Tunnetko ylipainoisia kasvissyöjiä tai vegaaneja?
Kommentit (192)
Suurin osa tuntemistani on reippaasti ylipainoisia, jopa sairaalloisesti. Eli vegaanius on vaarallista. Kirjoitanpa tähän törkeitä yleistyksiä, joita olen näistä vegaaneista/ kasvissyöjistä päähäni kerännyt:
- ohuet hiukset
- harmaa iho
- outo harittava katse
- ajatukset harhailevat, vakavia mielenterveysongelmia
- erityisherkkä-diagnoosistaan puhuu aika moni, piilonarsistisia piirteitä
- ylipainoa
- fyysisiä sairauksia
- veltto lösähtänyt olemus jo nuorena; huono ryhti (lihasten puute)
Vierailija kirjoitti:
Enemmistö vegaaneista on nykyään ylipainoisia. Tämä mielikuva hoikista vegaaneista juurtaa entisaikaan, jolloin kasvissyöminen (joka oli yleisempää kuin vegaanius) liittyi hyvin usein myös terveystietoiseen elämäntyyliin. Nykyään vegaanit tai kasvissyöjät on sitä enimmäkseen eettisistä syistä ja silloin voivat syödä esim hillomunkkeja ja kaikkea muuta prosessoitua p*skaa surutta.
Niin, nämä ovat niitä sipsikaljavegaaneja.
Minun painoni nousi 20kg stressin takia vaikka olin kasvissyöjä. Kaverillani sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vain köyhät syövät pelkkää kasvisruokaa. Jos on rahaa niin silloin syödään lihaa. Lihan syönti on elintason merkki.
Niinpä. Samoin seksibileissä käynti, peas... siis pheasanttien jahtaaminen aseilla metsissä, orjuuttaminen (yritysjohtajuus) ja kaikki muu tällainen MIESTEN TOIMINTA on merkki elintasosta ja vauraudesta, ei suinkaan aivovammasta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen, itseni. :D En ole kyllä vegaani, mutta kasvissyöjä - en syö mitään lihatuotteita. Syön monipuolista ja hyvää kasvisruokaa, mutta valitettavasti tykkään ihan sikana myös herkuttelusta; hamppareista, pastasta ja muusta vehnästä, kakuista, jäätelöstä, suklaasta, sipsistä..... Että joo, ainakaan minä en ole hoikkaa nähnytkään.
Näin siksi, että et syö riittävästi proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Minun painoni nousi 20kg stressin takia vaikka olin kasvissyöjä. Kaverillani sama juttu.
Tosiaan. Liha ei lihota. Se on proteiinia.
Tässä keskustelussa näkyy hyvin, että monilla on tarve tulla pilkkaamaan vegaaneja lihaviksi ja epäterveiksi. Tällaisia ja muita alentavia ja pilkkaavia kommentteja tulee ihan jokaiseen kasvissyöntiä ja veganismia koskeviin ketjuihin. Olisi mielenkiintoista kuulla, mistä tällainen kumpuaa. Tutkimusten mukaan yleensä se liittyy pohjimmiltaan kommentoijan omaan moraaliseen syyllisyyteen ja alemmuudentuntoon.
Toinen vaihtoehto vihaisuuteen voisi olla oikeutettu suuttumus, mutta ovatko vegaanit todella tehneet jotain epäoikeudenmukaista, joka oikeuttaisi heihin kohdistuvan suuttumuksen?
Tässä pohdittavaa:
https://elainoikeusakatemia.fi/vegeviha-miksi-kasvissyonti-ja-vegaanius…
Vierailija kirjoitti:
Vain köyhät syövät pelkkää kasvisruokaa. Jos on rahaa niin silloin syödään lihaa. Lihan syönti on elintason merkki.
Tämä on totta. Köyhät opiskelijatyttöset ovat vegaaneja kunnes pääsevät naimisiin tai töihin. Silloin yleensä vegaanius lentää ikkunasta ulos kuin venäläinen oligarkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret aikuiset vegaanit ovat useammin ylipainoisia, kuin koko ikänsä vegaanista elämäntapaa toteuttaneet vanhukset.
Johtuisiko siitä, että vanhemmat ihmiset eivät ole tottuneet käyttämään ultraprosessoituja vege-eineksiä, vaan tekevät itse ruokansa tuoreista kasviksista?
Tää vajak ki taas bottaa itselleen ylänuolia.
Nää idiootit ei pärjää asia-argumenteilla. Sen takia niiden ainoa keinoa on juuri tää itsensä massa ylänuolitus ja samojen idioottimaisuuksien hokeminen uudestaan ja uudestaan
Mitä ihmettä oikein höpiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön vain kidutettujen eläinten lihaa, sadismin tunne pitää hoikkana.
Kärnivööriys on puhdasta sado-masokismia. Kiusataan eläimiä, että saadaan kiusattua itseä karsean makuisella ruokavaliolla. Sitten tietty paasataan netissä kaiket päivät ja täten kiusataan mahdollisimman paljon muitakin ihmisiä
Vegaanit ne pasaavat netissä ja tulevat lihansyöjän päälle hulluine väitteineen, kuten sinä juuri tässä. Varmaan puutteelinen ravinto aiheuttaa ongelmia pääkopassa. Vegaanit lisäksi sarjamurhaavat valtavasti happea tuottavia kasveja mukamas pelastaakseen ilmastoa. Jos kaikki olisivat vegaaneja niin koko maailma pitäisi parturoida puista pois, jotta olisi tarpeeksi peltotilaa. Siinä alkaisi happi vähitellen loppua.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjästä ei tule läskiä vaan se tulee siitä mitä tunkee alas kurkusta.
En tunne, sen sijaan 75% tuntemistani kasvissyöjistä sairastaa syömishäiriötä. Jatkuvaa laihdutusta alipainoisena, pakkomielteistä liikuntaa ja terveysongelmia. Rakastakaa hyvät ihmiset itseänne sellaisina kuin olette.