Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakointi raskaana. Yritän lopettaa, mutta

Vierailija
25.07.2014 |

Olen siis rv 9+3 ja olen vähentänyt noin 10 tupakasta 1, heti kun mulla ja lapsella vaan, olo yhteinen veren kierto eli kuudennen viikon paikkeilla.

Nykyään poltan vain aamu tupakan. Mieheni polttaa myös, mutta ei aijo edes vähentää, koska eihän hän sitä lasta kanna omien sanojensa mukaan. Silti kehtaa huuta mulle siitä, kun poltan aamu tupakan. En ole saanut mieheltäni mitään tukea, enkä kannustusta lopettamista kohtaan vain huutoa. En edes kehua siitä, kuinka pystyin vähentämään 9 tupakalla heti, kun niin päätin. Mies polttaa ainakin 15 tupakkaa päivässä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole koskaan yhteistä verenkiertoa sikiön kanssa.

Ja vakka kangensa valitsee plus että miehesi kuulostaa sen sortin paskiaiselta, että en olisi moiselle haarojani levittänyt saati antanut hedelmöittää itseäni.

Vierailija
2/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se yksikin pois! Pystyt kyllä siihen! Samalla voit jättää sen idioottikarjujamiehen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hienoa, että olet pystynyt vähentämään noin paljon!

Kysy neuvolasta heti tukea asiaan. Ehkä netissä myös olisi joku tukiryhmä, jossa voisit kirjoitella. TUpakka taitaa olla miehellesi hyvin rakas juttu, joten tuskin häneltä saat tukea. Sano hänelle, että vaikkei hän itse lopettaisi, niin tukisi sinua silti.

Olisiko sinulla mitään muuta tyydytystä tuottavaa aamutupakan korvikkeeksi: suklaa, seksi, mehulasillinen, hetki kirjan kanssa? Voisit yrittää saavuttaa saman tunteen jollain korvikkeella kuin tupakka tuo.

Tsemppiä!

Vierailija
4/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:47"]Ei sinulla ole koskaan yhteistä verenkiertoa sikiön kanssa.

Ja vakka kangensa valitsee plus että miehesi kuulostaa sen sortin paskiaiselta, että en olisi moiselle haarojani levittänyt saati antanut hedelmöittää itseäni.

[/quote]

Ei kirjaimellisesti tietenkään, mutta vereni kuona-aineet kulkeutuvat myös siitä lähtien alkioon samalla tavalla kuin ravintokin.

Lainattua vau.fi 7.viikon kohdalta: Tähän saakka on sydän pumpannut liikkelle nestettä, mutta nyt pienissä verisuonissa kiertää ihan oikea verta. Veri pumpataan nyt läpi napanuoran, jotta sikiö voi päästä eroon kuona-aineista ja ottaa vastaan ravintoa elimistöstäsi,

Vierailija
5/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:51"]Todella hienoa, että olet pystynyt vähentämään noin paljon!

Kysy neuvolasta heti tukea asiaan. Ehkä netissä myös olisi joku tukiryhmä, jossa voisit kirjoitella. TUpakka taitaa olla miehellesi hyvin rakas juttu, joten tuskin häneltä saat tukea. Sano hänelle, että vaikkei hän itse lopettaisi, niin tukisi sinua silti.

Olisiko sinulla mitään muuta tyydytystä tuottavaa aamutupakan korvikkeeksi: suklaa, seksi, mehulasillinen, hetki kirjan kanssa? Voisit yrittää saavuttaa saman tunteen jollain korvikkeella kuin tupakka tuo.

Tsemppiä!

[/quote]

Voisin kokeilla vaikka syödä pari karkkia, sekin taitaa olla parempi kuin tupakka.

Vierailija
6/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu siitä yhdestäkin tupakasta. Ajattele miten pahalta se tuntuu vauvasta kun poltat, pieni kärsii. Hienoa miten olet onnistunut vähentämään tupakointia, nyt vaan yritä korvata se viimeinenkin tupakka jollain muulla. Päivä kerrallaan, pystyt kyllä siihen.

Vierailija
7/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:45"]

Olen siis rv 9+3 ja olen vähentänyt noin 10 tupakasta 1, heti kun mulla ja lapsella vaan, olo yhteinen veren kierto eli kuudennen viikon paikkeilla.

Nykyään poltan vain aamu tupakan. Mieheni polttaa myös, mutta ei aijo edes vähentää, koska eihän hän sitä lasta kanna omien sanojensa mukaan. Silti kehtaa huuta mulle siitä, kun poltan aamu tupakan. En ole saanut mieheltäni mitään tukea, enkä kannustusta lopettamista kohtaan vain huutoa. En edes kehua siitä, kuinka pystyin vähentämään 9 tupakalla heti, kun niin päätin. Mies polttaa ainakin 15 tupakkaa päivässä.

[/quote]

Ei teillä ole yhteistä verenkiertoa koskaan.

Vierailija
8/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein niinkuin sinä- Vasta kun vauva alkoi potkia, jätin aamutupakankin pois. Vasta silloin vauva jotenkin tuntui konkreettisemmalta ja kuvittelin miten tukala olo sillä oli siellä mahassa kun poltin. Kuinka sen hapensaanti huononee ja se kiemurtelee ja "haukkoo henkeään". Syvästi on jälkeenpäin kaduttanut ne aamutupakat. Ei se oikeastaan tuntunut miltään jättää sekin pois. Tsemppiä!

Vierailija
9/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 21:03"]Minä tein niinkuin sinä- Vasta kun vauva alkoi potkia, jätin aamutupakankin pois. Vasta silloin vauva jotenkin tuntui konkreettisemmalta ja kuvittelin miten tukala olo sillä oli siellä mahassa kun poltin. Kuinka sen hapensaanti huononee ja se kiemurtelee ja "haukkoo henkeään". Syvästi on jälkeenpäin kaduttanut ne aamutupakat. Ei se oikeastaan tuntunut miltään jättää sekin pois. Tsemppiä!

[/quote]

Minäkin olen varma, että pystyn sen yhden jättämään pois viimeistään siinä kohtaa, kun vauvan potkut tunnen. Nyt en tunne vielä olevani raskaana.

Vierailija
10/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Ei vaan sikiön verenkierrosta siirtyy kuona-aineita ja hiilidioksidia äidin verenkiertoon, ei todellakaan niin että äidin "jätteitä" siirtyisi sikiön käsiteltäväksi. Huoh. Se että äidin käyttämät myrkyt kuten alkoholi ja tupakka vaikuttaa sikiöön johtuu istukasta jonka kautta sikiö saa ravintoa, ei siitä että verenkierto olisi jotenkin yhteinen. Ja istukka suodattaa suuren osan myrkyistä, mutta ei valitettavasti tarpeeksi jotta sikiö ei kärsisi/vahingoittuisi myrkyistä.

-2-

Vierailija
11/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stana mitä saappaita täällä on, ja vielä hankkivat lapsia.

Vierailija
12/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 21:05"]Ei.

Ei vaan sikiön verenkierrosta siirtyy kuona-aineita ja hiilidioksidia äidin verenkiertoon, ei todellakaan niin että äidin "jätteitä" siirtyisi sikiön käsiteltäväksi. Huoh. Se että äidin käyttämät myrkyt kuten alkoholi ja tupakka vaikuttaa sikiöön johtuu istukasta jonka kautta sikiö saa ravintoa, ei siitä että verenkierto olisi jotenkin yhteinen. Ja istukka suodattaa suuren osan myrkyistä, mutta ei valitettavasti tarpeeksi jotta sikiö ei kärsisi/vahingoittuisi myrkyistä.

-2-

[/quote]

Mulle neuvolan täti sanoi, kun en tiennyt raskaudestani ja olin juonut, siinä ihan paniikissa luulin vahingoittaneeni alkiota, että ei haittaa kun olit vasta viikolla viisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi