Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä motivaatiota laihduttaa? Ei ulkonäkö tai terveys, läski tuntuu olevan ikuista.

Vierailija
04.01.2021 |

Näytän kamalalta, mutta silti se ei motivoi muutokseen.
Eilen kävin pitkän lenkin, mutta illalla vedin loput konvedit.

Kommentit (213)

Vierailija
21/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ostaa isompia vaatteita ja terveys huolestuttaa. Koronan myötä vähän lössähdin, mutta nyt on kolmen kuukauden takaisin ruotuun -suunnitelma. Syön muuten terveellisesti, mutta karkit ja alkoholi ovat olleet painonnousun syynä. Nyt pitää olla vain tiukkana ettei niitä osta enää kotiin. Tämän ekan viikon kun saa selätettyä, niin sitten helpottaa. 

Vierailija
22/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkihiiren kannattaa ostaa kotiin yhtä laatua sekoitusten sijaan. Karkit kannattaa syödä aterian päälle. Tällöin makea ei nosta verensokeria yhtä paljon kuin tyhjään vatsaan syötynä ja verensokerin nousun aiheuttama hyvä olo jää tulematta. Näin makeaan ei jää yhtä helposti koukkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona oli hyvä motivaattori, en nyt jsljt p anna koronan tappaa itseäni vaan siksi että on tullut syötyä (ja tässä motivaattorina pysyä elossa on pienet lapset). Yli 30 BMI on riksi, aloitin huhtikuussa 105kg- tänään 86 kg ja pääsin vihdoin alle BMI 30 :D veriarvot on ollut kunnossa aina, eikä rasvamaksaa (tutkittu vatsakipujen yhteydessä ja itse ottanut verikokeita, ajattelin että ylipainon riskit tulee hitaasti ja niille ehtii sitten jotain tekemään "joskus" )

Vierailija
24/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla olen ajatellut että vastuullinen aikuinen syö monipuolisesti ja ravintorikkaasti jotta jaksaa toimia ja keho saa tarvitsemansa. Sillä siisti, ei ole neuvottelukysysymys. Mieliteot poistuu ja tuska loppuu kun kehon ravintovarastot on kunnossa ja nopeiden hiilareiden koukku on katkaistu. Elämä on näinollen HELPOMPAA, VAIVATTOMAMPAA ja MUKAVAMPAA kun alun jälkeen ei tarvitse enää miettiä ruokaa tai painoa.

Vierailija
25/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta herkkuja. Älä osta alkoholia. Osta ja tee ruokaa vain sen verran että lähtee nälkä mutta ei yhtään enempää. Juo enemmän vettä.

Jos repsahdat, rankaise itseäsi.

Vierailija
26/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsia? Voisiko se olla motivaattori? Esimerkki ja ajatus, etta olisit lapsiasi varten olemassa tulevaisuudessakin?

Vierailija
27/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taateliherkut ja muut kuivatut hedelmät ovat hyviä herkkuja silloin, kun opettelee vähentämään karkkien syömistä. Niissä on tuoreeseen hedelmään verrattuna moninkertaisesti energiaa, mutta koska ne ovat tosi makeita, niitä ei tee mieli syödä pussikaupalla.

Vierailija
28/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt itseni keski-iässä jo kohta 20 vuotta ideaalipainossa, kun aiemmin olin reilusti ylipainoinen sohvaperunaiskä.

Päämotivaationi on ollut "turhamaisuus". Eli halu nähdä peilissä timmi tyyppi. Halu olla naiten silmissä mahdollisimman kiinnostava. Liikunnan ilo ja ruoan suhteen nautinnon hakeminen laadullisista elämyksistä määrällisen mättämisen sijaan ovat olleet onnistumisen salaisuuksia.

Korrektina syynä hyville elintavoille sanon tietysti ääneen terveyden ylläpidon ja säilyttämisen. Olin hyvällä matkalla kohti aikuisiän sokeritautia ja ehkä sydänkohtaustakin.

Vierailija
29/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona oli hyvä motivaattori, en nyt jsljt p anna koronan tappaa itseäni vaan siksi että on tullut syötyä (ja tässä motivaattorina pysyä elossa on pienet lapset). Yli 30 BMI on riksi, aloitin huhtikuussa 105kg- tänään 86 kg ja pääsin vihdoin alle BMI 30 :D veriarvot on ollut kunnossa aina, eikä rasvamaksaa (tutkittu vatsakipujen yhteydessä ja itse ottanut verikokeita, ajattelin että ylipainon riskit tulee hitaasti ja niille ehtii sitten jotain tekemään "joskus" )

Ok, mulla taas korona rajoitukset masensi, tuli tilattua pitsaa ja juotua paljon alkoholia. Paino noussut maaliskuun jälkeen 8kg.

Ap

Vierailija
30/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen muuten karpannut, useammankin kerran. Joka kerta se päättyi siihen, että sain sappikivikohtauksen. Sitten taas pelkkä proteiini ja kasvikset eivät pidä nälkää.

t. aiempi yli satakiloinen

Karppauksessa EI syödä pelkkää proteiinia ja kasviksia.

Vierailija
31/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kuin yrittää joka päivä epätoivoisesti löytää terveelliset herkut, kannattaa valita herkuista se, josta tykkää eniten. Jos koettaa ruokkia herkkuhimoa omasta mielestä terveellisemmällä vaihtoehdolla, loppujen lopuksi saattaa syödä kummatkin. Hyvä herkku on herkku, jonka syömisen pystyy lopettamaan ajoissa niin, että vatsaan jää tilaa kunnon ruoalle.

Vierailija
32/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta parantaa jaksamista ja helpottaa nälänhallintaa tasaamalla verensokeria, mutta varsinainen painonpudotuskonsti se ei ole. Jos syöminen pysyy samana, kolme neljä liikuntakertaa viikossa voi pudottaa painoa 1–3 kiloa puolessa vuodessa.

Herkkuja ei tarvitse ansaita liikkumalla. Liikunnan tarkoitus on tuottaa hyvää oloa ja mieltä eikä karistaa kaloreita.

Vierailija
33/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taateliherkut ja muut kuivatut hedelmät ovat hyviä herkkuja silloin, kun opettelee vähentämään karkkien syömistä. Niissä on tuoreeseen hedelmään verrattuna moninkertaisesti energiaa, mutta koska ne ovat tosi makeita, niitä ei tee mieli syödä pussikaupalla.

Ei todellakaan ole mitään hyviä herkkuja. Sokeria syömällä ei karkeista eroon pääse.

Vierailija
34/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen muuten karpannut, useammankin kerran. Joka kerta se päättyi siihen, että sain sappikivikohtauksen. Sitten taas pelkkä proteiini ja kasvikset eivät pidä nälkää.

Eikä kukaan niin väittänytkään, lue viesti tarkemmin. 

Nyt oli kyse siitä, että rasva aiheutti sappikivikohtauksia eli karppaus ei sopinut. Sitten taas jos olisi syönyt pelkkää prodea ja rehuja, nälkä ei lähtisi. 

Vierailija
35/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsia? Voisiko se olla motivaattori? Esimerkki ja ajatus, etta olisit lapsiasi varten olemassa tulevaisuudessakin?

On lapsia. He kyllä syö terveellisesti, piilossa ahmin Herkut, yleensä ku nukkuvat.

Ja santsaan aterioilla reilusti.

Alakuloa ilmassa, olen jotenkin asennoitunut siihen, että vielä 13v pitää jaksaa(nuorin 5v) sitten ei haittaa vaikka kuolee :D

Jotenkin terveys ei motivoi, siitä kertoo jo tämä diabeteslääkitys. Ap

Vierailija
36/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta herkkuja. Älä osta alkoholia. Osta ja tee ruokaa vain sen verran että lähtee nälkä mutta ei yhtään enempää. Juo enemmän vettä.

Jos repsahdat, rankaise itseäsi.

Itselleni tuollainen ei toimisi ollenkaan. Repsahduksia tulee varmasti kun kiireessä jääkaapissa ei ole ruokaa. Parhaiten olen pysynyt hyvässä ruokavaliossa kun olen ostanut kunnolla terveellistä ruokaa ja tehnyt sitä valmiiksi kiireisille päiville. Aina on jääkaapissa tavallaan se terveellinen ja täyttävä vaihtoehto valmiina, eikä täydy lähteä lähikauppaan nälän ja mielitekojen ohjaamana.

Iso osa painon hallintaa on sitä että syö niin ettei jää nälkä. Nälkä ajaa sortumaan kaikenlaiseen.

Vierailija
37/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt alkoholin toistaiseksi kokonaan. Kyllähän sitä ravintolassa viiniä tekisi mieli, mutta olen ottanut kivennäisvettä limellä. Jos oikein onnistuu itseään huijaamaan, voisi kuvitella juovansa oudonmakuista skumppaa, koska onhan juomassa kuplat.

Saunailloiksi olen myös ostanut kivennäisvettä. Eikä saunasiideriä ole tehnyt mieli, koska avopuolisoni tai illanviettoa luonamme istuvat ystäväni eivät ole juoneet.

Vierailija
38/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kukaan niin väittänytkään, lue viesti tarkemmin. 

Nyt oli kyse siitä, että rasva aiheutti sappikivikohtauksia eli karppaus ei sopinut. Sitten taas jos olisi syönyt pelkkää prodea ja rehuja, nälkä ei lähtisi. 

Ymmärrätkö, mistä ne sappikivet johtuu ja miksi sait rasvaa syömällä vaivoja? Et varmaankaan.

Vierailija
39/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta parantaa jaksamista ja helpottaa nälänhallintaa tasaamalla verensokeria, mutta varsinainen painonpudotuskonsti se ei ole. Jos syöminen pysyy samana, kolme neljä liikuntakertaa viikossa voi pudottaa painoa 1–3 kiloa puolessa vuodessa.

Herkkuja ei tarvitse ansaita liikkumalla. Liikunnan tarkoitus on tuottaa hyvää oloa ja mieltä eikä karistaa kaloreita.

Tähän pitäisi saada muutos, olen aina liikkunut vain kaloreiden vuoksi, laskenut paljon kuluu. Lapsesta asti vihannut liikuntaa, olin aina se, joka valittiin koululiikunnassa viimeisenä.

Ap

Vierailija
40/213 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski ON ikuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme