Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen! Mikä bruttopalkka kuukaudessa on riittävästi miehellä, jotta voisit kuvitella tapailemaan tätä? Entä seurustelemaan? Entä elämänkumppaniksi?

Vierailija
09.01.2021 |

Nykyään yhä useampi nainen on korkeakoulutettu, ja hyvissä töissä. Nainen tunneetusti pariutuu ylöspäin, eli miehen pitää aina tienata edes vähän enemmän kuin nainen, ja sen takia yhä useampi mies on ns. "kelpaamaton" suhteeseen naiselle.

Mikä on sinun rajasi miehen kuukausipalkalle?

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000, 100 000, 1 000 000, nettona tietysti.

Vierailija
42/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin parikymmentä vuotta sitten kun tavattiin, se oli jotain 2000 ja määräaikainen työsuhde päättymässä. Muutin yhteen työttömän kanssa. Nyt tuo on jo vuosia tienannut naisten keskiarvon verran ja minä miesten.

Taloudellisesti nain siis alemmas, käytännössä olemme tasa-arvoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Ei niin väliä, kunhan tienaa edes about samat mitä minä, eli +100ke/v.

Ei väliä onko palkkatuloa vai pääomatuloja..

Olen kokeillut elää kahta eri tulotasoa, ei siitä tule mitään vaikka kuinka rakastaisi, jos toinen on koko ajan käsi ojossa...

Kumma miten miehet ovat satoja vuosia elättäneet naisia, mutta nyt kun tasa-arvon myötä naiset joutuisivat samaan rooliin parisuhteessa, niin ei se millään sovi.

Parisuhteessa miehen rahat = miehen ja naisen yhteiset rahat

parisuhteessa naisen rahat = naisen rahat 

AINA

Miksi nykyajan naisten pitäisi elättää miehiä vain siksi, että heille tuntemattomat miehet ovat joskus aiemmin elättäneet muita naisia? Ei ne nykyiset pari-kolmekymppiset miehet ole ketään elättäneet eikä samanikäiset naiset ole olleet kenenkään elätettäviä.

Ja jos ei teille tasa-arvo kerran kelpaa, vaan nykyihmisten pitäisi alkaa ylikompensoimaan jotain esi-isien aikaisia "epäreiluuksia", niin poistetaanko miehiltä saman tien äänioikeus ja tehdään heistä äitien ja vaimojen omaisuutta?

siksi koska tasa-arvo tuo mukanaan etujen lisäksi myös velvollisuuksia.

Jokaiselle normaalijärjellä varustetulle tämä on päivänselvä asia.

Vierailija
44/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väliä. Elämänarvoni ei rakennu rahan varaan.

Vierailija
45/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500? Kunhan käy töissä, se tärkeintä.

Vierailija
46/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Ei niin väliä, kunhan tienaa edes about samat mitä minä, eli +100ke/v.

Ei väliä onko palkkatuloa vai pääomatuloja..

Olen kokeillut elää kahta eri tulotasoa, ei siitä tule mitään vaikka kuinka rakastaisi, jos toinen on koko ajan käsi ojossa...

Kumma miten miehet ovat satoja vuosia elättäneet naisia, mutta nyt kun tasa-arvon myötä naiset joutuisivat samaan rooliin parisuhteessa, niin ei se millään sovi.

Parisuhteessa miehen rahat = miehen ja naisen yhteiset rahat

parisuhteessa naisen rahat = naisen rahat 

AINA

Miksi nykyajan naisten pitäisi elättää miehiä vain siksi, että heille tuntemattomat miehet ovat joskus aiemmin elättäneet muita naisia? Ei ne nykyiset pari-kolmekymppiset miehet ole ketään elättäneet eikä samanikäiset naiset ole olleet kenenkään elätettäviä.

Ja jos ei teille tasa-arvo kerran kelpaa, vaan nykyihmisten pitäisi alkaa ylikompensoimaan jotain esi-isien aikaisia "epäreiluuksia", niin poistetaanko miehiltä saman tien äänioikeus ja tehdään heistä äitien ja vaimojen omaisuutta?

siksi koska tasa-arvo tuo mukanaan etujen lisäksi myös velvollisuuksia.

Jokaiselle normaalijärjellä varustetulle tämä on päivänselvä asia.

Ja sinun mielestäsi nämä tasa-arvon tuomat velvollisuudet tarkoittavat sitä, että naisten pitäisi ehdoin tahdoin valita varattomia puolisoita joita he pääsevät elättämään?

Ei kyllä kannattaisi huudella normaalijärjestä yhtään mitään, jos oma aivotoiminta on tuota tasoa.

Vierailija
47/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt miehenä vain sen verran, että koko kysymys on täysin älytön. Miksi edes mietitte tuollaisia?

M32

Vierailija
48/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000e

Vierailija
49/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin miehen olevan mahdollisimman vähän töissä, eli työtön kelpaisi. Minulla on rahaa, ei mies tarvitse omaansa.

Vierailija
50/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin surkea elukka kuin ihminen.

Vierailija
51/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään eroa onko köyhä vai rikas. Ihminen on ihminen. Joko tykkää tai ei tykkää . Rakkautta ei saa mitenkään pakottamalla ostamalla eikä myymällä vaikka miten yrittää .

Vierailija
52/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisittepa nähneet ex-vaimon ilmeen, kun 7 vuoden liiton jälkeen päätin vaihtaa ison teknologiayrityksen esimiesasemasta personal traineriksi. Tulotaso tippui alle puoleen, mutta pääsin samalla eroon epämiellyttävästä työstä ja lokittavasta puolisosta. Nykyinen työ motivoi paljon enemmän ja nykyisen kumppanin kanssa on paljon parempi suhde. 

Vierailija
53/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan nyt miehenä vain sen verran, että koko kysymys on täysin älytön. Miksi edes mietitte tuollaisia?

M32

No tietysti siksi, että jokainen elää elämää tyylillään. Jos haluan puolisoni olevan esim. matkustuskumppanini, hänen täytyy haluta matkustaa ja tienata riittävästi kattaakseen oman osansa matkakustannuksista. Jos haaveenani on omakotitalo järven rannalla, etsin miehen, joka haaveilee samasta asiasta ja jolla on varaa kattaa puolet yhteisen haaveen kustannuksista. Minä en toista lähde näissä asioissa elättämään ja mielummin toteutan haaveitani yksin kuin otan rinnalleni ihmistä, joka kulkee vain siivellä.

Vierailija
54/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso palkkaa, valitessani puolisoa. Kunhan on töissä ja jonkin koulutuksen käynyt.

Vierailija
55/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan käy töissä ja on joku koulutus. Oma mies on amiksen käyny levyseppähitsaaja, tienaa 3300e kk. Itse olen laitoshuoltaja, palkka 1883e.

Vierailija
56/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavattiin 15v sitten, kumpikin meistä on kolminkertaistanut tulot siihen hetkeen nähden ( minä olen pitänyt 2 äitiyslomaa ja 5v osittaista hoitovapaata, palkka on nostettu vaihtamalla duunia). Mies tienaa 2x mun palkan. Mulla riittää että ihminen on töissä, ja pitää työnteosta eikä ajattele yhteiskunnan elättävän. 

Kumman moni täällä on sitä mieltä, ettei palkalla ole mitään väliä, mutta silti on "sattumalta" valikoitunut puoliso jolla on tuplasti paremmat tulot.

Liittyisikö tämä mitenkään siihen, että miehet tienaavat keskimäärin naisia paremmin? Sitäpaitsi internetin keskustelupalsta ei ole mikään tieteellinen tutkimus, jonka tuloksia voisi yleistää. Kyselyihin vastaavat ne, joille aihe on merkityksellinen.

Ei.

Aviopuolisoiden tuloerot ovat huomattavasti suuremmat kuin miesten vs naisten jos otetaan huomion kaikki.

Itseasiassa useimissa ikäluokissa sinkkunaiset tienaavat enemmän kuin sinkkumiehet, mikä osoittaa että hyvätuloiset miehet on viety ja kaikille hyvätuloisille naisille ei löydy vähintään yhtä paljon tienaavia miehiä.

Vierailija
57/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 7000-9000€/kk aina minimi, koska tavoitteeni on jäädä kotiin ja panostaa ulkonäköön. En halua asua pienessä kopissa ja Helsinki on kallis kaupunki. Matkusteluun pitää myös riittää rahaa.

Vierailija
58/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan elättää itsensä, on mukava ja näyttää hyvältä.

Vierailija
59/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku 7000-9000€/kk aina minimi, koska tavoitteeni on jäädä kotiin ja panostaa ulkonäköön. En halua asua pienessä kopissa ja Helsinki on kallis kaupunki. Matkusteluun pitää myös riittää rahaa.

Trollolloo taas, runkkkari.

Vierailija
60/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M32

Ja minä naisena samoin. Mistäköhän nämä uskomukset tulevat, että 'on tunnettua, että naiset...'? Kannattaa tutustua oikeisiin naisiin, niin näkee, että naisia on monenlaisia. Sama pätee ihan kaikkeen.