Mitä palveluita olet kaivannut sairaalassa ollessasi?
Jos olet ollut vierailulla tai varsinkin sisällä sairaalassa leikkauksen tai vaikka synnytyksen vuoksi, mitä olet jäänyt kaipaamaan?
- internetyhteys?
- internetkahvila, jossa koneita joita asiakkaat saavat käyttää pientä korvausta vastaan? Asioiden hoitoon vai virkistykseen?
- itämainen ravintola (ilman aromivahventeita) tai muuten ei-sairaalaruokaa?
- kioski, minkälainen?
- kirjasto?
Mitä muuta?
Kommentit (42)
synnärillä karsea huonekaveri jonka ukko ei koputtanu vaan juntti käveli suoraan huoneeseen, akka hymytön ja pimee, puhelin herätti eukon yöllä imettämään kun ei maalaisjärki toiminu-kaikessa karmeudessaan vielä kuorsasi. jäi sairaalakammo siitä koppihoidosta ja kyttäävistä ja syyllistävistä kätilöistä, jos ei kertasanomisesta oppinu vauvaa hoitamaan oikein.
Taysissa on edelleen synnyttäneiden osastolla jääkaappi mistä saa hakea ruokaa, löytyy aika hyvät valikoimat leipiä, leikkeleitä, hedelmiä jne. Mutta tosiaan kaikissa sairaaloissa ei ole.
Netti taitaa nykyään useammilla olla taskussa. Kirjoja itse olisin kaivannut kun olin pari kuukautta osastolla yllättäen, en pystynyt varautumaan ja ottamaan virikkeitä mukaan, eikä ollut vierailijoita. Joku kiertävä kioskikärry olis tosiaan kiva ainakin niille joilla ei niitä läheisiä ole, saisi jotain lehtiä luettavaksi ja naposteltavaa. Kanttiiniinkaan ei kaikki itse pääse.
Mulla oli tuolla pitkällä sairaalareissulla jossain vaiheessa ihana hoitsuopiskelija, joka aina joskus ehtiessään tuli kysymään haluanko jotain kanttiinista, kun tiesi ettei mulla käy vieraita enkä itse pääse. Kerran toi kotoaan mulle ison kasan vanhoja aikakauslehtiä lainaan ihan pyytämättä. Mutta Se oli tosiaan harjoittelussa vaan vähän aikaa, eikä normihoitajilla tietenkään ole halua, aikaa eikä resursseja sellaiseen.