Tunnetko ylipainoisia kasvissyöjiä tai vegaaneja?
Kommentit (173)
Suurin osa tuntemistani vege tyypeistä on selkeästi ylipainoisia.
Minulla on 10kg ylimääräistä ja olen vegaani.
En haluaisi tuntea itseäni enää tälläisenä kuin olen koska ihmisen ei kuulu olla +10kg ylipainoinen.
Takavuosien julkivegaanipariskunnan molemmat puoliskot olivat ylipainoisia. En tiedä, ovatko vielä vegaaneja tai ylipainoisia.
Tunnen, itseni. :D En ole kyllä vegaani, mutta kasvissyöjä - en syö mitään lihatuotteita. Syön monipuolista ja hyvää kasvisruokaa, mutta valitettavasti tykkään ihan sikana myös herkuttelusta; hamppareista, pastasta ja muusta vehnästä, kakuista, jäätelöstä, suklaasta, sipsistä..... Että joo, ainakaan minä en ole hoikkaa nähnytkään.
Sipsikalja lihottaa. Useimmat tuntemani kasvissyöjät on lihavia.
Olen ollut vegaani yli kymmenen vuotta ja koko sen ajan sairaalloisen lihava BMI:n mukaan.
Minä en tunne yhtään hoikkaa vegaania tai kasvissyöjää :) Kaikki ovat ylipainoisia, osa jopa vaikeasti.
En. Kaikki ne on semmosia ennen aikojaan kuivuneita kuivan kesän oravia.
Useitakin. Juovat kyllä olutta ja vetävät sipsejä/ranskalaisia.
En tunne myöskään laihoja vegaaneja, sillä lihatuotteiden sijaan ne syö karkkia paljon ym. hiilareita reippaasti.
Tyypillinen 20-v vegaaninaisen ruokavalio:
Hese
Mäkkäri
Pizza
Vöner
Suurin osa kavereistani on harrastuspiireistä (juoksulajit, suunnistus, hiihto) ja yllättäen tuntemani veget on hoikkia/normaalipainoisia kuten itsekin olen. Ei se kasvissyönti sinällään ole mikään automaattisesti hoikistava asia, mutta mutu-tuntumalla sanoisin, että ainakin pidemmän linjan vegeillä on keskimäärin paremmin tietoa ravitsemusasioista. Minun kaveripiirini on "huono" otanta, koska pääsääntöisesti meidän porukassa urheiluharrastukset ovat aika merkityksellisessä roolissa. Toki on näitä ylipainoisia sipsikaljavegaanejakin ja varmaan tulee olemaankin enenevissä määrin kasvissyönnin yleistyessä hiljalleen.
Tunnen muutaman ja kas juuri ne on olleet sairaalassa anemian takia.
On fakta että veganismi ja syömishäiriöt kuuluvat yhteen.
Miksi ihmiset ovat niin sekaisin, että kuvittelevat että lihan ja muun eläinperäisen ravinnon lihottavan? Vastaavia ravintoaineita ei kasviskorvikkeilla yksinkertaisesti edes saa pienemmillä kaloreilla. Ja sekasyöjähän syö myös kasviksia.
Tunnen tasan yhden vegaanin, lähes koko ikänsä ollut kasvissyöjä ja vuosia vegaani, ja kyllä ikä on hänellekin tuonut ylipainoa melkoisesti. Ei ne vegaanit välttämättä niin terveellisesti syö, eineksiä vetävät siinä kuin muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen muutaman ja kas juuri ne on olleet sairaalassa anemian takia.
Anemia taas ei liity painoon mitenkään.
Tunnen useamman ylipainoisen kasvissyöjän mutten ainuttakaan ylipainoista vegaania.
Järjestään kaikki tuntemani vegaanit ovat todella hoikkia ja olen itsekin, vegaaniksi ryhdyttyäni pari vuotta sitten laihduin itsestään 15 kiloa ekan vuoden aikana ja ne ovat pysyneet poissa.
Tunnen. Herkut ja einekset maistuu.
Ensitreffit Matti