Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidän itseäni kivannäköisenä. Järkytyn aina, kun näen kuvani. Muita?

Vierailija
03.06.2014 |

Peilistä katsoo mielestäni hyvännäköinen nainen, kuvat kertovat kuitenkin muuta. Mistä tämä ero voi johtua? Miksen näe itseäni peilistä yhtä rumana kuin olen valokuvissa?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin! Mietin aina millaisena muut näkevät minut, kun kuvat ovat aina rumia. Peilikuva näyttää aivan erilaiselta.

Vierailija
2/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin minä! Aina meikit, hiukset ja vaatteet näyttävät peilistä hyvältä, mutta kuvista kattoo takasin suttuiset meikit ja pömppis. :D puhumattakaan ilmeistä, miten joku voi näyttää sellaiselta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan sama. En onnistu valokuvissa mutta peilissä olen ihan kivannäköinen nainen. Toisaalta en saa mitään iskuyrityksiä kwltään missään, eikä ulkonäköäni kehuta koskaan, että ehkä ne valokuvat on oikeassa :(

Vierailija
4/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama! Näytän peilissä tosi kivalta, ja saan usein kehuja ulkonäöstäni. Mielestäni en vaan ole kuvauksellinen. Ainakin pari lähipiirissä on myös sanonut minulle niin, toinen suoraan, toinen kierrellen. ELi luotan,e ttä näytän paremmalta kuin kuvissa. Toki joskus näytän oikein sievältä, jos olen itse ottanut kuvan ja rento. Mutta en osaa poseerata, vaan aina on joku hölmö ilme, tai sitten olen ihan kipsissä. ET siis ole ainoa! :D

Vierailija
5/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamera tallentaa vain pienen, alle sekunnin mittaisen hetken, putken polttoväli voi vääristää mittasuhteita ja valaistuskin olla epäluonnollinen.

Toisaalta peilin edessä tuppaa tekemään ne itselle edullisemmat poseeraukset. Videokuva olisi ehkä objektiivisempi?

Toisaalta et voi ikinä nähdä itseäsi muiden silmin, aivot tulkitsevat aina näkemäänsä kehonkuvan, tilanteen ja tuttuuden kautta

Vierailija
6/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieheni taas onnistuu kuvissa aina! Hänen parhaat puolensa vaan jotenkin tulevat niihin kuviin. Toisin kuin minulla!

Vierailija
7/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen myös olevani nätti, vaikka itse asiassa oon varmaan aika tylsän näköinen, mut mieluummin varmaan näin päin, kuin ajatella olevansa ruma.

Vierailija
8/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Usein ihan pelästyn kun näen valokuvia itsestäni, olen munapäinen roikkuposkinen ruma "lehmä". Peillissä katsoo oikeinkin asiallisen näköinen tyyppi kuitenkin.

Vierailija
9/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli kuin omasta päästäni. Käsittämätöntä.

Vierailija
10/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. En vain ole kuvauksellinen, harvoin onnistun kuvissa.

Videolla näytän taas tosiaan ihan hyvältä, mutta ääneni, arghhh!!!:D

Vierailija
11/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! :) Minäkin tunnistan itseni tästä. Oon joskus miettinyt, onko mulla joku näkövika.

Yhdessä vaiheessa tajusin, että mulla on muutamakin luonnossa oikein kivannäköinen ystävä, jotka ovat todella usein valokuvissa ihan järkyttävän näköisiä. Tää ilmiö ei siis koske vain minua, koska oon havainnut sitä muissakin. 

Vierailija
12/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama!!! Mutta tätä myös ihmettelen, kun otan/joku muu ottaa kuvia canonin kamerallani niin olen melkein aina tyytyväinen kuviin. Mutta muilla kameroilla/kännyköillä otetut kuvat ovat J_Ä_R_K_Y_T_T_Ä_V_I_Ä

Vierailija
13/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama!!! Mutta tätä myös ihmettelen, kun otan/joku muu ottaa kuvia canonin kamerallani niin olen melkein aina tyytyväinen kuviin. Mutta muilla kameroilla/kännyköillä otetut kuvat ovat J_Ä_R_K_Y_T_T_Ä_V_I_Ä

Vierailija
14/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun. Kuvissa näytän kamalalta, peilissä ihan hyvältä.

Vierailija
15/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa ihan oudon näköinen valokuvissa. Mieskin monesti nauraa, että "et sä kyllä ikinä näytä tuolta, wtf". En vain osaa olla rennosti! Mua kerran pyydettiin malliksi johonkin kuvausjuttuun ja se oli ihan tuskaa, kun se kuvaajakin tajusi mun poseerausvammaisuuden ja yritti siinä kaikin keinoin saada mua näyttämään luonnolliselta. :D

Vierailija
16/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä :)

Vierailija
17/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan sama juttu! Oho miten monta meitä on.

Olen tosi ilmeikäs, sellainen ilmehtijä tyypiltäni. Kun puhun, elehdin käsilläni ja naamallani, varsinkin jotain lennokkaampaa selittäessäni. Jos minut kuvataan sellaisella hetkellä, näytän yleensä siltä, että suu on auki, silmät pyörivät, olen nojautunut outoon asentoon. Näytän lähinnä ihan sekopäältä. Tai sitten minulla on jäykkä luonnoton hymyn yritys vääntyneellä suulla, kun valokuvan ottaminen kestää liian kauan. Sitä alkaa hymyillä ja kun kuva vihdoin otetaan,  hymyni on jo jäykistynyt ihan omituiseksi vääntämiseksi.

Näitä selityksiä olen itselleni löytänyt.

En poseeraa sen kummemmin peilikuvalleni, vaan esim. käsiä pestessäni katson ihan asiallisesti suoraan eteenpäin ja näytän omasta mielestäni tosi kivalta. Kuvissa hirveeltä.

Vierailija
18/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilikuva nyt onkin peilikuva.... näette itse miten muut teidät näkevät käyttämällä kahta peiliä! Siinä heijastuu kuva '''oikeinpäin''! Kannattaa kokeilla!

Vierailija
19/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että olet tottunut näkemään itsesi peilistä, joka näyttää peilikuvan. Valokuva ei taasen ole peilikuva, joten se näyttää erilaiselta ja tod.näk "huonommalta", koska et ole tottunut siihen.

Vierailija
20/80 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuvaamiseen tarvitaan apinasuodatin. Hirvein on kuva, jossa näytän valtavalta muumi mammalta. Oon kuitenkin aika pieni nainen.