Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte tilanteessani? Akuutti tilanne, hämmentynyt olo, mitä kaikkea seurasi suhteellisen pienestä asiasta.

Suru
01.01.2021 |

Tänä aamuna tapahtunutta, mokasin.
Menin nukkumaan uudenvuoden yönä ennen miestä ja lapsia. Heräsin kuuden aikaan aamulla huomasin että mies oli jättänyt palamaan olohuoneeseen ja keittiöön kaksi isoa oikeaa kynttilää yöksi. Säikähdin tosi paljon ajatusta mitä olisi voinut sattua.
Herätin miehen toisesta huoneesta ja sanoin hänelle tympääntyneenä miksi oli jättänyt kynttilät palamaan. Joo, tiedän ei ollut järkevää herättää.

Mies suuttui, hermosi, hakkasi ovia, huusi, töni, kuitenkin sitten halasi ja pyysi tönimistä anteeksi. Lapsi heräsi, itki, säikähti. Mies ei välittänyt siitä mitään. Lähdin nukkumaan ja kuulin kun mies liikkui talossa.

Keräsi tavaroitaan, meni ulos ja lähti autolla pois. Kerkesin vain kysyä perään että tällaisen seurauksenko laitat mun tekemiselle?

Laitoin perään viestiä, jossa kerroin että aika kohtuuttomat seuraukset, olisi voitu selvittää juttelemalla.
Pyysin anteeksi, toistuvasti.
Pyysin miettimään lapsia mikä huoli heillä tulee kun heräävät. Pyysin tulemaan kotiin ennen kun lapset tajuaa. Sanoin että haluan sopia ja annan ison halin ja pusun jos tulisi pian kotiin.
Sain vain vastauksen että miksi mistään pitää riidellä jos se onkin noin helppo sopia.

Pyysin uudestaan anteeksi ja pyysin miettimään lapsia.
En saanut vastausta.

Illalla tuli viesti että olen jo kaukana ja että se saattaa ärsyttää.
Kysyin että missä ja sanoin että minulla pitäisi olla oikeus tietää.

Vastasi että huitsin vitussa. Ja sitten sain tietää että 200 km päässä.

Nyt odottelen vastausta kysymykseen kenen luona?

Vastasi että minulle riittää ja suru hymiö.

Vastasin että kiitos tiedosta.
Ja kysyin vielä kenen luona on.

Mies on ollut yli 10 vuotta täysin uskollinen ja arvot on kohdanneet täysin siinä aiheessa, en osaisi epäillä siitä.

Mies hävisi 2 kk sitten myös ryyppäämään yksin autoon lähelle kotia kun oli ensin itse riehunut täällä lasten nähden, kun reagoi meidän erimielisyyteen, jossa kummallakin oli oikeus mielipiteeseen.

Sen jälkeen oli tosi pahoillaan, ymmärsi että oli tehnyt väärin meitä kohtaan. On yrittänyt korjata tilannetta. Ja nyt tämä.

Mitä te tekisitte minun asemassa? Itsellä todella toivoton olo koska tiedän että mies ei ikinä hyväksyisi itselleen tällaisia seurauksia siitä mitä laittaa nyt minulle.

Olen shokissa.

Kommentit (305)

Vierailija
21/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ny jmlauta sählätkö niitten kynttilöiden kanssa. Jos äijä suuttuu tollasesta niin anna mennä.

Vierailija
22/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on jostakin hyvin ahdistunut ja tämä tilanne laukaisi sen. Taustalla voi olla hyvinkin toinen parisuhde, mutta mies ei ole saanut sanotuksi tätä sinulle. Mistäkö tiedän? Oma mies teki suurin piirtein saman neljä vuotta sitten. Kesti viikkoja ennen kuin sai sanotuksi totuuden minulle, vaikka olin jo sen selvittänyt muuta kautta. Eli taustalla on toinen nainen, ja osin pettyminen itseensä että pilaa elämänsä tämän toisen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että molemmat ootte tosi impulsiivisia ja kiivasluontoisia. Ymmärrä hyvin että säikähti sitä kynttiläjuttua, mutta kun mitään ei sattunut, kaikki oli hyvin ja kaikki elossa niin ehkä olis kannattanu hetki rauhoittua ja jutella sitten vasta kun mies herää. Muutenkin kannattaa miettiä nalkutatko paljon turhasta? Ja no mitä mieheen tulee niin, töniminen menee yli ihan huolella!! Miks siedät tommosta tönimistä?!

Ja miksi heti epäilet että mies olisi mennyt jonkun naisen luokse? Onhan se voinut mennä vaikka hotelliin tai jos sillä on joku kaveri siellä? Varmaan sitä miestä vituttaa ihan jo sekin että epäilet että on heti pettämässä.

Molemmissa vikaa. Menkää vaikka parisuhdeterapiaan tai jotain.

Nimenomaan en epäile että mies pettäisi, se olisi tosi iso yllätys. Mies syyttää kyllä nalkuttamisesta, mutta meillä vuosien historia siitä että mies tekee tyhjiä lupauksia, vaikka miten monesta asiasta täytyy muistuttaa, ja on jättänyt tosi paljon yhteiseksi kuuluvia asioita minun niskoille, lapset, kasvatus, koti yms... Ja kun olen niihin vaatinut yhteistyötä olen saanut kohtelua laidasta laitaan. Ei ole ensimmäinen kerta kun hoitaa tilanteita häipymällä. On impulsiivinen. Ja mainitakseni jos sillä väliä, miehellä on todettu jo vuosia sitten epävakaa persoonallisuushäiriö.

Vierailija
24/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nalkutit miehesi ulos elämästäsi. Nyt sitten makaat niin kuin petasit 

Jokainen on ihan itse vastuussa omasta käytöksestään. Myös tämä mies on.

Vierailija
25/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on sytyttänyt kynttilät ja mennyt ennen miestä nukkumaan, niin kyllä olis naisen pitänyt sammuttaa kynttilät. Meillä mies ei ainakaan ikinä edes sytyttele kynttilöitä eikä välttämättä edes huomaa jos minä oon johonkin sytyttänyt. Eli minun miehelle ainakin vois käydä tollanen moka, että ei vaan huomaa edes koko kynttilää. Niinpä huolehdin ite aina niiden sammutuksen.

Vierailija
26/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
27/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että molemmat ootte tosi impulsiivisia ja kiivasluontoisia. Ymmärrä hyvin että säikähti sitä kynttiläjuttua, mutta kun mitään ei sattunut, kaikki oli hyvin ja kaikki elossa niin ehkä olis kannattanu hetki rauhoittua ja jutella sitten vasta kun mies herää. Muutenkin kannattaa miettiä nalkutatko paljon turhasta? Ja no mitä mieheen tulee niin, töniminen menee yli ihan huolella!! Miks siedät tommosta tönimistä?!

Ja miksi heti epäilet että mies olisi mennyt jonkun naisen luokse? Onhan se voinut mennä vaikka hotelliin tai jos sillä on joku kaveri siellä? Varmaan sitä miestä vituttaa ihan jo sekin että epäilet että on heti pettämässä.

Molemmissa vikaa. Menkää vaikka parisuhdeterapiaan tai jotain.

Nimenomaan en epäile että mies pettäisi, se olisi tosi iso yllätys. Mies syyttää kyllä nalkuttamisesta, mutta meillä vuosien historia siitä että mies tekee tyhjiä lupauksia, vaikka miten monesta asiasta täytyy muistuttaa, ja on jättänyt tosi paljon yhteiseksi kuuluvia asioita minun niskoille, lapset, kasvatus, koti yms... Ja kun olen niihin vaatinut yhteistyötä olen saanut kohtelua laidasta laitaan. Ei ole ensimmäinen kerta kun hoitaa tilanteita häipymällä. On impulsiivinen. Ja mainitakseni jos sillä väliä, miehellä on todettu jo vuosia sitten epävakaa persoonallisuushäiriö.

Hmmm saattoi itsekin pelästyä mitä tapahtui ja nyt hakee huomiota.

Vierailija
28/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen shokissa."

Siis mistä olet shokissa? Riidasta? Voi luoja missä pullossa olet kasvanut. No, elämä opettaa.

En ole shokissa riidasta, en todellakaan. Vaan sen seurauksista, mitä koitui, suhteutettuna siihen mitä tein

Vierailija
29/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä syvään henkeä ja puhalla epätoivo ulos. Laske irti surusta. Laita sit vaikka miehelle viesti että ota omaa aikaa sen verran ku tarviit ja tuu takas kun haluut.

Jatka arkea ja yritä lopettaa murehtiminen. Muuta et voi.

Mulla on samanlainen tilanne päällä ja itse oon se joka tarvii nyt omaa aikaa. Joskus tulee hetkiä että kuppi kaatuu ja on pakko olla omien ajatusten kanssa. Kyllä se siitä.

Vierailija
30/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktio ei ole kohtuuton suhteessa siihen mitä MIES teki. Eli huusi ja töni ilman aihetta.  

Sinä et ole tehnyt mitään väärää. 

Vierailija
31/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen mies, joka osaa manipuloida muuta perhettä. En katselisi hetkeäkään.

Vierailija
32/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa tuollaisesta miehestä, joka ei välitä sinusta eikä lapsistaan ja käyttäytyy lapsellisesti. Mutta yritä itsekin ryhdistäytyä. Hae jostain vertaistukea, ihan itsesi ja lastesikin takia. Kun uskallat ja yrität, pärjäät kyllä.

Vierailija
33/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun miehelläsi ei ole nyt kaikki kohdillaan. Soita hänen vanhemmilleen ja kerro asia. Pyydä apua tilanteeseen, joka on kohtuuton. Miehelläsi on selvästi jokin kriisi. Huom! Hän töni sinua. Se ei jää siihen. Toinen vaihtoehto: routa porsaan kotiin ajaa.

Kynttilän jättäminen palaamaan voi olla tahallista tai vahinko. Mutta yhtäkaikki erittäin vakava asia: kynttilöitä ei saa jättää palamaan. Säikähdyksesi on perusteltua. Olen kerran itsekin yöllä herännyt opiskelijakämpässä outoon punaiseen valoon, joka tuli pöydällä olleesta punaisesta, tulikuumasta Venetsia-lyhdystä. Menin nukkumaan siinä uskossa, että pöydän ääreen jäänyt kämppis sammuttaa lyhdyn. Eipä sammuttanut, vaan meni nukkumaan. Luotto meni kämppikseen siliän tien.

Perheen jättäminen voi toki olla aitoa, ja voi tulla ero. Mutta haluatko jatkaa epävakaan miehen kanssa? Pelasta itsesi ja lapsesi.

Uskon, että jätti tahallaan kynttilät, tai ainakin hänellä viiraa aikalailla.

Vierailija
34/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt samoin. Olimme kylvyssä ja kynttilät oli lautasella lavuaarin kulmalla. Toisin kuin yleensä, olin silloin kipeä. Nukahdin ja kun aamuyöllä heräsin vessaan, kynttilät paloi yhä. Mies kuorsasi tyytyväisenä, vaikka oli itse kynttiläkylpyä ehdottanut.

Ei mitään vastuuta, ei koskaan mistään. Ei sen jälkeenkään.

En ole sen jälkeen kynttilöitä sytytellyt muuta kuin hautakynttilää ulkona. Vastuuta kaihtava mies ei ole mies vaan hiiri.

Vierailija
35/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te naiset jäätte suhteeseen tällaisten miesten kanssa? Olisin mieluummin yksin kuin sellaisen kumppanin kanssa, joka esim. jättää lapsen tunteet huomiotta tuossa tilanteessa, enkä kyllä antaisi kenenkään kohdella itseänikään noin. Tuollaisen miehen kanssa elämä on pelkkää pelkoa siitä, koska seuraavan kerran mokaan, ja häpeää ja ahdistusta, kun olen mokannut. Tai siis "mokannut". Eivät nämä muutu. Kokemusta on. Ei koskaan enää.

Tönimistä ynnä muuta fyysistä väkivaltaa en myöskään hyväksy. Ihan siitä syystä, että lapsi näkee ja oppii vieressä, että äitiä on sopivaa kohdella näin. Enkä itse tietenkään halua tullu pahoinpidellyksi. Töniminen ei tietysti ole kovin voimakasta fyysistä kontaktia, mutta siitä se sitten lähtee ja eskaloituu.

36/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ettei koko teidän suhteelle ole välttämättä tulevaisuutta? Suhteessa ja kemioissa jotakin perustavanlaisesti pielessä? Tosin voi olla toisinkin, mistä minä tiedän kun en tunne.

N-77

Vierailija
37/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei näe kynttilöitä, ne ovat naisille. Tästä syystä sinun olisi pitänyt sammuttaa kynttilät ennen kuin menit nukkumaan. Hän suuttui, koska ei edes tiennyt mistä puhuit.

Vierailija
38/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako mies hoitoa epävakaaseen persoonallisuushäiriöön? Siitä kärsivä ihminen on todella raskas kumppani ja niinhän teillä juuri asiat on. Hoidat kaiken ja mies käyttäytyy kuin teini-ikäinen. Jokainen järkevä ihminen sanoo sinulle, että kannattaisi vakavasti miettiä eroa. Lapsille ei ole turvallinen koti sellainen, missä käyttäydytään väkivaltaisesti ja impulsiivisesti. 

Soita kriisipuhelimeen ja selvitä mihin pääsisit terapiaan. Tuollaisesta suhteesta selviäminen ei ole helppoa, mutta kyllä sinä selviät, kun hommaat itsellesi apua. Anna miehen olla, älä lähetä viestejä ja lapsille täytyy tietysti ikätasoon sopiva selitys antaa tilanteesta. Isä on suuttunut ja lähtenyt pois etkä tiedä milloin tulee takaisin. Et ole miehesi äiti, tuollaista käytöstä ei pitäisi kenenkään sietää. Väkivalta on myös rikos, eli sinun olisi kannattanut soittaa poliisit paikalle.

Vierailija
39/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä asiasta??? Kynttilät palamassa ja pahoinpitely? Miksi ihmeessä sä tän tyypin haluaisit takaisin saman katon alle?

Vierailija
40/305 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on sytyttänyt kynttilät ja mennyt ennen miestä nukkumaan, niin kyllä olis naisen pitänyt sammuttaa kynttilät. Meillä mies ei ainakaan ikinä edes sytyttele kynttilöitä eikä välttämättä edes huomaa jos minä oon johonkin sytyttänyt. Eli minun miehelle ainakin vois käydä tollanen moka, että ei vaan huomaa edes koko kynttilää. Niinpä huolehdin ite aina niiden sammutuksen.

Ei ne kynttilät nyt taida olla se pääasia, vaan reaktio niistä syntyneeseen riitaan. Aiheen tuskin pitäisi syöstä mitään parisuhdetta eron partaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä