Paljonko saitte tänä vuonna säästöön?
Minä sain 13 000 euroa. Johtuen ihan koronasta, ei matkusteltu eikä tehty oikeastaan muutakaan maksullista. Bensakulutkin putosi, kun teki pääasiassa etänä työt. Bruttopalkkani 3300 euroa.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kovaliksaista porukkaa, ja kaikilla jättisalkut jotka vain tuottaa, eikä kulurakennekaan ole kuin ihan pieni ja lapsia ja autojakin on! Suomi on vissiin paljon varakkaampi maa kuin annetaan ymmärtää. Ihmisethän tienaa todella hyvin jos joka vuosi jää vähintään 20K säästöön.
Pappa tai mies maksaa vuokran ja elämisen.
” Ihmisethän tienaa todella hyvin jos joka vuosi jää vähintään 20K säästöön.”
tai ne pienet menot...
Vierailija kirjoitti:
tai ne pienet menot...
No kyllä se tulojakin vaatii. Jos tienaa 40K vuodessa ja saa 20k säästöön, on juu tosi pienet menot. Mutta useimmillahan on täällä paljon suuremmat tulot.
Vierailija kirjoitti:
Säästötili karttui tänä vuonna n. 40 tonnilla, josta karkeasti puolet oli kotiutettuja sijoituksia ja puolet palkasta säästettyä. Uudelleen sijoitukseen meni tämän lisäksi n. 15 000 sijoitustuotoista ja rahastoihin se normi 600 kuussa eli 7200 euroa vuodessa mikä aina menee automaatilla. Oli jopa aavistuksen parempi vuosi kuin 2019.
Koko oma sijoitussalkku näyttää todella hyvältä verrattuna odotuksiin, kunhan asuntomarkkinat kohta kyykkäävät niin salkkuun sujahtaa 1-2 sijoitusasuntoa lisää.
Eivät asuntomarkkinat kyykkää. Päinvastoin, kun korona tämän vuoden aikana pyyhkäistään pois, on paljon patoutunutta kulutusta, mikä aiheuttaa asuntojen kysyntään piikin. Itse aion myydä oman kaksioni huhti-elokuun aikana ja ostaa isomman tilalle.
Kylläpä täällä porukka saa paljon säästöön! Oikein hyvätuloisten kokoontumisajot. Itse sain nippa nappa 5000 € puskurirahaston kerrytettyä 2400 € /kk tuloilla. Oli kyllä menojakin esim. remontin muodossa, ja ne, mukaan lukien tilapäisasminen, söivät kaikki säästöt. Tämän vuoden tavoite saada 10 000 € puskurirahastoa plus rahastosijoitukset. Itselläni on nyt säästön aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tai ne pienet menot...
No kyllä se tulojakin vaatii. Jos tienaa 40K vuodessa ja saa 20k säästöön, on juu tosi pienet menot. Mutta useimmillahan on täällä paljon suuremmat tulot.
Palkkatuloista jäi menojen jälkeen säästöön 21 138 euroa. Sijoitusvarallisuus kasvoi puhdistettuna tuosta säästöstä 35 361 euroa. Tavanomainen pientalo josta vielä vähän velkaa. Ajoneuvon arvo tuskin tuhattakaan euroa. Ei vapaa-ajan asuntoa. Tiedostan, että ostovoimasta voisi pyrkiä nauttimaan jollakin uudella tavalla (ei nuoruuden hurvittelua enää kiitos) mutta en mitään merkittävää ole keksinyt vaikka olen ihan tarkoituksella pohtinut. Kaikki mielenkiintoinen on hemmetti soikoon ilmaista tai puoli-ilmaista vähintään.
Nettona en yhtään, koska ostin auton.
Ilman sitä olisi jäänyt muutama tonni plussalle.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään koska olen köyhä. Bruttopalkka n. 4500, netto 2900. Kaikki menee mikä tulee... itseasiassa tuo 2900 riittää n. 3 viikoksi. V.tuttaa...
Et ole köyhä (senhän jo tiesitkin) vaan kärsit psykologisesta ilmiöstä nimeltä elämäntapainflaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kovaliksaista porukkaa, ja kaikilla jättisalkut jotka vain tuottaa, eikä kulurakennekaan ole kuin ihan pieni ja lapsia ja autojakin on! Suomi on vissiin paljon varakkaampi maa kuin annetaan ymmärtää. Ihmisethän tienaa todella hyvin jos joka vuosi jää vähintään 20K säästöön.
Pappa tai mies maksaa vuokran ja elämisen.
Ei vaan kulutetaan vähemmän kuin tienataan. Taitaa olla sulle ihan vieras ajatus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä jäänyt säästöön mitään, mutta lyhensin ulosottovelkoja yli 24.000 euroa, toki pääoma lyheni huomattavasti vähemmän, kun korot ja kulut on aika isot.
Etukäteissäästit siis ensi vuoden koroista kun uo-pääoma pieneni. Tsemppiä jatkoon!
Kiitos, vielä 3 ja puoli vuotta niin tää kurimus on ohi.
Olen hengessä mukana koska arvostan ihmisiä jotka pyrkivät saamaan raha-asiansa kuntoon. Tule ensi uutenavuotena päivittämään tilanne.
Tsemppaan sua nyt tekemään ylimääräisiä lyhennyksiä silloin kun mahdollista taulukkomaksuista huolimatta. Ehkä se on ohi 3v 3kk jälkeen jo sillä tavalla.No tuo kolme ja puoli vuotta on laskettu niin, että lyhennän myös ylimääräistä. Menee aika nuukaksi tämä eläminen, mutta parempi päästä tuosta eroon mahdollisimman nopeasti. Kyllä oli jossain vaiheessa epätoivoinen olo, kun uo-velkaa oli 130.000 euroa ja töitä ei ollut. Silloin oli aika synkkiä ajatuksia. Nyt on noita tullut makseltua pois jo kahdeksan vuotta ja laskujeni mukaan vielä menee 3,5 vuotta.
Ok no sitten en kehota kiristämään tahtia. Teet jo sen minkä voit.
Rahoja palautui varatuista lennoista ja hotelleista 15 000e , tämän sijoitin riskillä, koska ns ylimääräistä rahaa, Muuten ei hirveitä, tehtiin vähän kalliimpaa remppaa ( 3ooo), hankittiin grilli (1500), tehtiin lapin reissu ( 3000), ja osteltu ulkoulivälineitä ja vaatteita reippaammin. 5000 laitettiin ylimääriseen lyhennykseen.
Vuodessa rahastoihin n. 7000€, siinä mun säästöt. Toki kahta sijoitusasuntoa maksan pikkuhiljaa (oman asunnon lisäksi) yhdessä miehen kanssa niin onhan sekin säästöä - asunnot Hkissä arvoalueella
2300e mitkä meni viime viikolla eläinlääkärikuluihin. Nettopalkka 1800e.
ehkä noin 15t... täytyy alkaa katsomaan tarkemmin ostoksia :O