Syitä todella aikaiselle keskenmenolle
Jos ei tiedä et on raskaana, ja juhlii rankasti (alkoholia siis paljon) niin voiko se aiheutaa keskenmenon?
Oon kuullut 2 eri vaihtehtoa, eli koska ekan kuukauden sikiö on vaan ruskuaispussissa, niin äidin juominen ei ekojen viikkojen aikana "mene" sikiöön, niin juominen ei vahingottais sikiötä, ja toisaalta oon kuullut, et alkuraskauden (eli ekat viikot) juominen on tositosi pahaa, ja useimmiten johtaa aikaiseen keskenmenoon?
Voinko ryyppäämisellä aiheittaa mahdollisen raskauden keskeytymisen?
Tapahtus fuck buddyn kanssa pieni vahinko (kortsu hajos ja mällit ainakin osittan sisälle) ja oltiin niin korvessa ilman kyytiä apteekkiin, niin en sit je-pilleriä saanut.
En välttämättä tietenkään raskautunut (ja testinkin voin tehdä vasta 3 viikon kuluttua) mutta JOS raskauduin, niin miten saisin "luonnollisen" keskenmenon?
Tottakai meen heti lääkäriin, jos testi on positiivinen, mut kertokaas keinoja ettei se näyttäis positiivista.
Kommentit (23)
Mä mietin, että haittaako juominen munasolun kiinnittymistä, jos se on nyt hedelmöittyneenä johtimessa??? Otin pari lonkeroa ja ny hölmö fiilis. T: yks toinen
Papaija, raakamaito, lehmän nuoleminen = listeria. Varmin on hirveä määrä papaijaa ja varma listeria lehmästä. Kun raakamaidossa sen saanti on mahdollisuus vaan ei varmuus.
Ok lisää kiitos Huomenna meen papaijaostoksille!!!
Miten se ois parhainta/helpointa syödä. Ihan raakana?
Voitteko myös kertoa, et jos käy nin huonosti, et tulin raskaaksi/keskenmeno ei onnistunut kaikesta huolimatta, niin miten abortti tapahtuu ihan rasauden alkumetreillä. Saan jonkun pillerin, ja sit pikkufetus tulee menkkamaisesti ulos?
Minä sain viinalla keskenmenon (2l viiniä/päivä). Ainakin uskon näin. Menkat oli 3 päivää myöhässä (mulla kellontarkat aina muulloin), sitten ne tuli äärettömän kivuliaina ja paljon runsaampina kuin normisti, seassa sellasia hyytymiä. Abortin oisin tehnyt kyllä muutenkin, siinä elämänvaiheessa, olin alkoholisti.
Jos juon viinaa 2l päivässä, niin sikiön lisäks kuolen varmaan itekin :D
Mut joo, abortti täälläkin on edessä jos nyt huonosti käy, mut jotenkin abortti pelottaa, niin ois kiva jos ei ikinä tarvis mennä sinne asti vaan asia hoituis muilla keinoilla.
Ja lapsi missään muodossa ei oo mahdollinen, ei omaks eikä adoptioon.
Loppuviikon ruokalista näyttää mielenkiintoiselta
helvetisti kahvia ja papaijaa
pellavansiemiä ja -rouhetta
salmiakkia ja lakritsia
raaka liha ja maksatuotteet :D okei vitsi, en saa noita alas millään...
viiinaa
Suurinosa noistakin muuten toimii siten, et ne saa kohdun supistelemaan (esim persilja toimii tällei) ja siten keskenmenon. Mut entä jos haluun estää sen munasolun kiinnittymisen? Auttaaks supisteleva kohtu siihenkin?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:59"]
Voitteko myös kertoa, et jos käy nin huonosti, et tulin raskaaksi/keskenmeno ei onnistunut kaikesta huolimatta, niin miten abortti tapahtuu ihan rasauden alkumetreillä. Saan jonkun pillerin, ja sit pikkufetus tulee menkkamaisesti ulos?
[/quote]
Saat kahta eri lääkettä, toisen otat vastaanotolla ja seuraavana päivänä kotona toista lääkettä. Ennen 9. raskausviikkoa keskeytys tehdään siis kotona, voit toki päästä osastollekin jos sinne haluat.
Kivut voivat olla aivan helvetillisiä, olkoonkin että olisi pikkuviikkoinen. Mutta periaatteessa joo, menkkamaisesti sikiö sitten syntyy.
Yritin itse syödä hirmu määriä papaijaa ja inkivääriä. Ei (onneksi!) toiminut, tuolla toi poika potkiskelee mahassa.
Burana ainakin ja varmaan muutkin särkylääkkeet tekee kohdun limakalvon vaikeammaksi kiinnittyä alkiolle.
Voiko ton tehdä jo heti 4 viikolla? Vai pitääkö todetta ultralla et oikeesti on raskaana?
Voiko ton tehdä jo heti 4 viikolla? Vai pitääkö todetta ultralla et oikeesti on raskaana?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:31"]
[/quote]
Siis lääkkeellisen keskeytyksenkö?
Pitää olla todistettavasti raskaana. Ei lääkkeitä lähdetä varmuuden vuoksi syöttämään.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:34"]
[/quote]
Pitää olla todistettavasti raskaana. Ei lääkkeitä lähdetä varmuuden vuoksi syöttämään.
[/quote]
Eli pari kaupan positiivista testiä ei riitä, pitää tehdä lääkärin vastaanotolla vielä kanssa?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:44"]
Jos ei tiedä et on raskaana, ja juhlii rankasti (alkoholia siis paljon) niin voiko se aiheutaa keskenmenon?
Oon kuullut 2 eri vaihtehtoa, eli koska ekan kuukauden sikiö on vaan ruskuaispussissa, niin äidin juominen ei ekojen viikkojen aikana "mene" sikiöön, niin juominen ei vahingottais sikiötä, ja toisaalta oon kuullut, et alkuraskauden (eli ekat viikot) juominen on tositosi pahaa, ja useimmiten johtaa aikaiseen keskenmenoon?
Voinko ryyppäämisellä aiheittaa mahdollisen raskauden keskeytymisen?
Tapahtus fuck buddyn kanssa pieni vahinko (kortsu hajos ja mällit ainakin osittan sisälle) ja oltiin niin korvessa ilman kyytiä apteekkiin, niin en sit je-pilleriä saanut.
En välttämättä tietenkään raskautunut (ja testinkin voin tehdä vasta 3 viikon kuluttua) mutta JOS raskauduin, niin miten saisin "luonnollisen" keskenmenon?
Tottakai meen heti lääkäriin, jos testi on positiivinen, mut kertokaas keinoja ettei se näyttäis positiivista.
[/quote]
Olikohan 5-6 viikot ne kriittisimmät. Jos oikein muistan. Jos sitä ennen juo alkoholia on juuri kuten sanoit, pienet määrät ei aiheuta mitään. Ei siksi ettei sitä imeytyisi sikiöönkin vaan siksi että silloin vielä solut ovat uusiutumiskykyisiä. Jos liikaa juo, voi tulla liikaa korjattavaa ja silloin menee yleensä kokonaan kesken. Jos noiden viikkojen jälkeen juo reippaammin, ei solut enää ole niin uusiutuvaisia ja sikiö voi vammautua.
Jotenkin noin se meni. 10 - vuotta sitten tuli luettua aiheesta paljonkin, koska olin tullut juurikin sellaisessa tilanteessa raskaaksi, jossa testi näytti negatiivista vaikka raskaana sitten olinkin. Tuli sitten noin viikolla 5 kiskastua ihan kunnon kännit. Onneksi lapsi syntyi täysin terveenä ja älykkäänäkin.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:34"]
[/quote]
[/quote]
Eli pari kaupan positiivista testiä ei riitä, pitää tehdä lääkärin vastaanotolla vielä kanssa?
[/quote]
Kyllä se ultralla varmistetaan, että kyseessä on kohdunsisäinen raskaus ja kuinka pitkällä raskaus on.
Sairaanhoitopiirien sivuilta, googlaamalla, löytyy runsaasti tietoa.
Heti kun testiin tulee plussa, munasolu on ollut kiinnittyneenä kohtuun vasta muutaman päivän. Eli olet ollut vasta pari päivää raskaana. Haet heti aborttia niin se tosiaan hoituu ihan, kuin kivuliaat menkat.
Heti kun testiin tulee plussa, munasolu on ollut kiinnittyneenä kohtuun vasta muutaman päivän. Eli olet ollut vasta pari päivää raskaana. Haet heti aborttia niin se tosiaan hoituu ihan, kuin kivuliaat menkat.
Mitä muita oireita abortilla voi olla, kuin itse kivut? Mitä ne lääkkeet sisältää, hormoneja vai jotain kohtua supistavia?