Ketoosia tavoitellen päivän ruoat
AAMUPALA
3 voissa paistettua kananmunaa
100g pekonia
LOUNAS
4 cosmopolitan salaatin lehteä
350g jauhelihaa 23%
100g kurkkua
puolikas tomaatti
1 jalopeno siivu pilkottuna
75g monterey jack juustoa
2rkl majoneesi ja sipulijauhe
ILLALLINEN
2 kabanossi makkaraa
40g chorizo
100g halloum juusto
puolikas tomaatti
70g pinaatti
Käytän myös elektrolyyttijauhetta 3 mitallista päivässä. Vettä juon 2-3l.
Miltä kuulostaa määrät? Ylipainoa on paljon.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa päivän ruokamäärässä ole nopeasti arvioiden noin 2500 kaloria? Tuntuu tosi paljolta. Minä olen pitkä mies ja painoin 125 kg, ja muistelen että ruokamäärä oli noin 2200 kaloria jollain valmiilla ketoosi ohjelmalla. Jos tuo on naisen ruokamäärä niin pelkäämpä että olet lihotuskuurilla. Arvioi paljonko sulla on lepokulutus ja syö maksimissaan sen verran, kalorivajettakin pitäisi jäädä.
Eiköhän nyt olisi ensiksi tärkeintä saada se ruokavalio oikein kootuksi. Kaloreita voi miettiä sen jälkeen.
Osta joku valmis ketoosi dieetti ohjelma, se menee kerralla oikein kun kaikki on laskettu valmiiksi ja helppo aloittaa. Olisihan sekin yksi vaihtoehto että alat syömään lautasmallin mukaisesti neljä kertaa päivässä ja vihanneksia päälle. Kohtuullinen annos etkä ota ruokaa lisää. Varmasti laihtuu yhtä hyvin.
Aamupalaksi pussillinen höyrystettyä pakastebroccolia, kaksi paistettua kananmunaa ja kaksi pekonisiivua ja rasvakahvi.
Lounas kesäkurpitsa juustohöylällä suikaloituna pannulla oliiviöjlyssä ja 250 g kanaköntsä.
Illallinen brie/pekoni/kurkku-sotku ja pakastepinaattipussista muki juomaa.
Vierailija kirjoitti:
Aamupalaksi pussillinen höyrystettyä pakastebroccolia, kaksi paistettua kananmunaa ja kaksi pekonisiivua ja rasvakahvi.
Lounas kesäkurpitsa juustohöylällä suikaloituna pannulla oliiviöjlyssä ja 250 g kanaköntsä.
Illallinen brie/pekoni/kurkku-sotku ja pakastepinaattipussista muki juomaa.
Mitä rasvakahvin tilalle?
Lisää kasviksia. Vhh on toimiva, omalla ruokavaliolla pääsi välillä selvästi ketoosiin. Varsinkin jos vähänkään liikkui.
Mulla toimi tämä laihdutuksessa:
Aamupalaksi 2 kananmunaa tomaatilla/paprikalla, juustolla, sienillä ja lisäksi 2-3 siivua pekonia tai leikkelettä tai rasvakahvi kananmunalla.
Lounaaksi salaattia + kala/kanaa/lihaa. Rasvoina esim. oliiviöljy, avokado, juusto.
Päivällisellä korvaat viljat kasviksilla ja kaveriksi kanaa/kalaa/lihaa ja hieman juustoa.
Aamu 2 PannullaHerkkusieniä, pekonilastuja, briejuustoa ja 7 min keitettyä kananmunaa ja rasvakahvi
Lounas kurkkua, parsaa, naudan pihvi n 250 g ja rasvakahvi.
Illallinen 100 g kreikkalaista jogurttia, pussi katkarapuja ja pari siivua juustoa
Täällä ollutkin jo hyviä neuvoja mutta miettisin tosiaan noita annoskokoja. Järkky määrä kaloreita on ihan turhaa.
Mulla aloituspäivär monasti tyyliin näin:
Aamulla 1 öljyssä paistettu kananmuna. Päällä juustosiivu.
Päivä lohta ja salaattia öljyllä tai majoneesilla tai kanaa, salaattia kermaa tai creme fricea.
Illalla pieni pihvi ja vähähiilariset kasvikset.
Jos nälkä niin siemen näkkäri ja juusto.
3 päivän jälkeen ei enää ole nälkä ja syönn 1-2 krt päivässä.
No huhhuh! Ihan et ole nyt oikein ymmärtänyt ketoruokavaliota. Täällä tulikin jo hyviä vinkkejä, perehdy muutenkin vielä vähän lisää tai kohta saat sydänkohtauksen. Toisena vaihtoehtona saat kroppasi niin sekaisin ettet kohta jaksa kertakaikkiaan mitään ja motivaatiosi loppuu yhtä nopeasti kuin ilmeisesti tähän saakka tapahtunut perehtymisesi on tapahtunut. Yksi vaihtoehto on myös se, että yksinkertaisesti poistat sokerin ja valkoiset viljatuotteet ruokavaliostasi ja alat pohtia syömistäsi sitä kautta, että mistä kehosi hyötyy ja mitä se oikeasti tarvitsee. Sä et välttämättä tarvitse mitään ketoosia tai kikkakolmosia siihen, että laihdut. Enemmänkin kuulostaa siltä, että tarvitset potkun pers**lle, jotta tajuaisit, että jos haluat elää terveenä vielä monta vuotta, on elintapoja muutettava. Ja se on kokonaisvaltainen elämänmuutos, ei se ketoosi sulle sitä onnea oikotiehen tuo. Et sä sen avulla pelkästään elämänmuutosta tee. Otappa aikalisä ja opettele ensin vaikka säännöllinen ateriarytmi, syö aamulla puuro, raejuustoa, munia ja marjoja, lounaalla ja päivällisellä kasviksia, jotain proteiinia ja vähän jotain hiilarilähdettä ja välipalalla ja iltapalalla aamupalan koostumuksella jotain unohtamatta hyviä rasvoja ja vettä, ja kun tämä toimii, kokeile sitten sitä ketoosia niin on helpompi palata ketoosista vähän enemmän hiilareita sisältävään. Ei kukaan ole lopun ikäänsä pelkästään ketoosissa, et sinäkään. Lisäksi otat sen salikortin tai vaihtoehtoisesti hilaat itsesi siitä sohvalta ylös ja alkuun vaikka kävelylle joka päivä. Ok?
Hae tukkutorilta Helsingistä ketoleipää ja tee voileipiä juustolla, salaatilla, kinkulla jne. välipaloiksi. Pääruokana sitten hyviä rasvoja, eli kalaa salaatilla, kanaa salaatilla jne. Älä syö eineksiä noin paljoa. Mulla lähtenyt nyt joulukuun alusta 8kg. Herkuttelen kerran kahteen viikkoon ja ei alkoa.
Vierailija kirjoitti:
Hae tukkutorilta Helsingistä ketoleipää ja tee voileipiä juustolla, salaatilla, kinkulla jne. välipaloiksi. Pääruokana sitten hyviä rasvoja, eli kalaa salaatilla, kanaa salaatilla jne. Älä syö eineksiä noin paljoa. Mulla lähtenyt nyt joulukuun alusta 8kg. Herkuttelen kerran kahteen viikkoon ja ei alkoa.
Unohda kaikki korvikkeet. Kuinka moni tunnustaa, että lenkille menemisen sijaan teki kasan voileipiä ja rohjahti sohvalla? Ylipaino on seuraus huonoista opituista tavoista ja laiskuudesta, jota esim leivän syöminen on. Älä edes opettele leipomaan korvike leipiä, leivonnaisia, jne vaan unohda ne kokonaan. Äläkä liity ketoryhmiin, jotka vain keskittyvät siihen voi kuinka ihanaa, kun voi leipoa ketokakkuja, jne...
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita mitään välipaloja, kun syö sen neljän tunnin välein.
Aamupala, jogurtti, marjat, siemenet ja muna
Lounas, kanaa, kalaa, jne kasviksia
Päivällinen kts yltä
Iltapala esim munakas raejuustolla.
Ja jos on nälkä kärsi ja syö seuraavana päivä aterioilla ennemmän kanaa.
Itse teen munakasmuffinseja aamuksi, syön nälän mukaan kaksi tai kolme. Teen munakastaikinan ja raastan siihen juustoa, loraus kermaa ja kinkkua tai tonnikalaa vuokien pohjalle. Pelillisestä syön useampana aamuna
Lounaalle yleensä jauhelihaa kasviksilla
Ja iltasella muunnellusti samaa mitä muu perhe syö, otan lihat ja kasvikset.
Paistan voissa ja käytän kuohukermaa jos teen vaikka lihapullille kastikkeen. Myös tuore- ja sulatejuustot on hyviä sakeuttajia kastikkeissa jos ei jaksa kehitellä kermaa kokoon asti.
Mä latasin YAZION, joka laskee sulle sun painon ja pituuden mukaan kalorit ja makrot, eli paljon hiilareita, protskua ja rasvaa pitäs suunnilleen päivässä syödä, että laihdut. Siinä voi myös itse valita haluaako VHH, ketoa, pätkäpaastoa vai mikä ois se oma tyyli. Itsekin voi noi säätää jos ei valmiit miellytä. Protskua suunnilleen oma normipaino (eli ei nykyinen paino) x 1,5-2.
Kasviksia ja salaattia saa vetää hulluna, kun syö vaan niitä sallittuja, niissä on olemattomasti hiilareita. Ite syön lähinnä kanaa ja kalaa. Alkuun tuntui vaikealta saada protsku- ja rasvamääriä täyteen tai lähellekään täyteen, mutta kyllä sitä oppii ja tottuu. Mut kannattaa laskea noi määrät, ettei mene överiksi tai vajaaksi. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita mitään välipaloja, kun syö sen neljän tunnin välein.
Aamupala, jogurtti, marjat, siemenet ja muna
Lounas, kanaa, kalaa, jne kasviksia
Päivällinen kts yltä
Iltapala esim munakas raejuustolla.
Ja jos on nälkä kärsi ja syö seuraavana päivä aterioilla ennemmän kanaa.
Ei, vaan enemmän rasvaa. Proteiinista ei energiaa oteta.
Vierailija kirjoitti:
Keto-ruokavaliolla ei ole tarve välipaloille.
Kiitos kaikille vinkeistä ja tsempeistä. Tuntuu vähän hölmöltä miten sokaistui tuosta huonojen rasvojen käytöstä.
Tänään päivä 5 alkoi aamupalalla:
2 voissa (6g) paistettua kananmunaa
250g höyrytettyä kukkakaalia
1tl oliiviöljyä kukkakaalien päälle
Miltä kuulostaa?
Yazio on käytössä. Tuntuu silti, että protskua tulee ihan liikaa kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat cosmopolitan salaatinlehdet?? xDDD
Nyt on pakko purkaa ärtymystä ohi aiheen. Tämä miekkos-tyyppi alkaa tosissaan rasittamaan mua, tavoitteensa lienee täyttynyt. Ärsyttää siis se, että ei itse ymmärrä kuinka typerältä kuulostaa, kun laittaa näitä supernaurujaan sellaisiin asioihin, joita ei omaa tyhmyyttään tiedä.
Ketoosiin kirjoitti:
Kiitos kaikille vinkeistä ja tsempeistä. Tuntuu vähän hölmöltä miten sokaistui tuosta huonojen rasvojen käytöstä.
Tänään päivä 5 alkoi aamupalalla:
2 voissa (6g) paistettua kananmunaa
250g höyrytettyä kukkakaalia
1tl oliiviöljyä kukkakaalien päälleMiltä kuulostaa?
Yazio on käytössä. Tuntuu silti, että protskua tulee ihan liikaa kokoajan.
Hyvältä kuulostaa.
Lihoisin jos menisin ap:n ruokavaliolla