Aikuinen poika otta eläkeläisäidiltä rahaa, jos tekee jotain duunia sen mökillä.
Aikuinen poika otta eläkeläisäidiltä rahaa, jos tekee jotain duunia sen mökillä. Onko teistä tällainen ihan normaalia?
Esimerkki, poika puhdistaa talon vesirännit ja veloittaa siitä vähävaraiselta äidiltään rahaa.
Rakentaa postilaatikkotelineen kaikille mökkinaapureille veloittaen 60 per mökkiasukas.Veloittaa MYÖS ÄIDILTÄÄN.
Eikö ole jotenkin moraalitonta, että poika veloittaa äidiltään.? Hän on n. 56 vuotias, töissäkäyvä mies. Vai olenko minä jotenkin niin vanhoihin varsiin tehty, että mielestäni pojan pitäisi tukea vähävaraista äitiään eikä kupata siltä rahaa.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Tämä ko.poika on mökkinaapurillekin aina tilittämässä mitä pitäis tehdä ja tyrkyttämässä omia tekemisiään ja mökki naapuri on sitä mieltä että hän on jostain syystä aina jotain velkaa tälle pojalle, vaikkei ole näitä töitä edes tilannut.
Pimeänä tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos äidin lapset alkavat olla kuusikymppisiä, niin äitikin on hyvän matkaa päälle 80-vuotias. Kun äiti on vähävarainen, niin miksi hän pitää niin isoa rahanreikää kuin kesämökki? Möisi pois, niin rahaa jäisi muuhunkin. Eihän hän siellä mökillään asu.
Kyllä hän asuu siellä ympärivuoden.
Se, että mökillä asuu vuoden ympäri ei tarkoita sitä, että se olisi vakituinen asunto. Se ratkaisee, missä on kirjoilla.
Jos eläkeläisäidillä on rahat vähissä, eikä pysty enää itse tekemään mökin pieniä askareita ja joutuu niistä maksamaan joko omalle pojalle tai mökkitalkkarille, niin olisikohan jo aiheellista harkita mökin myyntiä? Myyntirahoilla voi vuokramökkeillä huolettomasti missä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaan että olet tämän pojan sisar joka pelkää perintönsä puolesta,,,
Pojalla on kolme siskoa ja mä ymmärrän tilanteen niin, että poika yrittää kupata äitiään niin paljon kuin mahdollista ettei jaettavaa jää siskoille. ☠️.
Itse en ole tulevasta kuolinpesästä saamassa mitään. En ole sukua tälle ahneelle paskalle, onneksi.
No sitten,asiahan ei sinulle kuulu millään lailla!
Raskaasta työstä voi hiukan maksaa. Nähty kun töitä teetettiin jopa sairaslomalla, innokkaasti selitettiin, teet sen ja sen. Yritin puuttua, ai niin tuon jätämme huomiotta, alkoi hiostaja ajatella asioita silti ja ilmaisia palveluja.
Minusta se on ihan luonnollista, eläkeläisäidin näkökulmasta, jos lapseni tekee jonkun palvelun, niin maksan, ilman pyytämättä, kun muussa tapauksessa joutuisin ostamaan sen ulkopuoliselta.
Esim. tuo postilastikkoteline, jos se olisi ostettu ulkopuoliselta, kulut olisi yli 100€.
Kun kirvesmiehen tuntiveloitus on 40-50€/h+ tarvikkeet ja päälle vielä veroa 24%.
Ja en maksa aikuisille lapsilleni, jos ruokalautasensa laittaa pesukoneeseen tai petaa petinsä, mutta kaikesta muusta kyllä, myös tyttärelle esim. ikkunanpesusta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen, jossa hyvätuloinen poika ottaa äidiltään maksun jopa siitä, että käy tälle kaupassa. Itse pidän tuollaista röyhkeytenä. Samantien äiti voisi karhuta pojalta takaisin kaikki ne rahat, jotka ovat menneet pojan ruokkimiseen, vaatetukseen jne. lapsena.
Äiti on halunnut lapsen joten on vastuussa sen hoidosta. Aikuisilla ihmisillä ei ole mitään vastuuta toisista aikuisista ihmisistä.
Jos auttaminen ei ole vastavuoroista tai apua tarvitaan usein niin kai ihmiset tarjoavat vaivanpalkkaa pyytämättäkin?
Siinä tapauksessa näiden tyttärien on haettava eläkkeläisäiti holhouksenalaiseksi, jos tyttäret kuvittelet, ettei äiti enää terveytensä vuoksi ole kykynevä huolehtimaan omista raha-asioistaan tai itse päättämään omista asioistaan.
Ja ihmisellä, myös eläkeläisäidillä on itsemääräämisoikeus ja saada tehdä rahoilleen mitä haluaa, vaikka polttaa rahat, ennen kuin tuomioistuin/viranomaiset päättävät toisin.
Ja miten asia kuuluu edes ap:lle?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta (ex-)lapsen pitäisi tehdä vanhemmilleen ilmaiseksi apuhommia. Siis sehän on ihan luonnollista! Jos minua kerran on lapsena hoidettu, niin totta kai teen palveluksia. Ilmaiseksi.
Käsittämättömän ahnetta, jos kehtaa pyytää eläkeläiseltä maksua. Ahneella on paskainen loppu, sanoo vanha kansa.
Epäilen että tämä on trolli mutta sanonpa silti. Ei lapsen pitäisi jäädä mihinkään kiitollisuuden velkaan sen tähden että vanhempansa ovat harrastaneet seksiä ja halunneet lapsen. Se ei ole todellakaan oikein.
Ja ennen kuin ehdit alkaa viisastelemaan mun vanhemmista niin meillä palvelusten teko toimii suuntaan jos toiseenkin. Äitini ei kasvattanut minusta itselleen ilmaista orjaa joka koko elämänsä ajan elää äitiään varten.
Minä autan anoppiani, joka ei tosin ole ikäisekseen mitenkään heikkovoimainen, päin vastoin, ainoastaan taidot joihinkin töihin ovat puutteelliset. Hän aina tyrkyttämällä tyrkyttää rahaa, ja joka kerta kieltäydyn. Jotkut isommat tarvikkeet annan hänen maksaa, mutta töistä ei tulisi mieleenikään veloittaa mitään.
Äitiä minulla ei enää ole enkä tiedä auttaisinko jos olisi, eipä paljoa avittanut hänkään minua.
Juu siskot odottaa että äiti kuolee ja saavat veljen ilmaiseksi kunnostaman mökin perinnöksi. Törkeyksien törkeys on juuri noissa siskoissa. Tuollainen 60 euronkin maksu on lähinnä vitsi. Voisi ihan hyvin ottaa kunnon maksut että ei tarvitse ilmaista työtä tehdä, kun äityliini kartuttaa eläkettä muille. Kyseessä on mökki, joten mistään viimeisistä pennosista ei ole kyse. Hyvä poika jos viitsii tuollaisella vaivanpalkalla tehdä mitään. Ilmaistyöt tehdään sitten sisarusten kanssa yhdessä, jos perintöä on joskus luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ko.poika on mökkinaapurillekin aina tilittämässä mitä pitäis tehdä ja tyrkyttämässä omia tekemisiään ja mökki naapuri on sitä mieltä että hän on jostain syystä aina jotain velkaa tälle pojalle, vaikkei ole näitä töitä edes tilannut.
kuulostaa harvinaislaatuisen mukavalta ja avuliaalta kaverilta. Tulee kalliiksi jos mökillä jättää huollot välistä. Joku 60 egeä silloin tällöin kuulostaa naurettavan halvalta.
Itse en ottais vanhemmiltani tai appivanhemmiltani rahaa. Tyrkyttäähän ne silti. Jos ei mulle, niin sitten laittavat lasten tileille..
Mistä sä tiedät minkälainen vääntö niillä on ollut? Poika ei ottaisi rahaa, mutta äiti sitkeästi pakottaa tai piilottelee taskuihin. Laittaa tilille.. Puhuu muille, kun se mahdoton poika taas otti rahaa häneltä, kun hän on niin huonoissa rahoissa itse.
Eli mikä on sun rooli, että tiedät taustat varmasti näin ollakseen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen, jossa hyvätuloinen poika ottaa äidiltään maksun jopa siitä, että käy tälle kaupassa. Itse pidän tuollaista röyhkeytenä. Samantien äiti voisi karhuta pojalta takaisin kaikki ne rahat, jotka ovat menneet pojan ruokkimiseen, vaatetukseen jne. lapsena.
Ei ole sama asia. Poika ei ole pyytänyt tulla tähän maailmaan ja tämän äidin pojaksi. Se on äidin velvollisuus pitää huolta lapsestaan, kun on tämän maailmaan saattanut.
Itse pyytäisin äidiltäni tasan tarkkaan jokaisen sentin, mitä yhtään ylimääräistä duunia sille teen. Se ämmä ei ole ollut koskaan kiinnostunut mun elämästä ja tekemisistä.
Anopille taas teen kaiken mieluusti ja ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä väärin minustakin, etenkin kun äiti vähävarainen. Kyllä lapsen pitää auttaa äitiään. Tuskinpa äitikään aikanaan laskutti kun hoiti ja kasvatti lapsen.
Ei yllätä että ahneet palstalaiset eri mieltä.
Ei pidä.
Äiti teki valinnan, kun halusi synnyttää kys lapsen ja pitää sen. Lapsella ei valinnan vapautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaan että olet tämän pojan sisar joka pelkää perintönsä puolesta,,,
Pojalla on kolme siskoa ja mä ymmärrän tilanteen niin, että poika yrittää kupata äitiään niin paljon kuin mahdollista ettei jaettavaa jää siskoille. ☠️.
Itse en ole tulevasta kuolinpesästä saamassa mitään. En ole sukua tälle ahneelle paskalle, onneksi.
Käy itse ilmaiseksi rakentelemassa postilaatikot köyhälle mummulle äläkä täällä jeesustele. Mene mene jo, ilmaistahan se autoilu ja työnteko on.