Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka olemme edelleen siinä pisteessä, jossa miehet yrittävät jakaa laskun ensimmäisillä treffeillä?

Vierailija
07.01.2021 |

Minkälainen feministinen aivopesu sai sinut ajattelemaan, että tämä oli OK?

Maksa se hiton lasku, mies.

Kommentit (213)

Vierailija
141/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät treffit ei katso paikkaa tai tapaa miten toimia. Olen itse miehenä tehnyt kävelytreffejäkin. Tarkoitus on kommunikoida ja tutustua.

Tuntuu, että Suomessa ollaan kyllä aika pihalla näistäkin asioista. Suurin ongelma on, että naiset ja miehet ovat liian samanlaisia Suomessa. Kuin kaksi positiivista magneettia, niin ei voi intohimoa oikein edes syntyä.

Vaikeaksi menee.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Missä tasa-arvon vaatijafeministit?? On tämä outoa ettei mies koskaan osaa toimia oikein. Minkä takia ensi treffeillä miehen pitäisi maksaa kaiken? Älkää miehet viekö eka kerralla hienoon ravintolaan, ei maksa vaivaa. Mulle riittää itse maksettu kahvi kahvilassa, en kyttää äijän rahoja. Kyllä nuoret naiset on noloja nykyään. Terveisin Nainen

Minä olen lukuisia kertoja näissä ketjuissa ehdottanut kävelytreffejä, mutta se ei kelpaa näille miehille. On pakko päästä nimenomaan ravintolaan, jotta voi tehdä ison numeron maksamisesta.

Vierailija
142/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät treffit ei katso paikkaa tai tapaa miten toimia. Olen itse miehenä tehnyt kävelytreffejäkin. Tarkoitus on kommunikoida ja tutustua.

Tuntuu, että Suomessa ollaan kyllä aika pihalla näistäkin asioista. Suurin ongelma on, että naiset ja miehet ovat liian samanlaisia Suomessa. Kuin kaksi positiivista magneettia, niin ei voi intohimoa oikein edes syntyä.

Vaikeaksi menee.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Missä tasa-arvon vaatijafeministit?? On tämä outoa ettei mies koskaan osaa toimia oikein. Minkä takia ensi treffeillä miehen pitäisi maksaa kaiken? Älkää miehet viekö eka kerralla hienoon ravintolaan, ei maksa vaivaa. Mulle riittää itse maksettu kahvi kahvilassa, en kyttää äijän rahoja. Kyllä nuoret naiset on noloja nykyään. Terveisin Nainen

Minä olen lukuisia kertoja näissä ketjuissa ehdottanut kävelytreffejä, mutta se ei kelpaa näille miehille. On pakko päästä nimenomaan ravintolaan, jotta voi tehdä ison numeron maksamisesta.

Voisitko lainata oikein päin eli että lainattu teksti jää ylös.

Mitä vastaukseesi tulee, niin en ymmärrä miten kävelytreffit ja intohimon puute/liika samanlaisuus liittyvät toisiinsa. Meidän ensimmäiset treffit olivat kävelytreffit ja kuitenkin tiesin heti miehen nähdessäni, että haluan häntä. Olimme siis arkivaatteissa, minä ilman meikkiä, hän työhaalareissa (koska tapaamisemme liittyi tilanteeseen, jossa se oli sopiva pukeutuminen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan aina laskun mielelläni kuhan kuulen ensin naiselta sanat: "Otetaanko vaikka taksi ja mennään sun luo?". En varmasti maksa mitään jos ei ole pillua tiedossa.

kai tiedät että jos nainen maksattaa sinulla ruokasi , sinulla on oikeus vaatia piparia koska ilmaisia lounaita ei ole ja jos nainen kutsuu nainen myös maksaa kaiken , poikkeuksen tekee 411 ruoka jonka sinä maksat koska se kuuluu etikettiin : D D D

Vierailija
144/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kiltisti osuuteni, mutta en nää tyyppiä enää uudestaan. Arvostan herrasmiehiä.

Vierailija
145/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, ei puoliksi.

Tietenkin nainen maksaa laskun.

Ootko nykyajan kotimiehiä?

Oon 28v tyttö.

Sinä olet 28-vuotias, miksi ihmeessä tytöttelet itseäsi?

Jos minä pyydän ystävääni ulos syömään kanssani, niin tietenkin tarjoan hänelle. Pyytäessäni ehdotan ravintolaa, jonka hintataso minulla on tiedossa. Joskus ruokailun jälkeen ystävä ehdottaa, että käydään vielä juomassa jotain, niin hän tarjoaa.

Olen ollut pitkään parisuhteessa ja ulkona ruokailut maksaa lähes poikkeuksetta mies. Minusta se on ihan reilua, koska mies ei tee kotona ruokaa. Olisi kummallista, jos ruuan tarjoaminen olisi aina minun tehtäväni. Mies voi hoitaa kokkausvuoronsa tuolla tavalla, kyllä se minulle sopii.

Vierailija
146/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan kiltisti osuuteni, mutta en nää tyyppiä enää uudestaan. Arvostan herrasmiehiä.

Miesten pitää olla herrasmiehiä. Mikä on sinun naisen vastineesi herrasmiehelle? 

Rusinanpullastanyppijä? 

Vierailija
147/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan aina laskun mielelläni kuhan kuulen ensin naiselta sanat: "Otetaanko vaikka taksi ja mennään sun luo?". En varmasti maksa mitään jos ei ole pillua tiedossa.

kai tiedät että jos nainen maksattaa sinulla ruokasi , sinulla on oikeus vaatia piparia koska ilmaisia lounaita ei ole ja jos nainen kutsuu nainen myös maksaa kaiken , poikkeuksen tekee 411 ruoka jonka sinä maksat koska se kuuluu etikettiin : D D D

Juuri näin mutta mitä on 411 ruoka?

Vierailija
148/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annas kun arvaan: naisen kuuluu maksaa taksi, hänhän sitä ehdotti? Kuinka usein joudut/pääset tuohon tilanteeseen?

Vierailija
149/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen miehelleen omistautuneita naisia. Ei vaikuta mun jutulta. Joko uskotaan tasa-arvoon tai pysytään yksin. Huonon kanssa saan vain enempi päänsärkyä kuin onnea.

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaksi menee.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
150/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku arveli että olen fyysisesti nainen ja henkisesti mies. Voi olla, en ainakaan typerä ylilaitettu pimatsu joka kuvittelee liikoja itsestään. Olen hyvin naisellisen näköinen ja älykkyyteni on keskitasoa korkeampi. Minulle ruokatarjoilua, sen maksajaa ja yleensäkin mielistelyä tärkeämpää on mielenkiintoiset keskustelut miehen kanssa. Minulla ei ole koskaan ollut huonoa miestä. Kahvilla ollaan aloitettu, huoltoasemalla. Kumpikin maksoi omansa.

Vierailija
151/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen miehelleen omistautuneita naisia. Ei vaikuta mun jutulta. Joko uskotaan tasa-arvoon tai pysytään yksin. Huonon kanssa saan vain enempi päänsärkyä kuin onnea.

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaksi menee.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla menee välillä sekaisin, missä roolissa trollaat, mutta hyvä kun sinut tunnistaa erikoisesta kopiointityylistä. Välillä paasaat miehenä siitä kuinka liika samanlaisuus on huono asia ja tappaa intohimon, nyt taas heität bensaa liekkeihin esiintymällä kirjoittajanaisena, jonka mielestä pitää nimenomaan olla tasa-arvoisia :-D Eikö sinulla reppanalla ole mitään muuta elämää?

Vierailija
152/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treffien järjestäjä maksaa viulut. Eli jos vien naisen kalliiseen ravintolaan, niin tietysti maksan laskun, enkä pistä häntä maksamaan kalliista ateriastaan itse, enkä halua myöskään niin, että nainen joutuu tilaamaan  vain salaatin ja veden, ettei kuukauden budjetti menisi vitturalleen.

Pitääkö sitä mennä johonkin kalliiseen mestaan?

Tietysti pitää, en minä mitään hesetreffejä harrasta.

No sitten, olisit heti sanonut että sinulle kallis mesta = Hesesta seuraava (Onko Rossoja vielä?).

En myöskään käsitä tuota "kutsuja maksaa" -mentaliteettia. Jos haluan lähteä elokuviin, pyydän ystävää mukaan. Jos häntä kiinnostaa kys. elokuva, hän tulee mukaan omakustanteisesti, jos ei, kysyn jotain toista. Tarjoamme puolin ja toisin ruokaa ja juomaa, mutta kyllä se lähtökohta on, että jokainen maksaa itse omat kulunsa.

Sama juttu treffaillessa, en näe mitään syytä miksi miehen pitäisi maksaa minulle edes se euron kahvi. Toki suurinosa tarjoutui, jos näin edes mahdollisuutta jatkolle suostuin ja tarjosin seuraavalla kerralla. Jos ilta oli siinä niin maksoin itse omani, seuraavaa kerta kun ei tule.

Nyt olen suhteessa ja ravintolassa mies pitää tehtävänään maksua. Kotona ruoan maksaa se, joka käy kaupassa eli n. 50/50. Yhteisiä rahoja ei ole eikä tule.

Vierailija
153/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, että puhutaan herrasmiesmäisestä käytöksestä ja sitä niin vaaditaan näköjään. Hyvä niin, herrasmiehet ovat varmaan katoava luonnonvara, kuten naisellisuuskin Suomessa. Kun puhutaan naisellisesta olemuksesta ja pukeutumisesta, eli kun itse pitäisi tehdä jotain, niin tulee kuitenkin peukkua alaspäin?

Aika paljon kannatusta tulee vauva.fi sivustolla, ettei edes naisten tulisi edes meikata treffeille, korkokengistä puhumattakaan?

Itse en ole valitettavasti kiinnostunut pätkääkään miehekkäistä naisista tai naisista jotka pukeutuvat unisex-tyyliin. Ja tiedän, etten todellakaan ole yksin ajatuksissani.

Onnekseni kuitenkin naisellisia vaihtoehtoja löytyy maan sisältä ja rajojen ulkopuolelta. Miksiköhän enemmän löytyy kuitenkin rajojen ulkopuolelta?

Vaikeaksi on mennyt.

Itse maksan aina treffilaskuni, koska minä pyydän treffeille ja en edes antaisi naisen maksaa osuuttaan. Ja vien kunnon ravintolaan, enkä vain kahville säästääkseni. Tarkoitus on tehdä asiat alusta asti kunnolla. Eli tulee kunnon kukat myös.

Jos ei homma toimi, niin ainakin yritys oli hyvä. Käyn kyllä harvoin treffeillä, koska olen valikoiva.

Sehän nyt riippuu ihan omasta tyylistä millä tavalla kannattaa panostaa. Jos ei normaalisti tykkää meikata, käyttää korkoja yms. mielestäni ei treffeilläkään kannata esittää vieraskoreaa ja tehdä ainoastaan sitä varten. Meikkaamattomuus ei myöskään tee naisesta miehekästä tai unisexiä. Samoin käsityksiä sanasta "naisellinen" nyt on varmaan melkein yhtä paljon, kuin sanojiakin. 

Itse tykkään meikata ja käyttää mekkoja, mutta yksittäisenä tekijänä se ei kovin paljoa kerro tyylistäni, tai siis jakaa luultavasti mielipiteitä. 

Vierailija
154/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annas kun arvaan: naisen kuuluu maksaa taksi, hänhän sitä ehdotti? Kuinka usein joudut/pääset tuohon tilanteeseen?

Ei tietenkään maksa nainen taksia eikä ruokia tuossa tilanteessa. Yleensä tähän tilanteeseen päädyn kaikilla nettitreffeillä joitakin harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta. Silloin olen maksanut laskusta oman osuuteni. Mielenkiintoista tässä on sekin, että lähes kaikki naiset ovat ennen treffejä jossain välissä maininneet etteivät ole hakemassa seksiä. Olisiko se niin kamala sanoa suoraan, että kullia tekee mieli? Rehellinen nainen on kuitenkin varmempi jatkoon menijä kuin epärehellinen.

Vierailija
155/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 17-vuotias poika, jolle olemme opettaneet deittailuun kuuluvina tapoina, että kun on haluaa ilmaista jollekin tytölle, että haluaa tutustua paremmin niin 

a) ensinnäkin pyydetään deiteille, ei vaan jäädä viestittelemään pitkiksi ajoiksi, vaan täytyy olla miehekkään aloitteellinen ja uskaltaa pyytää

b) tarjotaan kyyti: haetaan kotoa, jossa myös esitellään itsensä vanhemmille ja viedään kotiin.

c) tyttö viedään johonkin kivaan kahvilaan (ei abc, vaikka maalla asutaankin) ja tarjotaan. Ei kysellä, maksaisinko sunkin oman, vaan ihan vaan maksetaan menemällä edellä linjastolla kassalle tai tarjoamalla ensimmäisenä kortti tarjoilijalle.

Lisäksi ovet aukaistaan, takki autetaan päälle. 

Nämä opetetaan meillä ihan samanlaisina ikään kuuluvina asioina, kuten töiden hakeminen, käyttäytyminen työpaikalla, säästämiseen ja sijoittamiseen liittyvä opastaminen ja muut aikuistuvan ihmiset tarpeelliset elämäntaidot.

Ja ei, ei pelota yhtään että poikapolo joutuu naisten hyväksikäyttämäksi. Hän on nähnyt kotona tarvetta tasa-arvoa, jossa isä pyykkää ja äiti tekee metsätöitä. Mutta deiteillä halutaan ilmaista; olet mielestäni kiinnostava, erityinen, vaivan arvoinen. Jos tyttö ei sitä ole, niin sitten voikin jättää maksamatta.

Vierailija
156/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaksi menee.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla menee välillä sekaisin, missä roolissa trollaat, mutta hyvä kun sinut tunnistaa erikoisesta kopiointityylistä. Välillä paasaat miehenä siitä kuinka liika samanlaisuus on huono asia ja tappaa intohimon, nyt taas heität bensaa liekkeihin esiintymällä kirjoittajanaisena, jonka mielestä pitää nimenomaan olla tasa-arvoisia :-D Eikö sinulla reppanalla ole mitään muuta elämää?

Ota lääkkeet. Vastasin tuolle, en itselleni.

Vierailija
157/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on palkinto, joten tottakai mies maksaa! Eikä naisilla edes ole omaa rahaa, joten miten hän voisi mitään maksaa.

Puhut ostoista

Vierailija
158/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 17-vuotias poika, jolle olemme opettaneet deittailuun kuuluvina tapoina, että kun on haluaa ilmaista jollekin tytölle, että haluaa tutustua paremmin niin 

a) ensinnäkin pyydetään deiteille, ei vaan jäädä viestittelemään pitkiksi ajoiksi, vaan täytyy olla miehekkään aloitteellinen ja uskaltaa pyytää

b) tarjotaan kyyti: haetaan kotoa, jossa myös esitellään itsensä vanhemmille ja viedään kotiin.

c) tyttö viedään johonkin kivaan kahvilaan (ei abc, vaikka maalla asutaankin) ja tarjotaan. Ei kysellä, maksaisinko sunkin oman, vaan ihan vaan maksetaan menemällä edellä linjastolla kassalle tai tarjoamalla ensimmäisenä kortti tarjoilijalle.

Nämä opetetaan meillä ihan samanlaisina ikään kuuluvina asioina, kuten töiden hakeminen, käyttäytyminen työpaikalla, säästämiseen ja sijoittamiseen liittyvä opastaminen ja muut aikuistuvan ihmiset tarpeelliset elämäntaidot.

Ja ei, ei pelota yhtään että poikapolo joutuu naisten hyväksikäyttämäksi. Hän on nähnyt kotona tarvetta tasa-arvoa, jossa isä pyykkää ja äiti tekee metsätöitä. Mutta deiteillä halutaan ilmaista; olet mielestäni kiinnostava, erityinen, vaivan arvoinen. Jos tyttö ei sitä ole, niin sitten voikin jättää maksamatta.

Muuten ihan nappiin, mutta 17-vuotias tuskin vie deittiään ravintolaan, jossa on linjasto. Toivottavasti ainakaan.

Vierailija
159/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ihan nappiin, mutta 17-vuotias tuskin vie deittiään ravintolaan, jossa on linjasto. Toivottavasti ainakaan.

Tuossahan puhutaan kahvilasta, ei ravintolasta. Kahviloissa on yleensä linjasto.

Vierailija
160/213 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku arveli että olen fyysisesti nainen ja henkisesti mies. Voi olla, en ainakaan typerä ylilaitettu pimatsu joka kuvittelee liikoja itsestään. Olen hyvin naisellisen näköinen ja älykkyyteni on keskitasoa korkeampi. Minulle ruokatarjoilua, sen maksajaa ja yleensäkin mielistelyä tärkeämpää on mielenkiintoiset keskustelut miehen kanssa. Minulla ei ole koskaan ollut huonoa miestä. Kahvilla ollaan aloitettu, huoltoasemalla. Kumpikin maksoi omansa.

Huh, onneksi ei olla osuttu samoille treffeille. Olen tavannut jonkin verran ihmisiä jotka kernaasti kertovat muille olevansa keskimääräistä älykkäämpiä ja voin sanoa, että tuo näkyy sekä heidän käytöksessään ja arvoissaan eikä todellakaan aina positiviisella tavalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi