Epäreilua, että ne jotka ovat tehneet lapsia eli tulevaisuuden veronmaksajia
Ovat taloudellisesti usein kaikkein kurjimmassa tilanteessa eivätkä tule itse saamaan kuin pienen eläkkeen kun ei ole varaa kerryttää mitään ylimääräistä. Ja raatavat työn ja lasten puristuksessa vuosikymmeniä. Sitten ne jotka eivät ole tehneet lapsia, sijoittavat ties mihin bitcoineihin ja osakkeisiin ja elävät vapaaherroina viisikymppisenä.
Voisiko lapsiperheitä jotenkin tukea? Oma valinta joo mutta kyllähän sitä valintaa voisi vähän helpottaakin.
Kommentit (35)
Ennen tehtiin lapsia vanhuuden turvaksi mutta nyt ei kannata tehdä lapsia, jos haluaa vanhuuteensa jotain turvaa.
Oletan olevan meille kaikille parempi, jos tulevat kansalaiset ovat kotoperäisiä, eivätkä ulkomailta tulleita monen vieraan kulttuurin edustajia ja vieraita kieliä puhuvia. Sinänsä, kun kotouttaminen ei toimi, kieltä ja tapoja ei opita, lakia ei kunnioiteta, niin haluatteko oikeasti näitä tällaisia tänne lisää jos vaihtoehtona olisi täällä syntynyt ja kasvanut suomalainen?
Lapsiperheiden tukeminen on sijoittamista meidän yhteiseen tulevaisuuteen. Kun homma hoidetaan yhdessä hyvin, rakennetaan tulevaisuudelle vahvaa perustaa, josta ponnistaa uusia innovaatioita, vientituotteita, tuloja valtion kassaan. Tai kurjistetaan ja kurjistetaan, jolloin elämä on pelkkää selviytymistaistelua Kelan puhelinjonossa ja kaikessa säästämistä. Tuleeko tämän päivän lapsista isänmaataan rakastavia ja kunniakkaasti valtion rattaita pyörittäviä? Noinko saadaan Suomi nousuun?
Vierailija kirjoitti:
Ennen tehtiin lapsia vanhuuden turvaksi mutta nyt ei kannata tehdä lapsia, jos haluaa vanhuuteensa jotain turvaa.
Paitsi jos kaikki tekisivät lapsia, niin sitten olisi taas varaa maksaa tukia ja eläkkeitä.
Siinä olisi se ongelma, että suomalaiset ei siltikään tekisi tarpeeksi lapsia ja väestörakenne vaan vinksahtaisi entisestään niin, että sinunkin perheesi olisi vähemmistönä entistä nopeammin.
Se on heillä jo nyt taktiikka, että tulevat tänne ja yrittävät tehdä mahdollisimman monta lasta, jotta pääsevät nopeasti enemmistöksi.
Jaahas
Menit sitten lisääntymään
Lihava mt-teini elätettäväksi???
Ei kaikista tule veronmaksajia
Vela
Maailmassa on liikaa ihmisiä ja se on yksi syy miksi meillä ei ole tulevaisuutta, ainakaan kovin hyvää. Sen takia lapsettomuuden valitsevia pitää tukea ja lasten tekemisestä joutua maksamaan itse. On täysin ok tehdä lapsia, mutta siitä ei pääse mihinkään että se on itsekästä ja oma valinta, johon ei pidä odottaa muiden osallistuvan.
Unohdit nyt kaikki ne lapsiin ja lapsiperheisiin upotetut kustannukset, joihin lapsettomat osallistuu ihan kuten muutkin.
Jo pelkästään lapsen päivähoito on usean tuhannen euron arvoinen etuus lapsiperheille KUUKAUSITTAIN. Lapsilla on ilmainen terveydenhuolto, koulu, yliopistot ja raskaus ja synnytysiik ovat lähes ilmaisia perheellisille, mutta yhteiskunnalle ne maksavat kymmeniä tuhansia.
>Voisiko lapsiperheitä jotenkin tukea?
Häh? Tiedätkö miten paljon lapsiperheitä tuetaan ja nettomaksajina on sinkut ja lapsettonat.. Lähtee ihan ilmauslipusta. julkisesta liikenteestä, päiväkotiin, kouluun ja ilnaisiin harrastuksiin yms.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas
Menit sitten lisääntymään
Lihava mt-teini elätettäväksi???
Ei kaikista tule veronmaksajia
Vela
Mitä vanhempasi ajattelivat sinusta? Oletko sinä veronmaksaja?
Mua taas ärsyttää, että nostat itsesi jalustalle siksi että olet tehnyt lapsia. Se ei laita sinua millään tavalla muiden yläpuolelle. Yhteiskunnan hyväksi voi toimia hyvin monella muullakin tavalla. Nyt jo työntekijät maksaa ihan älyttömiä veroja.
Silläkin on väliä miten ne lapset kasvattaa. Jotkut ihmiset on ihan hirviöitä, jonkun lapsia nekin on.
Ei niistä kaikista veronmaksajia tule,sossuperheistä usein vain "perinteen" jatkajia...
Kommenttisi on aika kärjistetty. Läheskään kaikki lapsiperheet eivät elä köyhyysrajalla tai kädestä suuhun. Monet vanhemmat ovat hyväpalkkaisissa töissä, pystyvät säästämään ja tulevat saamaan hyvän eläkkeen. Vastaavasti kaikki lapsettomat eivät osaa tai pysty säästämään, sijoittamisesta puhumattakaan. Siinä olen samaa mieltä että lapsiperheiden etuja pitäisi parantaa.
Myös yksinasuvien tilannetta pitäisi parantaa. Kustantavat kaiken yksin ja veroja joutuvat maksamaan, mutta oikein mitään eivät saa.
Ja ei, En ole itse yksinasuva
Eri mieltä ap:n kanssa. Ei ole varaa tuollaiseen. Ja yhtään enempää en halua veroja enää maksaa.
Työkavereissa löytyy muutamia sinkkuja poikamiehiä. Kenelläkään heistä ei ole kovin suuria sijoituksia, edes omistusasuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on liikaa ihmisiä ja se on yksi syy miksi meillä ei ole tulevaisuutta, ainakaan kovin hyvää. Sen takia lapsettomuuden valitsevia pitää tukea ja lasten tekemisestä joutua maksamaan itse. On täysin ok tehdä lapsia, mutta siitä ei pääse mihinkään että se on itsekästä ja oma valinta, johon ei pidä odottaa muiden osallistuvan.
Minusta näin pienelle kansalle on kyllä tilaa maapallolla. Kun vaan ihmiset tajuaisivat, että meistä ei pidä huolta kukaan muu kuin me itse ja se tarkottaa, että meitä pitäisi syntyä jatkossakin.
Ennenvanhaan oletus oli että lapset olivat vanhuuden turva. Yleensä yksi lapsista otti vanhat vanhemmat huolehdittavakseen. Jos lapsia ei ollut kohtalo oli karumpi. päätyi huutolaiseksi tai kunnan elätiksi.
Nykyään ei enää ole oletusta että lapset huolehtisivat. Siitä seuraa se, että elämänsä loppuvaiheessa vanhemmat voivat olla melko köyhiä, vaikka olisivat koko ikänsä töitä tehneet. Eläkkeet eivät nouse tasasummalla, vaan pienemmät eläkkeet nousevat vain muutamalla eurolla, siinä missä suuriin eläkkeisiin tulee satojen eurojen korotukset. Kun ikää tulee enemmän eläke kutistuu kutistumistaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää, että nostat itsesi jalustalle siksi että olet tehnyt lapsia. Se ei laita sinua millään tavalla muiden yläpuolelle. Yhteiskunnan hyväksi voi toimia hyvin monella muullakin tavalla. Nyt jo työntekijät maksaa ihan älyttömiä veroja.
Silläkin on väliä miten ne lapset kasvattaa. Jotkut ihmiset on ihan hirviöitä, jonkun lapsia nekin on.
Ei ollut tarkoitus nostaa itseäni jalustalle, mutta on vaan pistänyt miettimään miten ympärillä lapsettomat jää varhaiseläkkeille eläkerahastoineen, ja itse ei varmaan pääse koskaan, kun kaikki rahat on menneet lasten elättämiseen. Mutta mitäs läksin, niin. Ja lapset ovat toki arvokkainta mitä minulla on, joten en sitä valita missään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa mennä taas siihen, että tarvitaan lapsia vanhuudenturvaksi. Vähintään pitämään huolta, että vanhempi saa hoitoa.
Luulen, että menee siihen, että lapset hoitaa jälleen vanhuksensa.
Asiaa.