Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi abortin vastustajat eivät osaa ajatella yhtään toisen ihmisen puolesta?

Vierailija
06.01.2021 |

Ihan vaan periaatteesta vastustavat naisen itsemääräämisoikeuttaan lisääntymiseen tai olla lisääntymättä syistä, joita ei tarvitse maailmalle kailottaakaan.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska heitä ilmeisesti kiinnostaa sikiön oikeudet enemmän kuin ihmisten. Länsimaissakin on jo olemassa olevia lapsia joilla on asiat huonosti. Kannattaisi mieluummin puollustaa heidän oikeuksiaan.

Vierailija
22/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rv 6-7 ei tosiaan ole mikään ihminen.

Abortti on mahdollinen paljon myöhemminkin. Pitäisikö raja olla 7 rv?

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ajattelen ja siksi olen avuttoman puolella.

Vierailija
24/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei yksikään toinen ihminen tule määräämään, mitä teen ei-toivomani raskauteni suhteen (ehkäisyvälineet eivät ole mitkään satavarmoja), jos ja kun lääkärinkin mukaan oli ihme, etten menehtynyt jo aiemminkien raskauksien (niiden toivottujen) loppupuolella tiettyyn komplikaatioon, johon on naisia maailmalla kuollut kautta aikain, ja jo synnytetyt elävät lapset ovat jäänneet jopa täysorvoiksi juurikin näiden himouskistiukkapiposaarnamiesten vuoksi!!!

Painukoot lisääntymään kuin kanit moiset ukkokullit alistettuineen akkoineen raamatut iltalukemistonaan.

Vierailija
25/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari sivua taas omantunnon valkopesua.

Vierailija
26/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä lähtökohdista aborttia vastustaa. Uskonto/konservatiivitaustaisilla on aika eri motiivit kuin ateisti/liberaalitaustaisilla.

Itse en näe, että abortin kriminalisointi johtaa tavoiteltuun lopputulokseen sillä tilastollisesti isoin ongelma on erilaiset sosiaaliset ongelmat ja ehkäisyn puute (paitsi ehkä puheissa). Kuten se, ettei naisasialiikkeessä suostuta käymään avointa keskustelua aiheesta koska subjektiivinen aborttioikeus koetaan niin vahvaksi itseisarvoksi. Naiselle lisääntymisbiologia tuottaa jo lähtökohtaisesti enemmän ongelmia kuin miehelle, ja yhteiskunta oikein yllyttää tätä eroa. Miten ei tajuta, että tämä on se pohjimmainen ongelma - joka ei aborttioikeudella poistu. Ovatko äidit niin matalalla tärkeysjärjestyksessä, ettei tällaisen patriarkaattisen järjestelmän (lapset ovat vain naisten vastuulla) uusimista koeta tärkeäksi?

Vierailija
27/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei yksikään toinen ihminen tule määräämään, mitä teen ei-toivomani raskauteni suhteen (ehkäisyvälineet eivät ole mitkään satavarmoja), jos ja kun lääkärinkin mukaan oli ihme, etten menehtynyt jo aiemminkien raskauksien (niiden toivottujen) loppupuolella tiettyyn komplikaatioon, johon on naisia maailmalla kuollut kautta aikain, ja jo synnytetyt elävät lapset ovat jäänneet jopa täysorvoiksi juurikin näiden himouskistiukkapiposaarnamiesten vuoksi!!!

Painukoot lisääntymään kuin kanit moiset ukkokullit alistettuineen akkoineen raamatut iltalukemistonaan.

Joopa joo.

Tähän keskusteluun on tuotu jo raiskatut teinit sekä karmaiseva kuolemanvaara.

Odotan vielä insestiin vetoamista yleiskuvan hämärtämiseksi ja tunteisiin vetoamiseksi.

Vierailija
28/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissasi uskot, että kaikki abortin vastustajat olisivat uskovaisia ja lukisivat raamattua?

Kyllä se on niin, että ehkäisystä huolehtiminen on se avain.

"Kolmanteen, neljänteen ja viidenteen aborttiinsa päätyvien naisten osuus on kasvanut Suomessa vuodesta 1987 – kuudenteen aborttiinsa päätyvien jopa moninkertaistunut."

"Aikuisten naisten aborttien vähentämisessä tarvitaan siis samaa kuin teiniraskauksien ehkäisyssä: tehokasta ehkäisyä."

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1252299

Vierailija
29/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He juuri ajattelevat toista ihmistä. Kyllä minäkin ajattelen aborttia surulla ja olen kiitollinen ettei se ole koskaan koskenut minua. En sitä kieltäisi ja ymmärrän sen joskus olevan välttämätön.

Vierailija
30/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissasi uskot, että kaikki abortin vastustajat olisivat uskovaisia ja lukisivat raamattua?

Kyllä se on niin, että ehkäisystä huolehtiminen on se avain.

"Kolmanteen, neljänteen ja viidenteen aborttiinsa päätyvien naisten osuus on kasvanut Suomessa vuodesta 1987 – kuudenteen aborttiinsa päätyvien jopa moninkertaistunut."

"Aikuisten naisten aborttien vähentämisessä tarvitaan siis samaa kuin teiniraskauksien ehkäisyssä: tehokasta ehkäisyä."

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1252299

Miksei kortsuja haluta käyttää? Neuvolassa puhutaan ehkäisystä. Jostain syystä nämä neuvot ohitetaan ja mennään mutulla, koska miestä/naista himottaa vetää paljaaltaan.

Pahimmat tapaukset alkaa naimaan synnärillä.

Vierailija
31/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät he ajattele muita. Heille ei riitä, että päättävät itseään koskevista asioista, vaan he haluavat, että kaikki muutkin tekevät heidän mielensä, eivät oman mielensä, mukaan.

Soo. Lähinnä ajatellaan, että miksi nainen ja hänen miehensä hankkiutuvat tilanteeseen, jossa pitää tehdä periaatteessa luonnoton ja lääketieteellinen, maksava toimenpide.  Taustalla taitaa olla pelkkä hupi, vai mitä?

Vierailija
32/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Mä luulen, että kyllä mieli muuttuu jos oma tai muu läheinen teini ikäinen tyttölapsi tulee raiskauksen seurauksena raskaaksi.

Puhut ihan marginaali-ilmiöstä.

"Suomessa keskeytetään joka päivä noin 25 raskautta – yhä useammin abortin tekee aikuinen nainen, jolla on jo lapsia"

Toisaalta raiskaus on harvoin tuomioon johtava rikos. Käytännössä ainoa tilanne, jossa abortti on oikeasti saatavilla raiskausten uhreille, on jos se on vapaasti saatavilla kaikille.

Vierailija
33/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tapauksen jossa yksi tyyppi toitottaa aborttia vastaan, mutta sitten kun oma 16-vuotias tulikin raskaaksi niin abortti olikin maailman paras ratkaisu.

Vierailija
34/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma empatiakyky on solumöykyn tasolla, on varmaan helpompi samaistua sellaiseen kuin elävään ja tuntevaan ihmiseen.

35/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laillisen abortin kannattaja. Minusta on parempi, ettei ei-haluttuja lapsia tuoda tänne maailmaan riesaksi. On mielestäni kuitenkin ihan eri asia, jos raiskattu teini tulee raskaaksi ja haluaa abortin kuin että vastuuton jakorasia käyttää aborttia ehkäisyvälineenä. Ymmärrän myös sen puolen, että halutaan suojella lapsen oikeutta yli äidin oikeuden - vaikkakin olen tosiaan abortin vastustajien kanssa eri mieltä. Mielestäni kuolema on joissakin tilanteissa se armollinen ratkaisu. 

Vierailija
36/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät he ajattele muita. Heille ei riitä, että päättävät itseään koskevista asioista, vaan he haluavat, että kaikki muutkin tekevät heidän mielensä, eivät oman mielensä, mukaan.

Soo. Lähinnä ajatellaan, että miksi nainen ja hänen miehensä hankkiutuvat tilanteeseen, jossa pitää tehdä periaatteessa luonnoton ja lääketieteellinen, maksava toimenpide.  Taustalla taitaa olla pelkkä hupi, vai mitä?

Kaikki ei käyttäydy eläinten lailla. T. sterkattu pari. Tosin, jouduin käymään sterissä ennen kuin menin suhteeseen.

Vierailija
37/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteleehan ne sitä solumöykkyä

Välittäminen tosin näillä usein loppuu siihen paikkaan kun se syntyy 🤔

Jep, elämänlaadulla ei ole mitään väliä, kunhan vaan oot elossa.

Vierailija
38/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää abortin puolustajat on sit hauskaa väkeä. Mitä ne kommentoi edes tähän ketjuun?

Abortointi on hölmöä kun on ehkäisykeinoja, mutta ainahan on hölmöjä,  joten itse oikeus kai sitten pitäisi säilyttää. Järkevä itsemääräävä nainen ei edes joudu tuohon itsemääräämis-oikeustilanteeseen. 

Vierailija
39/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi pakottaa ketään äidiksi . Ei voi pakottaa ala ikäistä synnyttämään raiskaajille ,piruja niistä tulee sen raiskaajan siittiö .

Vierailija
40/107 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti ei ole tappo, se on murha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän