Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ylipainoisia kasvissyöjiä tai vegaaneja?

Vierailija
05.01.2021 |

Jotenkin tuntuu että aina ovat hoikkia :)

Kommentit (192)

Vierailija
21/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Herkut ja einekset maistuu.

Ja kyseessä siis vegaani.

Vierailija
22/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne itseni lisäksi kuin yhden vegetaristin, vegaaneja en yhtään. Me ollaan frendin kanssa kumpikin hoikkia, oltu koko ajan, vegeinä yli 20 vuotta.

Mutta joo, eihän se lihatuotteista ole kiinni vaan just siitä, että oikeasti syön niitä kasviksia ja annoskokoni ovat maltillisia. En mätä sipsejä, pizzaa, hampurilaisia, karkkeja ym. edes viikottain, saatikka päivittäin. Jouluna olin villi ja söin kaksi suklaakonvehtia :D (ne on yleisesti ottaen pahoja).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni. Olen 162 cm ja paino 100 kg. Olen ollut kasvissyöjä kohta 30 vuotta. Sellainen sipsikalja-tyyppinen.

Ennen vanhaan usein veget oli hoikkia, koska usein siihen ryhtyi erilaiset terveysintoilijat. Eikä edes ollut oikein saatavilla ainakaan vegaanista mättöruokaa ja eineksiä. Nykyään on ja on erittäin helppo syödä liikaa kaloreita vegaaninakin.

Vierailija
24/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen! Useampiakin. 

Vierailija
25/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin tunnen. Olen tavannut ihan muodottoman lihavia kasvissyöjiä, jos kohta myös tikkulaihoja.

En mitenkään vastusta kasvissyöntiä, mutta en ymmärrä tuota harhaluuloa, että se jotenkin automaattisesti tarkoittaisi kevyttä vähäkalorista ruokavaliota. 

Vierailija
26/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hoikahko vegaani ja mies on pulleahko kasvissyöjä. Minä olen ollut aina hoikahko ruokavaliosta, vaikka karpatessa lihoin muutaman kilon, ja mies on jojoilija. Hän on ollut sekä hoikka että pullea sekä kasvissyöjänä että silloin kun rajoitettiin hiilareita.

Meidän ero on siinä, että mua kiinnostaa terveys ja yritän harrastaa edes jotain liikunnallista. Miestä taas ei kiinnosta muuten kuin silloin kun hän on dieetillä.

Vierailija
27/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen hoikkia, ylipainoisia ja lihavia kasvissyöjiä, sekasyöjiä ja vegaaneja.

Vierailija
28/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta vegaania, jotka ovat hyvin hoikkia. Kasvissyöjätutuistani osa on tosi hoikkia, osa normaalipainoisia ja parilla on ylipainoa. Eineksiä eivät taida kyllä syödä kukaan, en ainakaan usko. En syö niitä itsekään. Tässäkin ketjussa moni kommentoi, että "mättävät eineksiä", ihan kuin kyse olisi jostain herkuista. Meidän perheessä ollaan sitten vähän kai outoa, kun eineksiä syödään vain jos on ihan pakko, ihan siitä syystä, että kukaan ei niistä pidä, edes lapset ei niistä tykkää.

Vierailija
29/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90- luvulla normaalipainoisena aloin kasvissyöjäksi. 2:n vuoden jälkeen olin 30kg ylipainoinen. Huom! en syönyt makeisia,sipsejä,keksejä jne...Söin PALJON leipää,perunaa,pastaa, runsaasti hiilihydraattipitoisia juureksia ym. Lopetin parin vuoden jälkeen ja palasin sekaravintoon. Lihaa,kalaa,munia,sisäelimiä ja kas, aika nopeasti painoni normalisoitui. Yllättävää oli myös trig-ja verensokeriarvojen normalisoituminen! 

Vierailija
30/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyse on tosiaan sitten enempi tuttavapiiristä 🤔 jotenkin vaan pistänyt silmään että kun tapaa jonkun hoikan, yleensä naisen, on hän kasvissyöjä tai vege tms.. ei sillä, olen itsekin ollut todella laiha ja olen sekasyöjä, mutta tuo vain pistänyt erityisen paljon silmään :)

Ap

Vierailija
31/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun ajattelen niin en.

Vierailija
32/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, itseni. En ole kasvissyöjä laihduttaakseni.

Vierailija
33/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90- luvulla normaalipainoisena aloin kasvissyöjäksi. 2:n vuoden jälkeen olin 30kg ylipainoinen. Huom! en syönyt makeisia,sipsejä,keksejä jne...Söin PALJON leipää,perunaa,pastaa, runsaasti hiilihydraattipitoisia juureksia ym. Lopetin parin vuoden jälkeen ja palasin sekaravintoon. Lihaa,kalaa,munia,sisäelimiä ja kas, aika nopeasti painoni normalisoitui. Yllättävää oli myös trig-ja verensokeriarvojen normalisoituminen! 

Jaah, mää oon normaalipainoinen ja ruokavalio koostuu paljolti pastasta, perunasta ja leivästä. Se on jännä miten eri tavalla nuo vaikuttaa ihmisiin.

Vierailija
34/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monta vegaania, jotka ovat hyvin hoikkia. Kasvissyöjätutuistani osa on tosi hoikkia, osa normaalipainoisia ja parilla on ylipainoa. Eineksiä eivät taida kyllä syödä kukaan, en ainakaan usko. En syö niitä itsekään. Tässäkin ketjussa moni kommentoi, että "mättävät eineksiä", ihan kuin kyse olisi jostain herkuista. Meidän perheessä ollaan sitten vähän kai outoa, kun eineksiä syödään vain jos on ihan pakko, ihan siitä syystä, että kukaan ei niistä pidä, edes lapset ei niistä tykkää.

Tuskin eineksiä juuri kukaan herkkuna pitää, vaan niitä syödään koska ei kiinnosta ruoan maku niin paljoa, että viitsisi nähdä vaivaa ruoan laittamiseksi. Itse sinkkuna en ole varmaan 20 vuoteen laittanut ruokaa, syön aina ravintolaruokaa tai eineksiä.

Vierailija
35/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen reilusti ylipainoisen kasvissyöjän.

Vierailija
36/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, kasvissyöjän. Olen ajatellut, että hän varmaankin käyttää sitten paljon kermaa ja juustoa ruoassaan. Alkoholia ainakin menee reippaasti.

Vierailija
37/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useamman ylipainoisen kasvissyöjän mutten ainuttakaan ylipainoista vegaania. 

Järjestään kaikki tuntemani vegaanit ovat todella hoikkia ja olen itsekin, vegaaniksi ryhdyttyäni  pari vuotta sitten laihduin itsestään 15 kiloa ekan vuoden aikana ja ne ovat pysyneet poissa. 

Noniin, 15 kiloa en voisi laihtua tai olisin niin alipainoinen että kelpaisin luurangoksi opetuskäyttöön. Mutta vegaaniksi ryhdyttyäni (kasvissyöjästä) paino on alkanut tippua. Tosin en koskaan syönyt sipsejä muutenkaan ja eineksiäkin harvoin, kasvissyöjänä paheeni oli juusto, ja sitähän meni. Vegaaniset juustonkorvikkeet... no, syöhän niitä jos nälkä on, mutta ei ole mitään riskiä että tulisi avattua paketti ja syötyä se yhdeltä istumalta, toisin kuin vaikka sinihomejuuston kanssa. 

Tosin viime viikonloppuna opin tekemään balilaista pähkinädippiä, ja söin sen kaiken, öljyinen hummus on jo hallinnassa, joten kunhan kokkauskykyni tästä kehittyvät, toivottavasti en muutu " kuivuneeksi viimetalviseksi oravaksi". 

Vierailija
38/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Syövät karkkia hirmuisia määriä.

Vierailija
39/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani vegaanit ovat laihoja, mutta maitotuotteita käyttävien joukossa on myös ylipainoisia.

Vierailija
40/192 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen 20-v vegaaninaisen ruokavalio:

Hese

Mäkkäri

Pizza

Vöner

Pääasiahan on ettei syö lihaa.  Vegaanius ei enää ole se alkuaikojen valinta,  jolloin ei vielä puhuttu ruokavalion vaikutuksesta ilmastoon.  Epäterveellinen on silti vieläkin epäterveellistä.