Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen! Mikä bruttopalkka kuukaudessa on riittävästi miehellä, jotta voisit kuvitella tapailemaan tätä? Entä seurustelemaan? Entä elämänkumppaniksi?

Vierailija
09.01.2021 |

Nykyään yhä useampi nainen on korkeakoulutettu, ja hyvissä töissä. Nainen tunneetusti pariutuu ylöspäin, eli miehen pitää aina tienata edes vähän enemmän kuin nainen, ja sen takia yhä useampi mies on ns. "kelpaamaton" suhteeseen naiselle.

Mikä on sinun rajasi miehen kuukausipalkalle?

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku 7000-9000€/kk aina minimi, koska tavoitteeni on jäädä kotiin ja panostaa ulkonäköön. En halua asua pienessä kopissa ja Helsinki on kallis kaupunki. Matkusteluun pitää myös riittää rahaa.

Trollolloo taas, runkkkari.

Niin. Tämän ketjun tavoite ja tarkoitus on se, että trolloloo eli ap pääsee haukkumaan naiset. Miksi.? Koska sitä naista ei ole löytynyt, eikä löydy, ja syyhän ei tietenkään voi olla ap:ssa, vaan naisissa, nehän on rahanahneita ....

Vierailija
82/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehelläni on noin sama palkka. Kun tavattiin, mieheni oli työtön ja itse töissä. Toisen tulotasolla ei ole mitään väliä suuremmalle osalle ihmisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1400e bruttona mitä itsekin saan riittää vallan hyvin.

Vierailija
84/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miehelläni on noin sama palkka. Kun tavattiin, mieheni oli työtön ja itse töissä. Toisen tulotasolla ei ole mitään väliä suuremmalle osalle ihmisistä.

Tämä on niin totta!Suurimmalle osalle ihmisistä puolison tulotadolla ei ole mitään väliä.On olemassa joukko ihmisiä, joille on. Näitä on sekä miehissä, että naisissa.

Vierailija
85/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä väsynyt provo jo. Aina vaan näihin silti ryntää naisia kehuskelemaan palkoillaan.

Vierailija
86/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta!Suurimmalle osalle ihmisistä puolison tulotadolla ei ole mitään väliä.On olemassa joukko ihmisiä, joille on. Näitä on sekä miehissä, että naisissa.

Jep. Tunnen useamman kaverin (olen siis mies), jotka on aloittaneet seurustelun, jopa menneet naimisiin biisin kanssa ihan statuksen ja palkan takia (lääkäri, oikeustieteen opiskelija). Opiskeluaikoina eräs mies käytti häikäilemättömästi hyväksi naisia- iski naisia ja muutti aina naisten luo asumaan ja eli naisen kustannuksella, kunnes naiswn rahat loppuivat- sitten vaihtoi seuraavaan. Näitä miehiä on paljon, näistä ei vaan puhuta.

Vierailija
87/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tärkeämpänä omaisuutta. Palkka voi olla keskitasoakin eli 5000-6000e yliopiston käyneellä. Katsoin aikoinaan parikymppisenä, että mieskandidaatilla on asunto ja muuta perusasiaa. Omaisuutta olikin lopulta paljon enemmän kuin aavistin ja sitä on peritty lusää.

Hyvin on mennyt, takana monia onnellisia vuosia ja kolme lasta, kaikki vielä kotona. Rahasta ei olla koskaan keskusteltu. Itselläni hyvä työ, jossa nyt 6300 bruttopalkka. Olen säästänyt yliopiston jälkeen 2 pientä sijoitusasuntoa Hgistä lisää meille ja kaikki on meillä yhteistä. Kannan siispä korteni kekoon pienellä panoksella. Olemme tavallinen perhe, jolla asiat hyvin.

Vierailija
88/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Lähinnä se on se asenne ja elämänarvot. Jos esimerkiksi toinen on jotenkin ideologisesti työtön eikä aio koskaan töitä hakea ja haukkuu työtä tekeviä rahanahneiksi riistäjiksi, lampaiksi ja luonnontuhoajiksi, ei siinä ole enää kyse pelkästään rahasta, vaan koko arvomaailma on erilainen.

Vierailija
89/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän tärkeämpänä omaisuutta. Palkka voi olla keskitasoakin eli 5000-6000e yliopiston käyneellä. Katsoin aikoinaan parikymppisenä, että mieskandidaatilla on asunto ja muuta perusasiaa. Omaisuutta olikin lopulta paljon enemmän kuin aavistin ja sitä on peritty lusää.

Hyvin on mennyt, takana monia onnellisia vuosia ja kolme lasta, kaikki vielä kotona. Rahasta ei olla koskaan keskusteltu. Itselläni hyvä työ, jossa nyt 6300 bruttopalkka. Olen säästänyt yliopiston jälkeen 2 pientä sijoitusasuntoa Hgistä lisää meille ja kaikki on meillä yhteistä. Kannan siispä korteni kekoon pienellä panoksella. Olemme tavallinen perhe, jolla asiat hyvin.

sinä onnistuit näemmä suunnitelmassa mut ei teillä ole ihan perusperhe.nää todellisuudet on niin erilaisia ja osalla ei oo juuri mitään.tossa on se hyvä että teet itse duunia ja ilmeisesti säästätkin etkä odota et mies kustantaa kaiken

Vierailija
90/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti:

Alimpaan tuloviidennekseen kuuluvalla miehellä on 20-kertainen vaara jäädä naisettomaksi ylimpään tuloviidennekseen kuuluvaan verrattuna.

Naisilla pienituloisuus ei vaikuta kuin marginaalisesti, mutta hyvätuloisuus nostaa sinkkuuden todennäköisyyttä.

Ja lähdehän oli Tilastokeskus.

Vierailija
91/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään se 7000e/kk bruttona. Ja mielellään myös pääomatuloja lisäksi.

Varakkaan miehen kanssa on niin paljon helpompi elää. Ei tarvitse murehtia, onko varaa ostaa kotiin kaikkea tarvittavaa tai lapsille kaikkea.

En tajua miten kukaan pärjää jollain 2000e kuukausituloilla.

Vierailija
92/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 2x enemmän kuin ihana aviomieheni. Ei siis väliä tuloilla kunhan pärjää ja osaa hoitaa omat raha-asiansa kunnialla.

Vierailija
93/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin miehen olevan mahdollisimman vähän töissä, eli työtön kelpaisi. Minulla on rahaa, ei mies tarvitse omaansa.

Miksi haluat b-luokan ihmisen? Suurinosa naisista halveksii "ali-ihmisiä".

Vierailija
94/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama miten paljon tai vähän, kunhan hänen taloudelliset ongelmansa eivät kaadu minun niskaani.

Vierailija
95/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, ei rakkaus ole palkasta iinni. Muita arvoja ei pysty mies täyttämään.

Vierailija
96/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Lähinnä se on se asenne ja elämänarvot. Jos esimerkiksi toinen on jotenkin ideologisesti työtön eikä aio koskaan töitä hakea ja haukkuu työtä tekeviä rahanahneiksi riistäjiksi, lampaiksi ja luonnontuhoajiksi, ei siinä ole enää kyse pelkästään rahasta, vaan koko arvomaailma on erilainen.

Yleensä naiset jotka jää työttömiksi vaikkapa mt ongelmien takia, haluaa kuitenkin jotenkin osallistua yhteiskuntaan, esimerkiksi vapaaehtoistyön kautta. Ei vain jäädä kotiin kaljaa juomaan ja haukkumaan muita. Joten onko mikään ihme, ettei työtön mies kelpaa, mutta työtön nainen saattaakin kelvata? Ihminen voi olla ihana ja yhteisölle hyödyllinen vaikka hänellä olisikin henkilökohtaisia ongelmia. Hyvä asenne antaa monta epäkohtaa anteeksi, kun taas katkeruus karkoittaa kalatkin vedestä.

Vierailija
97/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään se 7000e/kk bruttona. Ja mielellään myös pääomatuloja lisäksi.

Varakkaan miehen kanssa on niin paljon helpompi elää. Ei tarvitse murehtia, onko varaa ostaa kotiin kaikkea tarvittavaa tai lapsille kaikkea.

En tajua miten kukaan pärjää jollain 2000e kuukausituloilla.

Voi kuule, Tässä pärjäillään vallan hyvin vaikka verojen jälkeen jää alle 2000€/kk elämiseen. Ok-talo on jo maksettu, eli ei lainaa eikä vuokria maksella ja silti pärjäämme oikein hyvin eikä olla kelan asiakkaita.

Vierailija
98/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavattiin 15v sitten, kumpikin meistä on kolminkertaistanut tulot siihen hetkeen nähden ( minä olen pitänyt 2 äitiyslomaa ja 5v osittaista hoitovapaata, palkka on nostettu vaihtamalla duunia). Mies tienaa 2x mun palkan. Mulla riittää että ihminen on töissä, ja pitää työnteosta eikä ajattele yhteiskunnan elättävän. 

Kumman moni täällä on sitä mieltä, ettei palkalla ole mitään väliä, mutta silti on "sattumalta" valikoitunut puoliso jolla on tuplasti paremmat tulot.

Liittyisikö tämä mitenkään siihen, että miehet tienaavat keskimäärin naisia paremmin? Sitäpaitsi internetin keskustelupalsta ei ole mikään tieteellinen tutkimus, jonka tuloksia voisi yleistää. Kyselyihin vastaavat ne, joille aihe on merkityksellinen.

Ei.

Aviopuolisoiden tuloerot ovat huomattavasti suuremmat kuin miesten vs naisten jos otetaan huomion kaikki.

Itseasiassa useimissa ikäluokissa sinkkunaiset tienaavat enemmän kuin sinkkumiehet, mikä osoittaa että hyvätuloiset miehet on viety ja kaikille hyvätuloisille naisille ei löydy vähintään yhtä paljon tienaavia miehiä.

Ihmeen sitkeässä elää käsitys siitä, että on olemassa joku naisten ilkeyden ja pinnallisuuden vuoksi puolisotta jäävien miesten joukko. Naisia ja miehiä on suunnilleen yhtä paljon, ja jokaista parisuhteessa olevaa heteronaista kohden on yksi parisuhteessa oleva heteromies. Se, että osattomuuttaan valittavat pääasiassa miehet, johtuu siitä, että naiset viihtyvät miehiä paremmin yksin. Tästä voisi loogisesti päätellä, että pitäisiköhän kumppania toivovien miesten miettiä, miten tehdä itsensä haluttavammiksi naisten silmissä sen sijaan, että katkerina syyttävät naisia nirsoudesta.

Mitä tulee hyvätuloisiin sinkkunaisiin, tässä on taustalla kohtaanto-ongelma eikä naisten kohtuuttomat vaatimukset. Koulutetut hyvätuloiset sinkkunaiset asuvat pääasiassa kaupungeissa, joissa naisista on ylitarjontaa. Vastaavasti maaseudulla asuu miehiä enemmän. Nämä ryhmät eivät kohtaa toisiaan, ja vaikka kohtaisivatkin, ei heillä ole aineksia parisuhteen muodostamiseen erilaisten arvomaailmoiden vuoksi. Halutaan eri asioita, eikä se ole kummankaan sukupuolen vika.

Vierailija
99/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on luotettava ja voi maksaa osansa asumisesta, ruoasta ja vapaa-ajastaan. Toisin sanoen en ostelisi miehelle elektroniikkaa, jos haluaisi harrastaa sitä, mutta hänellä ei olisi varaa. Jos olisi lapsia, osallistuisi heidän hoitoonsa ja kustannuksiinsa.

Mukavat jutut ja kiinnostuksenkohteet ovat ihmisyydessä tärkeintä.

Vierailija
100/124 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä mieheni palkkaa, olemme naimisissa. Ei ole ikinä tullut mieleen kysyä. Asenne on tärkein, että haluaa tehdä oman osansa. Esim. työttömyydelle ei aina voi mitään. Perheen perustaminen vaatii varmaan sen että jompikumpi on vähintään keskipalkkainen ja/tai sen että molemmat valmiina jäämään kotiin tilanteen vaatiessa.