Loukkaako Trumpin vaientaminen sosiaalisessa mediassa sananvapautta?
Trumpin Twitter-tilillä ei näy yhtään viestiä enää.
Kommentit (171)
Persuloideilla on nyt paha mieli kun ”Suuri myrsky” olikin vain kostea pieru ja Trump käänsi takkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump on yksi Yhdysvaltain parhaimmista presidenteistä kautta aikain. Olen aina pitänyt hänestä.
Minun mielestä ei ole. Tämä loppuhuipennus on selkeä todiste siitä. Jos hän olisi kyvykkäämpi, niin olisi hoitanut asian hienommin. Jompaan kumpaan onnistuneesti.
Niin mutta minun mielestä on.
No ei tosiaan loukkaa. Somessa on säännöt, ja jos niitä rikkoo, tulee sanktio. Koskee muitakin. On traagista, että "suurvallan" presidenttinä on 3v tasolle jäänyt uhoava lapsi. Ja on lohdullista että tästä ihmisyhteisöstä löytyy sen verran aikuisuutta, että hänelle laitetaan rajat. Kuten 3-vuotiaalle kuuluu. 3-vuotiaan taidoilla, aikuisen voimilla ja presidentin vallalla toimiva ihminen on hyvin vaarallinen. Miettikää itse millainen logiikka sen ikäisellä lapsella on. Miettikää myös, et jos on vaikeaa nähdä tätä ilmiselvää problematiikkaa kyseisessä henkilössä, mitä se kertoo sinusta. Oletko sinäkin jäänyt kehityksessä lapseksi, kiukkuamaan et on eppää joku sananvapausjuttu? Vai oletko kypsynyt vastuulliseksi, myötätuntoiseksi, toisia ihmisiä arvostavaksi ja kunnioittavaksi aikuiseksi...?
Ei loukkaa. Hyvä vain, että vihanlietsontaa hillitään.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa jo kyllästyttää tämä aihe. Sananvapaus ja se, millaisia sääntöjä milläkin palveluntarjoajalla on, eivät liity toisiinsa. Trump on miljonääri, hän voi halutessaan perustaa Twitterille kilpailevan somepalvelun, jossa jakaa näkemyksiään ja jonka säännöt ovat enemmän hänen mieleensä.
Olen pitkälti samaa mieltä, mutta me kaikki emme ole miljonäärejä. Eli onko niin, että kenen linjoilla roikut, sen lauluja laulat?
Trump on somepissis, joka kuihtuu pois kun sometili suljetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump on yksi Yhdysvaltain parhaimmista presidenteistä kautta aikain. Olen aina pitänyt hänestä.
Minun mielestä ei ole. Tämä loppuhuipennus on selkeä todiste siitä. Jos hän olisi kyvykkäämpi, niin olisi hoitanut asian hienommin. Jompaan kumpaan onnistuneesti.
Niin mutta minun mielestä on.
Ymmärsin sen. En väittänyt sinun olevan väärässä, vaan esiin oman mielipiteeni. Ja vähän perusteluita näkemykselleni.
Mitä tapahtuu nyt kaikille QAnaali lahkolaisille?
Te jotka olette huolestuneet sananvapaudesta. Kaikki ihmiset eivät kykene vastaamaan itsestään esim mielenterveysongelmien tähden. Silloin he tarvitsevat apua, ehkä sairaalahoitoa tai edunvalvojan, koska eivät ymmärrä omaa parastaan. Eikä sillä ole mitään tekemistä sananvapauden kanssa. Vaan sen että ihminen vahingoittaa joko muita tai itseään, eikä pysty kantamaan aikuisen vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Huonoon suuntaan mennään jos vapailla vaaleilla valittu maan presidentti ei saa julkaista mielipiteitään oli ne sitten millaisia tahansa. Sama voi toistua jatkossa meilläkin. Ei tuosta ainakaan mitään hyvää seuraa.
Paskakasa se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä muistaa, että republikaaneeja äänestää n. 20% yhdysvaltalaisista ja heistä Trumpia kannattaa kongressihyökkäyksen jälkeen enää puolet. Eli Trumpin kannattajia on vain n. 10 % Yhdysvaltain väestöstä. Ei kannata antaa pienen, mutta äänekkään ja väkivaltaisen vähemmistön leimata koko maata.
Miksi sä floodaat tuota samaa virheellistä viestiä tänne? Paljon saat palkkaa? Trumpia äänesti n. puolet äänioikeutetuista. About 70 miljoonaa.
Äänioikeutetuista taisi äänestää vain noin 60%, joten puolet äänioikeutetuista ei kannata Trumpia. Tai toisaalta, voi kannattaakin, mutta se ei näkynyt äänestyskäyttäytymisessä.
On tuo 10% kannatus -väite sekin valheellinen, kun kuitenkin häntä äänesti enemmän kuin 35 miljoonaa ihmistä. Ja on paha mennä sanomaan miten ne olisivat äänestäneet, jotka eivät voineet äänestää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biden yrittää lakkauttaa sananvapauden Amerikassa. Toivottavasti Korkein Oikeus laittaa demokraatit kuriin.
Trump aloittaa toimet Bidenin saattamiseksi Impeachment-syytteeseen. Merkit tästä infosodasta oli luettavissa Hillary Clintonin sähköposteista, joten jokainen aikaansa seuraava tiesi mitä tuleman pitää. Trump voi siirtää tiedotusdokumenttinsa kehittyneemmälle VKontakte alustalle. Se on toimintavarmempi.
Mielisairaus voi olla myös iloinen asia.
Kyllä ja ydinasekoodien käytön epääminen Trumpilta loukkaa ilmaisuvapautta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu nyt kaikille QAnaali lahkolaisille?
Huolestuneena kyselen.
Vierailija kirjoitti:
Huonoon suuntaan mennään jos vapailla vaaleilla valittu maan presidentti ei saa julkaista mielipiteitään oli ne sitten millaisia tahansa. Sama voi toistua jatkossa meilläkin. Ei tuosta ainakaan mitään hyvää seuraa.
Mitä hyvää on seurannut siitä, että presidentti-jolla on valtavasti valtaa- on saanut ilmaista mitä tykkää? Viimeks mm ruumiita. Ja epäilemättä paljon inhimillistä kärsimystä. Eihän hän ole ollut lainkaan tehtäviensä tasalla, vaan käyttänyt valtaansa väärin, itsensä hyväksi.
Tämä twitterin päätös poistaa Trumpin tili vaikeuttaa presidentillisten tiedoitteiden ja määräysten antamista. Kai tästä voi jonkinlainen oikeustapaus tulla, esim obstruction of justice ja twitter joutuu siitä sitten vastaamaan. Yleiset tiedonannot kuuluvat koko kansalle. Ei ole pelkästään sananvapausjuttu enään.
Todella pahasti, oli Ttumpista MITÄ MIELTÄ HYVÄNSSÄ.
Kehitys on todella paha, ja se on vielä muuallakin.
Se ei ole enää sinun viestisi, tai mielipiteesi somessa, vaan jonkun toisen, jos hän sen voi poistaa....
Vierailija kirjoitti:
Te jotka olette huolestuneet sananvapaudesta. Kaikki ihmiset eivät kykene vastaamaan itsestään esim mielenterveysongelmien tähden. Silloin he tarvitsevat apua, ehkä sairaalahoitoa tai edunvalvojan, koska eivät ymmärrä omaa parastaan. Eikä sillä ole mitään tekemistä sananvapauden kanssa. Vaan sen että ihminen vahingoittaa joko muita tai itseään, eikä pysty kantamaan aikuisen vastuuta.
Mutta siirrä se tänne Suomeen. Olen valmis sulkemaan joka äärioikeistolaiset kaikki kanavat ja Persut siinä samalla. Trollit ja manipulointitubettajat. No moni olisi varmaan valmis sulkemaan Marinin kaikki kanavat, koska tuntuvat pitävän häntä kyvyttömänä päättämään Suomen asioista. Mitäs suljetaan? Kenen mielen mukaan? Sen kanavan omistajan? Valitettavasti eriävät mielipiteet ei aina ole sairautta, vaikka se siltä usein tuntuu. Trumpin tapauksessa hänen sekopäisyytensä on ollut aina näkyvissä. Ei se nyt yhtäkkiä tullut esiin. Miksi häntä ei ole sitten aikaisemmin todettu mielisairaalan, vaan vasta nyt? Jos sillä perustellaan tilin sulkemista. Hänet on tuollaisena äänestetty ja moni hänestä tuollaisena tykkää. Itse en ja olisin tyytyväinen jos hänet suljettaisiin johonkin. Silti en niele kaikkea mitä häneen kohdistuu. Jälkeenpäin ehkä näen asia uusien faktojen valossa toisin. Nyt näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskakasa se on.
Niin on. Se ei silti muuta edellisen kommentoijan kommentin näkemystä. Olen hänen kanssaan samoilla linjoilla. Enkä tosiaankaan ole Trumppifani.