Loukkaako Trumpin vaientaminen sosiaalisessa mediassa sananvapautta?
Trumpin Twitter-tilillä ei näy yhtään viestiä enää.
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni loukkaa, vaikka yritys saa tietysti itse määritellä, ketkä saavat palvelua käyttää. On syytä huomata, että käyttäjät eivät ole asiakkaita. Pidän myös outona, että Google playsta poistuu vaihtoehtoisia sovelluksia. Rumaltahan se näyttää.
Tottakai käyttäjät ovat asiakkaita vai millä perusteella eivät olisi?
Alkaa jo kyllästyttää tämä aihe. Sananvapaus ja se, millaisia sääntöjä milläkin palveluntarjoajalla on, eivät liity toisiinsa. Trump on miljonääri, hän voi halutessaan perustaa Twitterille kilpailevan somepalvelun, jossa jakaa näkemyksiään ja jonka säännöt ovat enemmän hänen mieleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuloisten idoli putosi housut kintussa jalustaltaan. Voi kun ikävää. :D
Ajatella, jonakin päivänä viestisi voidaan jättää julkaisematta.
Ja on monesti jätettykin kun se on sisältänyt esim. jonkin sopimattoman sanan. Mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ehkä kannattanut noudattaa palvelun käyttöehtoja 🙄
Missä kohtaa twitterin käyttöehdoissa lukee että istuva presidentti ei saa vaatia äänestäjiensä kunnioittamista eikä saa ilmoittaa ettei osallistu seuraavan presidentin virkaanastujaisiin?
Minä en löydä moista.
Sieltä ne sääntökohdat löytyy Twitterin ilmoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä muistaa, että republikaaneeja äänestää n. 20% yhdysvaltalaisista ja heistä Trumpia kannattaa kongressihyökkäyksen jälkeen enää puolet. Eli Trumpin kannattajia on vain n. 10 % Yhdysvaltain väestöstä. Ei kannata antaa pienen, mutta äänekkään ja väkivaltaisen vähemmistön leimata koko maata.
Miksi sä floodaat tuota samaa virheellistä viestiä tänne? Paljon saat palkkaa? Trumpia äänesti n. puolet äänioikeutetuista. About 70 miljoonaa.
Mistä itse revit lukujasi? Äänestysprosentti oli 66,7 joista Trumpin ääniosuus n. 31%. Eli ei todellakaan puolet äänioikeutetuista. Bidenia äänesti n. 34%.
Huonoon suuntaan mennään jos vapailla vaaleilla valittu maan presidentti ei saa julkaista mielipiteitään oli ne sitten millaisia tahansa. Sama voi toistua jatkossa meilläkin. Ei tuosta ainakaan mitään hyvää seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että on Twitterin kaltaisia yrityksiä, jotka uskaltavat kutsua asioita niiden oikeilla nimillä. Miksi yksityisen yrityksen pitäisi tarjota alusta väkivallan lietsontaan tarkoitetuille räkäporukan valheille?
Sama yksityinen yritys ei liikauttanut evääkään lopettaakseen BLM-väkivaltaisuuksia lietsovien yksilöiden ja poliitikkojen tilejä.
Outoa?
BLM väkivaltaisuudet koskivat lähinnä heitä itseään. BLM pisti paskaksi ja ryösti pääasiassa heidän omia kauppojaan. Jos B hyökkää Bn kimppuun, kun BLM, missä on ongelma?
Siis mustat vs. mustat?
Eihän muissakaan medioissa voi kirjoitella tai sanoa mitä sattuu, perinteisissä siis. Kirjoitusten tulee olla linjassa ko. julkaisun kanssa, ei sitä muuten paineta esim. lehteen. Tai laiteta radioaalloille. Tai tv:seen. Samalla tavalla sosiaalisen median kanavat ovat medioita, yrityksillä on oikeus valita, millaista sisältöä siellä jaetaan.
Jollain Trumpilla olisi varaa perustaa oma sivustonsa missä saisi jauhaa mitä tahansa pskaa haluaisi ilman mitään ongelmia.
Capitol Hillillä muutama liittovaltion pöytä kaatuu, pari ovea rikkoutuu, laittomasti sisään tunkenut nainen ammutaan poliisin/agentin toimesta ja neljä muuta saa siellä täällä erilaisia sairaskohtauksia = PAHA PAHA
Kesällä BLM-mellakoita ympäri maata, omaisuutta ja kiinteistöjä tuhottiin valtavasti, yli sata ihmistä tapettiin = CNN on huolissaan poliisiväkivallasta ja ymmärtää mellakoijia
Vierailija kirjoitti:
Ei riko, koska hän käyttää sosiaalista mediaa itse vastoin lakeja.
Rikkoopas. Ei käytä.
Vierailija kirjoitti:
Biden yrittää lakkauttaa sananvapauden Amerikassa. Toivottavasti Korkein Oikeus laittaa demokraatit kuriin.
Trump aloittaa toimet Bidenin saattamiseksi Impeachment-syytteeseen. Merkit tästä infosodasta oli luettavissa Hillary Clintonin sähköposteista, joten jokainen aikaansa seuraava tiesi mitä tuleman pitää. Trump voi siirtää tiedotusdokumenttinsa kehittyneemmälle VKontakte alustalle. Se on toimintavarmempi.
Trump sitoutui noudattamaan alustan sääntöjä eikä noudattanut niitä.
Ihan oikein Trumpille.
Olen aina pitänyt Trumpista. Kuitenkin hänen viimeaikainen käytös on ollut ihmeellistä. Pitäisi hyväksyä vaalitappionsa. Ehkä Trump ei pidemmän päälle sovi presidentiksi. Pidän kuitenkin hänestä.
Informaatiovaikuttaminen
Mistä informaatiovaikuttamisessa on kysymys? Miten sitä tunnistetaan ja miten siihen vastataan?
Informaatiovaikuttamisella tarkoitetaan toimintaa, jolla pyritään järjestelmällisesti vaikuttamaan yleiseen mielipiteeseen, ihmisten käyttäytymiseen ja päätöksentekijöihin sekä sitä kautta yhteiskunnan toimintakykyyn. Vaikuttamisen keinoja ovat esimerkiksi väärien tai harhaanjohtavien tietojen levittäminen ja painostaminen sekä sinänsä oikean tiedon tarkoitushakuinen käyttö. Kyse on strategisesta toiminnasta, jonka tarkoituksena on saada kohde tekemään itselleen haitallisia päätöksiä ja toimimaan omaa etuaan vastaan.
https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/161512 Opas viestijöille
Vierailija kirjoitti:
Alkaa jo kyllästyttää tämä aihe. Sananvapaus ja se, millaisia sääntöjä milläkin palveluntarjoajalla on, eivät liity toisiinsa. Trump on miljonääri, hän voi halutessaan perustaa Twitterille kilpailevan somepalvelun, jossa jakaa näkemyksiään ja jonka säännöt ovat enemmän hänen mieleensä.
juuri näin. Toisaalta hän olisi myös viimekädessä rikosoikeudelllisessa vastuussa alustalla esitetyistä mielipiteistä ja väitteistä.
Positiivista tässä on se, miten neljä vuotta elämästään tuhlaajat saavat viimein muuta mietittävää ja tekemistä, kun syytää vihaansa päivästä toiseen öyhöttäen, mitä Trump twiittasi milloinkin. Nyt ehkä hiljenee, toivottavasti.
Mediakin voi kääntää katseensa ja keskittyä enemmän Suomen asioihin päivittäisen Trumpin mollaamisen sijaan.
Trump on yksi Yhdysvaltain parhaimmista presidenteistä kautta aikain. Olen aina pitänyt hänestä.
Vaikea sanoa. Itse koen että loukkaa. Toisaalta onko joku yksityinen somekanava oikea paikka valtion päämiesten ulostuloon? Itselleni kyllä herää kysymys, että mitä tilin sulkemisen takana oikeasti oikein on. Pidän Trumppia sekopäänä ja silti minua moraalisesti kaivelee hänen ohittaminen. Luultavasti olen asian kanssa siinä tilassa, että minut voi vakuuttaa suuntaa tai toiseen, jos hyvin perustelee. Asia siis mielestäni on teoriassa väärin, mutta tässä tapauksessa käytännössä oikein.
Ypkö se on joka lisää aina yläpeukkua jos trumpin bannaamiseen kommentissa suhtaudutaan myönteisesti? Näin se propaganda ja ilmaisunvapauden lakkauttaminen toimii, pelottavaa, todella.