Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein tänään naapurin lapsista lastensuojeluilmoituksen

Vierailija
07.06.2014 |

Jo monta päivää olen katsonut kun naapurin lapset on yötä myöten ulkona pihalla.  Meillä on samanikäiset olleet jo monta tuntia nukkumassa kun naapurissa vielä ollaan ulkona. No nyt tein ilmoituksen, saa nähdä muuttuuko meno naapurissa.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset kyseessä?

 

Kyllä meilläkin aika usein kotiutudutaan vasta siinä 23-24 näin kesällä. Veneillään ja kalastellaan paljon. Niin ja meillä lapset 4v. ja 8v. 

Vierailija
2/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kesälomalla otetaan joillain vähän rennommin. Mitä haittaa on myöhään ulkoilusta, jos aamulla saa nukkua pitkään?

Olisit voinut vähän valoittaa lasten ikää ja kellon aikaa josta puhutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäisiä ja mihin asti ovat pihalla? mikä on sinulle yötämyöten?

Vierailija
4/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä provohan tämä on

Vierailija
5/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla äideillä tuntuu olevan kummallinen ajatus siitä, että kunnollisessa perheessä nukutaan klo 20 illalla.

Jos aamulla ei ole kiire niin miksi rytmi ei voisi olla myöhäisempi?

Vierailija
6/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:10"]

Selvä provohan tämä on

[/quote]

 

kyllä näitä hulluja piisaa jotka tälläista tekee ihan tosissaan. eikä edes kehtaa kertoa lasten ikää ja kellonaikaa. taitaa jo itseäänkin nolottaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8- ja 10- vuotiaat lapset, usein naapurissa myös isot säkit täynnä oluttölkkejä, taitavat vanhemmat juopotella sisällä niin lapset laitetaan ulos leikkimään. Meidän tyttö oli myös nähnyt kun tämä naapurin nainen osti kärryllisen kaljaa Prismasta.

 

ap

Vierailija
8/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheettomaksi menee, mutta toivottavasti jatkavat samaan malliin ihan sun kiusaksi. Luuletko että tuollaisesta syystä joutuu tukitoimiin.

Mikä vittu naapurin ämmiä vaivaa, aina naapurit tekemässä näitä aiheettomia ilmoituksia. No ei ihme että Eerikat kuolee sillä välin.

Bimbohan sä olet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:13"]

8- ja 10- vuotiaat lapset, usein naapurissa myös isot säkit täynnä oluttölkkejä, taitavat vanhemmat juopotella sisällä niin lapset laitetaan ulos leikkimään. Meidän tyttö oli myös nähnyt kun tämä naapurin nainen osti kärryllisen kaljaa Prismasta.

 

ap

[/quote]

No kehtaatko kertoa mihin asti nämä lapset ovat siellä ulkona olleet?

Vierailija
10/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:12"]Suomalaisilla äideillä tuntuu olevan kummallinen ajatus siitä, että kunnollisessa perheessä nukutaan klo 20 illalla.

Jos aamulla ei ole kiire niin miksi rytmi ei voisi olla myöhäisempi?

[/quote]

En ole ap, mutta varsinkin pienille lapsille säännöllinen rytmi on elintärkeää. Esim. kolmevuotiaalle klo 20 on hyvä nukkumaanmenoaika oli sitten arki tai viikonloppu. Taas laiskat vanhemmat haluavat nukkua itse myöhään niin täytyyhän sitä toki sitten valvottaa lapsiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:13"]

8- ja 10- vuotiaat lapset, usein naapurissa myös isot säkit täynnä oluttölkkejä, taitavat vanhemmat juopotella sisällä niin lapset laitetaan ulos leikkimään. Meidän tyttö oli myös nähnyt kun tämä naapurin nainen osti kärryllisen kaljaa Prismasta.

 

ap

[/quote]

Meillä eivät lapset lähde omin päin kekkuloimaan mihinkään Prismoihin. Joskus siellä kyllä pyörii lapsia jotka ovat lähteneet sinne pakoon juopuneita ja väkivaltaisia vanhempiaan.

 

Vierailija
12/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton ikäiset lapset saa kyllä valvoa. Mekin valvotaan ja lapset 10 ja 13v. Tosin valvotaan  kotona sisällä niin ei sun tapaiset kyylät pääse kimppuun ja jos joku tulee ikkunan taakse kyttäämään niin ammun kuulapyssyllä kalloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaisinhan näitä on tapana tehdä, jos tosi tapaus odottaisit arkeen.

Vierailija
14/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

provohan tämä on. Mutta olisi hyvä yleisesti miettiä näitä asioita ihan yleisellä tasolla. Jos yhdessä perheessä tykätään noudattaa samaa vuorokausiryhtmiä ympäri vuoden niin hienoa. Mutta yhtä hienoa on se, että jossain perheessä on pitkä kesäloma ja on mahdollista hieman joustaa arjen rytmeistä ja valvoa myöhempään. Ja mikä hienompi tapa viettää aikaa, kuin olla ulkona. Tietysti järki käteen, itse asutaan tällä hetkellä sellaisella kerrostaloalueella jossa kouluun menevä lapsi sai vasta nyt alkaa ulkoilla päivisin ilman vanhempia. Mutta kun kohta muutetaan toiselle asuinalueelle niin varmasti meidänkin lapset kirmaa kauniina kesäpäivänä aamusta iltaan pihalla eivätkä mene "normaaliin" aikaan nukkumaan vaan saavat nauttia pitkistä kesäilloista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:12"]Suomalaisilla äideillä tuntuu olevan kummallinen ajatus siitä, että kunnollisessa perheessä nukutaan klo 20 illalla.

Jos aamulla ei ole kiire niin miksi rytmi ei voisi olla myöhäisempi?

[/quote]

En ole ap, mutta varsinkin pienille lapsille säännöllinen rytmi on elintärkeää. Esim. kolmevuotiaalle klo 20 on hyvä nukkumaanmenoaika oli sitten arki tai viikonloppu. Taas laiskat vanhemmat haluavat nukkua itse myöhään niin täytyyhän sitä toki sitten valvottaa lapsiaan.

[/quote]

 

meidän kolmevuotias on ainakin vielä hengissä vaikka kesällä saattaakin valvoa pidempään ja joskus talvella. ja meillä elämä vapaampaa kun ei tarvitse sännätä joka paikasta lasta kotiin nukuttamaan kun nyt on nukkumaan meno aika. ja en saa nukkua aamulla pidempään, sillä vauva herättää kyllä vaikka isosisko nukkuisi.

Vierailija
16/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:12"]Suomalaisilla äideillä tuntuu olevan kummallinen ajatus siitä, että kunnollisessa perheessä nukutaan klo 20 illalla.

Jos aamulla ei ole kiire niin miksi rytmi ei voisi olla myöhäisempi?

[/quote]

En ole ap, mutta varsinkin pienille lapsille säännöllinen rytmi on elintärkeää. Esim. kolmevuotiaalle klo 20 on hyvä nukkumaanmenoaika oli sitten arki tai viikonloppu. Taas laiskat vanhemmat haluavat nukkua itse myöhään niin täytyyhän sitä toki sitten valvottaa lapsiaan.

[/quote]

Rytmi on silloinkin säännöllinen jos mennään nukkumaan aina kello 23 ja nukutaan aamulla vastaavasti pitempään.

Ohis

Vierailija
17/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:12"]Suomalaisilla äideillä tuntuu olevan kummallinen ajatus siitä, että kunnollisessa perheessä nukutaan klo 20 illalla.

Jos aamulla ei ole kiire niin miksi rytmi ei voisi olla myöhäisempi?

[/quote]

En ole ap, mutta varsinkin pienille lapsille säännöllinen rytmi on elintärkeää. Esim. kolmevuotiaalle klo 20 on hyvä nukkumaanmenoaika oli sitten arki tai viikonloppu. Taas laiskat vanhemmat haluavat nukkua itse myöhään niin täytyyhän sitä toki sitten valvottaa lapsiaan.

[/quote]

Rytmi on silloinkin säännöllinen jos mennään nukkumaan aina kello 23 ja nukutaan aamulla vastaavasti pitempään.

Ohis

Vierailija
18/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloman aikanakin toki pitää rytmi olla elämässä lapsi perheellä.Mutta kai sitä terve järkinen aikuinen osaa sen itse miettiä mikä kenellekkin perheelle sopii.

 

Vierailija
19/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:12"]Suomalaisilla äideillä tuntuu olevan kummallinen ajatus siitä, että kunnollisessa perheessä nukutaan klo 20 illalla.

Jos aamulla ei ole kiire niin miksi rytmi ei voisi olla myöhäisempi?

[/quote]

En ole ap, mutta varsinkin pienille lapsille säännöllinen rytmi on elintärkeää. Esim. kolmevuotiaalle klo 20 on hyvä nukkumaanmenoaika oli sitten arki tai viikonloppu. Taas laiskat vanhemmat haluavat nukkua itse myöhään niin täytyyhän sitä toki sitten valvottaa lapsiaan.

[/quote]

 

No juuri sinunlaisiasi varmaan edellinen kommentti tarkoitti. Säännöllinen rytmi ei tarkoita sitä, että kaikkien 3-vuotiaiden pitäisi olla klo 20 sängyssä. Meillä valvotaan myöhempään ja herätään myöhempään. Ei kai se ihmistä laiskaksi tee. Meidän ei tarvitse nousta lypsylle. 

 

Vierailija
20/62 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 22:13"]

8- ja 10- vuotiaat lapset, usein naapurissa myös isot säkit täynnä oluttölkkejä, taitavat vanhemmat juopotella sisällä niin lapset laitetaan ulos leikkimään. Meidän tyttö oli myös nähnyt kun tämä naapurin nainen osti kärryllisen kaljaa Prismasta.

 

ap

[/quote]

Minkä ikäinen teidän tyttö on, kun tunnistaa kaljatölkin? Ettei vaan teilläkin juopoteltaisi...