Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinityttöjen hierarkia ja ilkeys

Vierailija
31.12.2020 |

Olen tässä sivusta seuraillut teinityttöjen sosiaalista peliä. 16-v, poikani tyttöystävä on ”unohdettu” kutsua kaveriporukan uudenvuoden päivälliselle ja illanviettoon. Ymmärsin, että heitä on n. 8 kpl.

Näistä kavereista osa on kysellyt, miten tämä tyttöystävä viettää uutta vuotta ja maininnut tästä päivällisestä. Mutta ei kutsunut mukaan. Toinen oli kehuskellut kuinka paljon meni rahaa noiden ruokien hankkimiseen.

Ehdotin poikani tyttöystävälle, että hän kysyisi suoraan tytöltä, jonka luona illanvietto on, tyyliin: ” kuulin päivällisestä, olisi kiva päästä mukaan...”
Poikani tyttöystävä oli sitä mieltä, ettei uskalla, että ehkä sitten ilkeilevät jne. Itse ajattelen, että näin juuri saisi tietää onko hän tervetullut vai ei. Toki sydäntäsärkevää, jos ei ole.

Poikani on suunnitellut viettävänsä iltaa täällä meillä omien kavereidensa (joilla suurimmalla osalla ei ole tyttöystävää) kanssa. Myös vaikea tilanne hänelle. Kaverit tulevat tänne ja outoa jos vain 1 tyttöystävä mukana. Toisaalta sekin ehkä parempi, kuin jättää 16-V tyttöystävä yksin uutta vuotta viettämään.

Vinkkejä? Tunnen muutaman äidin tuosta tyttöporukasta, mutta outoa ehkä jos alan tuota soppaa hämmentämään. Mietityttää kyllä ja vetää surulliseksi.

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota tapahdu vain teineille.

Se on naisten välistä valtataistelua, mikä jatkuu työpaikoillakin.

Tapahtuu miehillekin, mutta paaaaaljon vähemmän.

Vierailija
2/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaistahan se on aina ollut...ja tulee olemaan.

Turha tuota on käydä miettimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksujakin kavereita on mahdollista löytää, kannattaa vinkata miniäkokelaalle.

Vierailija
4/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen noissa tilanteissa tunnistanut sen, kuka on oikeasti ystävä ja kuka ei ja etsinyt seurani tarvittaessa muualta. Ihan turhaa jäädä roikkumaan tai anelemaan ystävyyttä, jos sitä ei luontaisesti ole. Tytön kannattaa etsiä ystävänsä muualta.

Vierailija
5/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen henkilö, jolla on jotain mitä muilla ei ole joutuu näiden kyykytysten kohteeksi. Jos porukassa ei kukaan uskalla kyseenalaista toimintaa, niin se vain jatkuu.

Yleensä joukon johtajana toimii joku persoonallisuushäiriöinen pissis heikolla itsetunnolla varustettuna.

Vierailija
6/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu kyllä, todella ikävää, mutta eikö asialle voisi tehdä mitään? Itse en jaksa tuollaista nokkimista lainkaan, enkä tajua, miksi pöydässä ei olisi tilaa vielä yhdelle.

Olenko liian sivullinen puuttumaan asiaan?

Jos illallisen järjestäjä olisi oma tyttäreni, ilmoittaisin että joko kutsut kaikki tai sitten meillä ei järjestetä illallista.

Ap

Vierailija
7/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuu kyllä, todella ikävää, mutta eikö asialle voisi tehdä mitään? Itse en jaksa tuollaista nokkimista lainkaan, enkä tajua, miksi pöydässä ei olisi tilaa vielä yhdelle.

Olenko liian sivullinen puuttumaan asiaan?

Jos illallisen järjestäjä olisi oma tyttäreni, ilmoittaisin että joko kutsut kaikki tai sitten meillä ei järjestetä illallista.

Ap

Fiksut vanhemmat puuttuvat lastensa käytökseen. Valitettavan paljon on vanhempia, jotka eivät puutu.

Vierailija
8/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen henkilö, jolla on jotain mitä muilla ei ole joutuu näiden kyykytysten kohteeksi. Jos porukassa ei kukaan uskalla kyseenalaista toimintaa, niin se vain jatkuu.

Yleensä joukon johtajana toimii joku persoonallisuushäiriöinen pissis heikolla itsetunnolla varustettuna.

Poikani tyttöystävä on söpö kuin karkki ja ovat olleet yhdessä jo vuoden päivät (tämä varmaan aiheuttaa kateutta) Hän on urheilullinen ja reipas, mutta pinnan alla herkkä. Hänen lapsuutensa ei ole ollut ihan helppo, eikä perhesuhteet läheiset nytkään. Myös koulussa hänellä on haasteita, mitkä varmasti vaikuttavat itsetuntoon. Eli ulkopuolelle jättäminen kolauttaa kyllä lujaa.

Ap

Vierailija
9/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos siellä vanhemmat on rajanneet vieraiden lukumäärän, harva edes pitää tänä vuonna mitään uudenvuodenkutsuja.

Suurin osa 16-vuotiaista on ihan oman perheensä kanssa, niin omanikin.

Vierailija
10/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaat järjestävät päivällisiä?

Vierailija
11/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oikein asutte? Ei meidän nurkilla teinit pidä yhtään mitään bileitä tänä vuonna. Vastuutonta.

Vierailija
12/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä siitä vaahtoat ja vatkaat, AP?

Anna nuorten hoitaa omat asiansa keskenään.

Ei aina tarvitse työntää sitä kärsäänsä toisten asioihin.

Vierailija
13/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävä viettää uudenvuoden poikaystävän poika porukassa. Siinä pojatkin oppii olemaan tytön seurassa eikä tyttöystävän tarvitse olla yksin 👍

Vierailija
14/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen noissa tilanteissa tunnistanut sen, kuka on oikeasti ystävä ja kuka ei ja etsinyt seurani tarvittaessa muualta. Ihan turhaa jäädä roikkumaan tai anelemaan ystävyyttä, jos sitä ei luontaisesti ole. Tytön kannattaa etsiä ystävänsä muualta.

Itse olen kerta toisensa jälkeen todennut, että minulla ei ole ikinä ollut eikä tule ikinä olemaankaan yhtäkään ystävää, koska olen syntynyt sellaisena että aivan kaikki naiset sorsivat minua. Toki 16-vuotias on vielä nuori, mutta olisin itse säästynyt paljolta jos olisin jo tuossa iässä tajunnut asemani ja että kannattaa keskittää energia aivan johonkin muuhun kuin naispuolisten ystävien saamiseen saati että olisin vielä uskomattoman typeränä yrittänyt päästä naisporukoihin mukaan.

Vierailija
15/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei sulle kuulu ja onpa ääliömäistä sallia mitään kokoontumisia. En päästäisi omaa teiniä mihinkään sisätiloissa pidettäviin kemuihin enkä todellakaan alkaisi järjestää kenenkään teinin bilekutsuja.

Pysy lestissäsi!

Vierailija
16/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni vietin kaikki uudet vuodet kotona yksin tai vanhempien kanssa ollessani teini. Ja selvisin hengissä. Pidä sinä sille tytölle seuraa? Tehkää hyvä iltapala ja katsokaa elokuva.

Vierailija
17/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo peli ei tosiaan lopu teini-ikään vaan jatkuu naisilla läpi koko elämän. Ei kannata anella kutsua, varsinkin kun nyt koronarajoitusten myötä osallistujamäärä on rajattu, joten karsintaa on varmasti jouduttu suorittamaan. Siinä saisi vain ruikuttajan maineen.

Tyttö mukaan poikien iltaan. Hyvä mahdollisuus kummallakin sukupuolelle oppia olemaan toistensa kanssa. Tyttö kuulee vähän poikien juttuja niin ei korvat punoita jatkossa niin pahasti ja pojat toivottavasti oppii olemaan siivommin naisseurassa ja oppivat itsesensuuria.

Vierailija
18/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se poika kavereineen aikoo tehdä? Pelailla ja jutella ehkäpä? Kyllähän yksi tyttö siinä mukana menee, ihme ennakkoluuloja.

Vierailija
19/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin vähän ihmetyttää ap itse. Meillä teinit on perheensä kansda tänä vuonna. Myös heidän kaverinsa ovat omien perheidensä kanssa.

Vierailija
20/126 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä oikein asutte? Ei meidän nurkilla teinit pidä yhtään mitään bileitä tänä vuonna. Vastuutonta.

Ei asuta pk-seudulla. Eikä kyseessä ole mitään suuria bileitä, vaan juurikin tytöillä tuo yhteinen päivällinen n. 8 hlö yhden tytön kotona. Ei mitään yleisiä ihmisjoukkoja.

Ja pojilla sama, kuuden pojan porukka viettää iltaa meillä. Ei siis mitään valtavia bileitä.

Vastuutonta... no joo. Ei ehkä yhtään sen vastuuttomampaa kuin nuo hiihtokeskusten hissijonot aikana, kun mitään matkustamista ei suositella.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä