Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailumies kutsuu lastani pikkumieheksi, äijäksi ja jätkäksi - en tykkää että 2,5-vuotias alkaa jo pitää itseään jonain "äijänä"

Vierailija
06.01.2021 |

Haluan että lapsi saa olla ihan vaan lapsi. Mies vaan naureskelee että ei se taapero siitä mieltään pahoita.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailetko Kape Aihista?

Vierailija
82/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi kutsua ihan vain etunimellä? Sellainen luulisi olevan kaikilla. Vaikka en olekkaan ihan perillä näistä nykyajan hullutuksista nimien suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat ihan neutraaleja eräänlaisia hellittelynimiä. Olen nainen, mutta lempinimeni lapsena oli kuulema pikku-jäbä johtuen kaljusta päästä ja tuimasta ilmeestä. :D Ihan normaaliksi kasvoin enkä edes traumatisoitunut. 

Vierailija
84/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä fiksua kuin kutsua samanikäisiä pikkutyttöä muijaksi, eukoksi ja ämmäksi.

Ei ole. Nuo ovat negatiivisia, jätkät ja äijä positiivisia.

Ja tiedätkö miksi kaikki miehiä kuvaavat sanat miehet mieltävät usein positiiviseksi ja kaikki naisia kuvaavat sanat naiset mieltävät negatiivisiksi?

Mikä on äijää/jätkää vastaava sana jos ei muija?

Äijää vastaava sana on ämmä, meneppä sanomaan naisia ämmäksi.

Entäs muijaa vastaava? Itse käytän naisista (itsestänikin) sanaa muija ja olen DI.

Muija sanasta tulee ekana mieleen teinit ja parikymppiset jotka käyttää sitä sanaa tyttöystävästä.

Tää on paha, itsekkin usein käytän muija sanaa naisesta. Enkä ole enää parikymppinen mutta ainakin etelässä se on melko yleinen nimitys. Tietenkin asiallisissa jutuissa käytän sanaa nainen jne. 

Mieheni sanoo minua usein vaimoksi, josta hänen kaverinsa suivaantui(koska me emme ole naimisissa, olemme VAIN avopuolisot keskenämme, mutta mieheni ei ymmärrä lisätä avo-liitettä vaimon eteen :D ) ja alkoi sanomaan omaa avIopuolisoaan VIHITYKSI vaimoksi erottamaan heidän hienomman avIoliittonsa meidän huonommasta avoliitostamme :D Kaikkia se leipä elättääkin! :D

Heip, olen se "muijittelija" tuli alapeukkuja, pitäisi varmaan kirjakieltä alkaa puhumaan kun rennosti on aikuisten ystävien kanssa. Mitenköhän on kun idästä tulen ja siellä akka on ihan yleinen nimitys naiselle, palstapirkoilla varmaan repeäisi pantaloonit :D Joskus olen kutsunut sukulaispoikia tyyliin "mitäs pikku-äijät" ja silmät vilkkuivat hymysuulla:) 

Kyllä on pikkumainen ystävä teillä, tuollaisesta rupeaa nillittämään apua, miksi ei saisi kutsua rakasta avovaimoaan tai vaikka naisystävää vaimoksi jos niin haluaa?? Rupesi kyllä naurattamaan, ei voi olla totta hänen pelleilynsä, jos oikeasti rupesi vetämään tuota "vihitty vaimo" juttua haha:D 

Vierailija
85/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi esittelet lapsille tapailumiehiä?

Yksinhuoltajalla ei taida olla kauheesti vaihtoehtoja.

Vierailija
86/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielistä. Tyypillinen äijäkulttuurin edustaja.

Vierailija
87/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa toi miesten kannustus ja bondaus! Harmi ettei meillä naisilla ole mitään vastaavaa! Äitini ei ollut koskaan naiseudesta ylpeä eikä koskaan opettanut mitään naiseudesta minulle. Paitsi että minusta tulee äiti, ja kun yritin sanoa että en halua, niin sillä ei oikein tuntunut olevan merkitystä.

Onneksi sentään miehet osaavat arvostaa sukupuoltaan ja kannustaa poikia, kun naiset eivät oikein sitä hommaa osaa.

Vierailija
88/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos päättäisit parisuhteen? Uskon että sinua risoo miehessä muutkin asiat, kuin vain tämä täysin mitätön ja leikkimielinen poikasi ”äijäksi” kutsuminen. Olet tosikko ja miehesi ei.

Vierailija
89/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä paha tilanne sulla.

Ja ajattele jos sulla ois tyttö, niin miksikä se sitä kutsuisi, kimma, bitch, eukko...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan