuun eksyneet ylipainoiset on sairaita, joilla sairaus ja lääkkeet aiheuttaa ylipainon. Ilmeisesti se vaikuttaa sitten myös luetunymmärtämiseen, koska jankutetaan vaan ulkonäöstä eikä liikalihavuuden aiheuttamista terveysogelmista ja huonosta olosta, joista Martina puolestaan puhui.

Jos on positiivista olla ylipainoinen vaikka terveytensä uhalla ja aiheuttaa yhteiskunnalle valtava taakka niin miksi ei ole yhtä positiivista liikkua ja syödä oikein oman hyvinvoinnin ja terveyden parhaaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ja jopa loukkaa nuo Martinan puheet. Oon itse merkittävästi alipainoinen, luonnostaan siis ja en liho millään. Enkä edes halua lihoa, koska kroppa toimii.

Ylipainoa voi ajatella samalla tavalla. Joo ei ole terveellistä sekään, mutta mitä te sillä muiden terveydellä teette? Miksei Martina tuomitse tupakoimista ja dokaamista? No ei tietenkään, koska hän itsekin ryyppää ja ehkä polttaa. Martinahan kerran kännissä pahoinpiteli Sofia Belourfia, viinaa siis menee kunnolla.

Mutta auta armias jos oot ylipainoinen, hui kauhistus! Martina heti julistaa terveyden ilosanomaa, mutta itse ryyppää ja pahoinpitelee muita.

Minusta tuo juttu oli todella hyvä. Tykkäsin.  

En ymmärrä miksi nykyään täytyy mennä loukkaantumaan joka asiasta. Jopa siitä, että joku uskaltaa sanoa, että lihavuus ei ole hyväksi ja siitä  pitäisi pyrkiä pois.

Lihavuus on todella suuri terveysriski ja siitä ei päästä mihinkään, vaikka kuinka loukkaantuisi siitä, että joku uskaltaa sen ääneen sanoa. 

Vähän sama asia, kun joskus 70-luvulla, jos joku uskalsi paheksua sisällä polttamista. Sehän oli melkein rikos josta olisi kuulunut saada vähintään raippoja.

Silloinkin joku olisi ollut sitä mieltä, että vaikka en polta, olen sitä mieltä, että kyllä ihmisten täytyy saada polttaa missä vaan , jos ne haluaa. Mitä se kenellekään kuuluu.

Tämä lihavuus on nykypäivän vitsaus ja kyllä siitä täytyy saada puhua, niin, ettei mielensä pahoittajat ole heti loukkaantumassa.

Vierailija
604/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikeassa on kyllä ja hyvä että uskaltaa sanoa totuuden. Nykyään joutuu varomaan totuudenkin sanomista koska joku aina pahoittaa mielensä. Martinalla on ihan velvollisuuskin sanoa kaikki tuo.

Ylipaino on terveysriski. Ei se mikään Martinan keksimä juttu ole.

Vierailija
605/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat käsittäneet kehopositiivisuuden väärin, että se olisi lihavuuden ihannointia. Ei se sitä ole, vaan se on ymmärrys ja hyväksyntä, että on erilaisia ihmisiä, eri painoisia, erilainen vartalonmalli jne. Kaikki eivät halua tai pysty olemaan huippu-urheilijoita tai himoliikkujia, ja on ihmisiä, joita itseään eivät liikakilot häiritse. Aikuinen ihminen on sillälailla vapaa, että saa itse päättää mitä syö ja mitä tekee tai ei tee.

Martina on alkanut taas vouhottamaan, kun itsetunto on huipussaa kovien kokemusten jälkeen. Martina tarvitsee aina jonkun miehen nostamaan itsetuntoaan ja voi miten ihanaa on taas olla "rakastunut" ja "onnellinen". Nyt on hyvä huipulla ollessa antaa lihaville ja muulle rupusakille vähän oikean elämisen mallia.

Taas yksi joka ei ole lukenut koko juttua. Martinahan nimenomaan sanoo että on erilaisia ihmisiä joten kaikille ei sama malli liikkuakaan sovi, eikä kyllä missään sano että kaikkien pitäisi olla himoliikkujia tai huippu-urheilijoita. Hän ei myöskään puhu liikakiloista tai ulkonäöstä van terveydestä ja hyvinvoinnista. Kannattaisi lukea eikä reuhata joutavia.

Jos ihmiset on kerran niin kovin sinut itsensä kanssa ja kehopositiivisia niin mikä aiheuttaa valtavan tunteelliset reaktiot ylipainon terveyshaitoista puhuttaessa? Minä olen aina ollut hyvinkin tyytyväinen itseeni ja kroppaani, mutta pakko sanoa, että 10 kilon painon pudotus ja oikeanlainen ruokavalio on kyllä tuoneet sellaista energiaa elämään etten kadu tippaakaan. Ja onhan noita elinvuosiakin nyt edessä ehkä enemmän kuin entisillä tottumuksilla.

Vierailija
606/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ja jopa loukkaa nuo Martinan puheet. Oon itse merkittävästi alipainoinen, luonnostaan siis ja en liho millään. Enkä edes halua lihoa, koska kroppa toimii.

Ylipainoa voi ajatella samalla tavalla. Joo ei ole terveellistä sekään, mutta mitä te sillä muiden terveydellä teette? Miksei Martina tuomitse tupakoimista ja dokaamista? No ei tietenkään, koska hän itsekin ryyppää ja ehkä polttaa. Martinahan kerran kännissä pahoinpiteli Sofia Belourfia, viinaa siis menee kunnolla.

Mutta auta armias jos oot ylipainoinen, hui kauhistus! Martina heti julistaa terveyden ilosanomaa, mutta itse ryyppää ja pahoinpitelee muita.

Minusta tuo juttu oli todella hyvä. Tykkäsin.  

En ymmärrä miksi nykyään täytyy mennä loukkaantumaan joka asiasta. Jopa siitä, että joku uskaltaa sanoa, että lihavuus ei ole hyväksi ja siitä  pitäisi pyrkiä pois.

Lihavuus on todella suuri terveysriski ja siitä ei päästä mihinkään, vaikka kuinka loukkaantuisi siitä, että joku uskaltaa sen ääneen sanoa. 

Vähän sama asia, kun joskus 70-luvulla, jos joku uskalsi paheksua sisällä polttamista. Sehän oli melkein rikos josta olisi kuulunut saada vähintään raippoja.

Silloinkin joku olisi ollut sitä mieltä, että vaikka en polta, olen sitä mieltä, että kyllä ihmisten täytyy saada polttaa missä vaan , jos ne haluaa. Mitä se kenellekään kuuluu.

Tämä lihavuus on nykypäivän vitsaus ja kyllä siitä täytyy saada puhua, niin, ettei mielensä pahoittajat ole heti loukkaantumassa.

Selitä: miksei tupakoimisesta saarnata yhtä paljon kuin ylipainosta? Miksei Martina puhu päihteistä mitään??

Martina puhuu päihteitä vastaan instassaan ihan viikottain, miksi et seuraa kun kerran kiinnostaa, ei se Martina tällä palstalla sulle vastaile.

Puhuu päihteitä vastaan ja storyissaan kuvaa viinilastia jonka on Leville saanut lahjoituksena.

En minä muuten, mutta rahasta myyn periaatteenikin. Vai miten? Tuo muija on niin törkeä valehtelija ettei mitään rajaa.

Kyllä. Sanoinko että on absolutisti? En. Kertoo ihan viikottain kuinka alkoholi vaikuttaa treenaamistuloksiin tai yleiseen vireystilaan. Ei rieku kännissä esim Levillä ravintoloissa kaulakkain kaikkien muiden asiakkaiden kanssa korona-aikana vaan ottaa lasillisen punaviiniä illalla itsekseen kotona. Varmaan fiksuna ihmisenä ja ilmaisen googlettamisen kannattajana osaat hakea ihan itse eron jatkuvan kännihakuisen juomisen ja lasillisen silloin tällöin välillä.

Vierailija
607/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on terveysriski - daa! Ihan itsestäänselvyyden kertoi. Ja tietty on aivan oikeassa siinä suhteessa. Mutta mitä hän elämässään tekee? Kuntoilee monin tavoin ja vetää niitä riisikakkuja? Entä mitä muuta, mitä voisi vaikka niin kuin työkseen tehdä?

Vierailija
608/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin asiaa tämän Martinan suusta! Olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan että EI ole ok olla lihava!! ja selittää lihavuus jollain kehonpositiivisuudella. Pelkkää potaskaa ja itsensä huijaamista koko kehopositiivisuus.

Vierailija
609/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuudesta aiheutuu valtava lasku yhteiskunnalle, kun sairauksia jostain syystä kertyy juuri näille ylipainoisille...

Vierailija
610/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse normaali painoinen että en tiedä edes miltä tuntuisi olla lihava. Kuvittelen kyllä että melko raskasta se olisi mutta lihavia on jo niin paljon että siitä on tullut ehkä normaalia. Mutta kyllä Martina on silti oikeassa, mihin sitä ylimääräistä painoa ja läskiä oikein tarvitsee, kyllä se on ylimääräistä.

Vierailija
611/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen ihmisen pitäisi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on ja rakastaa itseään. Itseinho ei auta ketään. Sen jälkeen kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, voi alkaa muutos kohti terveellisempää.

Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.

Ylipainoisia ihmisiä Martina kannustaa laihduttamaan myönteisen ajatusmaailman kautta.

– Ei laihdutusta tietenkään pidä tehdä sitä kautta, että inhoaa itseään ja omaa kehoaan. Ei tarvitse myöskään olla langanlaiha ja sixpack näkyvissä, mutta tietyt terveysnormit on hyvä olla olemassa.

Martina muistuttaa, että liikuntaakin tärkeämpää on noudattaa tasapainoista ruokavaliota.

– Suhteen ruokaan pitäisi olla mahdollisimman terve. Syömisen jälkeen ei saisi soimata itseään siitä, että on syönyt. Eihän ihminen soimaa itseään senkään jälkeen, kun on nukkunut. Kyse on kuitenkin ihmisen perustarpeista.

Kuten tässäkin elämänmuutoksessa, niin muissakin Martinasta tärkeintä on sitoutuminen.

– Ilman sitoutumista mistään ei tule mitään. Ratkaiseva asia on, millä asenteella asioita tekee. Asioita ei tarvitse tehdä hampaat irvessä, mutta pitää tietää omat tavoitteensa ja sitoutua niihin.

Vierailija
612/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martina, missä pellossa tai puussa kasvaa tonnikala? Kerrot olevasi kasvissyöjä, tonnikala on eläin. Kannattaisi miettiä mitä puhuu, kun ruokaguruna puhuu. Jos syöt kalaa et ole kasvissyöjä.

Eikös hän sanonut jättäneensä punaisen lihan ja kanan?

Sanoo, että :"kasvissyöntini lähti siitä, että katsoin kamalia teurastusvideoita".[/quote

Niin. Jos sanon: leivänsyöntini lähti siitä että tarvitsin lisää kuitua ruokavaliooni, mielestäsi siis tarkoitan etten syö muuta kuin leipää? 

En koskaan ole luullut että nää Mara vainoajat ois mitään älypäälliköitä, mutta onhan tää selkeä alisuoriutuminen jo heiltäkin

Haastavaa on, hyvin haastavaa keksiä mitään uutta haukuttavaa. Jankataanpa siis samaa parisataa kommenttia.

Vierailija
613/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen ihmisen pitäisi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on ja rakastaa itseään. Itseinho ei auta ketään. Sen jälkeen kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, voi alkaa muutos kohti terveellisempää.

Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.[/quote

Jos lukee lehtijutun, niin näinhän Martinakin ajattelee asiasta. Tuon klikkiotsikon perusteella voisi päätellä muuta.

Martinalla on itsellään rankka syömishäiriötausta, josta on myös aikoinaan puhunut paljon.

Se ei tunnu kuitenkaan tehneen hänestä yhtään empaattisempaa muita syömishäiriöisiä kohtaan. Yleensähän tunnesyöminen on lihavuuden taustalla. Tuomitseminen on typerä tapa suhtautua asiaan.

Minusta tuntuu ettei osaan lempeys pure. Kyllä mulle lääkäri sanoi, että sun pitää tehdä jotain painollesi. Tarjosi ravintoterapeuttia ja itselläni liikaa oli 12 kg. Ei minulle lempeä viesti olisi mennyt perille. Puoliso yritti lempeästi vihjailla. Lääkärin jälkeen sisuunnuin ja lähdin Martinan haasteeseen. Siitä päivästä elämä onkin liikunnan ja terveyden osalta muuttunut totaalisesti 👍

Moi Martina. Kuule, et sinä täältä saa lisää asiakkaita.

Kuule ihan lääkäriasemalla Kampissa kävin. Martinan ohjelma sattui just eteen ja firman E-passi sopi. Hieno juttu oli ja siitä se sitten lähti 👍

Juu niin varmaan, Martina. Vähän liian läpinäkyvää. Ei tämän naisen ohjelmia lääkäriasemalla jaeta.

Sanoinko jossain niin?? Itse hain netistä kun en jaksanut lähteä muualle. Lääkäri katsoi läpi ja sanoi, että järkevältä vaikuttaa. Painoa lähti 6,5 ja sen jälkeen kaiken kaikkiaan 10 kg. Voidaan vääntää tästä vaikka koko päivä. Mulle on ihan sama mitä olet mieltä - oma mielipiteeni perustuu kokemukseen.

Perusohjeita on niin paljon ilmaiseksi netissä, ja appeja, että ihan turha laittaa rahaa nettivalmennuksiin. Esimerkiksi jos osaa englantia, lose it-app on erittäin hyvä. Ilmainen perusasetuksilla. Jos taas ottaa paremmilla asetuksilla, niin sekin maksaa vain neljäkymppiä. Itse olen käyttänyt ihan sitä ilmaista. Siinä on oma yhteisö, ja ihan ilmainen sekin.

Onnea! Sinä olet ratkaissut Suomen ja koko maailman liikalihavuus- ja liikkumattomuusongelman. Tästä lähtien kehopositiivisuus- ja terveysuhkapuheet voidaan lopettaa. Kiitos!

No voi, tässähän ihan punastuu, Älä nyt turhaan kiittele, halusin vain tuoda esille  ilmaisen vaihtoehdon näiden kalliiden kurssien rinnalle.  Ohessa linkki tuohon ilmaiseen painonhallintaohjelmaan.

https://www.loseit.com/

En pitäisi 40€ kalliina investointina, kun saa vastauksia myös kysymyksiin.

Jo tuo hinta kertoo sen, että täyttä humpuukia on kaupan. Kukaan ammattitaitoinen alan ihminen ei myy tuolla rahalla yhtään mitään eikä kukaan kunnon ammattilaisen apua vailla oleva osta tuollaista "kurssia". Onhan Aitolehdellä ollut muistaakseni n. 20 e:n "kurssejakin" tarjolla. Ilmaiseksi saa ruoka- ja liikuntaohjeita netistä. 

-Janni Hussi - 4 viikon valmennus -> 29,90e

-ketjussa hehkutettu Pia Lamberg California Dream Body, 6 vk -> 49,00e

-Martina 21 päivän haaste -> 59,00e

-Ilona Siekkinen 30 päivän haaste -> 89,00e

Ilona on ihan paras 👍

Vierailija
614/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo miljoonas saarna ylipainosta.

Mutta entäs päihteet? "Hehe mehän ollaan suomalaisia, viinapullon kanssa saunan taakse!"

Eletään kulttuurissa, jossa on normaalia kännätä joka viikonloppu. Tai liittää viiniä. Ja polttaa tupakkaa.

Mutta vain ylipainosta saarnataan jatkuvasti. Miksi?

Päihteistä puhutaan kylläkin erittäin paljon ja jatkuvasti. Alkoholin liikakäytöstä on juttuja melkein jokaisessa naistenlehdessä parin kuukauden välein, ja iltapäivälehdissäkin kerran viikossa.

Minusta Martina puhui ihan asiaa ylipainosta ja kehopositiivisuudesta.

Muuten, melko moni ylipainoinen on myös alkoholin liikakäyttäjä. Alkoholi jymähtää salakavalasti vyötärönseutuun, varsinkin keski-ikäisille naisille. Kyllä ne melkein näkee tuolla katukuvassa ne tissuttelijat.

Oikeassa olet. Ja valmennuksissaan Martina puhuu alkoholin vaikutuksesta ja haitoista, kute on tehnyt lukuisia kertoja instassaankin. Moni ehkä edelleen ajattelee, että vain syödyt asiat lihottavat, herkut, karkit, sipsit, kakut, pullat, mutta että juoda voisi mitä vaan, kuinka paljon vaan, mutta ei tiedosteta kuinka paljon alkoholissa on kaloreita. Siiderin ja kuoharin lipitys vaikuttaa toki.

Vierailija
615/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei mielestäni ole siitä, että kritisoidaan toisen ulkonäköä, vaan siitä, että ylipaino ja huonot elämäntavat tuovat myös kovasti kustannuksia ja ongelmia yksilölle sekä yhteiskuntaamme. Jos ylipainoiset (ja myös normaalipainoiset!) alkaisivat liikkumaan ja saamaan painoaan normaaliksi, paranisi kys. yksilön hyvinvointi ja sitä kautta kansanterveys - ja talous. 

Reippailijoille pitäisi tarjota veroetuja.

Jokainen lihavuudesta "huolestunut" ihminen tietää, että pysyvän painonpudotuksen saavuttamisen todennäköisyys on 5 prosentin luokkaa. Oikeastaan ainut keino nousta tähän luokkaan on joko pelätä kuolemaa tai itsensä hyväksymisen kautta. Miksi jälkimmäinen? Siksi, että usein lihavuus liittyy johonkin mielenterveyden ongelmaan milloin ongelma ei katoa mikäli itseinho kummittelee taustalla. Muutokselle antaa mahdollisuuden vasta, kun on ymmärtänyt olevansa ihmisenä arvokas ja ansaitsevansa parasta, milloin ihminen myös alkaa automaattisesti tekemään itselleen parempia tekoja. Haukkumalla ja syyllistämällä läskejä vain pidätte huolen siitä, että he säilyvät jatkossakin läskeinä, mutta sitähän te oikeasti vain haluatte. Ketä te muuten sitten pilkkaisitte ja katsoisitte alaspäin.

Tätä kuulee usein, että kehopositiiviset alkavat pitää parempaa huolta itsestään, kun he oppivat rakastamaan itseään. Kuulostaa ihan loogiselta sinäänsä, mutta onko sulla linkata ketään kehopositiivista, joka olisi laihtunut? Monta vuotta sitten katsoin sitä Jenny Lehtisen ohjelmaa, jossa puhuttiin kehopositiivisuudesta ja miten se johtaa terveempään elämään. Kävin juuri katsomassa hänen instaansa ja hän on vähintään yhtä lihava kuin silloin. Missä se positiivinen ulkonäkön muutos on, jos hän kerran itseään rakastavana liikkuu enemmän eikä syö jatkuvasti epäterveellistä paskaa? Vai onko kehopositiivisuus vaan tyhjää lätinää?

Minusta tää huutava rääkyvä itkevä ihminen on kyllä pilannut koko kehopositiivisuus -käsitteen. En halua kuulua samaan joukkoon, en halua vaikuttaa samanlaiselta.

Vierailija
616/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon koko ikäni ollut luonnostaan hoikka. Mulla ei siis ole kuvitelmia siitä, että olisin ansainnut kroppani kovalla työnteolla. En ole. En koe ylemmyyttä ketään kohtaan.

Mulle on ihan sama minkä verran kukakin painaa. Toivon, että jokainen viihtyy kropassaan sekä painossaan ja jos ei viihdy niin onnistuu lihomaan tai laihtumaan itselleen sopivasti.

Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ihminen jatkuvasti tuskailee oman ulkonäkönsä kanssa. Jos kehopositiivisuus on sitä, että jokaisella on oikeus iloita omasta itsestään ja omasta kehostaan, niin se on todella hienoa.

Vierailija
617/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää kuinka liikuttavan paljon ihmiset ovat huolissaan toisten (ylipainoisten) ihmisten terveydestä. Jos joku vetää röökiä ketjussa, tai vetää pleksit joka viikonloppu, niin ei se muita huoleta. Mutta ruokavalio huolettaa :D

Ihan varmasti ylipaino aiheuttaa enemmän terveysongelmia kuin rööki tai alkoholi, mikä on siis pointtisi? Että pitäisi olla enemmän huolissaan vähemmän terveydelle haitallisista asioista?? Lyön vaikka vetoa että terveydenhoitokustannukset tässä maassa tippuisivat enemmän jos kaikki olisi normaalipainoisia, verrattuna siihen että kaikki lopettasi röökin tai alkoholin.

Vierailija
618/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.[/quote

Jos lukee lehtijutun, niin näinhän Martinakin ajattelee asiasta. Tuon klikkiotsikon perusteella voisi päätellä muuta.

Martinalla on itsellään rankka syömishäiriötausta, josta on myös aikoinaan puhunut paljon.

Se ei tunnu kuitenkaan tehneen hänestä yhtään empaattisempaa muita syömishäiriöisiä kohtaan. Yleensähän tunnesyöminen on lihavuuden taustalla. Tuomitseminen on typerä tapa suhtautua asiaan.

Minusta tuntuu ettei osaan lempeys pure. Kyllä mulle lääkäri sanoi, että sun pitää tehdä jotain painollesi. Tarjosi ravintoterapeuttia ja itselläni liikaa oli 12 kg. Ei minulle lempeä viesti olisi mennyt perille. Puoliso yritti lempeästi vihjailla. Lääkärin jälkeen sisuunnuin ja lähdin Martinan haasteeseen. Siitä päivästä elämä onkin liikunnan ja terveyden osalta muuttunut totaalisesti 👍

Moi Martina. Kuule, et sinä täältä saa lisää asiakkaita.

Kuule ihan lääkäriasemalla Kampissa kävin. Martinan ohjelma sattui just eteen ja firman E-passi sopi. Hieno juttu oli ja siitä se sitten lähti 👍

Juu niin varmaan, Martina. Vähän liian läpinäkyvää. Ei tämän naisen ohjelmia lääkäriasemalla jaeta.

Sanoinko jossain niin?? Itse hain netistä kun en jaksanut lähteä muualle. Lääkäri katsoi läpi ja sanoi, että järkevältä vaikuttaa. Painoa lähti 6,5 ja sen jälkeen kaiken kaikkiaan 10 kg. Voidaan vääntää tästä vaikka koko päivä. Mulle on ihan sama mitä olet mieltä - oma mielipiteeni perustuu kokemukseen.

Perusohjeita on niin paljon ilmaiseksi netissä, ja appeja, että ihan turha laittaa rahaa nettivalmennuksiin. Esimerkiksi jos osaa englantia, lose it-app on erittäin hyvä. Ilmainen perusasetuksilla. Jos taas ottaa paremmilla asetuksilla, niin sekin maksaa vain neljäkymppiä. Itse olen käyttänyt ihan sitä ilmaista. Siinä on oma yhteisö, ja ihan ilmainen sekin.

Onnea! Sinä olet ratkaissut Suomen ja koko maailman liikalihavuus- ja liikkumattomuusongelman. Tästä lähtien kehopositiivisuus- ja terveysuhkapuheet voidaan lopettaa. Kiitos!

No voi, tässähän ihan punastuu, Älä nyt turhaan kiittele, halusin vain tuoda esille  ilmaisen vaihtoehdon näiden kalliiden kurssien rinnalle.  Ohessa linkki tuohon ilmaiseen painonhallintaohjelmaan.

https://www.loseit.com/

En pitäisi 40€ kalliina investointina, kun saa vastauksia myös kysymyksiin.

Jo tuo hinta kertoo sen, että täyttä humpuukia on kaupan. Kukaan ammattitaitoinen alan ihminen ei myy tuolla rahalla yhtään mitään eikä kukaan kunnon ammattilaisen apua vailla oleva osta tuollaista "kurssia". Onhan Aitolehdellä ollut muistaakseni n. 20 e:n "kurssejakin" tarjolla. Ilmaiseksi saa ruoka- ja liikuntaohjeita netistä. 

-Janni Hussi - 4 viikon valmennus -> 29,90e

-ketjussa hehkutettu Pia Lamberg California Dream Body, 6 vk -> 49,00e

-Martina 21 päivän haaste -> 59,00e

-Ilona Siekkinen 30 päivän haaste -> 89,00e

Ilona on ihan paras 👍

Ilonalla on ainakin parhaat palkinnot haasteissaan:

voittajalle 1500 euroa rahaa ja 2000e matkalahjakortti

kakkoselle 1000 e rahaa ja 1000e matkalahjakortti

kolmoselle 500e rahaa ja 500e matkalahjakortti

-onko muilla palkintoja, en oo osallistunu ja Ilona ainoa keltä tulee mainoksia sähköpostiin

Vierailija
619/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo miljoonas saarna ylipainosta.

Mutta entäs päihteet? "Hehe mehän ollaan suomalaisia, viinapullon kanssa saunan taakse!"

Eletään kulttuurissa, jossa on normaalia kännätä joka viikonloppu. Tai liittää viiniä. Ja polttaa tupakkaa.

Mutta vain ylipainosta saarnataan jatkuvasti. Miksi?

Päihteistä puhutaan kylläkin erittäin paljon ja jatkuvasti. Alkoholin liikakäytöstä on juttuja melkein jokaisessa naistenlehdessä parin kuukauden välein, ja iltapäivälehdissäkin kerran viikossa.

Minusta Martina puhui ihan asiaa ylipainosta ja kehopositiivisuudesta.

Muuten, melko moni ylipainoinen on myös alkoholin liikakäyttäjä. Alkoholi jymähtää salakavalasti vyötärönseutuun, varsinkin keski-ikäisille naisille. Kyllä ne melkein näkee tuolla katukuvassa ne tissuttelijat.

1. Martina käyttää väärin kehopositiivisuutta. Kehopositiivisuus= älä syrji ketään kehon perusteella.

2. Ylipainoiset eivät ole tyhmiä. Jokainen elää elämäänsä miten haluaa. Myös tupakointi on oma valinta.

3. Ylipainosiin kohdistuu vihaa ja inhoa, tupakoitsijoihin harvemmin. Ylipainoisia pilkataan.

1, Martina ei syrji ketään kehon peusteella

2. Todistat väitteesi paikkaansa pitämättömäksi joka jankutuksellasi

3. Martina puhui terveysvaikutuksista. Onko täysin vieras käsite?

Vierailija
620/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää kuinka liikuttavan paljon ihmiset ovat huolissaan toisten (ylipainoisten) ihmisten terveydestä. Jos joku vetää röökiä ketjussa, tai vetää pleksit joka viikonloppu, niin ei se muita huoleta. Mutta ruokavalio huolettaa :D

Jos nyt otsikon mukaisesti Martinasta puhutaan ei röökää eikä vedä pleksejä. Juurihan tuo stoorissaan kertoi kuinka paljon yksikin känni vie tehoa ja mitätöi koko viikon treenaamisen. Ihan samalla tavalla terveyden kannalta on puhunut juomisestakin ja aina tupakan polttoa vastaan.

En ole koskaan nähnyt Martinan polttavan ja ihan tunnettu on aina ollu siitä ettei perskännejä vetele, tykkää säilyttää kontrollin itsellään. Joku punaviinilasi silloin tällöin tai parit juhlat kesän aikana ei ole ongelmakäyttöä.