Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tuli miehelle "ihan puskista"

Vierailija
06.01.2021 |

Olin vasta vuoden etukäteen puhunut siitä. Ja kertonut mitkä on ne ongelmakohdat, mm. että vastuun on vaan jakauduttava tasaisemmin tai mä en jaksa enää. Ehdottanut pariterapiaa josta se ehdottomasti kieltäytyi lähtemästä jne. Ja silti se pääs yllättämään täysin, yhtään ei osannut aavistaa kun meillähän meni niin hyvin. Ainoa ongelma meillä kuulemma oli että mä nalkutin liikaa, mutta jos mä vaan oisin lopettanut nalkutuksen ni ei ois ollut mitään ongelmia.

Kommentit (1475)

Vierailija
401/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen ongelma on ihan yksinkertaisesti seuraava: se ei USKO, että tarkotan mitä sanon. Joudun jatkuvasti vakuuttelemaa hänelle, että minä ajatelen näin OIKEASTI..

Meilläkin on ollut nyt vuoden sisään paljon eropuheita minun aloitteestani. Olen vähän kyllästynyt "valittamaan" tai "ihmettelemään"samoja asioita vuosi toisensa perään. Olen saattanut ottaa aseekseni kahta kauheamman valituksen, jotta hän ymmärtäisi että ihan vihoviimeiset hetket muuttaa toimintaa alkavat olla nyt käsillä. Välillä hän on itsekin sitä mieltä, että hänen toiminnassaan olisi parannettavaa, mutta käytännön tekosiksi aatteet eivät vielä ole jalostuneet. Olen sanonut että tiktok...kello käy ja minä en enää jaksa miestä joka ei kuuntele eikä usko minua.

Meillä arjen vastuu on minulla, se on saanut aikaan sen, etten enää osaa katsoa miestäni ylöspäin, tai ihailevasti, tai mitenkään päin... Jupisen hänestä negatiivisia asoita, kuten saamaton laiska jne. Huokailen äänekkäästi miten ei taaskaan yllättänyt, että putket menivät tukkoon ennenkuin paskakaivon tyhjennys saatiin aikaiseksi tilata. Tästäkin oli kuukautta aikaisemmin sovittu, että hän tilaa..

Minunkin mieheni tulee olemaan yllättynyt siitä, että todella tein niinkuin sanon aikovani tehdä. Jos tämä ei parane niin lähden. Tämä ei tule paranemaan ja olen jo soitellut välittäjille asunnoista, silmät on olleet auki jo pitkään. Harmi kun mieheni ei suostu aukaisemaa omiaan. Ja todellakin tulee syyllistämään kylmäksi ämmäksi kun jätän hänet, kuinka joku voi hyljätä rakaan kumppanin vaikka olisi minkälainen riippakivi? Siinähän syyllistää, tiedän jo nyt että elämäni tulee olemaan helppoa kun ei tarvitse vahtia toisen tekemisiä, tarttee vahtii vaan omiaan :)

Ohiksena kommentoin, meillä oli puulämmitteinen talo. Exän duuni hommata puut. Ei hommannut. Joulu aatonaattona hieno maajussi toi puut jotka tilasin ja pitkin hampain puusavottaan armottomassa räntäsatessa.

Vasta silloin aukasin silmät.

Syyllistämistä on edelleen, 5v erosta.

Tein väärin kun niin hyvän miehen jätin, mulla varmasti oli uusi kiikarissa exän mielestä.

-edelleen sinkku

Vierailija
402/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nalkuttamisesta... Montako vuotta vessan voi jättää pesemättä lapsiperheessä, jos mies ei sitä viitsi/muista/halua pestä kertaakaan, eikä asiasta saa hänelle huomauttaa, jottei nalkuta? Vai oletteko sitä mieltä, että miehen ei kuulu pestä vessaa koskaan 6 vuoden aikana? Minä teen pääosan muistakin kotitöistä, mies tekee vain, jos erikseen pyydän. Sitten hän väittää, että nalkutan. Minä tuon myös ylivoimaisesti isomman osan rahasta kotiin, jos se jotakuta kiinnostaa.

Mitä jos istuisitte alas, ja teette yhdessä työnjakoon pelisäännöt. Excelin, johon on kirjattu kotityöt, ja johon merkataan, kuka tekee tässä kuussa mitäkin. 

Kun miehen sarakkeet eivät täyty, niin vie excel hänen nenänsä eteen. Älä sano mitään, niin et nalkutakaan. 

Me tehtiin näin vessansiivouksen kanssa. Alussa se toimi, mutta sitten mies  ei siivonnut vuorollaan vessaa joten en nalkuttanut. Enkä kyllä siivonnut, koska oli miehen vuoro. Meni 3 kk ja sitten sain tarpeekseni ja aloin siivota. En nalkuttanut vieläkään, aloin vaan hommiin. Mies tuli roikkumaan siihen ovenpieleen "Just meinasin aloittaa, et voi todistaa etten ois tänään tehnyt sitä!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen mieheni valitti minulle kuinka olen hänen vaatteensa viikannut kaappiin väärin, olisi pitänyt olla näin ja noin. No, lopulta jätin hänen vaatteensa telineelle ja viikkasin vain omat ja lapsen vaatteet pois. Monta päivää se kuivausteline oli siinä, minulle huudettiin ja kysyttiin missä on se ja se paita, ilman että edes katsottiin sitä telinettä. Lopulta meni hermo kun ei edes kehoituksesta viikannut itse niitä vaatteita sinne kaappiin, että kun vaatteet olivat kuivuneet, kumosin ne hänen puolelle sänkyä kasaan ja lopputulos ;miksi et ole voinut laittaa hänen vaatteita kaappiin..

Tämä oli vain yksi monista asioista joista miehen mielestä "skitsoan turhaan"

No mikset vaan voinut viikata niitä kunnolla? Edes sen vertaa tehdä toisen hyväksi! (Vrt. sukkien kerääminen lattialta)

Vierailija
404/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nalkuttamisesta... Montako vuotta vessan voi jättää pesemättä lapsiperheessä, jos mies ei sitä viitsi/muista/halua pestä kertaakaan, eikä asiasta saa hänelle huomauttaa, jottei nalkuta? Vai oletteko sitä mieltä, että miehen ei kuulu pestä vessaa koskaan 6 vuoden aikana? Minä teen pääosan muistakin kotitöistä, mies tekee vain, jos erikseen pyydän. Sitten hän väittää, että nalkutan. Minä tuon myös ylivoimaisesti isomman osan rahasta kotiin, jos se jotakuta kiinnostaa.

Mitä jos istuisitte alas, ja teette yhdessä työnjakoon pelisäännöt. Excelin, johon on kirjattu kotityöt, ja johon merkataan, kuka tekee tässä kuussa mitäkin. 

Kun miehen sarakkeet eivät täyty, niin vie excel hänen nenänsä eteen. Älä sano mitään, niin et nalkutakaan. 

Me tehtiin näin vessansiivouksen kanssa. Alussa se toimi, mutta sitten mies  ei siivonnut vuorollaan vessaa joten en nalkuttanut. Enkä kyllä siivonnut, koska oli miehen vuoro. Meni 3 kk ja sitten sain tarpeekseni ja aloin siivota. En nalkuttanut vieläkään, aloin vaan hommiin. Mies tuli roikkumaan siihen ovenpieleen "Just meinasin aloittaa, et voi todistaa etten ois tänään tehnyt sitä!"

Kai annoit loppuosan siivouksesta miehen tehtäväksi?

Vierailija
405/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen ongelma on ihan yksinkertaisesti seuraava: se ei USKO, että tarkotan mitä sanon. Joudun jatkuvasti vakuuttelemaa hänelle, että minä ajatelen näin OIKEASTI..

Meilläkin on ollut nyt vuoden sisään paljon eropuheita minun aloitteestani. Olen vähän kyllästynyt "valittamaan" tai "ihmettelemään"samoja asioita vuosi toisensa perään. Olen saattanut ottaa aseekseni kahta kauheamman valituksen, jotta hän ymmärtäisi että ihan vihoviimeiset hetket muuttaa toimintaa alkavat olla nyt käsillä. Välillä hän on itsekin sitä mieltä, että hänen toiminnassaan olisi parannettavaa, mutta käytännön tekosiksi aatteet eivät vielä ole jalostuneet. Olen sanonut että tiktok...kello käy ja minä en enää jaksa miestä joka ei kuuntele eikä usko minua.

Meillä arjen vastuu on minulla, se on saanut aikaan sen, etten enää osaa katsoa miestäni ylöspäin, tai ihailevasti, tai mitenkään päin... Jupisen hänestä negatiivisia asoita, kuten saamaton laiska jne. Huokailen äänekkäästi miten ei taaskaan yllättänyt, että putket menivät tukkoon ennenkuin paskakaivon tyhjennys saatiin aikaiseksi tilata. Tästäkin oli kuukautta aikaisemmin sovittu, että hän tilaa..

Minunkin mieheni tulee olemaan yllättynyt siitä, että todella tein niinkuin sanon aikovani tehdä. Jos tämä ei parane niin lähden. Tämä ei tule paranemaan ja olen jo soitellut välittäjille asunnoista, silmät on olleet auki jo pitkään. Harmi kun mieheni ei suostu aukaisemaa omiaan. Ja todellakin tulee syyllistämään kylmäksi ämmäksi kun jätän hänet, kuinka joku voi hyljätä rakaan kumppanin vaikka olisi minkälainen riippakivi? Siinähän syyllistää, tiedän jo nyt että elämäni tulee olemaan helppoa kun ei tarvitse vahtia toisen tekemisiä, tarttee vahtii vaan omiaan :)

Joo toi just, että on mahdotonta kunnioittaa miestä, joka jättää oman osuutensa hoitamatta ja toisen niskoille.

Vierailija
406/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän keskustelun luettuani laitoin miehelleni "olet rakas" - viestin.

.....

Minulle jos vaimo laittaisi tuommoisen viestin, alkaisin ihmettelemään, että mitä on tapahtunut, pettänyt vai mikä???

Vähän sama kuin, jos mies vie 20v avioliiton jälkeen vaimolle kukkia ilman mitään varsinaista syytä.

:D

Vierailija
407/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää siivousjankkaus on kyllä mennyt överiksi palstalla. Taitaa olla samat pari, jotka sitä jatkaa vuodesta toiseen. Saisi pistää sanan "siivoaminen" kiellettyjen joukkoon!

Vierailija
408/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena kommentoin, meillä oli puulämmitteinen talo. Exän duuni hommata puut. Ei hommannut. Joulu aatonaattona hieno maajussi toi puut jotka tilasin ja pitkin hampain puusavottaan armottomassa räntäsatessa.

Vasta silloin aukasin silmät.

Syyllistämistä on edelleen, 5v erosta.

Tein väärin kun niin hyvän miehen jätin, mulla varmasti oli uusi kiikarissa exän mielestä.

-edelleen sinkku

Ai joo ja se että olen edelleen yksin on kääntynyt exän puheissa että katsokaa nyt, kyllä siinä jotain vikaa on kun ei kenellekään kelpaa että hyvä vaan kun erottiin.

Että teet niin tai näin niin aina se on väärinpäin.

Vierailija
409/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen mieheni valitti minulle kuinka olen hänen vaatteensa viikannut kaappiin väärin, olisi pitänyt olla näin ja noin. No, lopulta jätin hänen vaatteensa telineelle ja viikkasin vain omat ja lapsen vaatteet pois. Monta päivää se kuivausteline oli siinä, minulle huudettiin ja kysyttiin missä on se ja se paita, ilman että edes katsottiin sitä telinettä. Lopulta meni hermo kun ei edes kehoituksesta viikannut itse niitä vaatteita sinne kaappiin, että kun vaatteet olivat kuivuneet, kumosin ne hänen puolelle sänkyä kasaan ja lopputulos ;miksi et ole voinut laittaa hänen vaatteita kaappiin..

No mikset vaan voinut viikata niitä kunnolla? Edes sen vertaa tehdä toisen hyväksi! (Vrt. sukkien kerääminen lattialta)

Jos kumpikaan ei siedä toisen tapaa, niin voi sopia, että se, joka hoitaa pyykin viikkaa omalla tavallaan. Toinen sitten vuorollaan. 

Vierailija
410/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiat tärkeysjärjestykseen. Jokaisella meillä on vaan tämä yksi elämä. Jos suhteen pahin ongelma on se, että sukat on lattialla ja sen vuoksi haluaa erota (ja mahdollisesti rikkoa lastensa perheen) niin sitten kai se täytyy tehdä. Mutta jos suhteessa on aidosti rakkautta, niin miksi vaihtaa toiseen ihmiseen, josta löytyy myös niitä ärsyttäviä puolia kun alkuhuuma on ohi?

Oikea kysymys tässä olisi: jos suhteessa on aidosti rakkautta, miksi haluat lisätä rakkaasi kuormaa jättämälle ne sukat sinne lattialle. Jos olet vastuullinen vanhempi, miksi haluat rikkoa lastesi perheen ja antaa heille väärän ja tuhoisan mallin parisuhteesta.

Vierailija
411/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiat tärkeysjärjestykseen. Jokaisella meillä on vaan tämä yksi elämä. Jos suhteen pahin ongelma on se, että sukat on lattialla ja sen vuoksi haluaa erota (ja mahdollisesti rikkoa lastensa perheen) niin sitten kai se täytyy tehdä. Mutta jos suhteessa on aidosti rakkautta, niin miksi vaihtaa toiseen ihmiseen, josta löytyy myös niitä ärsyttäviä puolia kun alkuhuuma on ohi?

Oikea kysymys tässä olisi: jos suhteessa on aidosti rakkautta, miksi haluat lisätä rakkaasi kuormaa jättämälle ne sukat sinne lattialle. Jos olet vastuullinen vanhempi, miksi haluat rikkoa lastesi perheen ja antaa heille väärän ja tuhoisan mallin parisuhteesta.

Huh. Olet mestari syyllistämään.

Ohis

Vierailija
412/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama! Paitsi miehellä on isompi palkka, mutta hänenpä palkkansa menee osakkeisiin! Aina väittää ostavansa suurimman osan ruoata, mutta tiliotteita tutkiessa selvisi että ei maksa ruoasta enempää kuin minäkään. 

Tekee myös töitä kellon ympäri nykyään ja siivous, ruoka ja lapset jää minun kontolleni. Etätöissä kun ei vissiin kello enää merkitse mitään. 

Vierailija
413/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kumpikaan ei siedä toisen tapaa, niin voi sopia, että se, joka hoitaa pyykin viikkaa omalla tavallaan. Toinen sitten vuorollaan. 

Kyse ei siis ollut siitä että olisin ne pyykit vain heittänyt sinne kaappiin, vaan hän olisi halunnut tietyt tpaidat tietyllä lailla ja tietylle hyllylle jne. Miten päättelet lapsiarjessa mustista t paidoista, joita on 10 kuivumassa että mikähän Herralle kelpaa millekin hyllylle. Kyllä, viikkasin niitä aluksi mutta jos ei jälki kelpaa ja puhtaat pyykit kaapissa siististi, vaikkakin väärässä kohdassa, niin sitten saa viikata itse. Mutta toisinpäin tämähän ei siis toiminut, koska minun vaatteista ei tiedä mikä on mistäkin niin niitä ei siksi voinut mies viikata. Ei voi toiselta vaatia jos ei itse ole valmis tekemään samoin.

Vierailija
414/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se olin minä nainen jolle ero tuli puskista. Jäin vieläpä totaaliyksinhuoltajaksi melko pienille lapsille. Olin tehnyt kokopäivätyötä ja päälle kotityöt ja lapsenhoito. Ei osannut arvostaa ollenkaan. En edes vaatinut miestä tekemään kotitöitä.

Vierailija
415/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omien vaatteiden viikkaaminen ei ole mahdoton tehtävä varsinkaan, kun joku toinen on ne pessyt ja laittanut kuivumaan. Sama koskee omia likaisia vaatteita, ei niitä saa jättää minne tahansa toisen siivottavaksi.

Vierailija
416/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omien vaatteiden viikkaaminen ei ole mahdoton tehtävä varsinkaan, kun joku toinen on ne pessyt ja laittanut kuivumaan. Sama koskee omia likaisia vaatteita, ei niitä saa jättää minne tahansa toisen siivottavaksi.

kuka muka pesee pyykkejä nykyään. Joka asunnossa tai ainakin taloyhtiössä on pesukone sitä varten

Vierailija
417/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuka muka pesee pyykkejä nykyään. Joka asunnossa tai ainakin taloyhtiössä on pesukone sitä varten

Itse kutsun pyykkien koneeseen laittamista pyykkien pesemiseksi. Nyrkkipyykillä en ole eläessäni käynyt, mutta silti pesen pyykkiä

Vierailija
418/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnostaan vähän sotkuisena naisena ajattelin että minusta ei tule sellaista nalkuttavaa siivoushirmua. Miten voisikaan tulla, minähän olen aina se joka siivoaa vasta sitten kun lattialla oleva pyykkikasa on itseni mittainen ja pölypalloista saisi kasattua lumiukon.

Harmi vaan että siistikin mies on aika sotkeva eikä tee omatoimisesti asioita. Pyydät tältä nätisti ohimennen aina voisiko tämä hoitaa vaikka sen vessan siivoamisen tai tiskaamisen tänään tai huomenna, tämä suostuu mutta nämä asiat eivät ikinä tapahdu. Et halua kysyä montaa kertaa uudestaan ja leimautua nalkuttajaksi, joten teet ne jossain vaiheessa itse. Suhteen alkuvaiheessa sitä jaksaakin puuhastella miellyttääkseen toista. Uskot aina ne miehen syyt sille miksi tämä ei voi laittaa ruokaa just tänään tai imuroida huomenna, ei se mitään, sinä voit tehdä nuo asiat. Tottakai sinä voit, kuka muukaan ne tekisi.

Jossain vaiheessa alat huomata että joustat aina. Mies ei suostu laittamaan ruokaa edes silloin kun horjut kuolemanväsyneenä rankan työpäivän jälkeen kotiin.

Mainitsemalla kotitöistä et ole tarpeeksi suorasanainen että mies ymmärtäisi. Kertomalla tälle mitä pitäisi tehdä olet komenteleva. Sanomalla uudestaan oletkin jo nalkuttaja. Mikään ei kelpaa, vika on aina naisissa eikä tietenkään siinä miehessä joka ei omalla pääkopallaan tajua että vessa pitää pestä siinä vaiheessa kun se on p*skan peitossa. Miesten ns. rento asenne kodinhoidossa karisee kummasti aina siinä vaiheessa kun äidin korvikkeeksi otettu naisystävä ei ole pessyt tämän lempifarkkuja ja paitaa, jolloin vedetään kiukkuraivarit kun nyt niitä ei voi laittaa Maken luokse illanviettoon.

Vierailija
419/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheen avioeroon ei tarvita nykyään enää muuta syytä kuin että lapset on rasittavia. Vanhemmat viihtyy paremmin uusien kumppanien kanssa. Lapset voi antaa huostaan tai katkoa välit. Todella tavallista nykyään.

Vierailija
420/1475 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden peseminen on helppoa, kun on kunnon koneet ja aineet.

Niistä hommista on turha uhriutua.

Minä kyllä pesen kalsarini ja kuivaan ja viikkaan pyykkini ihan itse ilman mitään förmynteriä.

M. 54

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän