pihlajiston varaa kirppis kokemuksia?
Käykö kauppa? Mietin pöydän ottamista kun myyntitakuukin näyttää olevan.
Kommentit (78)
Karsea mesta toi Pihlajisto, ei tuolla kauppa käy eikä ole asiakkaita. Lähinnä juoppoja ja tavaraa varmasti enemmän varastetaan kun ostetaan.
Nostelen vielä,jos joku kertoisi omia kokemuksiaan. Meinasin ensi viikolla käydä varaamassa pöydän pihlajistosta.
Tämä on vanha ketju, mutta hehkutan kuitenkin, että kävin siellä viime viikolla ostamassa läjän vaatteita, joista suurin osa oli vielä originaaleilla lapuilla. Siellä löytyy siis tärppihyllyjä muiden tavissekatavarahyllyjen seasta.
Siis kunnon helmi lähiökirppikseksi.
Aika surkeahan tuo on, ainakin ostajan näkökulmasta. Todella harvoin tulee käytyä vaikka sijainti olisi hyvä.
Pihlis -kirppis on ehdottomasti parempi, asiakkaitakin paljon enemmän.
Varaakirppiksellä on tosi paljon myynnissä kaatopaikkaroinaa.
Molemissa henkilökunta on ystävällistä.
Varaakirppikseltä löytyykin niitä helmiä, eli kyllä kannattaa käydä, jos on kiinnostusta. Itse koluan mielelläni kaikenlaiset kirpparit juuri noiden löytöjen vuoksi, tuomitsematta mitään kirpparia kaatopaikkakirppariksi.
Käyn molemmilla kirppareilla usein, tosin olen vähentänyt Pihlajistossa käyntiä, koska Pihlajiston kirppiksellä on mielestäni paljon roskiskamaa myynnissä eikä siellä juurikaan ole vaihtuvuutta. Joskus toki jotain löytöjä voi tehdä, mutta aika paljon on ihan surkeaa tavaraa myynnissä. Mitä olen huomannut, niin Pihliksessä käy paljon asiakkaita ihan ruuhkaksi asti, Pihlajiston kirppiksellä en ole ruuhkaa nähnyt milloinkaan. Itselläni oli pöytä Pihlis-kirppiksellä ja hyvän tilin sai, kun hinnoitteli tavarat järkevästi. Ei kannata liian kalliilla yrittää myydä tai tunkea vuokrapaikkaa liian täyteen. Molempien kirppiksien huono puoli on tosiaan nuo "ostarilla" pyörivät juopot. Niillehän nyt ei voi kirpparit mitään. Pihlis-kirppikselle vielä plussa, kun sinne on paremmat kulkuyhteydet julkisilla.
Aika on monenlaista mielipidettä ja herääkin kysymys haukkuuko molempien oma väki/asukkaat toisiaan??? Miten voi olla näin erilaiset näkemykset ihmisillä? Itse myös käyn molemmilla kirppareilla , mutta varaakirppis toimii enemmän kirppismäisesti kuin Pihlis, jossa on sitä kiinakrääsää. Molemmista olen kivoja löytöjä tehnyt. Ainahan se riippuu niistä myyjistä, millaista tavaraa ne tuo myyntiin, eikä kaatiskamaa kannata viedä, jos vielä oikeasti haluua tilinkin tehdä. On se kiva, että alueella on kaksi vaihtoehtoa missä kierrellä. Eiköhän tueta molempia, kun sellaiset on omalle alueelle saatu ja lopetetaan se valitus!!
En oo myynyt kummassakaan, mutta joskus tehnyt hyviä löytöjä. Suurin ongelma on välillä se, että ihmiset pyytää ihan järjettömiä hintoja. Jotkut tuo jopa sellasia vaateitamyyntiin jotka kuuluis roskiin.
Minä tykkään kans, kun alueella kaski kirppistä, mutta enemmän tulee ostettua varaakirppikseltä. Vielä kun jengi oikeesti tajuais et kirppikset ei ole mitää kaatopaikkoja ja heittäisivät suosilla huonompia pois. Hyviä löytöjä olen tehnyt, mutta penkoa pitää, koska paljon tavaraa. Viime viikonloppuna ostin esim. uudenveroisen Pauligin cupsulo-kahvikoneen 10 eurolla ja ihania kahvikuppeja muutamalla eurolla. Taisi sieltä tarttua matkaan pari kivaa neulettakin.
Tänään tuli sit ostettua varmaan vuoden hiustuotteet. Myyvät siis kampaamotukun ruttupakkauksia tai muuten ylijäämävarastoa edullisesti melkein kaikkia merkkejä edustettuna mm. Tigiä, Matrixia, Davinea, Wellaa, Paul Mitcheliä, Loreal jne . Osa pakkauksista vähän tahmasia, mut muutenkin jo edullisista hinnoista tosiaan puolet pois :)
En huomannu kysyy oliko vain ystiksen kunniaks puoleen hintaan, mut muutenkin hinnat eurosta ehkä 10 euroon.
No jäi sieltä kyllä muutakin käteen ja kerrankin mun isokokoinen mieheni löysi itselleen XXL-koon vaatteita. Muutekinkin kiva paikka siitä, et löytyy myös miehille kaikkee kivaa :)
Kävin tänään tällä kirppiksellä. Oli todella hiljaista. Pöydät oli täynnä tavaraa, mutta asiakkaita oli vain muutama. Vaikutti ostajan näkökulmasta ihan kivalle, mutta kannattaako tuonne itse viedä tavaroita?? Oli hassua kun ei edes trokareita näkynyt vaikka pöytiin tuotiin tavaraa. =D
Olipa yllätys tämä kirppis, yllättävän hyvät myynnit ja kun kyselin henkilökunnalta, miten ihmisiä käy, kun esim. lauantaina oli myyntini vain n. 15 euroa, mutta tiistaina 60 euroa., niin heillä arkena melkein vilkkaampaa kuin viikonloppusin, mutta päivissä ja kuukausissa kovasti kuulemma eroa. Myyntien seuraamisesta netissä plussaa. Ja hinnanalennus pöytävuokrissa on entisestään vilkastuttanut. Viikkohinta vain 25 euroa ja 2 viikkoa 40 euroa.
Otin sieltä pöydän viikoksi! Saa tosin nähdä meneekö mitään kaupaksi, kun viikonloppuisin on kaikenlaista tapahtumaa... Melko vähän ihmisiä näkyi ainakin arki-iltana. Henkilökunta tosiaan mukavaa.
Melkein kaikki oleellinen on kai tässä jo sanottu. Omat kokemukseni ovat Pihlis-kirppiksestä. Sen ja Pihlajiston vastaavan miinuspuolet ovat kirppisten pitäjistä riippumattomia, haluan uskoa.
Kirppisten pitäjien syytä ei voi olla mielipuolien, sekakäyttäjien ja juoppojen avohoidon, maahanmuuttajien kotouttamistyön ja taparikollisuuden valvonnan sekä lasten kasvatustyön ja vanhempien normaalin jälkikasvunsa kaitsemisen ulkoistaminen vaikkapa itähelsinkiläisiin ostareihin.
Näiden lisäksi jos suostut siivoamaan muidenkin kuin omat jälkesi ei siinä sit kai mitään. Kyllä alkaa näkymään leikkaukset jossain ja pistää miettimään.
Olipas erikoinen kommentti tuossa edellinen... ei kait mitenkään liity näihin kirppiksiin... en ainakaan mitään häiriökäyttäytymistä ole havainnut kummassakaan.
Itse tein erittäin hyvät myynnit nimenomaa Pihlajistossa siinä Alepan vieressä. Paljon on ulkomaalaisia mm. virolaisia, venäläisiä, mutta myös ihan paikallista kantaväestöä ja kauppa käy, tykkään :)
Ihania löytöjä tein myös itselle, lapsille ja yllättäen paljon myös miehille mukavia ja muodikkaita merkkivaatteita.
Suosittelen, käykää ihmeessä tutustumassa. Tosi edulliset pöytävuokrat ja kivaa tavaraa myynnissä!
Up