Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöreät naiset jotka syövät normaaleja annoksia

Vierailija
09.01.2021 |

Eli eivät syö paljon tavallistakaan ruokaa, karkkeja hyvin harvoin ja pullaakin hillitysti. Liikkuvat hyötyliikuntaa ja käyvät kävelyllä. Silti vähintään 15 kg ylipainoa, koko aikuiselämän ajan ja diabetes sekä rasvamaksa iskevät. Missä oikein on vika, miksi eivät ole normaalipainoisia?

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri

Tuolta saa laskettua oman energian tarpeensa. Jos syötät ihannepainosi ja rehellisen liikuntamääräsi, näet millä kalorimäärällä paitsi laihdut, myös pysyt siinä painossa. Suurinpiirtein.

Vierailija
102/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyys ja istumatyö ovat pirullinen yhdistelmä. Siinä ei saisi syödä paljon yli 1600 kaloria päivässä pysyäkseen samassa painossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko kuulleet kehorauhasta?

Yleensäkin elämässä kannattaa lähinnä miettiä omaa vointiaan. Miten sulla ap menee? Onko elämässä sisältöä ja merkityksellisiä asioita? Mitä tykkäät omasta kehostasi, ihmissuhteistasi, harrastuksista, opiskelusta työstä?

Sisältöä saa elämään tosi monenlaisista asioista, mutta sitä ei todellakaan kannata hankkia miettimällä toisten ihmisten painoja ja kehojen muotoja. Kuluu aika hukkaan, ja tulee levittäneeksi ihan turhaan huonoja fiboja maailmaan.

Kyllä ja safe space:stä ja silence is violence ja vaikka mistä. Minä en tykkää ajatella vain itseäni. Minusta on paljon kivempää ajatella muita. En ole luonteeltani yhtään ”minä minä” ihminen, joka katsoo vain itseään. Minä haluan katsella ympärilleni ja havainnoida mitä siellä tapahtuu. Analysoida ilmiöitä ja ihmisiä. Ja ennenkaikkea keskustella asioista yleisellä tasolla. Ei minua yhden ihmisen rasvat kiinnosta, vaan ihmisryhmissä syntyvät ilmiöt, jota tämä ap:n aloitus kuvaa. Ihmiset eivät ole sokeita, eikä heidän kuulu leikkiä sellaisia, elleivät he sitä oikeasti ole.

Yksittäisen ihmisen kohdalla ei tietenkään kuuluu mennä sanomaan asoita hänellä, mutta kyllä älyllisessä yhteisöissä pitää ja ennenkaikkea kuuluu keskustella mitä tapahtuu, miksi tapahtuu ja onko se hyväksi vai ei.

Sinä siirrät tämän henkilökohtaiselle tasolle, mutta sitä se ei ole ja jos joku on tässä ketjussa pahoittanut mielensä, se on täysin vääristynyt kuvitelma, kuinka kaikki puhuvat muka juuri hänestä.

Minä suosittelen todellakin katsomaan muita kuin aina sitä omaa naamaa ja niitä omia tunteita. Koska siinä vasta se elämä menee hukkaan. Pyöriessä siellä omassa pikku kuplassa ja kuvitelmissa. Yllättävän usein ihminen nimittäin vääristää omaa todellisuuttaan. Ollaan parempia, älykkäämpiä, laihempia ym. vaikka ei olla, koska koskaan ei katsota missä muut menevät ja mitä muut tekevät.

Vierailija
104/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolta saa laskettua oman energian tarpeensa. Jos syötät ihannepainosi ja rehellisen liikuntamääräsi, näet millä kalorimäärällä paitsi laihdut, myös pysyt siinä painossa. Suurinpiirtein.

No joo, kokeilin. Syötin siihen kilomäärää kun olin painavimmillani ja sitten nykyisen painoni (-8kg), ero kaloreissa oli n 100.

Vierailija
105/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyys ja istumatyö ovat pirullinen yhdistelmä. Siinä ei saisi syödä paljon yli 1600 kaloria päivässä pysyäkseen samassa painossa.

1600 kalorilla syön oikein hyvin ja pysyn kylläisenä. 

Vierailija
106/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, kokeilin. Syötin siihen kilomäärää kun olin painavimmillani ja sitten nykyisen painoni (-8kg), ero kaloreissa oli n 100.

Kyllä, pitkällä aika välillä se 8kg ylimääräistä voi tulla jos saa päivittäin 100kcal liikaa ja lähtee kun saa sen 100kcal vähemmän. Molempiin suuntiin, siinä menee aikansa, ei tapahdu sormia napsauttamalla.

Vierailija
107/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelevät unissaan jääkaapille/grillille. Ovat patologisia unissasyökävelijöitä.

Patologisia valehtelijoita

Vierailija
108/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kandee ehkä hankkia jotain muuta mielenkiintoista mietittävää kuin toisten ihmisten kehot.

Miksi ei saa miettiä? On tullut hyviäkin vastauksia, toisin kuin sinun vastauksesi. Ap

Koska tuo on ilkeää, pikkumaista, pinnalista, satuttavaa ja lisäksi täysin yhdentekevää ajanhukkaa. Toisten painoasiat eivät kuulu sinulle.

Mitä tuossa on ilkeää? Puhumatta pikkumaista tai pinnallista? Ja kaikkihan nykyisin satuttaa. Toisia jopa se, että heitä kehutaan.

Se ei ole millään tavalla ajanhukkaa ajatella. Jopa tyhmätkin ajatukset ovat parempia, kuin olla ajattelematta, mitä tapahtuu aivan liikaa nykyaikana. Yleisellä tasolla toisten tekemiset kuuluvat meille kaikille. Ylensyövät ihmiset esimerkiksi kuluttavat turhaan, koska jokainen rasvaa kerryttävä kalori on jotenkin tuotettu ja aivan turha ihmiselle. Eli jos kehossasi on 70 000 kcal liikaa rasvan muodossa se on turhaa rasvaa ja se on vasta 10kg, mutta tuo ruoka mistä nuo kalorit on saatu on tehty, tuotettu, monesti myös pakattu ja kuljetettu. Kun kerromme sen miljoonilla ihmisillä, näillä liikakiloilla alkaa olla merkitystä. Ne ovat turhia ja kalliita maapallolle, eivätkä ne todellakaan kosketa vain sitä yhtä yksilöä joka ne kilot kantaa, vaan koko yhteiskuntaa.

On aivan turha jauhaa, jostain lihan syömisestä, kun maailmassa noin yleisesti suuret määrät syövät aivan liikaa. Ja mistä me sen tiedämme? Siitä, että kun katselemme ympärille näemme ihmisiä, jotka kehossaan kantavat aivan liikaa rasvaa, mihin olisi ollut tarve.

Vierailija
109/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen samanlain ennenkin stressiä ja unettomuutta, mutta ei lähellekkään tämmöistä määrää ylipainoisia.

Vierailija
110/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron. Saatanallinen stressi, unettomuus ja ahdistus ja suorituspakko.

Syön terveellisesti, ei herkkuja, lasken kalorit. Treenaan urheilua 5-6 krt viikossa. Siis kovaa urheilua, juoksua, pumppia, steppiä, attackia. Silti olen ylipainoinen, uneton, stressaantunut.

Painoa 81kg eli 20kg liikaa.

Tällä samalla urheilun määrällä ja samalla syömisellä olin helpossa ja kivassa elämäntilanteessa 59kg painava. Nyt todella hankalassa/kuormittavassa/stressaavassa tilanteessa sitä painoa on 20kg liikaa.

Joten ap ällistelijä voisi oppia että vaikka tekee kaiken oppikirjan mukaan, KEHO EI TOTTELE jos on hirveä stressi, huoli, hätä tms päällä.

Enenmpää en voi liikuntaa lisätä enkä syömistä vähentää tai romahdan. Joten miten ajattelit ehdottaa että tiputtaisin ne 20 stressikiloa? Stressistä en voi hankkiutua nyt eroon kun se ei moneltakaan osin ole minusta johtuva asia.

Ei  tuokaan tekosyy estä laihtumasta jos sen tekee oikein.

Jos ei ole muuta annettavaa aiheeseen kuin iänikuinen tekosyistä hokeminen, niin mene muualle hokemaan.

-eri

Vierailija
111/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä usein hitaalla käyvä kilpirauhanen ainakin. Ovat sellaisia palelevia ja kuivaihoisia, ohuthiuksisia jne. 

Erittäin harvoin kyse kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Kyllä se vika on siellå lautasella, eli liikasyönti.

Vierailija
112/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä usein hitaalla käyvä kilpirauhanen ainakin. Ovat sellaisia palelevia ja kuivaihoisia, ohuthiuksisia jne. 

Erittäin harvoin kyse kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Kyllä se vika on siellå lautasella, eli liikasyönti.

Tämä on totta! On nähtävissä tuossa Hengenvaarallisesti lihava- sarjassa. Ne ihmiset selittää,selittää,selittää sille dr Nov:,lle miksi ke eivät ole laihtuneet, kun kaikilla syy löytyy sieltä lautaselta...

Vierailija
113/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on duunissa tät salaatinsyöjää ja ovat huomattavasti ylipainoisia. Kun pääsevät töistä, niin on mäkin autokaistalla tilaamassa herkkuja. Eivät töissä kehtaa syödä sitä sontaa mitä ahtaavat kaksin käsin duunin jälkeen.

Vierailija
114/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin syön normaalin annoksen, kerran päivässä. En varmaan sitten vaan kuluta sitä yhtä lautasellista, lihon aina vaan. No, joskus näinkin päin, nuorena söin mitä vaan ja paljon, enkä päässyt normaaliin painoon millään.

Vierailija
115/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se napostelu ruokien välissä. Voi syödä normi aamiaisen, hyvän lounaan ja kevyen illallisen. Mutta kaikki mitä siinä välissä , ohimennen, ottaa suuhunsa, voi kasvattaa energiamäärää huimasti. Eli ei napostelua.

Vierailija
116/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin syön normaalin annoksen, kerran päivässä. En varmaan sitten vaan kuluta sitä yhtä lautasellista, lihon aina vaan. No, joskus näinkin päin, nuorena söin mitä vaan ja paljon, enkä päässyt normaaliin painoon millään.

Annoskoossa tai ruoan sisällössä on jotain vialla. Et ehkä hahmota mikä on normaali annos.

Vierailija
117/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri ja siemenöljyt.

2000 kcal oli ennen suositus kevyttä työtä tekevälle kevytrakenteiselle naiselle, nykyään universaalille ihmiselle.

Itse olen keskimittainen nelikymppinen nainen, syön yli 2500 kcal/d ja pysyn mitoissani. Toki liikun sekä työssä että vapaa-ajalla. Ei kannata pilata aineenvaihduntaansa kituuttamalla.

Vierailija
118/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset luulevat että lyhyt keski-ikäinen nainen kuluttaa 2000 kaloria päivässä. Ei kuluta.

Itselläni kalorin kulutus on 1400 kaloria päivässä, jos syön enemmän, lihon. Tämän asian on kohdallani tutkinut HUS:n johtava lihavuuden yksikkö, jossa kävin lihavuuteni takia. Laihdutin liikakilot heidän avullaan pois. Joudun todella tarkkailemaan ruokia jotta kalorit ei ylity. Olen 149 cm pitkä.

Minulla vastaavat luvut ovat 154 cm ja 1500 kcal.

Vierailija
119/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15kg ylipainoiset naiset jotka syövät normaalusti (2500kcal/päivä) ovat VALEHTELIJOITA! Ei ole mahdollista lihoa tuolla kalorimäärällä. Ihan samoin kuin et voi ajaa 5L bensaa 1000km.

Ei 2500kcal ole monellekaan keskimittaiselle naiselle normaalikalorimäärä vaan tuossa on älyttömästi liikaa energiaa. Jopa 2000kcal on monelle istumatyöläiselle aivan liikaa. Kevyellä hyötyliikunnalla saisi varmaan syödä 1800-2000kcal. Tälläkään ei siis vielä laihdu koska ei tule kalorivajetta vaan noilla määrillä paino pysyy siinä missä se on nyt. Vasta kun harrastaa oikeasti hikiliikuntaa ja useamman kerran viikossa, aletaan liikkua tuolla 2500kcal kieppeillä.

Vierailija
120/132 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt syömishäiriöstä 10 vuotta elämästäni ja se on tehnyt tehtävänsä aineenvaihdunnalleni. Viimeiset 5 vuotta olen syönyt "oikein", mutta paino pysyy samana, ylipainoa on 10kg. En tosin tiedä paljonko on ylipainoa, vaakaa en ole omistanut 7 vuoteen kun olin vihdoin alkanut toipumaan ja korjaamaan suhdettani ruokaan. T: Anoreksiasta bulimiaan ja ahmimishäiriöstä ortoreksiaan ennen avun saantia.