Ero tuli miehelle "ihan puskista"
Olin vasta vuoden etukäteen puhunut siitä. Ja kertonut mitkä on ne ongelmakohdat, mm. että vastuun on vaan jakauduttava tasaisemmin tai mä en jaksa enää. Ehdottanut pariterapiaa josta se ehdottomasti kieltäytyi lähtemästä jne. Ja silti se pääs yllättämään täysin, yhtään ei osannut aavistaa kun meillähän meni niin hyvin. Ainoa ongelma meillä kuulemma oli että mä nalkutin liikaa, mutta jos mä vaan oisin lopettanut nalkutuksen ni ei ois ollut mitään ongelmia.
Kommentit (1475)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen mieheni valitti minulle kuinka olen hänen vaatteensa viikannut kaappiin väärin, olisi pitänyt olla näin ja noin. No, lopulta jätin hänen vaatteensa telineelle ja viikkasin vain omat ja lapsen vaatteet pois. Monta päivää se kuivausteline oli siinä, minulle huudettiin ja kysyttiin missä on se ja se paita, ilman että edes katsottiin sitä telinettä. Lopulta meni hermo kun ei edes kehoituksesta viikannut itse niitä vaatteita sinne kaappiin, että kun vaatteet olivat kuivuneet, kumosin ne hänen puolelle sänkyä kasaan ja lopputulos ;miksi et ole voinut laittaa hänen vaatteita kaappiin..
Tämä oli vain yksi monista asioista joista miehen mielestä "skitsoan turhaan"
No mikset vaan voinut viikata niitä kunnolla? Edes sen vertaa tehdä toisen hyväksi! (Vrt. sukkien kerääminen lattialta)
Omien vaatteiden viikkaaminen ei ole mahdoton tehtävä varsinkaan, kun joku toinen on ne pessyt ja laittanut kuivumaan. Sama koskee omia likaisia vaatteita, ei niitä saa jättää minne tahansa toisen siivottavaksi.
kuka muka pesee pyykkejä nykyään. Joka asunnossa tai ainakin taloyhtiössä on pesukone sitä varten
Ja ne vaatteet kävelee sinne pyykkikoneeseen, kotihaamu laittaa pyykinpesuaineet ja koneet pyörimään ja sitten lopuksi vaatteet kävelee itse ulos koneesta ja ripustautuvat nätisti naruille? Ja lopulta kuivattuaan vielä sieltä naruilta makuuhuoneeseen jossa niitä odottaa tuo viikkaus.
Monella miehellä tuntuu olevan tämä ajatusmalli monenkin kotityön kohdalla. Meillekin oli väkisin saatava miehen mieluiset rosterikalusteet keittiöön, koska "eihän niiden pyyhkiminen ole iso homma". Kun sanoin, että ei se ole iso homma, mutta tekijä sillekin pitää olla. No hän lupaa pyyhkiä ne. Joo, kerran taisi hinkata sormenjälkiä, ja sitten se homma jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden peseminen on helppoa, kun on kunnon koneet ja aineet.
Niistä hommista on turha uhriutua.
Minä kyllä pesen kalsarini ja kuivaan ja viikkaan pyykkini ihan itse ilman mitään förmynteriä.
M. 54
Hyvä! Sittenhän miehet osaavat hoitaa nuo jutut täysin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden peseminen on helppoa, kun on kunnon koneet ja aineet.
Niistä hommista on turha uhriutua.
Minä kyllä pesen kalsarini ja kuivaan ja viikkaan pyykkini ihan itse ilman mitään förmynteriä.
M. 54
Mitalinko ajattelit siitä saada, omien vaatteiden pesusta?
Jotenkin en ymmärrä mitä te valitatte kotitöistä. Kyllä se yksinhuoltaja joutuu sitten tekemään ne hommat yksin myös. Ja olen siis itse yh ja olisin halunnut pitää lasten isän täällä mutta hän hermostui lapsiin eikä enää heitä edes tapaa. Nyt on autoasiat ja kaikki minulla, ihan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet luulee, että naiset huomauttaa asioista huvikseen ja siis nalkuttaa. Ei oteta tosissaan, kun nalkutus nyt vain kuuluu asiaan.
Ehkä naisten ei pitäisi nalkuttaa, vaan toimia. Jättää miehen asiat hoitamatta esim pyykkihuolto ja ruoanlaitto.
Kunnon herätyksen voi antaa sillä, että joku päivä vain ottaa ja lähtee ovesta ja menee vaikka hotelliin lepäämään kertomatta paikkaa miehelle. Takaisin tullessa sitten varmasti mies kuuntelee ja ymmärtää. Jos ei kuuntele niin hällä ei oikeasti kiinnosta.
Miehet eivät todellakaan näytä ymmärtävän puhetta. Ne pitää kaikkea itsestään selvänä ja sitten ihmettelee mikä naista vaivaa. Minäkin yritin puhumalla saada asioita perille, mutta lopulta ainoa mikä auttoi oli, että todella vaan häivyin vähäksi aikaa. Jätin miehen yksin pyörittämään perhettä. Vasta sen jälkeen hän tajusi ne asiat mistä olin yrittänyt hänelle puhua jo pitkään. Ja ettei ne ollut mitään turhaa nalkutusta. Ylipäätään se asenne että nalkuttaminen jotenkin "kuuluu naisille" on alentavaa, suorastaan henkistä väkivaltaa.
Ei nalkuttaminen ole kivaa. Se on oire siitä ettei ole tullut kuulluksi ja kaikkea sanomaasi ja pyyntöjäsi on väheksytty.
Toisin sanoen hermot on mennyt.
Ei meilläkään aina auttanut mikään muu kuin se että oli pakko kiljua naama punaisena, että miehelle meni edes jotain perille. Suunnittelin eroa ja pihisin kiukusta.
Kunnes sitten sairastuin vakavasti ja huomasin, että mies olikin valmis tekemään eteeni mitä vain. Nykyään auttaa kotitöissä ja ylipäätään arki ja parisuhde ovat todella paljon parantuneet. Ehkä hänkin huomasi, miten paljon kaikkea arjen pyörittämiseen todella vaaditaan ja miten nopeasti kaiken voi menettää.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin en ymmärrä mitä te valitatte kotitöistä. Kyllä se yksinhuoltaja joutuu sitten tekemään ne hommat yksin myös. Ja olen siis itse yh ja olisin halunnut pitää lasten isän täällä mutta hän hermostui lapsiin eikä enää heitä edes tapaa. Nyt on autoasiat ja kaikki minulla, ihan kaikki.
Jotenkin en ymmärrä mitä te miehet valitatte kotitöistä. Kyllä se yksinhuoltajaisi joutuu sitten tekemään ne hommat yksin myös. Ja olen siis itse yh ja olisin halunnut pitää lasten äidin täällä mutta hän hermostui lapsiin eikä enää heitä edes tapaa. Nyt on kaikki ruuanlaitot ja kaikki minulla, ihan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Luonnostaan vähän sotkuisena naisena ajattelin että minusta ei tule sellaista nalkuttavaa siivoushirmua. Miten voisikaan tulla, minähän olen aina se joka siivoaa vasta sitten kun lattialla oleva pyykkikasa on itseni mittainen ja pölypalloista saisi kasattua lumiukon.
Harmi vaan että siistikin mies on aika sotkeva eikä tee omatoimisesti asioita. Pyydät tältä nätisti ohimennen aina voisiko tämä hoitaa vaikka sen vessan siivoamisen tai tiskaamisen tänään tai huomenna, tämä suostuu mutta nämä asiat eivät ikinä tapahdu. Et halua kysyä montaa kertaa uudestaan ja leimautua nalkuttajaksi, joten teet ne jossain vaiheessa itse. Suhteen alkuvaiheessa sitä jaksaakin puuhastella miellyttääkseen toista. Uskot aina ne miehen syyt sille miksi tämä ei voi laittaa ruokaa just tänään tai imuroida huomenna, ei se mitään, sinä voit tehdä nuo asiat. Tottakai sinä voit, kuka muukaan ne tekisi.
Jossain vaiheessa alat huomata että joustat aina. Mies ei suostu laittamaan ruokaa edes silloin kun horjut kuolemanväsyneenä rankan työpäivän jälkeen kotiin.
Mainitsemalla kotitöistä et ole tarpeeksi suorasanainen että mies ymmärtäisi. Kertomalla tälle mitä pitäisi tehdä olet komenteleva. Sanomalla uudestaan oletkin jo nalkuttaja. Mikään ei kelpaa, vika on aina naisissa eikä tietenkään siinä miehessä joka ei omalla pääkopallaan tajua että vessa pitää pestä siinä vaiheessa kun se on p*skan peitossa. Miesten ns. rento asenne kodinhoidossa karisee kummasti aina siinä vaiheessa kun äidin korvikkeeksi otettu naisystävä ei ole pessyt tämän lempifarkkuja ja paitaa, jolloin vedetään kiukkuraivarit kun nyt niitä ei voi laittaa Maken luokse illanviettoon.
Tähän sopisi niin täydellisesti se Bridget Jones-ykkösosan kohtaus jossa se ottaa loparit ja Aretha Franklin alkaa soida 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Luonnostaan vähän sotkuisena naisena ajattelin että minusta ei tule sellaista nalkuttavaa siivoushirmua. Miten voisikaan tulla, minähän olen aina se joka siivoaa vasta sitten kun lattialla oleva pyykkikasa on itseni mittainen ja pölypalloista saisi kasattua lumiukon.
Harmi vaan että siistikin mies on aika sotkeva eikä tee omatoimisesti asioita. Pyydät tältä nätisti ohimennen aina voisiko tämä hoitaa vaikka sen vessan siivoamisen tai tiskaamisen tänään tai huomenna, tämä suostuu mutta nämä asiat eivät ikinä tapahdu. Et halua kysyä montaa kertaa uudestaan ja leimautua nalkuttajaksi, joten teet ne jossain vaiheessa itse. Suhteen alkuvaiheessa sitä jaksaakin puuhastella miellyttääkseen toista. Uskot aina ne miehen syyt sille miksi tämä ei voi laittaa ruokaa just tänään tai imuroida huomenna, ei se mitään, sinä voit tehdä nuo asiat. Tottakai sinä voit, kuka muukaan ne tekisi.
Jossain vaiheessa alat huomata että joustat aina. Mies ei suostu laittamaan ruokaa edes silloin kun horjut kuolemanväsyneenä rankan työpäivän jälkeen kotiin.
Mainitsemalla kotitöistä et ole tarpeeksi suorasanainen että mies ymmärtäisi. Kertomalla tälle mitä pitäisi tehdä olet komenteleva. Sanomalla uudestaan oletkin jo nalkuttaja. Mikään ei kelpaa, vika on aina naisissa eikä tietenkään siinä miehessä joka ei omalla pääkopallaan tajua että vessa pitää pestä siinä vaiheessa kun se on p*skan peitossa. Miesten ns. rento asenne kodinhoidossa karisee kummasti aina siinä vaiheessa kun äidin korvikkeeksi otettu naisystävä ei ole pessyt tämän lempifarkkuja ja paitaa, jolloin vedetään kiukkuraivarit kun nyt niitä ei voi laittaa Maken luokse illanviettoon.
Mä en tajua miten te päädytte ikinä pyykkäämään niitä miesten vaatteita tai kokkaamaan heille, jos koette, ettei ne ikinä tee teidän eteen mitään. Se nyt on aika helppo juttu pistää koneeseen vain ne omat vaatteet ja laittaa ruoka vain itselleen. En kyllä ymmärrä mikä se olisi se voima joka saisi mut laittamaan miehen vaatteet koneeseen siinä vaiheessa kun hän on itse kieltäytynyt pesemästä mun vaatteita ikinä. Jos vielä kehtaisi alkaa mulle huutamaan asiasta, nauraisin sille päin naamaa, että pese itte kamppeesi v* t u n kakara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen mieheni valitti minulle kuinka olen hänen vaatteensa viikannut kaappiin väärin, olisi pitänyt olla näin ja noin. No, lopulta jätin hänen vaatteensa telineelle ja viikkasin vain omat ja lapsen vaatteet pois. Monta päivää se kuivausteline oli siinä, minulle huudettiin ja kysyttiin missä on se ja se paita, ilman että edes katsottiin sitä telinettä. Lopulta meni hermo kun ei edes kehoituksesta viikannut itse niitä vaatteita sinne kaappiin, että kun vaatteet olivat kuivuneet, kumosin ne hänen puolelle sänkyä kasaan ja lopputulos ;miksi et ole voinut laittaa hänen vaatteita kaappiin..
No mikset vaan voinut viikata niitä kunnolla? Edes sen vertaa tehdä toisen hyväksi! (Vrt. sukkien kerääminen lattialta)
Omien vaatteiden viikkaaminen ei ole mahdoton tehtävä varsinkaan, kun joku toinen on ne pessyt ja laittanut kuivumaan. Sama koskee omia likaisia vaatteita, ei niitä saa jättää minne tahansa toisen siivottavaksi.
kuka muka pesee pyykkejä nykyään. Joka asunnossa tai ainakin taloyhtiössä on pesukone sitä varten
No vielä parempi. Mies voi hoitaa omat pyykkinsä alusta loppuun asti itse, kun se ei edes ole mitään kotityötä.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia viestejä lukiessa oma vauvakuumeeni ja unelmointi perhe-elämästä alkaa kuihtua pois. Miehet on kuin isoja lapsia jotka syö kaikki ruuat ja joiden vaatteet vie helvetisti tilaa pyykkitelineestä.
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta ei ole sitä miestä syömässä kuin hevonen ja aiheuttamassa omia sotkujaan ja likapyykkejään.
Katri Manninen on youtube videossa käsitellyt nalkutusta. Kannattaa kaikkien tutustua siihen. Ei ole niin että yksi sukka lattialla saa ihmisen pois tolaltaan. Nalkutuksen perussyy on se, että nalkuttajalla on henkisesti paha olla. Tätä pahaa oloa nalkuttaja sitten purkaa toiseen ihmiseen kuvitellen että se on hänen syynsä kun itsellä on paha olla.
Oma henkinen pahoinvointi on jotain, joka korjataan muulla tavalla kun nalkuttamalla tai ylipäätään toisia kiusaamalla. On olemassa toimivia menetelmiä omien tunteiden hallintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vielä parempi. Mies voi hoitaa omat pyykkinsä alusta loppuun asti itse, kun se ei edes ole mitään kotityötä.
Niinpä! Miehet voi hoitaa kaikki kotityöt, koska sehän on niin helppoa ja vaivatonta, kun koneet hoitaa suurimman osan työstä!
Vierailija kirjoitti:
Katri Manninen on youtube videossa käsitellyt nalkutusta. Kannattaa kaikkien tutustua siihen. Ei ole niin että yksi sukka lattialla saa ihmisen pois tolaltaan. Nalkutuksen perussyy on se, että nalkuttajalla on henkisesti paha olla. Tätä pahaa oloa nalkuttaja sitten purkaa toiseen ihmiseen kuvitellen että se on hänen syynsä kun itsellä on paha olla.
Oma henkinen pahoinvointi on jotain, joka korjataan muulla tavalla kun nalkuttamalla tai ylipäätään toisia kiusaamalla. On olemassa toimivia menetelmiä omien tunteiden hallintaan.
Pitääpä kokeilla miehen auton suhteen. Sukkia en sinne jätä, mutta voisin jatkossa pudottaa aina käyttämäni nenäliinan auton lattialle. Niistä ei ole mitään haittaa ja jos miestä ne alkaa häiritä, niin äkkiäkös hän laittaa ne roskiin.
Kannattaa tosiaan varautua siihen että hoidat yksin kaiken seuraavat 18 vuotta. Kyllä lapsi silti on kaiken vaivan arvoinen.
Parempi reilusti hoitaa lapsi yksin , kuin yksin hoitaa sekä lapsi että perseilevä mies siihen lisäksi. 43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääpä kokeilla miehen auton suhteen. Sukkia en sinne jätä, mutta voisin jatkossa pudottaa aina käyttämäni nenäliinan auton lattialle. Niistä ei ole mitään haittaa ja jos miestä ne alkaa häiritä, niin äkkiäkös hän laittaa ne roskiin.
Meillä ainakin homma menee näin. Vaimo ja lapset viskoo roskia pitkin auton lattioita. Otan sitten autopesun yhteydessä roskat lattialta ja heitän roskikseen. Ei tarvitse mitään aviokriisiä tai butthurttia siitä järjestää. Pikku juttu... Samoin vaihdan vaimon autoon öljyt, suodattimet ja muutenkin korjaan kaikki viat. Remppaan kämpän ja viime rempassakin vaimo lähti lasten kanssa kylpylään. Jos on henkisesti tasapainoinen ihminen, niin ei tarvitse jatkuvasti olla kyttäämässä että onko tässä nyt työt menny aivan tasan vaiko hyväksikäyttääkö ne omat rakkaat minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin homma menee näin. Vaimo ja lapset viskoo roskia pitkin auton lattioita. Otan sitten autopesun yhteydessä roskat lattialta ja heitän roskikseen. Ei tarvitse mitään aviokriisiä tai butthurttia siitä järjestää. Pikku juttu... Samoin vaihdan vaimon autoon öljyt, suodattimet ja muutenkin korjaan kaikki viat. Remppaan kämpän ja viime rempassakin vaimo lähti lasten kanssa kylpylään. Jos on henkisesti tasapainoinen ihminen, niin ei tarvitse jatkuvasti olla kyttäämässä että onko tässä nyt työt menny aivan tasan vaiko hyväksikäyttääkö ne omat rakkaat minua.
Oho, olet poikkeuksellinen mies. Yleensä huithapelimiehet ovat hirveän tarkkoja autojensa suhteen, sen pitää olla siisti sisältä ja ulkoa. Auta armias sitä kiukkuisen mulkoilun määrää, jos näiden autoon menee kuraisilla kengillä. Te taidatte asua vanhassa omakotitalossa, jossa remppaa riittää vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet luulee, että naiset huomauttaa asioista huvikseen ja siis nalkuttaa. Ei oteta tosissaan, kun nalkutus nyt vain kuuluu asiaan.
Ehkä naisten ei pitäisi nalkuttaa, vaan toimia. Jättää miehen asiat hoitamatta esim pyykkihuolto ja ruoanlaitto.
Tällöin on erinomaisen tärkeää, että molemmilla on tarkasti omat tilit. Muutenhan mies alkaa hakea päivittäin ruokaa ravintolasta. Ja jos pyykit jättää pesemättä, niin sitten mies kulkee tuolla pissiltä ja kakalta haisten samoissa vaatteissa. Asupa sellaisen kanssa samassa asunnossa, haju tarttuu itseenkin...
Tässä pohdittuani päädyn kyllä sellaiseen huomioon, että miehelle vain yksinkertaisesti ei pidä alkaa olla äiti, edes vitsin vuoksi suhteen alussa. Jos miestä ei kiinnosta huolehtia asioista, niin eivät ne häntä ala kiinnostaakaan.
Etenkin suhteen alkuvaiheessa kai sitä luulisin toisen näyttelevän parasta puoltaan, pesevän vaatteitaan vähän liiankin tiuhaan ja kokkaavan bravuurejaan, jos sellaisia löytyy.
Ja ne vaatteet kävelee sinne pyykkikoneeseen, kotihaamu laittaa pyykinpesuaineet ja koneet pyörimään ja sitten lopuksi vaatteet kävelee itse ulos koneesta ja ripustautuvat nätisti naruille? Ja lopulta kuivattuaan vielä sieltä naruilta makuuhuoneeseen jossa niitä odottaa tuo viikkaus.