Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailumies kutsuu lastani pikkumieheksi, äijäksi ja jätkäksi - en tykkää että 2,5-vuotias alkaa jo pitää itseään jonain "äijänä"

Vierailija
06.01.2021 |

Haluan että lapsi saa olla ihan vaan lapsi. Mies vaan naureskelee että ei se taapero siitä mieltään pahoita.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista nimityksistä pikkumies menettelisi, mutta jätkä ja äijä kuulostavat ällöiltä. Lähtökohtaisesti ne "jätkät" ja "äijät" eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä, vaan machokulttuuria edustavia öyhöttäjiä.

Vierailija
62/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni lähiön röökimuija puhuu lapsistaan jätkinä. Samaa olen kuullut myös vaativaa asiantuntijatyötä tekevien suusta.

Ai, että korkeasti koulutetut nimittelevät lapsiaan äijiksi? En ole koskaan kuullut ja työskentelen vaativissa asiantuntijatehtävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pieni lapsi ja jo tapailumies?

Vierailija
64/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä fiksua kuin kutsua samanikäisiä pikkutyttöä muijaksi, eukoksi ja ämmäksi.

Ei ole. Nuo ovat negatiivisia, jätkät ja äijä positiivisia.

Ja tiedätkö miksi kaikki miehiä kuvaavat sanat miehet mieltävät usein positiiviseksi ja kaikki naisia kuvaavat sanat naiset mieltävät negatiivisiksi?

Mikä on äijää/jätkää vastaava sana jos ei muija?

Äijää vastaava sana on ämmä, meneppä sanomaan naisia ämmäksi.

Entäs muijaa vastaava? Itse käytän naisista (itsestänikin) sanaa muija ja olen DI.

Muija sanasta tulee ekana mieleen teinit ja parikymppiset jotka käyttää sitä sanaa tyttöystävästä.

Tää on paha, itsekkin usein käytän muija sanaa naisesta. Enkä ole enää parikymppinen mutta ainakin etelässä se on melko yleinen nimitys. Tietenkin asiallisissa jutuissa käytän sanaa nainen jne. 

Mieheni sanoo minua usein vaimoksi, josta hänen kaverinsa suivaantui(koska me emme ole naimisissa, olemme VAIN avopuolisot keskenämme, mutta mieheni ei ymmärrä lisätä avo-liitettä vaimon eteen :D ) ja alkoi sanomaan omaa avIopuolisoaan VIHITYKSI vaimoksi erottamaan heidän hienomman avIoliittonsa meidän huonommasta avoliitostamme :D Kaikkia se leipä elättääkin! :D

Vierailija
65/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tiedätkö miksi kaikki miehiä kuvaavat sanat miehet mieltävät usein positiiviseksi ja kaikki naisia kuvaavat sanat naiset mieltävät negatiivisiksi?

Äijää vastaava sana on ämmä, meneppä sanomaan naisia ämmäksi.

Entäs muijaa vastaava? Itse käytän naisista (itsestänikin) sanaa muija ja olen DI.

Muija sanasta tulee ekana mieleen teinit ja parikymppiset jotka käyttää sitä sanaa tyttöystävästä.

Tää on paha, itsekkin usein käytän muija sanaa naisesta. Enkä ole enää parikymppinen mutta ainakin etelässä se on melko yleinen nimitys. Tietenkin asiallisissa jutuissa käytän sanaa nainen jne. 

Mieheni sanoo minua usein vaimoksi, josta hänen kaverinsa suivaantui(koska me emme ole naimisissa, olemme VAIN avopuolisot keskenämme, mutta mieheni ei ymmärrä lisätä avo-liitettä vaimon eteen :D ) ja alkoi sanomaan omaa avIopuolisoaan VIHITYKSI vaimoksi erottamaan heidän hienomman avIoliittonsa meidän huonommasta avoliitostamme :D Kaikkia se leipä elättääkin! :D

Jestas mikä sketsihahmo :D Voin vaan kuvitella kun esittelee itsensä, yskäisee kuuluvasti ja toteaa rinta rottingilla "Minä olen Mikko ja tässä on VIHITTY vaimoni Tuuli"

Vierailija
66/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outoa juttua täällä!

Jos tapailumies ottaa ja saa kontaktin lapseen, pitäisin jo sitä positiivisena - kaikki eivät osaa/halua ottaa yhteyttä naperoon. Monet eivät osaa ottaa kontaktia lapseen ollenkaan, ovat vain häiriötekijöitä.

Ottamalla kantaa tapailumiehen tapaan puhua, otat kantaa hänen persoonaansa - jos ei persoona kiinnosta, jätä väliin, jos kiinnostaa, miksi reagoit vastoin omaa kiinnostustasi? Miksi "jätkä" kiinnostaa, jos sitä ei saa jakaa lähiympäristössä ja mm lapsen kanssa?

Vierailija
67/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin pieni lapsi ja jo tapailumies?

Mitä siihen sanot kun tinder profiileista käynyt ilmi jo useita kertoja joissa nainen on raskaana ja etsii miestä?

Vierailija
68/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tollanen "äijäily" ihan junttia. Pelkästään sen perusteella harkitsisin jo suhteen jatkoa. Yök.

Vierailija
69/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mimmi.

Vierailija
70/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs se panomiekkonen? Miksi hän kutsuu lastasi?

Vierailija
71/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan onnellinen! Pojastasi kasvaa kenties mies eikä mikään alalauteella istuja.

Vierailija
72/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Pikkumies vielä menisi, mutta äijä ja jätkä ei. Jospa vaan selkeästi sanot ettet halua lastasi kutsuttavan noilla nimillä ja kerrot vielä, että SINÄ pahoitat mielesi tästä. Jos mies on suhteessanne tosissaan, niin uskon, että hän ottaa toiveesi huomioon.

Tapailumies tarkoittaa sitä että ainoa minkä suhteen ollaan tosissaan on ky***n saaminen. Tämä riippumatta siitä onko mies tosissaan vai ei.

Trollina tämä oli toki melko huono, sanoisin 1/5 kun pari kaltaistasi otti tosissaan.

Vierailija
73/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkäisi. Pikkumies menettelee mutta äijä ja jätkä on minun mielestä alatyylisiä, machokulttuuria tukevia nimityksiä. Hyi olkoon, kun karvat nousee pystyyn joka kerta, jos joku sanoo omista pojistani niin. Ei kuulu omaan sanavarastoon.

Vierailija
74/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höh. Olen kuullut että monille pikkupojille on nuoresta pitäen tärkeää että on yhteisiä juttuja miesten kanssa, seisaaltaan pissiminen yms. "äijien" juttuja.

Ja pørnølle rųnkkaaminen

Vierailija
75/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tykkäisi. Pikkumies menettelee mutta äijä ja jätkä on minun mielestä alatyylisiä, machokulttuuria tukevia nimityksiä. Hyi olkoon, kun karvat nousee pystyyn joka kerta, jos joku sanoo omista pojistani niin. Ei kuulu omaan sanavarastoon.

riippuu kyllä ihan missä päin suomea asuu. jossain päin 'äijä' on melkein haukkumasana tms., sitten taas jossain se on ihan yleisnimitys jota voi käyttää kenestä tahansa miespuolisesta eikä sisällä mitään tuplamerkitystä. kyllä mää oon lapsesta asti kuullut länsisuomessa näitä 'mitä äijä'-tervehdyksiä eikä mennyt poikuus poskelleen

Vierailija
76/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höh. Olen kuullut että monille pikkupojille on nuoresta pitäen tärkeää että on yhteisiä juttuja miesten kanssa, seisaaltaan pissiminen yms. "äijien" juttuja.

Ja monelle nykyäidille on jostain syystä tärkeää koittaa latistaa kaikki miehinen puoli pojistaan.

Vierailija
77/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kutsuimme lastamme pikkupimuksi, siis ihan vauvana.

Vierailija
78/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä arvatenkin haluat että poikasi on herra eikä jätkä.

Vierailija
79/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle alkaa riittämään tämä lässytys! Pojat on poikia ja tytöt on tyttöjä, ne sekasikiöt on friikkisirkuksen kamaa! Perkele!

Vierailija
80/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet vanhemmat, isät ja äidit kutsuvat poikiaan ”jätkiksi”.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän