Ero tuli miehelle "ihan puskista"
Olin vasta vuoden etukäteen puhunut siitä. Ja kertonut mitkä on ne ongelmakohdat, mm. että vastuun on vaan jakauduttava tasaisemmin tai mä en jaksa enää. Ehdottanut pariterapiaa josta se ehdottomasti kieltäytyi lähtemästä jne. Ja silti se pääs yllättämään täysin, yhtään ei osannut aavistaa kun meillähän meni niin hyvin. Ainoa ongelma meillä kuulemma oli että mä nalkutin liikaa, mutta jos mä vaan oisin lopettanut nalkutuksen ni ei ois ollut mitään ongelmia.
Kommentit (1475)
Vierailija kirjoitti:
Muistetaan nyt se, että naisten miesviha on miesten käytöksen tulosta. Kyllä tekin syyn saisitte olla meille vihaisia jos poistettaisiin miehiltä oikeus omaan tiliin ja toimeentuloon kun menevät naimisiin, sinkkuna teidän valvojanne olisi oma äitinne joka myös päättäisi siitä saatteko työskennellä, poistettaisiin äänioikeus, poistettaisiin oikeus ottaa lainaa ilman vaimon lupaa, sallittaisiin miehen raiskaaminen avioliitossa ja tuutattaisiin eetteriin 24/7 mielikuvia siitä miten miehet on heikkolahjainen ja naisen alapuolella oleva otus josta ei ihan vielä ole päästy selvyyteen onko sillä sielu. Tehtäisiin uskonto jossa naisjumala sanoo, että naisten pitääkin riistää miehiä ja se on maailman järjestys, koska miehen tulee palvella naista. Puhumattakaan siitä, että kaikki lääkkeet suunniteltaisiin naisille ja testattaisiin naisilla joten mikään lääke ei sopisi teille. Lääkärissä myös kaikki vaivanne kuitattaisiin sillä, että se johtuu kiveksistänne jotka tekee teistä hysteerisen ja siksi ette ole mikään järkiolento. Saisitte ihan oikean syyn vihata meitä, sen sijaan että vihaatte meitä nyt siksi, että ette voi rajoittamasti käyttää kehojamme omaksi hyödyksenne.
Mielenkiintoinen näkemys naisen asemasta suomessa vuonna 2023
Mies on epätäydellinen nainen, kävelevä surkastuma, geenitasolla tehty abortti. ’Olla mies’ tarkoittaa olla vajavainen, tunteellisesti rajoittunut; miehuus on rajoittava sairaus ja miehet ovat emotionaalisesti rampoja. Mies on täysin itsekeskeinen, loukussa itsensä sisällä, kykenemätön empatiaan tai samastumaan toisiin, kykenemätön rakkauteen, ystävyyteen, hellyydenosoituksiin. Hän on vankina hämärällä alueella, ihmisen ja apinan puolivälissä. Hänen asemansa on vielä paljon huonompi kuin apinoiden, sillä, toisin kuin apinat, hän on kykenevä laajaan valikoimaan negatiivisia tunteita
Vierailija kirjoitti:
Muistetaan nyt se, että naisten miesviha on miesten käytöksen tulosta. Kyllä tekin syyn saisitte olla meille vihaisia jos poistettaisiin miehiltä oikeus omaan tiliin ja toimeentuloon kun menevät naimisiin, sinkkuna teidän valvojanne olisi oma äitinne joka myös päättäisi siitä saatteko työskennellä, poistettaisiin äänioikeus, poistettaisiin oikeus ottaa lainaa ilman vaimon lupaa, sallittaisiin miehen raiskaaminen avioliitossa ja tuutattaisiin eetteriin 24/7 mielikuvia siitä miten miehet on heikkolahjainen ja naisen alapuolella oleva otus josta ei ihan vielä ole päästy selvyyteen onko sillä sielu. Tehtäisiin uskonto jossa naisjumala sanoo, että naisten pitääkin riistää miehiä ja se on maailman järjestys, koska miehen tulee palvella naista. Puhumattakaan siitä, että kaikki lääkkeet suunniteltaisiin naisille ja testattaisiin naisilla joten mikään lääke ei sopisi teille. Lääkärissä myös kaikki vaivanne kuitattaisiin sillä, että se johtuu kiveksistänne jotka tekee teistä hysteerisen ja siksi ette ole mikään järkiolento. Saisitte ihan oikean syyn vihata meitä, sen sijaan että vihaatte meitä nyt siksi, että ette voi rajoittamasti käyttää kehojamme omaksi hyödyksenne.
Mikähän tuonkin sepustuksen kirjoittajaa vaivaa?
Kuuluukohan hänestä kaiken aikaa sellainen kiukun kihinä?
Pitäisikö nalkuttaa vähemmän pikkuisista asioista niin ne todelliset ongelmat joiden takia erotaan näyttäisivät todellisilta?
Vierailija kirjoitti:
Mies on epätäydellinen nainen, kävelevä surkastuma, geenitasolla tehty abortti. ’Olla mies’ tarkoittaa olla vajavainen, tunteellisesti rajoittunut; miehuus on rajoittava sairaus ja miehet ovat emotionaalisesti rampoja. Mies on täysin itsekeskeinen, loukussa itsensä sisällä, kykenemätön empatiaan tai samastumaan toisiin, kykenemätön rakkauteen, ystävyyteen, hellyydenosoituksiin. Hän on vankina hämärällä alueella, ihmisen ja apinan puolivälissä. Hänen asemansa on vielä paljon huonompi kuin apinoiden, sillä, toisin kuin apinat, hän on kykenevä laajaan valikoimaan negatiivisia tunteita
Nyt on taas biologian tunnilla unohduttu kaivamaan nenää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te naiset uskallatte erota miehestä, joka ei osaa pukea, tai ruokkia lastaan teidän mielenne mukaan. Lapsethan on monesti myös isällään . Suomessa pitäisi olla täten tuhansia väärin puettuja, paleltuneita ja kurasia lapsia. Lähes nälkään nääntyneitä ipanoita jne... Tuntuu että naiset on itse tehneet miehet avuttomiksi, omalla toiminnallaan. Kun ero tulee, monesti miehet oppii vastuuta . Eli tilanne muuttuu kun nainen lähtee.
Heh, omat isävierailuni loppuivat siihen kun pyörryin nälän aiheuttaman alhaisen verensokerin ja heikotuksen takia heti äidille takaisin päästyäni.
Minun isävierailuilla sai onneksi sentään ruokaa: isä osti jauhelihaa ja pastaa ja isosisko loihti niistä meille nistipataa. Isä itse veti kylmiä grillimakkaroita suoraan paketista, koska ei "osannut" kokata ruokiaan
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina sanotaan että mies jättää vain silloin kun on jo uusi valmiina? Se ei nimittäin pidä paikkaansa. Ärsyttävää yleistämistä.
Miten tämä viesti on ansainnut yli 200 nuolta alaspäin?
Kun palstalla ei kerran ole miesvihaa...
Vierailija kirjoitti:
Totta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nuo erouhkailut kirjallisena.
"Ymmärrän, että x ottaa minusta eron, jos asia y vielä toistuu"
Allekirjoitus, paikka ja päiväys.
Kyllä pitäisi mennä kaaliin, että on puoliso tosissaan.
Jos asia y toistuu, voit sitten vaan selityksittä erota ja lähteä ja jättää ko paperin pöydälle.
Mutta AP ei ole kertaakaan sanonut noin suorasti. Lukuun ottamatta tuon peliriippuvaisen kumppania, koko ketju on vain "yritin sanoa", tai "puhuin epäkohdista mutta mies vain piti sitä nalkuttamisena".
Eli mies ei kuuntele, mitä nainen hänelle sanoo. Jos nainen sanoo joka viikko miehelle, että hän rakastaa punaisia ruusuja, niin mies ei ymmärrä tuoda niitä koskaan, koska nainen ei käske suoraan "osta minulle punaisia ruusuja". Asioista voi keskustella eli mies olisi voinut kysyä, tykkäisikö nainen, jos hän ostaisi punaisia ruusuja ensi perjantaina.
Ei se suora käskeminenkään auta. Minä pidän kukista ja vihjailin silloiselle miehelle miten olisi joskus kiva saada kukkia. Lopulta jopa yhdessä kaupassa käydessä menin leikkokukkahyllylle ja sanoin että ostaisi minulle kukkia. Ex jatkoi matkaa hymistellen "ei nyt". Suhde ei kestänyt kauaa tuon jälkeen, siinä jotenkin heräsi suhteen muihinkin ongelmakohtiin. Ja yllättäin: mies oli yllättynyt että halusin erota.
Mikä esti ostamasta itse kukkia?
Otitko mieheltäsi suihin julkisella paikalla hänen käskystä?
Parisuhde on vaikea laji. Pitää tarkkaan jaksaa kuunnella toisen antamia vihjeitä, vaikka itse olisikin ihan poikki ja täynnä omia huolia ja kiireitä. Muuten ne toteutumattomat toiveet kumuloituu ja purkautuu jossain vaiheessa ikävällä tavalla. Se on usein ajankäyttöongelma. Pitää varata aika siihen, että kommunikoi puolison kanssa ja ei katso samaan aikaan kännykkää tai telkkaria. Sitten pitää kumppanin jäsentymättömästä puheesta selvittää, mitä se oikeasti haluaa ja selventää se puolison kanssa.
Sitten pitää vielä itsekseen pohtia ne ääneen sanomattomat asiat ja pitää huolta niistäkin. Kokemukseni mukaan naiset haluavat, että he voivat jättää monet asiat sanomatta ja mies tajuaa ne itse, koska tuntee vaimonsa ja haluaa panostaa parisuhteeseen. Ja täytyy pitää huoli siitä, että työnjako arjen pyörittämisessä tyydyttää molempia.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on vaikea laji. Pitää tarkkaan jaksaa kuunnella toisen antamia vihjeitä, vaikka itse olisikin ihan poikki ja täynnä omia huolia ja kiireitä. Muuten ne toteutumattomat toiveet kumuloituu ja purkautuu jossain vaiheessa ikävällä tavalla. Se on usein ajankäyttöongelma. Pitää varata aika siihen, että kommunikoi puolison kanssa ja ei katso samaan aikaan kännykkää tai telkkaria. Sitten pitää kumppanin jäsentymättömästä puheesta selvittää, mitä se oikeasti haluaa ja selventää se puolison kanssa.
Sitten pitää vielä itsekseen pohtia ne ääneen sanomattomat asiat ja pitää huolta niistäkin. Kokemukseni mukaan naiset haluavat, että he voivat jättää monet asiat sanomatta ja mies tajuaa ne itse, koska tuntee vaimonsa ja haluaa panostaa parisuhteeseen. Ja täytyy pitää huoli siitä, että työnjako arjen pyörittämisessä tyydyttää molempia.
Tässä vinkki joka auttaa sinua. Kun nainen sanoo sinulle mitä haluaa, usko häntä. Älä lue rivien välistä, äläkä selitä itsellesi tuota miesten keksimää soopaa että naiset kommunikoivat vihjauksilla.
Se on merkillistä tuo miesten käytös. Ohitetaan silmää räpäyttämättä se mitä nainen sanoo selvällä suomen kielellä. Ja sitten vetäydytään ahdistuneena pohtimaan, mikä naista vaivaa ja mitä ihmettä tässä nyt pitäisi tehdä.
Kai miesten aivot ovat edelleen lukittuneet siihen asentoon että ei nainen ymmärrä mitä haluaa. Joten mies ohittaa asian kun nainen sanoo mitä haluaa ja sitten pohtii pää höyryten, mitä tässä pitäisi tehdä. Ja tekee lopulta ihan muuta kuin nainen sanoi.
Mitä mieltä asianajotoimisto on?