Nainen! Mikä bruttopalkka kuukaudessa on riittävästi miehellä, jotta voisit kuvitella tapailemaan tätä? Entä seurustelemaan? Entä elämänkumppaniksi?
Nykyään yhä useampi nainen on korkeakoulutettu, ja hyvissä töissä. Nainen tunneetusti pariutuu ylöspäin, eli miehen pitää aina tienata edes vähän enemmän kuin nainen, ja sen takia yhä useampi mies on ns. "kelpaamaton" suhteeseen naiselle.
Mikä on sinun rajasi miehen kuukausipalkalle?
Kommentit (124)
Tulot täytyy kattaa menot ja mielellään jäädä säästöönkin. Eli miehen täytyy tienata tarpeeksi elintasoonsa nähden.
Apn kaltaista pakkoneuroottista aspergertyyppistä jankkaajaa en ottaisi IKINÄ, mutta minua vähemmän tienaava ei ole haitannut. 24 vuotta yhteiseloa jo takana.
No sellainen, että ei olisi rahaa pummimassa. Jos on oikein nätti poika, voin ruoat ja oluet tarjota, mut muuten pitäis ihan itse pärjätä.
Näin miehenä, jos nainen vaatii x eur / kk tuloja niin vaadin vähintään samat. Muuten ei ole niin merkitystä.
Mielellään 4000€/kk ja siitä ylöspäin. Rahankäyttötyyli ratkaisee myös. Mieheni tienaa itse asiassa n. 8500€/kk ja on niin tuhlaileva, ettei siitä juuri mitään jää.
Semmoiset tulot jotka vastaa menoja, pystyy säästämäänkin yhteisiin tavoitteisiin ja luottotiedot tallella jotta voidaan ottaa yhdessä asuntolaina.
Tapailumiehiä en tässä iässä ota. Joko yritetään oikeasti tai etsitään muualta.
Minä ja mies tienataan molemmat n. 3000/kk ennen veroja, ja hyvin riittää. Silloin kun aloimme tapailla, tienasimme molemmat paljon vähemmän.
Olen ollut mieheni kanssa kohta seitsemän vuotta, niistä avoliitossa nyt kolmas vuosi menossa. En edelleenkään tiedä hänen bruttopalkkaansa, omaisuuttaan tai velkojaan. Meillä on erilliset rahat ja yhteistä vain taloustili, jolta maksetaan yhteiset asumis-, ruoka- ja autokulut.
Tämmöisiä ne naiset miettii. Karmeaa.
Tavattiin 15v sitten, kumpikin meistä on kolminkertaistanut tulot siihen hetkeen nähden ( minä olen pitänyt 2 äitiyslomaa ja 5v osittaista hoitovapaata, palkka on nostettu vaihtamalla duunia). Mies tienaa 2x mun palkan. Mulla riittää että ihminen on töissä, ja pitää työnteosta eikä ajattele yhteiskunnan elättävän.
Ei ole mitään rajaa. Oma kuukausipalkkani on 4300 e, mikä riittää itselleni kelvolliseen elintasoon, vaikka mies tienaisikin vähemmän. Se, että elinkustannuksia on jakamassa kaksi, tulee joka tapauksessa halvemmaksi. Tärkeää minulle on, että mies olisi kokopäivätyössä, palkasta viis. Tämä ei ole minulle mikään statuskysymys, vaan koska itselleni ammattini on tärkeä osa identiteettiäni, toivoisin miehellä olevan samoin. Toivon, että miehen kanssa voisi jutella työasioista. Olin aiemmin suhteessa pitkään työttömänä olleen, silloin tällöin pätkätöitä tekevän miehen kanssa, ja aamulla töihin lähteminen toisen jäädessä nukkumaan alkoi vaivata minua pidemmän päälle. Samoin olisin kaivannut työpäivän jälkeen keskustelua siitä, miten kummankin päivä on mennyt, mutta nämä keskustelut jäivät aika pinnallisiksi, kun kummallakaan ei ollut tarttumapintaa toisen arkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sanni16kerava kirjoitti:
Ei niin väliä, kunhan tienaa edes about samat mitä minä, eli +100ke/v.
Ei väliä onko palkkatuloa vai pääomatuloja..Olen kokeillut elää kahta eri tulotasoa, ei siitä tule mitään vaikka kuinka rakastaisi, jos toinen on koko ajan käsi ojossa...
Kumma miten miehet ovat satoja vuosia elättäneet naisia, mutta nyt kun tasa-arvon myötä naiset joutuisivat samaan rooliin parisuhteessa, niin ei se millään sovi.
Parisuhteessa miehen rahat = miehen ja naisen yhteiset rahat
parisuhteessa naisen rahat = naisen rahat
AINA
Miksi nykyajan naisten pitäisi elättää miehiä vain siksi, että heille tuntemattomat miehet ovat joskus aiemmin elättäneet muita naisia? Ei ne nykyiset pari-kolmekymppiset miehet ole ketään elättäneet eikä samanikäiset naiset ole olleet kenenkään elätettäviä.
Ja jos ei teille tasa-arvo kerran kelpaa, vaan nykyihmisten pitäisi alkaa ylikompensoimaan jotain esi-isien aikaisia "epäreiluuksia", niin poistetaanko miehiltä saman tien äänioikeus ja tehdään heistä äitien ja vaimojen omaisuutta?
6000 tapailuun
10 000 seurusteluun
vielä ei ole löytynyt miestä, jolla riittäisi tulot minun elättämiseen saati elämänkumppaniksi.
N25
Vierailija kirjoitti:
Tavattiin 15v sitten, kumpikin meistä on kolminkertaistanut tulot siihen hetkeen nähden ( minä olen pitänyt 2 äitiyslomaa ja 5v osittaista hoitovapaata, palkka on nostettu vaihtamalla duunia). Mies tienaa 2x mun palkan. Mulla riittää että ihminen on töissä, ja pitää työnteosta eikä ajattele yhteiskunnan elättävän.
Kumman moni täällä on sitä mieltä, ettei palkalla ole mitään väliä, mutta silti on "sattumalta" valikoitunut puoliso jolla on tuplasti paremmat tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas pinnallista pskaa. Mitä sillä tulotasolla on väliä? Et sinä lompakon kanssa ala seurustelemaan vaan ihmisen kanssa. Toki on hyvä asia, että mies käy töissä ja elämänhallinta on kunnossa, mutta palkalla ei ole mitään väliä. Jokainen kustantaa oman elämänsä varojensa mukaan.
Nykyajan naiset nimenomaan haluaa seurustella lompakon kanssa.
Ei pidä paikkaansa. Nykyään naiset pystyvät elättämään itsensä, ja jos eivät pysty, on olemassa yhteiskunnan tukiverkot. Tämä antaa mahdollisuuden valita puoliso tunteiden perusteella järkisyiden sijaan. Menneisyydessä nimenomaan ei ollut näin. Naisille maksettiin yleisesti pienempää palkkaa, jopa samoista työtehtävistä, ja koska elämä oli monessa mielessä raskaampaa, oli käytännössä pakko hankkia puoliso. Miehet ja naiset tarvitsivat toisiaan jo arkiaskareista selviämisessä. Puolison valinnassa joutui miettimään taloudellisia näkökulmia ihan eri tavalla kuin nykyään. Naisen palkka ja mahdollinen omaisuus siirtyi pitkään aviomiehen nimiin, joten kannatti harkita tarkkaan, kenet otti puolisoksi. Huonosta valinnasta saattoi seurata kirjaimellisesti nälkäkuolema.
Mikä tän ketjun tekijän ongelma on? Ootko niin paska tyyppi, että sua on siedetty vain rahojes takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumman moni täällä on sitä mieltä, ettei palkalla ole mitään väliä, mutta silti on "sattumalta" valikoitunut puoliso jolla on tuplasti paremmat tulot.
Liittyisikö tämä mitenkään siihen, että miehet tienaavat keskimäärin naisia paremmin? Sitäpaitsi internetin keskustelupalsta ei ole mikään tieteellinen tutkimus, jonka tuloksia voisi yleistää. Kyselyihin vastaavat ne, joille aihe on merkityksellinen.
Sen verran, että on rahaa tehdä muutakin kuin juoda kaljaa.