Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?
Kommentit (1236)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lihava mutta en ole koskaan ajellut kännissä ja ylinopeuksia. Martina tekee noita jatkuvasti.
Okei. Kiitos tiedosta. Koet siis olevasi parempi ihminen? Miksi ihmeessä koet tarvetta verrata itseäsi ventovieraaseen ihmiseen? Ei mene jakeluun mulle. Onko kaikilla ylipainoisilla näin huono itsetunto oikeasti? Ettekö te ole niitä kehopostiivisia? Silloin ei tarvitse muitakaan sheimata, koska olette itseenne tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeahkosta iästään huolimatta Martina vaIkuttaa olevan timmissä kunnossa ainakin verrattuna useimpiin muihin vastaaviin tu..iin julkkiksiin.
Varmaan johtuu siitä, että Martina on ureillut ja liikkunut lapsesta saakka ja harjoittanut liikunnan ohjauksia ja valmennuksia jo parikymmentä vuotta. Koko ajan opiskellut lisää ja näyttää, että ihan viime vuosina oppinut uutta ruokavaliostakin. Hienoa!
Joopa joo.
Niin mitäs tutkintoja hänellä sitten on, kun on kerran opiskellut? Ai ei mitään.
Tutkintoja?
Martina on opiskellut personal traineriksi, kuntosalivalmentajaksi, kehonpainovalmentajaksi ja voimavalmentajaksi. Hänellä on myös 20 vuoden kokemus ohjaajana ja valmentajana toimimisesta. En tiedä, mikä "tutkinto" sinulle olisi tärkeämpi kuin kokemus ja alan koulutus.
Jankuttaminen, inttäminen ja vänkääminen on
[Pitäisköhän mun leipoa hyvää gluteenitonta leipää Martinalle.Terveellistä ja maukasta. Että oppisi vaikka hänkin leipomaan oikeaa leipää. Loppuisi tuo pahvin ja suolan syönti. quote=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Toi riisikakkujen syönti on kumma juttu. Eikö se fitness pernilla ollut jossain juhlissa eikä syönyt tarjottua ruokaa, vaan mukanaan tuomiaan riisikakkuja
Martina tietääkseni välttelee gluteenia. Ei leipää siis, kauraleipää vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martinan ruokavaliossa on hirveä määrä riisiä, joka on sekä törkeän epäekologista että sisältää ”puhtaaksi ruuaksi” todella paljon esim. arseenia.
”Puhdas ruoka” on muuten aivan höpöä, koska mitään sellaista ei edes ole, se on juuri ei-ammattilaisen puhetta ruuasta, jota käyttävät nämä nykypäivän ”hyvinvointivalmentajat”, joilla ei ole mitään koulutusta ravintoneuvontaan.
Myös chia sisältää melko lailla ympäristömyrkkyjä ja tulee kaukaa. Sille olisi monta hyvää vaihtoehtoa.
Enkä muuten ottaisi neuvoja valmentajalta, jolla on silikonit, hammaskuoret ja selkeästi naama botoksia ja täyteaineita täynnä.
Nyt ottamaan aikaa, miten nopeasti assistentti ehtii paikalle poistattamaan tämän viestin. Yksi, kaksi..
Pitääkö taas toistaa! Kaikille ei kaikki sovi eikä se täysjyväkään kaikille sovi tai käy. Täysjyvän terveysvaikutukset eivät ole myönteisiä kaikissa tilanteissa. Itse ohjelman käyneenä niitä riisikakkuja ei tosiaan tuputeta joka paikassa, vain välipala. Älä höpötä kun et kaikesta kaikkea selvästi tiedä tai ole perehtynyt.
Ihme jankkausta tosiaan. Jos toimittaja on pyytänyt esimerkin Martinan omasta päivän ruokavaliosta malliksi niin se on vain Martinan oma päivän ruokavalio. Siinä ei lue että kaikkien täytyy nyt jatkossa noudattaa tätä ruokavaliota loppuikänsä!
Jankka jankka jankka
Mutta kun riisikakku ja ruisleipä ja paista itse leipä ja riiskakku ja ruisleipä ja jankuti jankuti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta.
Mutta aivan järkyttävän vähän tuo ihminen syö. Ja suhteellisen paljon ihan höttöä; pastaa, riisiä, nuudeleita.
Ihmeen hyvin se kuitenkin jaksaa (juoksu, fillarointi ym)
Vähän? Mä taas katsoin, että aika paljonhan se syö, mutta varmaan sitten liikkuukin. Itse en keski-ikäisenä vähän liikkuvana naisena voisi todellakaan syödä tuota määrää lihomatta...
Se on tarkoitettu liikkuvalle ja itse keski-ikäisenä opettelin syönään monta kertaa päivässä. Kas kummaa laihduin. Tuokaa kroppanne pois sieltä säästöliekiltä ja syökää sopivaa ruokaa sekä sitä proteiinia!
Tää on asia, jota on vaikea uskoa ennen kuin itse kokeilee. Niin kauan on vaan painon pudotuksessa hehkutettu kaikenmaailman pikadiettejä ja kaalikeittokuureja sekä kärsitty nälkää, että haastavaa on. Suosittelen jokaista epäilijää kokeilemaan. Oikeanlaisella ruokavaliolla ei tarvitse tuntea nälkää eikä voimattomuutta energian puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Leivon joka toinen päivä gluteenitonta leipää perheelle. Sulla ei varmaankaan ole keliakia joten turhaan laitan niitä reseptejä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Martina syö koko ajan riisikakkuja. Tyhjää p a s k a a. Leipoisi tai ostaisi jotain terveellistä täysjyväviljasta tehtyä leipää. Terveys guru... Niinpä niin.
Laitapas tänne se sinun leipäreseptisi, kun ilmeisesti itse paistelet leipää.
Odotan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella lihavalla on terveysongelmia mutta eivät silti laihduta.
Siis lihavuus jo aiheuttanut sairauksia. Otetaan esim. rasvamaksa ja mitään ei tapahdu.
Kenenkään lihavuuteen ei saa puuttua. Toisille tulee herätys ja tajuavat että jotain on tehtävä.Juu, sama kuin tupakan polton kanssa - itsehän mä nää tupakkani maksan / itsehän mä nää läskini kannan. Okei. Se kun ei useinkaan vaan jää siihen. Aika harva hoitaa ne keuhkosyöpänsä ja kakkostyypin diabeteksensa kuitenkaan itse, omin varoin.
Ja usein nuo läskinsäkin kantaa itse vain fyysisesti koska se oma pska fiilis sitten kipataankin läheisten niskaan muiden kannettavaksi.
Harvassa nimittäin on ne, joiden olo sekä henkisesti että fyysisesti on parempi esim 30 kiloa ylipainoisena kuin normipainossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Martina olisi tutustunut kehopositiivisuuteen, hän ymmärtästäsi että kehopositiibisyydessä sanotaan, minä olen ok, se mitä minä olen sisältä on ok ja ja kenelläkään Marttiinalla ei ole oikeutta tulla sanomaan yhtään mitään minun kropastani, niinkuin minulla ei ole oikeutta sanoa mitään Martinan kropasta.
On silti ok sanoa että lihavuus ei ole terveellistä eikä näin ok. Se on totuus. Ikävää jos pahoitat totuudesta mielesi.
Tuo ei ole kuitenkaan oikea tapa saada asiakkaita.
Ok, minulla on nyt 10 kg ylipainoa ja olen liki 50 vuotias. Työni on keskiraskasta fyysistä työtä ja askeleita tulee hyvin helposti 10 000-15 000 päivässä. Kaikkien labratestien mukaan, (otettu viimeksi marraskuussa 2020) olen täydellisen terve ja kuntoni on hyvä. Minulle ei tee esimerkiksi yhtään hankaluuksia kävellä 20 km vaihtelevassa maastossa tai hiihtää 25 km ja olla sen jälkeen vielä ihan normaalisti loppupäivän. En ole raato tullessani töistä kotiin, vaan ihan hyvin jaksan lähteä vaikka kävelylle mieheni kanssa tai fillaroimaan.
Jos haluaisin ylipainoni pois, niin menisinkö tämän rouvan luokse? Pitäisikö häntä niin ammattilaisena, että kuuntelisin hänen neuvoja? Ottaisinko oppia hänen syömisistään, periaatteistaan ja kaikesta? En.
Hän ei ole sellainen ihminen, jota pitäisin asiantuntijana laihtumiseen. Laihtuminen ei ole se juttu, vaan hyvä olo ja jaksaminen. En pidä ollenkaan tavoiteltavana asiana kymmenen kilon laihtumista ja en tee asialle yhtään mitään. Tykkään itsestäni ja arjestani, olen onnellinen ja en viitsi stressata asioita, jotka eivät ole olennaisia. Tiedän, että 10 kg ei ole paljon joidenkin kiloihin verrattuna, mutta jokainen on itsensä herra ja muiden ei tarvitse heidän huoliaan kantaa. Ei Marttiinan, eikä av:n mammojen.
Melko kiihkeää kommentointia jälleen ihmiseltä joka ei tiedä, mistä puhuu. Martinan valmennukset ei ole laihdutuskuureja vaan hyvinvointivalmennuksia, joissa tähdätään oikeanlaiseen ruokavalioon ja ruokamääriin sekä liikunnan lisäämiseen helposti omaan elämään sopivaksi jatkuvaksi elämäntapamuutokseksi. Toki sieltä löytyy sitten esim kuntosalilla käyneille ja painovalmennuksen alkeet halliseville spesifejä ohjeita kuntosalitreenaukseen, mutta haasteet ja muut ei oe mitään pikalaihdtuskuureja eikä tähtää ainoastaan hetkelliseen painonpudotukseen vaan koko elämän tavan muuttamisesta niin että se tuottaa itselle hyvää oloa ja terveyttä.
Samaa mieltä. Lihavuudessa ei ole mitään ihannoimista.
Vierailija kirjoitti:
Mitään tuohon lihavuuskommenttiin ottamatta kantaa haluan nostaa esille tuon, kun kertoi että hän on liikkunut lapsesta asti ja että lapsesta asti liikkuneita on helpompi motivoida.
Kaikki ovat liikkuneet lapsesta asti, elleivät ole neliraajahalvaantuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisi jo tajuta pysyä pois julkisuudesta koko tyyppi. Ihan oikeasti kyllästyttää kun samat julkkikset on aina äänessä. Tuskin kukaan on väittänytkään, että lihavuus olisi terveellistä. Toisaalta, ei anoreksiakaan saati ortoreksia (yltiöpäinen terveellisen elämäntavan noudattaminen) ole yhtään sen parempia. Aikaisemmin Martina kuulosti ortorektikolta, ehkä vähän on rauhoittunut.
Maailma olisi paljon parempi paikka, jos ihmiset olisivat armollisempia toisilleen.
Ei ole rauhoittunut - päinvastoin. Ihan patologinen ortorektikko on. Just oli jossain ip-lehdessä juttu, mihin sairaalloinen kuntoilu/treenaaminen johtaa. Nooh, jospa Martinakin jossain vaiheessa herää, ehkä sitten kun on liian myöhäistä.
Sairaalloisesta liikkumisesta kertoo sekin, että elämä kiertyy urheilemisen ympärille ja se alkaa sanella päivittäisiä valintoja. Liiallinen urheileminen vie valtavasti aikaa ja arki pyörii paljolti treenaamisen ympärillä. Sairaalloinen suhde liikkumiseen saattaa näkyä myös tärkeiden velvollisuuksien (esim. perheen, työn tai opiskelun hyväksi tapahtuvia toimintoja, sekä harrastuksia) laiminlyömisenä tai vähentämisenä urheilemisen mahdollistamiseksi.
Ei oikein osu sun ilkeilyt kohdalleen. Toki Martinan instaa seuraamalla sen ois jo huomannukin, mutta lue nyt tosta, kun on avaukseen linkatussa uutisessa ihan:
Koronan iskiessä voimalla Suomeen Martinan tapa treenata muuttui kerta heitolla.
– Treenasin monta vuotta laput silmillä todella kurinalaisesti ja niin että koko elämäni pyöri treeniohjelmien ympärillä. Nyt on ollut virkistävää treenata fiilispohjalta.
Tällä hetkellä Martina treenaa kaksi kertaa viikossa fysiikkavalmentajansa kanssa. Lisäksi hän pyöräilee, juoksee ja ui silloin kun kalenterissa on tilaa. Viime vuonna Martina harrasti jälleen innokkaasti myös raviratsastusta ja kävi nostelemassa painoja. Tämä oli virkistävää vaihtelua tavoitteelliseen treenaamiseen. Triathlon-kisoihin treenatessa Martinan on keskityttävä vain kurinalaiseen treenaamiseen triathlonin parissa, jotta tuloksia saavutetaan.
– Olen tällä hetkellä hyvässä fyysisessä kunnossa ja hyvin palautunut. Olen todella motivoitunut pitämääni itsestäni huolta.
Martina on ihan oikeassa
t. liian lihava leidi
ps. kehopositiivisuuden pitäisi olla ennemmin kehorauha -> annetaan toisten olla siinä kehossa, missä ovat eikä jakseta mollata toista oli sitten laiha, normaali tai lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään tuohon lihavuuskommenttiin ottamatta kantaa haluan nostaa esille tuon, kun kertoi että hän on liikkunut lapsesta asti ja että lapsesta asti liikkuneita on helpompi motivoida.
Kaikki ovat liikkuneet lapsesta asti, elleivät ole neliraajahalvaantuneita.
😂😂😂
Huvittavaa tuo Martin valkopesu. Kuinka kauas historiaan se aikoo mennä? Toistaiseksi ei ole nähty edes personal trainer sertifikaattia mikä johtuu siitä ettei sitä ole. Onko hän ollut lapsiolympialaisissa jossain vaiheessa? Kun hän on niin hemmetin hyväkuntoinen niin missä hän sivakoi parikymppisenä? Oliko hänellä joku eri nimi vai miksi hän ei ollut hiihtokilpailujen ja monien muiden lajien kärkikahinoissa joskus about 2000?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon Pippa Laukan terveysvalmennuksen voisin kyllä hankkia, mutta hänellä ei taida olla sellaisia. Hän on sentään urheilulääkäri.
Juu, Pippan kurssit ja valmennukset on ihan omaa luokkaansa
https://syketribe.fi/fi/tuote/kuukautisten-voima-valmennus-pippa-laukka…
Voisihan tuo olla mielenkiintoinen kurssi. Ainakin on omaperäinen. Mieluummin menisin kuitenkin hänen painonhallintakurssilleen.
Eijjuma kuinka absurdi ketju, muutama koettaa keskustella normaalisti mutta suurin osa jotain tyhjänpäiväistä riisikakku-ruisleipä-ilmaiseksi netistä-onko ylioppilas jankutusta. Hyvinvointivalmennus vaikuttaisi olevan suurimmalle osalle paikallaan, ellei tää jankkaaja sitten ole yksi ja sama höppänä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat käsittäneet kehopositiivisuuden väärin, että se olisi lihavuuden ihannointia. Ei se sitä ole, vaan se on ymmärrys ja hyväksyntä, että on erilaisia ihmisiä, eri painoisia, erilainen vartalonmalli jne. Kaikki eivät halua tai pysty olemaan huippu-urheilijoita tai himoliikkujia, ja on ihmisiä, joita itseään eivät liikakilot häiritse. Aikuinen ihminen on sillälailla vapaa, että saa itse päättää mitä syö ja mitä tekee tai ei tee.
Martina on alkanut taas vouhottamaan, kun itsetunto on huipussaa kovien kokemusten jälkeen. Martina tarvitsee aina jonkun miehen nostamaan itsetuntoaan ja voi miten ihanaa on taas olla "rakastunut" ja "onnellinen". Nyt on hyvä huipulla ollessa antaa lihaville ja muulle rupusakille vähän oikean elämisen mallia.
Taas yksi joka ei ole lukenut koko juttua. Martinahan nimenomaan sanoo että on erilaisia ihmisiä joten kaikille ei sama malli liikkuakaan sovi, eikä kyllä missään sano että kaikkien pitäisi olla himoliikkujia tai huippu-urheilijoita. Hän ei myöskään puhu liikakiloista tai ulkonäöstä van terveydestä ja hyvinvoinnista. Kannattaisi lukea eikä reuhata joutavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen ihmisen pitäisi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on ja rakastaa itseään. Itseinho ei auta ketään. Sen jälkeen kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, voi alkaa muutos kohti terveellisempää.
Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.[/quote
Jos lukee lehtijutun, niin näinhän Martinakin ajattelee asiasta. Tuon klikkiotsikon perusteella voisi päätellä muuta.
Martinalla on itsellään rankka syömishäiriötausta, josta on myös aikoinaan puhunut paljon.
Se ei tunnu kuitenkaan tehneen hänestä yhtään empaattisempaa muita syömishäiriöisiä kohtaan. Yleensähän tunnesyöminen on lihavuuden taustalla. Tuomitseminen on typerä tapa suhtautua asiaan.
Minusta tuntuu ettei osaan lempeys pure. Kyllä mulle lääkäri sanoi, että sun pitää tehdä jotain painollesi. Tarjosi ravintoterapeuttia ja itselläni liikaa oli 12 kg. Ei minulle lempeä viesti olisi mennyt perille. Puoliso yritti lempeästi vihjailla. Lääkärin jälkeen sisuunnuin ja lähdin Martinan haasteeseen. Siitä päivästä elämä onkin liikunnan ja terveyden osalta muuttunut totaalisesti 👍
Moi Martina. Kuule, et sinä täältä saa lisää asiakkaita.
Kuule ihan lääkäriasemalla Kampissa kävin. Martinan ohjelma sattui just eteen ja firman E-passi sopi. Hieno juttu oli ja siitä se sitten lähti 👍
Juu niin varmaan, Martina. Vähän liian läpinäkyvää. Ei tämän naisen ohjelmia lääkäriasemalla jaeta.
Sanoinko jossain niin?? Itse hain netistä kun en jaksanut lähteä muualle. Lääkäri katsoi läpi ja sanoi, että järkevältä vaikuttaa. Painoa lähti 6,5 ja sen jälkeen kaiken kaikkiaan 10 kg. Voidaan vääntää tästä vaikka koko päivä. Mulle on ihan sama mitä olet mieltä - oma mielipiteeni perustuu kokemukseen.
Perusohjeita on niin paljon ilmaiseksi netissä, ja appeja, että ihan turha laittaa rahaa nettivalmennuksiin. Esimerkiksi jos osaa englantia, lose it-app on erittäin hyvä. Ilmainen perusasetuksilla. Jos taas ottaa paremmilla asetuksilla, niin sekin maksaa vain neljäkymppiä. Itse olen käyttänyt ihan sitä ilmaista. Siinä on oma yhteisö, ja ihan ilmainen sekin.
Onnea! Sinä olet ratkaissut Suomen ja koko maailman liikalihavuus- ja liikkumattomuusongelman. Tästä lähtien kehopositiivisuus- ja terveysuhkapuheet voidaan lopettaa. Kiitos!
No voi, tässähän ihan punastuu, Älä nyt turhaan kiittele, halusin vain tuoda esille ilmaisen vaihtoehdon näiden kalliiden kurssien rinnalle. Ohessa linkki tuohon ilmaiseen painonhallintaohjelmaan.
En pitäisi 40€ kalliina investointina, kun saa vastauksia myös kysymyksiin.
Jo tuo hinta kertoo sen, että täyttä humpuukia on kaupan. Kukaan ammattitaitoinen alan ihminen ei myy tuolla rahalla yhtään mitään eikä kukaan kunnon ammattilaisen apua vailla oleva osta tuollaista "kurssia". Onhan Aitolehdellä ollut muistaakseni n. 20 e:n "kurssejakin" tarjolla. Ilmaiseksi saa ruoka- ja liikuntaohjeita netistä.
-Janni Hussi - 4 viikon valmennus -> 29,90e
-ketjussa hehkutettu Pia Lamberg California Dream Body, 6 vk -> 49,00e
-Martina 21 päivän haaste -> 59,00e
-Ilona Siekkinen 30 päivän haaste -> 89,00e
Ai nytkö Pia Lamberg myy jotain kursseja myös. Eikö hänellä ole muuta tekemistä? Hänhän on "luonut uraa" hollywoodissa jo monta vuotta ja on niin hirveen paljon mallikeikkoja. Hänen kuvia tosin ei ole kukaan koskaan nähnyt missään. Ja miten ne hänen villasukkamyynnit losissa menee? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina, missä pellossa tai puussa kasvaa tonnikala? Kerrot olevasi kasvissyöjä, tonnikala on eläin. Kannattaisi miettiä mitä puhuu, kun ruokaguruna puhuu. Jos syöt kalaa et ole kasvissyöjä.
Eikös hän sanonut jättäneensä punaisen lihan ja kanan?
Juu, mutta sanoi myös olevansa kasvissyöjä eli jotenkin sekavaa
Niin. Jos sanon: leivänsyöntini lähti siitä että tarvitsin lisää kuitua ruokavaliooni, mielestäsi siis tarkoitan etten syö muuta kuin leipää?
En koskaan ole luullut että nää Mara vainoajat ois mitään älypäälliköitä, mutta onhan tää selkeä alisuoriutuminen jo heiltäkin
Eikö kielikorvasi kerro, mikä ero on kasvissyönnillä ja kasvisten syönnillä?