Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies perustatko perheen naisen mieliksi?

Vierailija
08.01.2021 |

Näitä löytyy tuttavapiiristä.
Mies ei tunne tarvetta lapsiin, mutta suostuu miellyttääkseen naista.
Tietty nainen lähtis, jos ei lasta sais...

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain. Osittain siksi että sain kotoa mallin jossa perhe perustetaan heti kun löytyy puoliso, ja sitten ollaan ja eletään ydinperheenä hamaan loppuun asti. Myöhemmin vasta ymmärsin että olin todella naiivi, ja että ei sitä elämänsä rakkautta välttämättä löydää siitä ekasta parisuhteesta. Nyttemmin on lapset jo yläasteella, ja minä toista kertaa naimisissa, kumpikaan meistä ei halunnut enempää lapsia. Lapsiani en tietenkään vaihtaisi, mutta jos saisin uudestaan näillä tiedoilla olla nuori, en vilkaisisikaan exvaimoon päin.

Tämä on varmaan ikäluokkakysymyskin. Mäkin voin sanoa samaa ensimmäisestä aviomiehestäni. Toisessa liitossa minäkin, lapsi on jo aikuinen.

Vierailija
62/70 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan mies perustaisi perhettä "naisen mieliksi"? Ei voi pitää paikkaansa... Miksi kukaan mies tekisi niin suuren ja ennen kaikkea kalliin ja elämänmullistavasn päätöksen vain naisen takia? En ymmärrä.

Naiset kuvittelee että miehellä on valtavasti vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeat miehet häpeäisivät varmaan silmät päästään jos lukisivat näitä juttuja. Ne, jotka ensinnäkin valitsevat itse kumppaninsa ja toisekseen päättävät itse millaisiin "ehtoihin" parisuhteessa suostuvat, liittyi se sitten rahaan/maksamiseen tai lasten hankintaan.

Naiset luulee että mies löytää helposti ei-lapsia haluavan naisen, joku 3% vähemmistö.

Vierailija
64/70 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ketjussa on niin suuri yksimielisyys siitä että suomalainen mies ei halua parhettä ja nainen pakottaa hänet siihen, niin miksi olette sitten niin hiilenä siitä että tänne tulee miehiä sotivilta alueilta jne.? Eikö se nyt kuitenkin ole hyvä että edes joku siittää Suomeen lapsia suomalaisten naisten kanssa vai pitäisikö kansa vaihtaa kokonaan toiseen? Vai viimeinen sammuttaa valot? En usko että Venäjä kauan katselee tyhjää maaplänttiä joten aletaan sitten venäläisiksi? Kiinnostaa aidosti mikä on teidän miesten ratkaisu tähän.

Huhuu? Miten Suomen väestökehitys pitäisi mielestänne ratkaista jos suomalaiset miehet haluaa jäädä elämään ikuista teini-ikää?

Vierailija
65/70 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeat miehet häpeäisivät varmaan silmät päästään jos lukisivat näitä juttuja. Ne, jotka ensinnäkin valitsevat itse kumppaninsa ja toisekseen päättävät itse millaisiin "ehtoihin" parisuhteessa suostuvat, liittyi se sitten rahaan/maksamiseen tai lasten hankintaan.

Naiset luulee että mies löytää helposti ei-lapsia haluavan naisen, joku 3% vähemmistö.

Mun mielestä (se aikuisen äiti) puntit ovat aikalailla tasan, minkä näkee syntyvyydestäkin. Nyt naisille on oikea vaihtoehto jättää lapset hankkimatta, hyvin, hyvin pitkään meni sosiaalisen painostuksen alla (tämä ei kohdistunut miehiin). Ja se painehan tulee niiltä edellisiltä sukupolvilta, jotka ovat tehneet kuten on aina tehty. Menee aikansa ennen kuin normit murtuvat.

Vierailija
66/70 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman ja ystäväpiirin sekä sukulaisten kokemusten mukaan nainen alkaa mankumaan lapsia ja naimisiinmenoa/"kosintaa" pian yhteenmuuton jälkeen.

Miehillä on keskimäärin vahvempi seksivietti ja naisilla lisääntymisvietti, ja ihan "hyvin" ne toimivat yhdessä, mikäli maapallon väkilukua katsoo. Suomessakaan ei ole ikinä ennen ollut näin paljon ihmisiä.

Vierailija
67/70 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan mies perustaisi perhettä "naisen mieliksi"? Ei voi pitää paikkaansa... Miksi kukaan mies tekisi niin suuren ja ennen kaikkea kalliin ja elämänmullistavasn päätöksen vain naisen takia? En ymmärrä.

Ne on näitä palstan Oman elämänsä objekti -miehiä. Ensin ne eivät edes saa haluamaansa naista, omien sanojensa mukaan, vaan joutuvat tyytymään siihen, jonka onnistuvat saamaan. Sitten ne joutuvat maksamaan treffeillä ja ostamaan kotiin tuikkukuppeja. Ja muuttamaan ok-taloon. Sen jälkeen ne joutuvat perustamaan perheen pitääkseen sen naisen, johon alunperinkin vain tyytyivät. Lopulta tulee ero ja se nainen, joka ei siis edes ollut OEO-miehen suuri rakkaus, saa ne lapset, joita OEO-mies ei alunperinkään halunnut, ja OEO on entistä katkerampi.

Missään vaiheessa näille miehille ei tule mieleen olla oman elämänsä subjekteja;  ottaa päätösvalta siitä, mitä elämältään haluaa.

Vierailija
68/70 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain. Osittain siksi että sain kotoa mallin jossa perhe perustetaan heti kun löytyy puoliso, ja sitten ollaan ja eletään ydinperheenä hamaan loppuun asti. Myöhemmin vasta ymmärsin että olin todella naiivi, ja että ei sitä elämänsä rakkautta välttämättä löydää siitä ekasta parisuhteesta. Nyttemmin on lapset jo yläasteella, ja minä toista kertaa naimisissa, kumpikaan meistä ei halunnut enempää lapsia. Lapsiani en tietenkään vaihtaisi, mutta jos saisin uudestaan näillä tiedoilla olla nuori, en vilkaisisikaan exvaimoon päin.

Minäkin luulen että oikeastaan moni mies ei kauheasti edes ajattele asiaa. Lapsia hankitaan, koska vaimo haluaa, ja koska vaimoa rakastaa, hänelle haluaa olla mieliksi. Lisäksi tosiaan yhteiskunnan puolelta tulevat paineet perheen perustamiseksi voivat olla merkittävät.

Erittäin harvat miesparit hankkivat lapsia, tästä voinee päätellä jotain.

Tämä on hyvä pointti. En usko, että homot olisivat mitenkään vähemmän lapsirakkaita kuin heterot.

Olen huomannut, että sellaisissa maissa missä miesparien on helpompi saada lapsia eli adoptoida, on monilla vakiintuneilla miespareilla lapsi/lapsia.

Vierailija
69/70 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En naisen takia, mutten erityisemmin lapsia halunnut. Enemmän kyseessä oli opittu tapa toimia. Ihmisen tavallaan kuuluu lisääntyä. En kuitenkaan kadu lapsiani. Kaksi mahtavaa tyyppiä ja elämäni olisi paljon köyhempää ilman heitä,

Et ole lisääntynyt. Jos kahdesta tulee kaksi, se on vainuusiutumista. Vasta kolmas on lisääntymistä.

Vierailija
70/70 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34671 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En naisen takia, mutten erityisemmin lapsia halunnut. Enemmän kyseessä oli opittu tapa toimia. Ihmisen tavallaan kuuluu lisääntyä. En kuitenkaan kadu lapsiani. Kaksi mahtavaa tyyppiä ja elämäni olisi paljon köyhempää ilman heitä,

Todella surullista näköalattomuutta, ajattelemattomuutta ja ties mitä kaikkea.

Ei vaan ole pakko tehdä, kun "kaikki" muutkin. Voi huokaus. 

Voi hyvinkin olla, että elämäsi ei olisi köyhempää ilman lapsiasi. Siellä vaan olisi jotain muuta, mitä et nyt tiedä. Intohimoinen harrastaminen, opiskelu, vapaaehtoistöitä, omia rauhallisia iltoja, extempore-juttuja, ties mitä, ei voi tietää. 

T. N38, ei lapsia eikä halua moiseen 

Eli kun mies sanoo, että ei kadu lapsiaan ja että nämä ovat mahtavia tyyppejä, pitää velan tulla vielä vinkaisemaan, että ehkä kuitenkin kun oikein ajattelee kovasti, olisi ollut parempi, että ei olisi näitä lapsia saanut :)

Miksi perheellinen ei voi harrastaa (jopa intohimoisesti, apua), opiskella, tehdä vapaaehtoistöitä, viettää rauhallisia iltoja, extempore-juttuja ja ties mitä? Olipas taas älykäs kommentti, huoh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi