Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kampaajalla maskin kanssa. Kokemuksia?

Vierailija
03.01.2021 |

Mulla on niin kauhee koronatukka että haluaisin jo parturiin. Siellä pitäisi kuitenkin käyttää maskia se melkein 3 tuntia mikä tuossa menee. Mulla on vaikeuksia maskin kanssa, saan ihottumaa, ahdistaa yms. pitkäaikainen käyttö. Ja entä miten se vaikuttaa lopputulokseen kun kampaaja ei näe mun huuli ja piirteitä selvästi?

Kannattaako mennä vielä vai odotella?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin käyttö ahdistaa aluksi. Luulin, etten ikinä totu siihen, mutta kun töissä (puhetyö) on pakko käyttää, niin ei noin viikon käytön jälkeen enää ahdistanut. Nyt lomalla kun on ollut vain kotona lähinnä, niin huomasi, kuinka kaupassa maskin kanssa taas tuntui hirveältä. Mutta kyllä siihen taas tottuu, vaikkei maskin käyttö kivaa olekaan.

Vierailija
42/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se nyt ahdistaa jos vain istuu eikä tee mitään? Eihän sitä edes huomaa. Monet tekee töitäkin 8 tuntia maski naamalla joka päivä. Ihan turhaa ruikutusta taas.

No mulle tulee maskista ihottumaa ja mulla on rillit eli se maski on aina välillä huurussa vaikka kuinka tiiviisti sen taittelen nenälle. Sitten mulla on ahdistusta sen kanssa, en osaa selittää mutta sellainen karsea olo kuin ei saisi henkeä. Sisätiloissa lähinnä, ei ulkona.

ap

Hyvä ihminen, mene ilman sitä maskia. Kampaajalla todennäköisesti on maski ja toiset asiakkaat istuvat vähintään metrin päässä naama aivan toisessa suunnassa.

Kampaamon nettisivuilla lukee että vain maskin kanssa. Ja muutenkin olen varovainen. ap

Tilaa kotikampaaja. Ei tarvitse mennä minnekään. 

Ja miten tuo muuttaa asiaa? Maskin on tarkoitus suojata a) asiakasta b)kampaajaa. Ihan sama missä rakennuksessa ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se nyt ahdistaa jos vain istuu eikä tee mitään? Eihän sitä edes huomaa. Monet tekee töitäkin 8 tuntia maski naamalla joka päivä. Ihan turhaa ruikutusta taas.

No mulle tulee maskista ihottumaa ja mulla on rillit eli se maski on aina välillä huurussa vaikka kuinka tiiviisti sen taittelen nenälle. Sitten mulla on ahdistusta sen kanssa, en osaa selittää mutta sellainen karsea olo kuin ei saisi henkeä. Sisätiloissa lähinnä, ei ulkona.

ap

Hyvä ihminen, mene ilman sitä maskia. Kampaajalla todennäköisesti on maski ja toiset asiakkaat istuvat vähintään metrin päässä naama aivan toisessa suunnassa.

Kampaamon nettisivuilla lukee että vain maskin kanssa. Ja muutenkin olen varovainen. ap

Ja miten tuo muuttaa asiaa? Maskin on tarkoitus suojata a) asiakasta b)kampaajaa. Ihan sama missä rakennuksessa ollaan.

Mutta kukaan ei voi velvoittaa sinua käyttämään maskia kotonasi. Ja maskihan se tässä oli ap:lle ongelma. 

Vierailija
44/47 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kestää 3h?

Pitkän tukan pesu, raidoitus, väri, leikkaus, kuivaus ja vielä lopuksi stailaus kihartimella. Jotkut tekee tuon 2,5 tunnissa, joillain menee 3. Rasittavaa mutta siksi käynkin harvoin.

Mitä leikkaamista siinä pitkässä tukassa on? Kaupasta kotiväriå tukkaan ja tasoita latvoja itse. Pidä ponnarilla, nutturalla tms. Pitkä tukka on sen verran kätevä, ettei tarvitse paljoa kampaajalla käydä.

Ja maskin kanssa kampaajalla käynti onnistuu kyllä. Kuten joku sanoikin, monet joutuvat pitämään maskia koko työpäivän ajan. Ihme vänisijä taas trollaa.

Kaikki ei halua näyttää jostain Mikkelin torilta karanneilta kuten suurin osa suomalaisnaisista joilla on just joku kauhea kotiväri ja itse leikattu tukka.

Ja eikös ap sanonut ettei ole käynyt 1,5 vuoteen ja nyt harkitsee.

Mutta olkaa te muut hirveiden hiuksienne kanssa.

Vierailija
45/47 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväästä saakka on omalla kampaajalla ollut käytäntö, että sekä kampaajat että asiakkaat pitävät maskia. Toimii hyvin. Ei mitään ongelmia. En ymmärrä, miten maskit voivat olla kenellekään enää ongelma tässä vaiheessa kulkutautia.

Vierailija
46/47 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mutta kukaan ei voi velvoittaa sinua käyttämään maskia kotonasi. Ja maskihan se tässä oli ap:lle ongelma. 

Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla? Olla vieraan ihmisen kanssa ilman maskia vaikka sitten kotonaan. Ei ole ihme, että tauti leviää.

Vierailija
47/47 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maskin käyttö kampaajalla on aika ärsyttävää. Mulla on kanssa rillit ja näytän kauhealta niiden ja maskin kanssa. Jotain kuvaa olen aina näyttänyt että kampaaja tajuaisi miltä näytän kun puoli naamaa ei ole peitossa. Myös se puhuminen on sellaista muminaa välillä.

Kaupassa ja julkisessa ei ole mitään ongelmia.