Aikuinen poika otta eläkeläisäidiltä rahaa, jos tekee jotain duunia sen mökillä.
Aikuinen poika otta eläkeläisäidiltä rahaa, jos tekee jotain duunia sen mökillä. Onko teistä tällainen ihan normaalia?
Esimerkki, poika puhdistaa talon vesirännit ja veloittaa siitä vähävaraiselta äidiltään rahaa.
Rakentaa postilaatikkotelineen kaikille mökkinaapureille veloittaen 60 per mökkiasukas.Veloittaa MYÖS ÄIDILTÄÄN.
Eikö ole jotenkin moraalitonta, että poika veloittaa äidiltään.? Hän on n. 56 vuotias, töissäkäyvä mies. Vai olenko minä jotenkin niin vanhoihin varsiin tehty, että mielestäni pojan pitäisi tukea vähävaraista äitiään eikä kupata siltä rahaa.
Kommentit (89)
Arvaan että olet tämän pojan sisar joka pelkää perintönsä puolesta,,,
No pitäisihän äidin maksaa jollekin muullekin tuosta ja vielä enemmän.
Ja jos äiti kerran haluaa maksaa pojalleen, niin hyvähän se on.
Takaa sen, että poika tulee taas tarvittaessa auttamaan.
Halvemmaksi se tulee pojalle maksaa, kuin jollekin varta vasten hommatulle ihmiselle.
Ja pojallehan ne äidin rahat muutenkin jäävät.
Älä puutu muiden ihmisten elämään ap, et tiedä pojan ja äidin väleistä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sille on maksettu teininä kotitöistä 😂
Tai sitten teetetty oletuksena, ja nyt on päättänyt että enää ei ilmaiseksi tee...
No onhan se tökeröä, jos poika itse ilmoittaa summat, mutta toisaalta, jos tekee usein hommia, niin miksi pitäisi ilmaiseksi tehdä omien töiden ohessa?
No monet perintövero välttääkseen alkaa hövelimmin jakaa rahaa lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Pojalla on kolme siskoa ja mä ymmärrän tilanteen niin, että poika yrittää kupata äitiään niin paljon kuin mahdollista ettei jaettavaa jää siskoille. ☠️.
Itse en ole tulevasta kuolinpesästä saamassa mitään. En ole sukua tälle ahneelle paskalle, onneksi.
Törkeää, olen samaa mieltä. Sen ymmärrän just ja just että äiti maksaa tarvikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojalla on kolme siskoa ja mä ymmärrän tilanteen niin, että poika yrittää kupata äitiään niin paljon kuin mahdollista ettei jaettavaa jää siskoille. ☠️.
Itse en ole tulevasta kuolinpesästä saamassa mitään. En ole sukua tälle ahneelle paskalle, onneksi.
Jos poika auttaa äitiään, mutta siskot ei, niin eikö ole ihan vaan reilua että hän saa siitä jonkinlaisen korvauksen.
Tiedän tapauksen, jossa hyvätuloinen poika ottaa äidiltään maksun jopa siitä, että käy tälle kaupassa. Itse pidän tuollaista röyhkeytenä. Samantien äiti voisi karhuta pojalta takaisin kaikki ne rahat, jotka ovat menneet pojan ruokkimiseen, vaatetukseen jne. lapsena.
Jos poika on paska, niin se on eri asia kuin verottaminen työstä. Ihan hyvä, että veloittaa, jos on ainoa joka äitiä noissa asioissa auttaa. Mutta jos yrittää kupata äidin rahat, niin sitten on kakkiainen.
Vierailija kirjoitti:
No pitäisihän äidin maksaa jollekin muullekin tuosta ja vielä enemmän.
Ja jos äiti kerran haluaa maksaa pojalleen, niin hyvähän se on.
Takaa sen, että poika tulee taas tarvittaessa auttamaan.
Halvemmaksi se tulee pojalle maksaa, kuin jollekin varta vasten hommatulle ihmiselle.
Ja pojallehan ne äidin rahat muutenkin jäävät.
Älä puutu muiden ihmisten elämään ap, et tiedä pojan ja äidin väleistä mitään.
Rahat jäävät kuolinpesälle, poika vain yksi perijä.
Poika voisi kieltäytyä ottamasta palkkaa äidiltään, niin äiti saisi ruokaa ja lääkkeitä. Välillä on niin kurjaa, kun sanoo, että ei voi tulla meidän kanssa ostoksille, koska ei ole rahaa.
On kyllä väärin minustakin, etenkin kun äiti vähävarainen. Kyllä lapsen pitää auttaa äitiään. Tuskinpa äitikään aikanaan laskutti kun hoiti ja kasvatti lapsen.
Ei yllätä että ahneet palstalaiset eri mieltä.
Vanhemmilla ikäluokilla ei juuri ollut työttömyyshuolta. Nykynuorisolle toimeentulon saaminen on tehty vaikeaksi. Myöhemmin siitä tulee myös lasku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole tulevasta kuolinpesästä saamassa mitään. En ole sukua tälle ahneelle paskalle, onneksi.Jos poika auttaa äitiään, mutta siskot ei, niin eikö ole ihan vaan reilua että hän saa siitä jonkinlaisen korvauksen.
Kyllä siskotkin auttaa ja heidän puolisonsa myös. Ja paljon auttavatkin, KORVAUKSETTA
Minun on kanssa pakko pyytää rahaa kun käyn mökillä tekemässä remonttia, en pysty muuten käymään siellä.
Viikonloppu mökillä maksaa bensoineen vähintään 80€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole tulevasta kuolinpesästä saamassa mitään. En ole sukua tälle ahneelle paskalle, onneksi.Jos poika auttaa äitiään, mutta siskot ei, niin eikö ole ihan vaan reilua että hän saa siitä jonkinlaisen korvauksen.
Niinpä niin. Vaan kun se ei luultavasti mene niin, vaan niinkuin aina, naisten työtä ei näe kukaan paitsi sitten kun se loppuu. Eikä kai jonkinlaisen korvauksen ole tarkoitus ylittää markkinahinnat?
Moniko osaa kuvitella tyttären ottavan maksua joka kerta kun käy laittamassa ruokaa ja siivoilemassa ja pitämässä seuraa jotta tulee nähtyä, että ruuat on syöty ja lääkkeet otettu? Sekin kun on ihan palkkatyötä muiden tekemänä, ja kovasti hinnoiteltua onkin.
Ei tunnu reilulta. Työssäkäyvän ei kuulu ottaa rahaa vanhemmaltaan, ei vanhempikaan ottanut rahaa lapseltaan kuin pienenä hänestä huolehti.
Sille on maksettu teininä kotitöistä 😂