Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tyhmä! Idiootti! Kesälomamatka pilalla!!

Vierailija
04.06.2014 |

Olemme opiskelijaperhe. Mies opiskelee, minä opiskelen, meillä on kaksi pientä lasta. Molemmat käymme satunnaisesti töissä, mutta raha on siis todella tiukassa. Emme ole käyneet moneen vuoteen millään matkoilla, koska tähän ei ole ollut varaa.

Viime syksynä juttelin yhden kaverin kanssa, että olisi kiva päästä joskus lomalle, mutta ei ole varaa ennen valmistumista ja siihen menee vielä ainakin kaksi vuotta. Kaveri sitten sanoi, että jos vain pääsette lähtemään, niin voitaisiin käyttää hänen vanhempien Italian-loma-asuntoa. He ovat koko kesän purjehtimassa ja loma-asunto on tyhjillään. Olin aivan innoissani ja kaveri soittikin heti vanhemmilleen ja sopi asian. Vanhemmat olivat tyytyväisiä, että asunnolla on joku ja minä suorastaan kiljuin riemusta. 

Saatiin haalittua talven aikana lentoliput kasaan, halpalentoyhtiöillä saatiin edestakaiset liput meille kaikille 490 eurolla. Tarkoitus oli olla kolme viikkoa heinäkuussa Italiassa, eläminenhän maksaa sen saman siellä kuin täällä, kun ei shoppailla tai muuta.

Nyt tuli kaverilta sähköposti, että asunnon vuokran voi maksaa tilille XXXXX ja kolmelta viikolta vuokra on 600€. Ei kiirettä maksaa.

EI MEILLÄ OLE MITÄÄN 600 EUROA!!! Sehän on kahden kuukauden opintotuki, enemmänkin! Saimme juuri ja juuri nuo lentoliput kasaan.

Syytän itseäni. Kuvittelin, että kaveri tajusi selittämättäkin, ettei meillä todellakaan ole varaa mihinkään ja siksi se sitä vanhempien asuntoa meille kauppasikin. Oma moka, kieriskelen itsesyytöksissä.

200 euroa viikosta on kohtuuhinta, sen myönnän, mutta meillä ei sitä ole. Lentolippuja ei voi perua. Emme siis voi lähteä, lentolippurahat menivät kankkulan kaivoon.

Kommentit (372)

Vierailija
141/372 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:37"]

Hei kaikki!

Kesäloman jälkeen unohdin aivan tyystin palata kertomaan kuulumisia tähän viestiketjuun. Nyt kun vihdoinkin muistin, palaan kiittämään kaikkia ihania ihmisiä unelmalomastamme.

Saimme uskomattoman ihanilta, täysin tuntemattomilta ihmisiltä lahjoituksia sen verran, että pystyimme maksamaan Italian talon vuokran koko ajalta täysimääräisenä. Kaikenkaikkiaan rahaa tuli sen verran, että talon vuokran jälkeiset lahjoitukset lahjoitimme lyhentämättä suoraan SPR:n Nälkäpäivä-keräykseen. 

Saimme viettää elämämme ihanimman ja ikimuistoisimman loman. Nautimme toisistamme, perheestämme, kiireettömästä elämästä, maisemista, lämmöstä, upeasta hiekkarannasta. Ette voi käsittää, miltä tuntui saada ihania sähköpostiviestejä, kannustavia ja rohkaisevia. 

Toivomme voivamme auttaa tulevaisuudessa vähävaraisia opiskelijaperheitä jollain tavalla, kunhan itse tästä valmistumme.

Terveisiä lapsilta: KIIIIIITOS!!!

ap

[/quote]

Luin viestiketjun uudestaan ja olin kirjoittanut sivulla 13, etten aio kirjoittaa tähän viestiketjuun enää mitään :) Tämän ja tuon kiitosviestini kirjoitin ja olen ap, mutta enempää en kommentoi. Voisi taas mennä riitelyksi ja huijariksi syyttelyksi.

Ihanaa syksyä kaikille!

ap

Vierailija
142/372 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla ap, kiva kun palasit kirjoittamaan, muistan tämän ketjun alkukesästä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/372 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIS MITÄ! Onko joku lainannut tai jopa antanut rahaa tuntemattomalle av mammalle? Huhhuh! mut ei paha! Taidankin keksiä yhtä hyvän keinon tienata! Kiitos tästä

Vierailija
144/372 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin. Että netissä rahan huijaaminen on rikos, mutta eihän se toisaalta ole rikos, jos toinen haluaa antaa. Ei sitä kadun pummikaan rikosta tee. Häikäilemättömän törkeätä se kyllä on ja vielä niitä hyväuskoisia hölmöjä on.
No mutta aiheeseen täytyy vielä sanoa, että kaverisi on todella törkeä. Toivottavasti pistit välit poikki. Itse henkkoht olisin ennemmin jättänyt koko matkan tekemättä. senverran olis maku menny tuosta hyväntekeväisyydestä!

Vierailija
145/372 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 14:16"]

Luulin. Että netissä rahan huijaaminen on rikos, mutta eihän se toisaalta ole rikos, jos toinen haluaa antaa. Ei sitä kadun pummikaan rikosta tee. Häikäilemättömän törkeätä se kyllä on ja vielä niitä hyväuskoisia hölmöjä on. No mutta aiheeseen täytyy vielä sanoa, että kaverisi on todella törkeä. Toivottavasti pistit välit poikki. Itse henkkoht olisin ennemmin jättänyt koko matkan tekemättä. senverran olis maku menny tuosta hyväntekeväisyydestä!

[/quote]

Ja tässä on huijattu.. ketä? Sinuako?

Vierailija
146/372 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 14:16"]

Luulin. Että netissä rahan huijaaminen on rikos, mutta eihän se toisaalta ole rikos, jos toinen haluaa antaa. Ei sitä kadun pummikaan rikosta tee. Häikäilemättömän törkeätä se kyllä on ja vielä niitä hyväuskoisia hölmöjä on. No mutta aiheeseen täytyy vielä sanoa, että kaverisi on todella törkeä. Toivottavasti pistit välit poikki. Itse henkkoht olisin ennemmin jättänyt koko matkan tekemättä. senverran olis maku menny tuosta hyväntekeväisyydestä!

[/quote]

Ja tässä on huijattu.. ketä? Sinuako?
[/quote] en minä tiedä. Kunhan ääneen pohdin tai siis kirjoittaen :D viitaten ylempään kommentoijaan

Vierailija
147/372 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 09:59"]

Eikä ole ketään, keneltä voisitte lainata tuon 600???

[/quote]

Vierailija
148/372 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä kävi, lähtikö ap reissuun?

Vierailija
149/372 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:04"]

Miksi täällä vieläkin soditaan? Mitä sitten, jos neljä ihmistä on lahjoittanut kympin? Ei niitä tarvitse haukkua. Maailma ei siihen kaadu. Tai ei ainakaan omani.

[/quote]

Juuri mietin samaa. En ole lähettänyt rahaa, mutta mitä väliä sillä on vaikka lähettäisin? Saan lähettää rahojani minne huvittaa.

Vierailija
150/372 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
151/372 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts. On kyllä paska tilanne. Kokeile hienovaraisesti selittää tuo tilanne kaverille. Vaihtoehtoisesti sitten maksatte luotolla tai lainalla tuon vuokran. Tai sitten vaan ette mene.

Tosi paskaa ettei kaveri voinut heti sanoa että siihen kuului myös vuokran maksaminen.

Vierailija
152/372 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko maksa osisaa?

Vierailija
153/372 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi maksamisesta erissä, joku osa ennen lomaa ja loput loman jälkeen. Kai teillä nyt sen verran on rahaa vai miten ajattelitte tulla toimeen siellä Italiassa?

Vierailija
154/372 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakaa osamaksulla?

Vierailija
155/372 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu mutta tosiaan, ei ole paha hinta. Kas kun teillä ei ollut asiasta aiemmin juttua. Miksi oletit että asuminen ei maksaisi? Tai maksaisi tuota vähemmän?

Vierailija
156/372 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä ainakaan perua matkaa!

Vierailija
157/372 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 09:59"]

[/quote]

Voisin ehkä pyytää vanhemmiltani, mutten yksinkertaisesti vain mitenkään kehtaa. Olen heille koko talven hehkuttanut tätä matkaa, hekin ovat olleet ihan innoissaan. Ovat tarkkoja rahankäytössä ja luotolla eläminen ja varsinkin matkustelu on ihan hirvittävä synti ja häpeä. 

Eikä minua yksinkertaisesti kiinnosta ottaa 600 euroa lainaa sen takia, että päästäisiin sinne Italiaan. Ei ollut alunperinkään varaa mennä Italiaan, joten ilman tätä sähläystä mitään ei olisi tapahtunutkaan. Harmittaa todella paljon.

ap

Vierailija
158/372 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan yhteyttä, selitä tilanteenne ja kysy, voitteko maksaa pätkissä, varmasti onnistuu ja sitten vain hyvää lomaa!

ps. ei siellä mene elämiseen niin paljoa kuin täällä, kun ette siis shoppaile tms tuhlaa!

Vierailija
159/372 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kummallista. Meneekö rahat edes vanhempien tilille vai kaverin.

Vierailija
160/372 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis joo ollut kaverilta huomaavaista kertoa hinta hyvissä ajoin :/