Ero tuli miehelle "ihan puskista"
Olin vasta vuoden etukäteen puhunut siitä. Ja kertonut mitkä on ne ongelmakohdat, mm. että vastuun on vaan jakauduttava tasaisemmin tai mä en jaksa enää. Ehdottanut pariterapiaa josta se ehdottomasti kieltäytyi lähtemästä jne. Ja silti se pääs yllättämään täysin, yhtään ei osannut aavistaa kun meillähän meni niin hyvin. Ainoa ongelma meillä kuulemma oli että mä nalkutin liikaa, mutta jos mä vaan oisin lopettanut nalkutuksen ni ei ois ollut mitään ongelmia.
Kommentit (1475)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siat kannattaa jättää, mitä aiemmin sen parempi. Kuitenkin, aihetta sivuten, tahtoisin kertoa tuosta nalkuttamisesta. Se kuurouttaa ja lannistaa. Jos tapananne on nalkuttaa joka päivä asiasta kuin asiasta, ei se enää vaikuta toivomallanne tavalla. Se turruttaa. Tuntuu turhalta edes yrittää tehdä mitään asiaa oikein, kun nalkutuksen määrä on vakio. Tyyliin että jos laitoitkin hyvän illallisen, jätit kuulemma keittiön kamalaan kuntoon ja se on nyt sitten merkittävämpi asia kuin se että teit toiselle mieliksi. Säästäkää sitä nalkutusta niille asioille, jotka oikeasti ovat teille ne merkittävimmät epäkohdat, muuten kumppaninne tosiaan kuuroutuu ja turtuu. Terveisin nalkuttavan miehen vaimo.
No on se merkittävä epäkohta, jos toinen ei siivoa jälkiään. On se ruoka sitten hyvää tai pahaa. Ei se ole kovin mieltä ylentävää sitten vaan syömisen jälkeen ryhtyä siivoamaan sotkuja, kun toinen ei ole voinut tehdä asioita siistimmin. Ja siitä vaan työntyy sitten sohvalle makailemaan, että hoh hoi, tein hyvää ruokaa, kaikki tyytyväisiä.
No ei ole, sen mielestä, jolle se teettää vain lisätyötä.
Tehkööt ne äijät työnsä loppuun, jos kerran haluavat jotain tehdä. Minun nykymies kyllä osaa laittaa käytetyt ruoka-astiat koneeseen ja pyyhkiä paikat sitä mukaa kun sotkeentuvat. Entinen ei osannut. Kaikki moskat siinä keittiössä esillä, sipulin ja kananmunan kuoria myöten kaikki hellalla ja tasoilla, jauhoja pitkin pöytiä, joka taso täynnä sotkua, kiva ruveta syönnin päälle siivoamaan ja jynssäämään.
Eikä itse kuitenkaan ikinä kiittänyt minua, kun minä ruuan tein ja jopa samalla koko ajan pitäen paikkoja kunnossa.
On merkki epäkunnioituksesta, jos ei viitsi jälkiään siivota vaan jättää ne toisen tehtäväksi. Kun MINÄ sentään tein ruuan.
Ja taas tinderissä profiilit lisääntyy. Eronnut nainen hakee elämänsä miestä, lapsia 3, elämä mallillaan mutta vois olla tilaa miehelle. Eli yksinäistä on kun tuli sitten erottua kun mies ei tyhjentänyt tiskikonetta. Jos nainen on lähtenyt avioliitosta niin sen jälkeen sille ei ole mikään suhde enää minkään arvoinen, ne lähtee varmaan uudestaankin ihan että siitä tulee jotkut voimaantumiset päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siat kannattaa jättää, mitä aiemmin sen parempi. Kuitenkin, aihetta sivuten, tahtoisin kertoa tuosta nalkuttamisesta. Se kuurouttaa ja lannistaa. Jos tapananne on nalkuttaa joka päivä asiasta kuin asiasta, ei se enää vaikuta toivomallanne tavalla. Se turruttaa. Tuntuu turhalta edes yrittää tehdä mitään asiaa oikein, kun nalkutuksen määrä on vakio. Tyyliin että jos laitoitkin hyvän illallisen, jätit kuulemma keittiön kamalaan kuntoon ja se on nyt sitten merkittävämpi asia kuin se että teit toiselle mieliksi. Säästäkää sitä nalkutusta niille asioille, jotka oikeasti ovat teille ne merkittävimmät epäkohdat, muuten kumppaninne tosiaan kuuroutuu ja turtuu. Terveisin nalkuttavan miehen vaimo.
No on se merkittävä epäkohta, jos toinen ei siivoa jälkiään. On se ruoka sitten hyvää tai pahaa. Ei se ole kovin mieltä ylentävää sitten vaan syömisen jälkeen ryhtyä siivoamaan sotkuja, kun toinen ei ole voinut tehdä asioita siistimmin. Ja siitä vaan työntyy sitten sohvalle makailemaan, että hoh hoi, tein hyvää ruokaa, kaikki tyytyväisiä.
No ei ole, sen mielestä, jolle se teettää vain lisätyötä.
Tehkööt ne äijät työnsä loppuun, jos kerran haluavat jotain tehdä. Minun nykymies kyllä osaa laittaa käytetyt ruoka-astiat koneeseen ja pyyhkiä paikat sitä mukaa kun sotkeentuvat. Entinen ei osannut. Kaikki moskat siinä keittiössä esillä, sipulin ja kananmunan kuoria myöten kaikki hellalla ja tasoilla, jauhoja pitkin pöytiä, joka taso täynnä sotkua, kiva ruveta syönnin päälle siivoamaan ja jynssäämään.
Eikä itse kuitenkaan ikinä kiittänyt minua, kun minä ruuan tein ja jopa samalla koko ajan pitäen paikkoja kunnossa.
On merkki epäkunnioituksesta, jos ei viitsi jälkiään siivota vaan jättää ne toisen tehtäväksi. Kun MINÄ sentään tein ruuan.
Ruoan tekeminenhän on se kiva osuus. Jälkien korjaaminen ikävä osuus. Sen takia ravintolat on olemassa, että pääsee valmiiseen pöytään eikä tarvitse siivota jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa miehistä nyt vaan on narsistisia. (huom. Narsistisia, ei narsisteja!) Ajatellaan että ei minua virheetöntä kultakimpaletta kukaan halua jättää.
Mutta sitten ovat kuitenkin aivan yllättyneitä ja masentuvat, kun heidät jätetään. Kannattaisiko muistaa, ettei se oma kumppani ole äiti, muuta kuin niille lapsille, ei sille miehelle. Saatika tuo kehoitus, että mieheen pitäisi suhtautua kuin koiraan ja kehua joka kerta kun mies toimii oikein, ettei vaan opitut asiat unohdu. Tsiisös! Koiraakaan ei tarvitse koko elämänsä kehua niistä asioista, vaan ainoastaan koulutusvaiheessa. Ei ne yhtäkkiä unohda jo opitut asiat niin kuin miehet tekee.
Aikuistukaa miehet. Naiset ei loppujen lopuksi vaadi paljoa yleensä. Esimerkiksi jos nainen tykkää kukkasista, onko niin iso vaiva ostaa sille joku rehupuska silloin tällöin? Mua säälittää äitini, kun hän aina kyttää tulppaanitarjouksia ja ostaa itselleen kukkia, kun isäni ei niitä enää oo hänelle ostanut vuosikymmeniin. Äitini tekee kaikki kotityöt, hän on juuri sellainen perinteinen nainen ja äijä ei voi edes kukkapuskaa hänelle silloin tällöin ostaa. Äitini ei nalkuta, tekee vaan.
En itse suostu moiseen asemaan, että teen miehen puolesta kaiken ja mies ei huomioi ollenkaan. He on vielä sitä sukupolvea, että ei voi erota vaikka olisi huono suhde. Mutta nykynaiset ei enää sellaiseen alistu. Kyllä miehet joutuu vähän tsemppaamaan jos haluaa vaimonsa pitää. Ettekä tuu saamaan niitä nuoria naisia vaikka ne kiinnostaakin enemmän kun se rupsahtanut vaimokulta, joten turha niiden perään haikailla.
Tässä kun nuori yh olen, olen ymmärtänyt että moni parisuhteessa elävä on oikeasti yh ja vielä aikuisen huoltaja monesti. Ihan käsittämätöntä miten moni mies pitää sitä ruokaa, puhtaitavaatteita, ruokittuja/hoidettuja lapsia ja siisteyttä itsestäänselvänä asiana. Näistä jopa valitetaan jollei esim ole pyykkiä hoidettu tai on leluja levällään jossain. En todellakaan mistään hinnasta vaihtaisi paikkoja parisuhteessa olevan naisen kanssa, jolla vielä mies joka ei kuuntelis mitä sille sanotaan tai pitäisi itsestäänselvänä. Ja pahimmillaan vielä vähättelis ja haukkuis päälle.
Miesten suhteen kannattaa muistaa vain yksi asia. ja se on tämä:
Miehet ei reagoi sanoihin, ne reagoi tekoihin.
Nalkutus on ajan haaskausta. Antakaa yksi varoitus ja nostakaa sen jälkeen kytkintä, sen ne huomaa.
Nimim. kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Nalkutus on ajan haaskausta. Antakaa yksi varoitus ja nostakaa sen jälkeen kytkintä, sen ne huomaa.
Nimim. kokemusta on
Parisuhde loppuisi jokaisella lyhyeen jos noin kaikki toimisi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa miehistä nyt vaan on narsistisia. (huom. Narsistisia, ei narsisteja!) Ajatellaan että ei minua virheetöntä kultakimpaletta kukaan halua jättää.
Mutta sitten ovat kuitenkin aivan yllättyneitä ja masentuvat, kun heidät jätetään. Kannattaisiko muistaa, ettei se oma kumppani ole äiti, muuta kuin niille lapsille, ei sille miehelle. Saatika tuo kehoitus, että mieheen pitäisi suhtautua kuin koiraan ja kehua joka kerta kun mies toimii oikein, ettei vaan opitut asiat unohdu. Tsiisös! Koiraakaan ei tarvitse koko elämänsä kehua niistä asioista, vaan ainoastaan koulutusvaiheessa. Ei ne yhtäkkiä unohda jo opitut asiat niin kuin miehet tekee.
Aikuistukaa miehet. Naiset ei loppujen lopuksi vaadi paljoa yleensä. Esimerkiksi jos nainen tykkää kukkasista, onko niin iso vaiva ostaa sille joku rehupuska silloin tällöin? Mua säälittää äitini, kun hän aina kyttää tulppaanitarjouksia ja ostaa itselleen kukkia, kun isäni ei niitä enää oo hänelle ostanut vuosikymmeniin. Äitini tekee kaikki kotityöt, hän on juuri sellainen perinteinen nainen ja äijä ei voi edes kukkapuskaa hänelle silloin tällöin ostaa. Äitini ei nalkuta, tekee vaan.
En itse suostu moiseen asemaan, että teen miehen puolesta kaiken ja mies ei huomioi ollenkaan. He on vielä sitä sukupolvea, että ei voi erota vaikka olisi huono suhde. Mutta nykynaiset ei enää sellaiseen alistu. Kyllä miehet joutuu vähän tsemppaamaan jos haluaa vaimonsa pitää. Ettekä tuu saamaan niitä nuoria naisia vaikka ne kiinnostaakin enemmän kun se rupsahtanut vaimokulta, joten turha niiden perään haikailla.
Toi just, että miksi miestä pitäisi kouluttaa tekemään ihan normaaliin elämään kuuluvia asioita? Jos roskis täyttyy se tyhjennetään, jos lattialle kaatuu tomaattikastikepurkki se puhdistetaan, jos ruoka loppuu ostetaan lisää. Miksi ihmeessä naisen pitäis monitoroida ja kertoa miehelle mitä pitää tehdä ja sitten vielä kehua kun hienosti tekee. Just joku omien jäljien siivoamisesta sluibaaminen on ihan käsittämätöntä. Eikse oo noloa jättää ne toisen harteille, vähän niinku ite ois vammanen tai lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuotakin, mutta myös ennenkaikkea tyhmää ajatella noin, sillä ero kuuluu modernin naisen elämänkaareen. Ilman sitä ei voi löytää naiseuttaan ja seksuaalisuuttaan.
Siinä tapauksessa mies on ollut yksinkertainen nylkyttäjä, jolla ei ole mielikuvitusta ja vain miehen pussien tyhjentäminen on tärkeää. Hyvinkin siinä nainen saa lähteä parempaa, jos miestä ei kiinnosta korjata tilannetta.
Näille kytkimen nostaja naisille toimii hyvin myös yksi asia. Hommaa nuoremman naisen samantien kun vanha häipynyt, ilmoita että hyvä kun lähdit, nyt elämä hymyilee viimeinkin. Näin ne katkeroituu loppuelämäksi. Tuolla on vaikka ja kuinka naisia jotka suutuspäissään lähtenyt suhteesta ja tajuaa myöhemmin, että olikin ihan hyvä mies vaikka se välillä oli ärsyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimim. kokemusta on
No ei loppuisi, koska miesten pikkuveli kyllä ajaa pojat viikon sisällä nöyränä anelemaan naista takaisin. Koska keneltäkään muultakaan naiselta ei saisi seksiä kun ne kaikki olisi ihan yhtä tylyjä. Eli pakko olisi miesten parantaa huonot tapansa, tai sitten deittailla nyrkkikyllikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Näille kytkimen nostaja naisille toimii hyvin myös yksi asia. Hommaa nuoremman naisen samantien kun vanha häipynyt, ilmoita että hyvä kun lähdit, nyt elämä hymyilee viimeinkin. Näin ne katkeroituu loppuelämäksi. Tuolla on vaikka ja kuinka naisia jotka suutuspäissään lähtenyt suhteesta ja tajuaa myöhemmin, että olikin ihan hyvä mies vaikka se välillä oli ärsyttävä.
Tirsk....ihan kuin sinä noin vain nuoremman naisen saisit.
Nuoret naiset on kuule kovassa kurssissa ja niillä on vara valita. Johan siitä on tälläkin palstalla itketty senkin sata palstametriä kuinka nirsoja ne on. Ei niitä setämiehet noin vaan "hommaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille erEeroo ei tullut ihan puskista. Mutta mies sanoi siinä loppuselvittelyssä, että hän luuli, ettei millään muulla ole väliä (kaikki riidat ja käytännön epäkohdat, joista olin sanonut), kunhan on rakkautta. Johon minä taas totesin, että rakkaus hiipuu, kun asiat ovat jatkuvasti toisin, kuin haluaisit.
Minusta tuntuu , että miehet kestää ongelmia pidempään, eikä suinpäin ole eroamassa, pienten ongelmien takia. Tuntuu naisilla olevan vallitsevana ajatuksena minä minä ja minulle kaikki heti ajatus. Jos esim. lapsia, koiria jne ...Arjen pyöritys on raskasta ja niin se menee, että naisella suurin vastuu lapsista ja kodista . Aina se on ollut luonnostaan näin.
Miehellä yleensä taloudellinen vastuu. Jos nainen töissä, ristiriitoja tulee varmasti .
Mies kyllä tekee asioita, mutta useimmiten naisen mielestä väärin ja vääriä asioita väärään aikaan. Esim. Kerho vaatteet väärän väriset, imuroitu väärin, tiskikone täytetty väärin, lapset syötetty vasta kun niillä nälkä ja pitsalla. Teet mitä vain vähän eritavalla, kuin tämä pikku natsimutsi, niin nalkutuksen määrä on loputonta. Ei huvita kyllä tehdä enää mitään, kun mikään ei riitä, tehkööt itse, jos kerran osaa niin hyvin.
Jos nainen töissä? Nainen on töissä ihan yhtä paljon töissä kuin mieskin. Mies ei koskaan yksin elätä perhettä.
Kerrot tuossa yllä sen minkä kaikki naiset tietää eli mies on perheen loinen, vapaamatkustaja
Lisäksi alan uskoa että miesten aivot ihan oikeasti sijaitsee jalkovälissä, niin vaillinaista on miesten 'ajatuksenjuoksu'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimim. kokemusta on
Ei tarvitse lähteä pysyvästi pois. Vaikka muutamaksi viikoksi niin mies yllättäen huomaa mitä kaikkia itsestäänselviä asioita nainen on hänen puolestaan hoidellut, kuten joku tuolla aiemmin jo kertoi. Toki se pitää suunnitella hyvin niin, että ne sieltä päiväkodista tai koulusta, neuvolasta, lääkäristä ja harrastuksista soittaa sitten nimenomaan isälle, ei äidille. Äiti on hermolomalla.
Mun eräs kaveri jätti kaksoset miehelle vain viikonlopuksi miehen sanottua, että "sää pääset niin helpolla kaikessa ja silti vaan valitat." Oli mies sen viikonlopun jälkeen ihan muuttunut mies.
Miehet todella on aika yksinkertaisia putkiaivoja, joten sellaisina heitä sitten pitää myös kohdella, jos haluaa heidän jotain vähää edes tajuavan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas esimerkki p.askakasasta joka oikeasti luulee olevansa timantti. Voi hyvä ukkosen jyräys!
Vierailija kirjoitti:
HUUTONAURUA!
Kuule, hommaa vaikka kaksi nuorta naista, niin eksä on kaksinverroin katkerampi. Onnea matkaan!
Mun ex syytti et mulla on kaikenlaisia pakkomielteitä. Miksi keittiön lattia pitäis mopata? Miksi tavaroita pitäis säilyttää kaapeissa miksi ne ei voi olla tasoilla läjissä? Millä perusteella mä saan päättää tällasista asioista? Mä en oikeastaan ees käsitä miksi keskustelin tän tason asioista niin kauan. Nyxän kanssa on helppo hengittää kun jakaa samat pakkomielteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimim. kokemusta on
Ei tarvitse lähteä pysyvästi pois. Vaikka muutamaksi viikoksi niin mies yllättäen huomaa mitä kaikkia itsestäänselviä asioita nainen on hänen puolestaan hoidellut, kuten joku tuolla aiemmin jo kertoi. Toki se pitää suunnitella hyvin niin, että ne sieltä päiväkodista tai koulusta, neuvolasta, lääkäristä ja harrastuksista soittaa sitten nimenomaan isälle, ei äidille. Äiti on hermolomalla.
Mun eräs kaveri jätti kaksoset miehelle vain viikonlopuksi miehen sanottua, että "sää pääset niin helpolla kaikessa ja silti vaan valitat." Oli mies sen viikonlopun jälkeen ihan muuttunut mies.
Miehet todella on aika yksinkertaisia putkiaivoja, joten sellaisina heitä sitten pitää myös kohdella, jos haluaa heidän jotain vähää edes tajuavan.
Mä tein näin. Mies oli aika valittanut kun oon tiukka aikatauluista miksi muka lasten pitäis mennä nukkumaan aina klo 20? Miksi pitää alkaa tehdä ruokaa jo nyt vaikka lapset on ihan tyytyväisiä? No se soitteli lasten kanssa perään koko viikonlopun, klo 02 vielä lapsi huusi taustalla. Ajattelin tän että kun mies saa hoitaa yksin niin mun sanomiset ymmärretään paremmin, mutta kun tulin takaisin se syyllistämisen määrä oli aivan valtava. En ollut tehnyt ruokia valmiiksi! En ollut koskaan kertonut! Mulle toi kokemus oli kanssa silmiä avaava. Mies on nykyään ex.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimim. kokemusta on
Mä tein näin. Mies oli aika valittanut kun oon tiukka aikatauluista miksi muka lasten pitäis mennä nukkumaan aina klo 20? Miksi pitää alkaa tehdä ruokaa jo nyt vaikka lapset on ihan tyytyväisiä? No se soitteli lasten kanssa perään koko viikonlopun, klo 02 vielä lapsi huusi taustalla. Ajattelin tän että kun mies saa hoitaa yksin niin mun sanomiset ymmärretään paremmin, mutta kun tulin takaisin se syyllistämisen määrä oli aivan valtava. En ollut tehnyt ruokia valmiiksi! En ollut koskaan kertonut! Mulle toi kokemus oli kanssa silmiä avaava. Mies on nykyään ex.
Joo ja tässä on sekin, että miehet luulee naisten vaan tietävän nämä lastenhoitoon liittyvät asiat luonnostaan. Ei naisetkaan niistä tiedä, naiset vaan ottaa selvää niistä asioista. Onhan niitä huonoja äitejäkin, jotka on vaan putkahtaneet jonkun baaripanon kanssa paksuksi, ei ole kiinnostanut ottaa selvää asioista ja lastenhoito on sen mukaista. Lapset otetaan huostaan sellaisilta äideiltä.
Ehkä tuotakin, mutta myös ennenkaikkea tyhmää ajatella noin, sillä ero kuuluu modernin naisen elämänkaareen. Ilman sitä ei voi löytää naiseuttaan ja seksuaalisuuttaan.