Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kampaajalla maskin kanssa. Kokemuksia?

Vierailija
03.01.2021 |

Mulla on niin kauhee koronatukka että haluaisin jo parturiin. Siellä pitäisi kuitenkin käyttää maskia se melkein 3 tuntia mikä tuossa menee. Mulla on vaikeuksia maskin kanssa, saan ihottumaa, ahdistaa yms. pitkäaikainen käyttö. Ja entä miten se vaikuttaa lopputulokseen kun kampaaja ei näe mun huuli ja piirteitä selvästi?

Kannattaako mennä vielä vai odotella?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten menee jees, mutta uudelle kampaajalle oli rasittavaa selittää sen maskin kanssa mitä haluaa kun ei se edes oikein nähnyt miltä näytin.

Haluat jotain monimutkaista, eikä ole näyttää yhtään kuvaa itsestäsi ja hiuksistasi aiemman kampaamokäynnin jälkeen?

Vierailija
22/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisikin olla vain 3 tuntia maski naamalla. Mutta pitää olla 7 tuntia joka arkipäivä. Hyvin silti pärjään, kun en viitsi ruikuttaa turhista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se nyt ahdistaa jos vain istuu eikä tee mitään? Eihän sitä edes huomaa. Monet tekee töitäkin 8 tuntia maski naamalla joka päivä. Ihan turhaa ruikutusta taas.

No mulle tulee maskista ihottumaa ja mulla on rillit eli se maski on aina välillä huurussa vaikka kuinka tiiviisti sen taittelen nenälle. Sitten mulla on ahdistusta sen kanssa, en osaa selittää mutta sellainen karsea olo kuin ei saisi henkeä. Sisätiloissa lähinnä, ei ulkona.

ap

Hyvä ihminen, mene ilman sitä maskia. Kampaajalla todennäköisesti on maski ja toiset asiakkaat istuvat vähintään metrin päässä naama aivan toisessa suunnassa.

Vierailija
24/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä iloa kun joutuu murehtimaan 2vk tarttuuko vai ei.

Itsellä pitkät hiukset ilman raidoitusta vuoden. Itse olen leikannut pahimpia latvoja.

Mä oon käynyt viimeks parturissa 1,5 vuotta sitten ja kanssa leikannut itse mutta alkaa nyt kypsyttää tämä kauhea pehko. ap

Vierailija
25/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä iloa kun joutuu murehtimaan 2vk tarttuuko vai ei.

Itsellä pitkät hiukset ilman raidoitusta vuoden. Itse olen leikannut pahimpia latvoja.

Mä oon käynyt viimeks parturissa 1,5 vuotta sitten ja kanssa leikannut itse mutta alkaa nyt kypsyttää tämä kauhea pehko. ap

Maski päälle ja kuulokkeista rauhoittavaa musiikkia.

Vierailija
26/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se nyt ahdistaa jos vain istuu eikä tee mitään? Eihän sitä edes huomaa. Monet tekee töitäkin 8 tuntia maski naamalla joka päivä. Ihan turhaa ruikutusta taas.

No mulle tulee maskista ihottumaa ja mulla on rillit eli se maski on aina välillä huurussa vaikka kuinka tiiviisti sen taittelen nenälle. Sitten mulla on ahdistusta sen kanssa, en osaa selittää mutta sellainen karsea olo kuin ei saisi henkeä. Sisätiloissa lähinnä, ei ulkona.

ap

Mä en pidä lainkaan silmälaseja maskin kanssa vaikka en pahemmin näe,en jaksa sitä maskin huurustumistaT. Ammattivalittaja

Oikeesti? Mulla on kato joku -3,5 niin en näe kyllä yhtään mitään ilman laseja! Eli pakko pitää rillejä ettei kaatuile eteensä.... mutta oon huomannut että maskeissakin on eroja, toiset saa istumaan paremmin rillien kanssa kuin toiset. Ja ilmakin vaikuttaa, kosteassa tietty huurtuu enemmän. ap

Otat rillit pois, kun istut kampaajan tuoliin. Laitat rillit takaisin vain siirtymien ajaksi. Huurustumisongelma ratkaistu. 

Vierailija
27/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hyvä ihminen, mene ilman sitä maskia. Kampaajalla todennäköisesti on maski ja toiset asiakkaat istuvat vähintään metrin päässä naama aivan toisessa suunnassa.

Kampaamon nettisivuilla lukee että vain maskin kanssa. Ja muutenkin olen varovainen. ap

Vierailija
28/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kampaamon nettisivuilla lukee että vain maskin kanssa. Ja muutenkin olen varovainen. ap

Tilaa kotikampaaja. Ei tarvitse mennä minnekään. 

Vierailija
29/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mä en pidä lainkaan silmälaseja maskin kanssa vaikka en pahemmin näe,en jaksa sitä maskin huurustumistaT. Ammattivalittaja

Oikeesti? Mulla on kato joku -3,5 niin en näe kyllä yhtään mitään ilman laseja! Eli pakko pitää rillejä ettei kaatuile eteensä.... mutta oon huomannut että maskeissakin on eroja, toiset saa istumaan paremmin rillien kanssa kuin toiset. Ja ilmakin vaikuttaa, kosteassa tietty huurtuu enemmän. ap

Otat rillit pois, kun istut kampaajan tuoliin. Laitat rillit takaisin vain siirtymien ajaksi.

Huurustumisongelma ratkaistu. 

Tämä toimisi tietty pesun aikana mutta muuten haluan nähdä kampaajan ja sen mitä tekee hiuksilleni ja että osaan selittää oikein mitä haluan. Musta on tärkeää saada hyvä kontakti kampaajaan.

Mut ok, ei kai se niin karseeta ole. Meen sinne sit vaan maskissa ja ahdistuksessa.

Kun ei oikein tunnu että näitä rajoituksia tässä ollaan purkamassakaan. Päin vastoin tänään puhuttiin että tulisi uusia kun on se brittimutaatiokin jo täällä- ap

Vierailija
30/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Itse olen joka päivä 10h maski naamalla. Kyllä kestin 3n tunnin kampaajareissunkin. Näin sinä aikana 5 muuta asiakasta, eikä muilla ollut maskia. Kampaajilla oli.

Vierailija
31/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tilaa kotikampaaja. Ei tarvitse mennä minnekään. 

Itse asiassa tämä kävi mulla jo mielessä! Mutta kun tein hakuja niin en löytänyt kotikäyntejä tekevää täällä missä asun.... pakko kai mennä, olen välttänyt jo 1,5 vuotta. ap

Vierailija
32/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika että on herkkää porukkaa. Joko meet ja kärsit sen pari tuntia tai sitten jätät menemättä. Kyllä on murheet ihmisillä.

Vierailija
33/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä ihminen saakin ongelman itselleen. Mitenhän hoitajat yms. selviävät, kun joutuvat pitämään maskia joka työpäivä?

Vierailija
34/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te täällä kitisette että pystytte olemaan vaikka sata tuntia maskissa kun ap on sanonut ettei pysty. Toiset ihan oikeasti ahdistuvat sen käytöstä niin että välttävät useita tilanteita.

Mutta tää on av, aina joku selittämässä kuinka itse kestää mitä vaan.

Vierailija
35/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te täällä kitisette että pystytte olemaan vaikka sata tuntia maskissa kun ap on sanonut ettei pysty. Toiset ihan oikeasti ahdistuvat sen käytöstä niin että välttävät useita tilanteita.

Jos maskin käyttö ahdistaa, sitten ei käytä sitä eikä mene paikkoihin, joissa se on pakollista (Suomessa sellaisia paikkoja ei ole, koska on voimassa maskisuositus). Helppoa ja yksinkertaista. Vai meinaatko, että se kampaajalle meno tulee jotenkin helpommaksi, kun täällä valittaa?

Vierailija
36/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kampaajalla maskin kanssa viime keväästä asti. Sun pitää nyt ihan itse päättää, "kestätkö" maskin kanssa muutaman tunnin vai jaksatko kulahtanutta kampausta. Aika moni joutuu pitämään maskia paljon pidempiä aikoja ja hankalammissa/raskaammissa olosuhteissa kuin kampaajan tuolissa istuskellen... 

Vierailija
37/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 4h 45min kampaajalla maskin kanssa, vaihdoin sen kerran, mutta muuten meni hyvin.

Ja mikäkö kestää noin kauan? Erittäin paksuihin hiuksiin taidokas balayage, pelkkä värin laittaminen kestää 2h. Sitten vaikutusaika, sitten pesu, hieronta, sävyte. Sitten leikkaus, kuivaus (kestää todella kauan), kuivana leikkauksen viimeistely ja stailaus, esim. kiharat. Koskaan en pääse alle 4 tunnissa ulos.

Vierailija
38/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen torstaina kampaajalle. Enimmäistä kertaa maski naamalla. Menee varmaan vähän yli 2h. Olen nukkunutkin maski naamalla, niin ei tässä ongelmaa.

Vierailija
39/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joskus pikku reality check tekee ihan hyvää. Kampaajalla ei ole kenenkään pakko käydä. Kannattaa joskus miettiä että toisilla on asiat paljon pahemmin, ja yrittää edes sopeutua tilanteeseen. Vinkuminen jostain maskin käytöstä on niin naurettavaa. Pysyy kotona jos niin ahdistaa.

Vierailija
40/47 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kestää 3h?

Pitkän tukan pesu, raidoitus, väri, leikkaus, kuivaus ja vielä lopuksi stailaus kihartimella. Jotkut tekee tuon 2,5 tunnissa, joillain menee 3. Rasittavaa mutta siksi käynkin harvoin.

Mitä leikkaamista siinä pitkässä tukassa on? Kaupasta kotiväriå tukkaan ja tasoita latvoja itse. Pidä ponnarilla, nutturalla tms. Pitkä tukka on sen verran kätevä, ettei tarvitse paljoa kampaajalla käydä.

Ja maskin kanssa kampaajalla käynti onnistuu kyllä. Kuten joku sanoikin, monet joutuvat pitämään maskia koko työpäivän ajan. Ihme vänisijä taas trollaa.