Ero tuli miehelle "ihan puskista"
Olin vasta vuoden etukäteen puhunut siitä. Ja kertonut mitkä on ne ongelmakohdat, mm. että vastuun on vaan jakauduttava tasaisemmin tai mä en jaksa enää. Ehdottanut pariterapiaa josta se ehdottomasti kieltäytyi lähtemästä jne. Ja silti se pääs yllättämään täysin, yhtään ei osannut aavistaa kun meillähän meni niin hyvin. Ainoa ongelma meillä kuulemma oli että mä nalkutin liikaa, mutta jos mä vaan oisin lopettanut nalkutuksen ni ei ois ollut mitään ongelmia.
Kommentit (1475)
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla paras kommunikoija, kun toinen ei ymmärrä vaikka vuoden ajan olet kertonut.
Tietenkin syy siihen, että mies on heikkolahjainen, on aiemman vaimon. Totta kai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten suhteen kannattaa muistaa vain yksi asia. ja se on tämä:
Miehet ei reagoi sanoihin, ne reagoi tekoihin.
Nalkutus on ajan haaskausta. Antakaa yksi varoitus ja nostakaa sen jälkeen kytkintä, sen ne huomaa.
Nimim. kokemusta on
Parisuhde loppuisi jokaisella lyhyeen jos noin kaikki toimisi :D
Ei tarvitse lähteä pysyvästi pois. Vaikka muutamaksi viikoksi niin mies yllättäen huomaa mitä kaikkia itsestäänselviä asioita nainen on hänen puolestaan hoidellut, kuten joku tuolla aiemmin jo kertoi. Toki se pitää suunnitella hyvin niin, että ne sieltä päiväkodista tai koulusta, neuvolasta, lääkäristä ja harrastuksista soittaa sitten nimenomaan isälle, ei äidille. Äiti on hermolomalla.
Mun eräs kaveri jätti kaksoset miehelle vain viikonlopuksi miehen sanottua, että "sää pääset niin helpolla kaikessa ja silti vaan valitat." Oli mies sen viikonlopun jälkeen ihan muuttunut mies.
Miehet todella on aika yksinkertaisia putkiaivoja, joten sellaisina heitä sitten pitää myös kohdella, jos haluaa heidän jotain vähää edes tajuavan.
Mä tein näin. Mies oli aika valittanut kun oon tiukka aikatauluista miksi muka lasten pitäis mennä nukkumaan aina klo 20? Miksi pitää alkaa tehdä ruokaa jo nyt vaikka lapset on ihan tyytyväisiä? No se soitteli lasten kanssa perään koko viikonlopun, klo 02 vielä lapsi huusi taustalla. Ajattelin tän että kun mies saa hoitaa yksin niin mun sanomiset ymmärretään paremmin, mutta kun tulin takaisin se syyllistämisen määrä oli aivan valtava. En ollut tehnyt ruokia valmiiksi! En ollut koskaan kertonut! Mulle toi kokemus oli kanssa silmiä avaava. Mies on nykyään ex.
Mitä, et tehnyt ruokaa valmiiksi, kun jätit yhden ison ja muutaman pienemmän lapsen ihan yksin kotiin? Järkyttävää! :D
Miten joku aikuinen mies kehtaa sanoa jotain noin noloa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli elämäni paras asia kun exä lähti, ensin olin että voihan paska mutta sen 40v harpun vaihdoin 10v nuorempaan niin kaikki oli paremmin. Luulin jo, että minussa on vikaa yms ja kaikki oli niin vaikeeta. Tajusin exän olevan täys kusipää ja nalkuttava harppu. Nyt pysyy koti siistinä jne, yhdessä tehdään hymyssä suin. Ja seksi paljon parempaa.
No hyvä kun tajusit ettei sinussa ollut koskaan mitään vikaa. Nainen vaan muuttui silmissäsi tylsäksi, käytetyksi, vanhaksi ja alkoi siis nalkuttaa.
Aina sama laulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa miehistä nyt vaan on narsistisia. (huom. Narsistisia, ei narsisteja!) Ajatellaan että ei minua virheetöntä kultakimpaletta kukaan halua jättää.
Mutta sitten ovat kuitenkin aivan yllättyneitä ja masentuvat, kun heidät jätetään. Kannattaisiko muistaa, ettei se oma kumppani ole äiti, muuta kuin niille lapsille, ei sille miehelle. Saatika tuo kehoitus, että mieheen pitäisi suhtautua kuin koiraan ja kehua joka kerta kun mies toimii oikein, ettei vaan opitut asiat unohdu. Tsiisös! Koiraakaan ei tarvitse koko elämänsä kehua niistä asioista, vaan ainoastaan koulutusvaiheessa. Ei ne yhtäkkiä unohda jo opitut asiat niin kuin miehet tekee.
Aikuistukaa miehet. Naiset ei loppujen lopuksi vaadi paljoa yleensä. Esimerkiksi jos nainen tykkää kukkasista, onko niin iso vaiva ostaa sille joku rehupuska silloin tällöin? Mua säälittää äitini, kun hän aina kyttää tulppaanitarjouksia ja ostaa itselleen kukkia, kun isäni ei niitä enää oo hänelle ostanut vuosikymmeniin. Äitini tekee kaikki kotityöt, hän on juuri sellainen perinteinen nainen ja äijä ei voi edes kukkapuskaa hänelle silloin tällöin ostaa. Äitini ei nalkuta, tekee vaan.
En itse suostu moiseen asemaan, että teen miehen puolesta kaiken ja mies ei huomioi ollenkaan. He on vielä sitä sukupolvea, että ei voi erota vaikka olisi huono suhde. Mutta nykynaiset ei enää sellaiseen alistu. Kyllä miehet joutuu vähän tsemppaamaan jos haluaa vaimonsa pitää. Ettekä tuu saamaan niitä nuoria naisia vaikka ne kiinnostaakin enemmän kun se rupsahtanut vaimokulta, joten turha niiden perään haikailla.
Se tulee yllätyksenä koska meitä ulíopistolaisia ei uskota. Tekin täällä väitätte vastaan ja jotkut hyväuskoiset miehet vielä uskoo teitä. Sanotaan se nyt vielä kaikille miehille: Älkää yllättykö kun ero tulee, sillä se tulee! Se kuuluu modernin naisen elämänkulkuun! Noin nyt se on taas sanottu. Joskus voisi valkoritaritkin uskoa meitä ûliopistolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli elämäni paras asia kun exä lähti, ensin olin että voihan paska mutta sen 40v harpun vaihdoin 10v nuorempaan niin kaikki oli paremmin. Luulin jo, että minussa on vikaa yms ja kaikki oli niin vaikeeta. Tajusin exän olevan täys kusipää ja nalkuttava harppu. Nyt pysyy koti siistinä jne, yhdessä tehdään hymyssä suin. Ja seksi paljon parempaa.
Ja sitten äiti herätti 🤣
Ei herättänyt vaan kaunis nainen. Sä heräät joka aamu yksin ja katkerana, koska kukaan ei halua kusipäätä.
Meilläpä ex meni oikein lehteen itkemään miten ero yllätti ja syöksi alamäkeen! Toki ”nimettömänä” mutta onnessaan jakoi tätä juttua kaikkialle.
Ainoa vaan että unohti kertoa että meidän liiton vuosien ongelmista joita vatvottiin niin pariterapiassa kuin yhdellä parisuhdeleirillä. Lopulta sitten kun dippaili kikkeliään työkaverinsa vaimoon päätin että yrittäminen riitti. Ja niiiiin kamalan yllätyksenä tuli kun mitään ongelmia EI OLLUT!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten äiti herätti 🤣
Ei herättänyt vaan kaunis nainen. Sä heräät joka aamu yksin ja katkerana, koska kukaan ei halua kusipäätä.
Enpä yhtään ihmettele, että eksäsi lähti. Tuolla kielenkäytöllä nyksänkin lähtö on vain ajan kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa miehistä nyt vaan on narsistisia. (huom. Narsistisia, ei narsisteja!) Ajatellaan että ei minua virheetöntä kultakimpaletta kukaan halua jättää.
Mutta sitten ovat kuitenkin aivan yllättyneitä ja masentuvat, kun heidät jätetään. Kannattaisiko muistaa, ettei se oma kumppani ole äiti, muuta kuin niille lapsille, ei sille miehelle. Saatika tuo kehoitus, että mieheen pitäisi suhtautua kuin koiraan ja kehua joka kerta kun mies toimii oikein, ettei vaan opitut asiat unohdu. Tsiisös! Koiraakaan ei tarvitse koko elämänsä kehua niistä asioista, vaan ainoastaan koulutusvaiheessa. Ei ne yhtäkkiä unohda jo opitut asiat niin kuin miehet tekee.
Aikuistukaa miehet. Naiset ei loppujen lopuksi vaadi paljoa yleensä. Esimerkiksi jos nainen tykkää kukkasista, onko niin iso vaiva ostaa sille joku rehupuska silloin tällöin? Mua säälittää äitini, kun hän aina kyttää tulppaanitarjouksia ja ostaa itselleen kukkia, kun isäni ei niitä enää oo hänelle ostanut vuosikymmeniin. Äitini tekee kaikki kotityöt, hän on juuri sellainen perinteinen nainen ja äijä ei voi edes kukkapuskaa hänelle silloin tällöin ostaa. Äitini ei nalkuta, tekee vaan.
En itse suostu moiseen asemaan, että teen miehen puolesta kaiken ja mies ei huomioi ollenkaan. He on vielä sitä sukupolvea, että ei voi erota vaikka olisi huono suhde. Mutta nykynaiset ei enää sellaiseen alistu. Kyllä miehet joutuu vähän tsemppaamaan jos haluaa vaimonsa pitää. Ettekä tuu saamaan niitä nuoria naisia vaikka ne kiinnostaakin enemmän kun se rupsahtanut vaimokulta, joten turha niiden perään haikailla.
Se tulee yllätyksenä koska meitä ulíopistolaisia ei uskota. Tekin täällä väitätte vastaan ja jotkut hyväuskoiset miehet vielä uskoo teitä. Sanotaan se nyt vielä kaikille miehille: Älkää yllättykö kun ero tulee, sillä se tulee! Se kuuluu modernin naisen elämänkulkuun! Noin nyt se on taas sanottu. Joskus voisi valkoritaritkin uskoa meitä ûliopistolaisia.
Onhan se miehistä harmillista, kun nykyään naiset ei siedä miehiltä samanlaista perseilyä mitä heidän äitinsä ja aikaisempien sukupolvien naiset ovat joutuneet kestämään. Joku mies voisi vaikka miettiä, mitä pitää tehdä toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä kun tajusit ettei sinussa ollut koskaan mitään vikaa. Nainen vaan muuttui silmissäsi tylsäksi, käytetyksi, vanhaksi ja alkoi siis nalkuttaa.
Aina sama laulu.
Mä en ymmärrä miksi mun pitäisi edes olla katkera, jos se huonoksi toteamani mies löytää minua nuoremman ja kauniimman naisen? Löytäkööt vaikka sadoittain nuoria ja kauniita naisia, kunhan minä en enää joudu olemaan yksi heistä.
Vai yritetäänkö tässä väittää, että mun kuuluu vaan kestää mieheni sikamaista käytöstä, etten vaan menetä häntä?
Pariutukoon vaikka satojen huippumallien kanssa mun jälkeen kunhan ITSE pääsen hänestä eroon. Miksi minua kiinnostaisi hänen elämänsä ja tulevat kumppaninsa enää sen jälkeen kun en edes halua jakaa elämääni hänen kanssaan?
Kysyn vaan..
Vierailija kirjoitti:
Minäkin puhuin pari vuotta, mutta sekin tuli ihan yllätyksenä. Taitaa olla turha miehille ilmoitella mitään. Pakkaa vaan kamansa ja häipyy. Ne huomaa sitten joskus tai ei.
Meillä ainakin huomaisi nopeasti, kun ei olisikaan ruoka pöydässä 😮
Se ero tulee ennemmin tai myöhemmin, vaikka olisit kuinka hyvä mies. Naisen ei tarvitse katsoa kun yksi elokuva missä nainen voimaantuu ja jättää miehensä ja lähtee etsimään todellista rakkautta ja elämän merkitystä. Todellisuudessa nää on sitten tinderissä tissit levällään etsimässä miestä jonka joku toinen nainen on jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin puhuin pari vuotta, mutta sekin tuli ihan yllätyksenä. Taitaa olla turha miehille ilmoitella mitään. Pakkaa vaan kamansa ja häipyy. Ne huomaa sitten joskus tai ei.
Meillä ainakin huomaisi nopeasti, kun ei olisikaan ruoka pöydässä 😮
Meillä ei olisi sitä pöytääkään. Minä veisin mukanani omat tavarani ja niitä on tässä huushollissa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Se ero tulee ennemmin tai myöhemmin, vaikka olisit kuinka hyvä mies. Naisen ei tarvitse katsoa kun yksi elokuva missä nainen voimaantuu ja jättää miehensä ja lähtee etsimään todellista rakkautta ja elämän merkitystä. Todellisuudessa nää on sitten tinderissä tissit levällään etsimässä miestä jonka joku toinen nainen on jättänyt.
Noita voimaantumiselokuvia on ollut vuosikymmeniä, joten eiköhän jokainen ole nähnyt niitä jo lapsena. Mutta selitä asia itsellesi noin, jos se on sinusta helpompi käsittää. Ja mitäs sieltä Tinderistä miesten mukaan oikein etsitään? Yhden yön suhteelle riittää hyvin matalat vaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten äiti herätti 🤣
Jännää että miehellä on ihana, vieläpä kaunis vaimo kotona mutta käyttää kuitenkin mielummin aikansa täällä vauva- palstalla juurikin niiden ex-harppunsa ikäisten naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Näille kytkimen nostaja naisille toimii hyvin myös yksi asia. Hommaa nuoremman naisen samantien kun vanha häipynyt, ilmoita että hyvä kun lähdit, nyt elämä hymyilee viimeinkin. Näin ne katkeroituu loppuelämäksi. Tuolla on vaikka ja kuinka naisia jotka suutuspäissään lähtenyt suhteesta ja tajuaa myöhemmin, että olikin ihan hyvä mies vaikka se välillä oli ärsyttävä.
Voi kultapieni, kun sitä nuorempaa naista ei noin vaan hommata. Ei niitä nuoria naisia kiinnosta joku jätetty etäisä, kun tarjolla on omanikäisiä lapsettomia miehiä. Vauvapalstalle te sitten tulette katkeruuttanne itkemään ja kerrotte näitä voimafantasioitanne kuinka pitää vaan hommat uusi nuori nainen niin se jättäjävaimo sitten itkee perään. Ei se exä itke sun perään, ei todellakaan. Se jatkaa elämäänsä ja sinä katkeroidut. Se on huomattu se.
"Naisten aivot toimii erilailla. Naisten ns. pienimunaisuus aiheuttaa heissä itsessään järjetöntä alemmuuden tunnetta ja tästä syystä nöyryyttäminen on heille kaikista eniten mielihyvää tuottava kokemus."
Mitä hyötyä on siitä munasta jos ei ole koskaan oppinut käyttämään sitä kunnolla?
Minun ex vaimolle taas tuli ero ihan puskista vaikka kuinka monta kertaa sanoin hänelle että haluan seksiä, haluan että hän olisi laihempi, haluan että hän ei tuhlailisi niin paljon, haluan että joskus viitsisi siivota kotona, haluan että lähtisi kanssani kävelylle tai johonkin muuhun harrastukseen. Mikkään näistä ei toteutunut ja sitten eräänä kauniina päivänä sanoin että tämä oli nyt sitten tässä ja ex vaimo oli hyvin hämmästynyt että miksi näin kävi. Eli ei se ole pelkästään naisten oikeus lähteä yllättäen kalppimaan suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näille kytkimen nostaja naisille toimii hyvin myös yksi asia. Hommaa nuoremman naisen samantien kun vanha häipynyt, ilmoita että hyvä kun lähdit, nyt elämä hymyilee viimeinkin. Näin ne katkeroituu loppuelämäksi. Tuolla on vaikka ja kuinka naisia jotka suutuspäissään lähtenyt suhteesta ja tajuaa myöhemmin, että olikin ihan hyvä mies vaikka se välillä oli ärsyttävä.
Voi kultapieni, kun sitä nuorempaa naista ei noin vaan hommata. Ei niitä nuoria naisia kiinnosta joku jätetty etäisä, kun tarjolla on omanikäisiä lapsettomia miehiä. Vauvapalstalle te sitten tulette katkeruuttanne itkemään ja kerrotte näitä voimafantasioitanne kuinka pitää vaan hommat uusi nuori nainen niin se jättäjävaimo sitten itkee perään. Ei se exä itke sun perään, ei todellakaan. Se jatkaa elämäänsä ja sinä katkeroidut. Se on huomattu se.
On suuren katkeruuden osoitus mieheltä että pitää 'hommata' nuori puoliso jotta miehen jättänyttä exää harmittaisi. Mikä ihme siinä exää harmittaisi? Exähän JÄTTI sen miehen. Se tarkoittaa ettå nainen ei halua olla kyseisen miehen kanssa.
Vai luuleeko mies että ex on le.sbo ja exää harmittaisi ex-miehen uusi nainen kun ex-vaimo haluaisi itse sellaisen?
Jos olet päässyt ex-puolisosta irti, niin et tee asioita jotta exää harmittaisi, sillä jos teet niin olet yhä kiinni exässä etkä pysty menemään elämässäsi eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Minun ex vaimolle taas tuli ero ihan puskista vaikka kuinka monta kertaa sanoin hänelle että haluan seksiä, haluan että hän olisi laihempi, haluan että hän ei tuhlailisi niin paljon, haluan että joskus viitsisi siivota kotona, haluan että lähtisi kanssani kävelylle tai johonkin muuhun harrastukseen. Mikkään näistä ei toteutunut ja sitten eräänä kauniina päivänä sanoin että tämä oli nyt sitten tässä ja ex vaimo oli hyvin hämmästynyt että miksi näin kävi. Eli ei se ole pelkästään naisten oikeus lähteä yllättäen kalppimaan suhteesta.
Semmonen 'voimaantumissatu'.
Tuli lähdettyä yhteisestä kodista. Meillä pieni lapsi, alle 3 vuotias. Kotona olin, kotityöt, lapsenhoito. Mies töissä myöhään ja sivussa salasuhde. Jätin eropaperit. Yllättyi..."et voi jättää minua". "et tule pärjäämään ilman minua". Lähdin lapsen kansss. Oon pärjännyt.
Ollaan väleissä. Vuosikymmeniä erosta.
En ruikuttanut tai ryöminyt, ovi vaan kiinni ja eteenpäin.