Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ylipainoisia kasvissyöjiä tai vegaaneja?

Vierailija
05.01.2021 |

Jotenkin tuntuu että aina ovat hoikkia :)

Kommentit (192)

Vierailija
41/192 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kirjoitin sitten vähän väärin päin tuon aloituksen, mutta yleensä olen vain huomannut että hoikan ihmisen ruokavalion takana on kasvissyönti, vege, tai muu vastaava. En toki käy ihmisten ruokavalioita kyselemässä erikseen mutta sen mitä arjessa on tullut huomattua :)

Vierailija
42/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen sairaalloisen ylipainoisia vegaaneja. En tiedä mitä ihmettä vetävät saadakseen itsensä sellaiseen kuntoon. Varmaan kilokaupalla sokeria, energiajuomia, naksuja ym. En tunne yhtään lihavaa carnivorea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne yleensä on anoreksisiä.

Vierailija
44/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa tämä kasvisyöjien ylipaino on yksi mysteeri jota en ole tajunnut, että mistä johtuu, kun luulisi että pitää hoikkana. 

Vierailija
45/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ennen. Olin lakto-ovovege ja painoin pahimmillaan 100 kg. Olen 170 cm pitkä nainen. Huomasin, että otin melkein kaiken proteiinini täysrasvaisista maitotuotteista, esim. 10% jogurtti, juustot. Siirryin vegaaniksi, kokokasvisruokaan (eli pois jäi teolliset lihankorvikkeet, vegaaniset teolliset herkut jne), ja paino on laskenut normaalipainoaluelle, nyt 64 kg.

Vierailija
46/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tämä kasvisyöjien ylipaino on yksi mysteeri jota en ole tajunnut, että mistä johtuu, kun luulisi että pitää hoikkana. 

Täällä kasvissyöjä joka painaa 110 kg. En itse asiassa kovinkaan paljoa syö kasviksia, mikä on hassua. Siis vihanneksia tai hedelmiä. Lähinnä syön vegeroskaruokaa, karkkia, keskiolutta. Juustot on erityispaheeni, samoin perunalastut ja ranskikset. 

Vierailija
47/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vegaani ja tällä hetkellä lähellä normaalipainon ylärajaa. Minulla oli muutama vuosi sitten syömishäiriö, ja paino pääsi toipumisvaiheessa nousemaan liikaa. Nyt en saa sitä alas millään, vaikka syön kiinteää ruokaa vain kerran tai kahdesti viikossa. En siedä itseäni, en mitenkään. En ole koskaan käyttänyt alkoholia, en välitä "lihankorvikkeista", makeisista tai pikaruoasta. Silti kävi näin, vastoin tahtoani.

Vierailija
48/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En henkilökohtaisesti mutta luin  kasvisyöjästä joka painoi enimmillään 80 tonnia. Nimeltään oli bracciosaurus. Tuohon saa muutaman kasvin popsia.

Vierailija
49/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut johtopäätökseen seurattuani monta vuotta lounasravintoloiden asiakaskuntaa. Lihavimmat ihmiset valitsevat aina lounassalaatin. Olen siis tehnyt johtopäätöksen, että salaatti lihottaa.

Vierailija
50/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 4 ja 2 niistä ovat lihavia. Ovat miehiä.

Vierailija
51/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin tuntemani kasvissyöjät tai vegaanit on hoikkia, ja tilastojenkin mukaan heillä keskimääräinen BMI on selvästi muuta väestöä alempi. Mutta tunnen yhden noin 50 v naisen, joka on kasvissyöjä ja ihan valtavan, sairaalloisen lihava. On viinaan menevä enkä usko että ruokailutottumuksetkaan on terveelliset mitenkään. Luultavasti on sellainen sipsikalja-kasvissyöjä.

Vierailija
52/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kaikki lihavat syö välillä lihaa, vähintään kanaa. 

Vierailija
53/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu valtaosa olevan ylipainoisia.

Vierailija
54/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vegaani ja tällä hetkellä lähellä normaalipainon ylärajaa. Minulla oli muutama vuosi sitten syömishäiriö, ja paino pääsi toipumisvaiheessa nousemaan liikaa. Nyt en saa sitä alas millään, vaikka syön kiinteää ruokaa vain kerran tai kahdesti viikossa. En siedä itseäni, en mitenkään. En ole koskaan käyttänyt alkoholia, en välitä "lihankorvikkeista", makeisista tai pikaruoasta. Silti kävi näin, vastoin tahtoani.

Miten niin oli syömishäiriö...?

Vierailija
55/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Itse olen ylipainoinen ja vegaani.

Vaikea vastustaa, kun kauppoihin on tullut taas joulusuklaat

Vierailija
56/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
57/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% tuntemani kasvissyöjät ovat ylipainoisia ja muutenkin huonokuntoisia

se on puhdas liha joka pitää nälän loitolla ja kehon terveenä

minulla on yli 60v kokemus asiasta koten turha väittää vastaan

Vierailija
58/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kuin yhden hoikan ja 70-vuotiaan vegaanimiehen, mutta se johtuu siitä, että hän ei syö juuri mitään. 

Muut nuoret vegaanit, joita tunnen ovat ikäisiäänkin ylipainoisempia ainakin +10 kg. Luultavasti siksi, että syövät paljon ultraprosessoituja elintarvikkeita. Heidän kasvojen iho on veltto ja väriltään harmahtava.

He syövät ja juovat lähes pakonomaisesti kaikkea, jossa lukee vegaaninen vain siksi, että se on vegaanista. Sairasta.

Vierailija
59/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurilla pysynyt suht' hoikkana, enkä ole täysin vegaani. Syön ajoittain kalaa ja maitotuotteita, muuten kasvissyöjä. Rakastan sipsejä, kaljaa en. Ikää on 48. En niin jaksa kauhean tosissani kytätä syömisiä. Pakko valita naama tai kroppa. Jos on liian laiha, on tosi kurttuinen naama.

Vierailija
60/192 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut johtopäätökseen seurattuani monta vuotta lounasravintoloiden asiakaskuntaa. Lihavimmat ihmiset valitsevat aina lounassalaatin. Olen siis tehnyt johtopäätöksen, että salaatti lihottaa.

No täällä tällainen salaatteja syövä lihava. Syy salaattien syömiseen on, että yritän laihduttaa. Olen aloittanut elämäntapamuutoksen aamupalasta ja lounaasta, koska niillä mulla on helpompi syödä kevyesti kuin illalla. Laihtuminen onkin hyvin lähtenyt käyntiin, kun olen lounaskebabit ja -pizzat korvannut työpaikkaruokalan lounassalaateilla. (Ja mulla EI toimi ollenkaan se, että jos syö tukevasti aamulla ja lounaalla, sitten ei ole illalla niin nälkä. Kokeiltu on, nälkä on ihan sama)