Miksi ranskalaiset ja italialaiset ovat usein hoikkia tai normaalipainoisia, vaikka syövät vehnäleipää?
Lisäksi hiilihydaatteja tulee runsaasti mm.pastaruuista ja risotoista.
Kommentit (116)
Koska heidän elimistö toimii. Ylimääräinen energia poistuu elimistöstä luonnollista reittiä eikä varastoidu pelastusrenkaaksi.
Hiilihydraatit pitävät kylläisenä.
Ne ei kulje autolla kotiovelta työpaikalle tai lähimpään supermarkettiin.
Vierailija kirjoitti:
Koska heidän elimistö toimii. Ylimääräinen energia poistuu elimistöstä luonnollista reittiä eikä varastoidu pelastusrenkaaksi.
Miten elimistö poikkeaa mm.suomalaisesta?
Ei pasta sen enempää lihota kun perunakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne ei kulje autolla kotiovelta työpaikalle tai lähimpään supermarkettiin.
Ranskassa ja Italiassa on isoja supermarketteja, joihin kuljetaan autoilla, kuten Suomessakin.
Siten, että hiilihydraattien syyttäminen lihavuusepidemiasta on puoskarointia ja uskomuslääketiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Palstatieteilijöitten mukaan nuo on saatanasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten elimistö poikkeaa mm.suomalaisesta?
7,12cm pidempi paksusuoli ja pari desimaalia happamemmat mahahapot.
Minimaalinen määrä höttöpatonkia aamiaisella ja lounaaksi täytetty höttöpatonki, eipä tuo lihota.
Juuri niin, annoskoko ja ne ei syö ja puperra 24/7. Kesällä sen huomaa, kaikki lihavat on turisteja
Vierailija kirjoitti:
Pastassa on perunaan verrattuna moninkertaisesti proteiinia ja kuitua.
Olen asunut ja työskennellyt Italiassa. Ruoka on tautisen hyvää ja sitä syödään aterioilla, mutta vain aterioilla, eikä muuten napostella tai vedetä pullaa naamaan.
Suomalaiset venyttäneet vatsalaukkunsa lounaspöydissä, isoja annoksia lastataan tarjottimelle heti aamupäivästä.
Oon hävenny sitä ku on nii laihat ranteet.
Syövät vähemmän einespaskaa. Työpaikkaruokaloissakin tarjotaan ainakin Ranskassa ihan oikeaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Minimaalinen määrä höttöpatonkia aamiaisella ja lounaaksi täytetty höttöpatonki, eipä tuo lihota.
Rasvainen croissant tai muu rasvapommi ja kahvia aamiaiseksi, lounaaksi täytetty leipä, mutta myös usein lämmin ruoka ja myöhään kunnon illallinen. Välipaloja ei vedetä jatkuvasti!
Kun pitää ruoka-ajoista kiinni ja syö vain pieniä määriä, ei liho. Jos aamupala on yksi croisant ja kuppi kahvia, niin kalorimäärä ei epäterveellisestä croisantista huolimatta nouse kauhean suureksi. Se, mitä minä ihmettelen, on se, miten pärjäävät tällaisella ruokavaliolla. Itse en kestäisi lounasaikaan saakka yhden croisantin voimalla. Nälkä kurnisi ja heikottaisi aika pian.
Ja kannattaa huomata, että kyllä vanhemmat naiset esim. Italiassakin saattavat olla aika pyöreitä...
Siksi että ravitsemus on kokonaisuus!
Määrä