Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lapseton, varakas sinkku. Kenelle jätän rahani kuolemani perinnöksi?

Vierailija
29.12.2020 |

Tilanne on tämä: olen lapseton sinkku, vanhemmat kuolleet, ei sisaruksia. Toinen vanhempi oli ainoa lapsi, toisella sisarus joka kuoli lapsena. Minulla ei siis myöskään ole serkkuja. Omaisuutta olen perinyt, mutta myös kartuttanut mm. sijoittamalla.
Nyt kun ikää karttuu niin olen miettinyt että minne testamenttaan rahani? Säätiöitänkö? Valtiolle en haluaisi jättää. Onko muita samanlaisessa tilanteessa? Kuinka olette ratkaisseet ongelman?

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamenttaa densoille.

He kyllä tietävät mitä rahoilla kuuluu tehdä ja heillä on sille tarvetta.

Vierailija
62/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- eläinsuojelu

- nuorten mielenterveysongelmat

- vähävaraiset lapsiperheet

- vanhustyö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpäsäätiölle ajattelin itse testamentata omaisuuteni. Vanhempani kuolivat syöpään, samoin isoisä. Ja näköjään minäkin... Äiti ja isä sairastuivat vasta seitsemänkymppisinä, isoisä kahdeksankymppisenä, minä jo nelikymppisenä.

Mitä jos etsisitkin yksityisiä sairastuneita ihmisiä ja auttaisit heitä nauttimaan siitä elämästä mitä on jäljellä?

Sairaus voi viedä rahat, voi kasaantua laskut, jäädä työttömäksi, voi tulla jopa häätö vuokra-asunnosta, voi viedä voimat ja esim. siivooja kotiin maksaa, valmis ruoka voisi olla paras, mutta ravintolassa maksaa. Vuokrat laskut, lääkkeet, sairaalamaksut, hieronta, rentoutus, hypnoosi kipuihin, kylpylä, perheloma ym.

Vierailija
64/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jurristi kirjoitti:

Huomatkaapa, että jos säätiöitätte omaisuutenne kuolemanne jälkeen, niin säätiöllä on oltava aina tarkoitus, säännöt ja hallinto. Patentti- ja rekisterihallitus valvoo näiden perään. Helpointa on selkeästi testamentata hyviin tarkoituksiin, joita voi olla useita.

Voi perustaa tai lahjoittaa jo elinaikanaan, niin voi seurata käyttöä itse, livenä.

Vierailija
65/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä jätän naapurilleni. Lentää varmaan persuuksilleen, kun saa tiedon. Mukava ja auttavainen nuori mies. On siis vain auttanut tyyliin tauluja paikoilleen ja vienyt tavaroita kierrätyskeskukseen. Nyt saa tämän asunnon sekä säästöt kaupan päälle. 

Vierailija
66/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna se lobbareille ketkä ajaa eutanasian laillistamista kaikille halukkaille. Valtio on viimeinen mille kannattaa antaa mitään.

Vierailija
67/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kanssa lapsettomina olemme sopineet että ensin tietenkin perimme toisemme ja loppujen lopuksi paikallinen eläinsuojeluyhdistys saa perintömme.

Nimenomaan ehkäisevä suojelutyö olisi tärkeää myös.  Ilmastonmuutos panee suojelemaan yleistasolla muuta luontoa,  mutta kaikki ei vielä huomaa lähimpiä eläinsuojelutarpeita. 

Vierailija
68/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä jätän naapurilleni. Lentää varmaan persuuksilleen, kun saa tiedon. Mukava ja auttavainen nuori mies. On siis vain auttanut tyyliin tauluja paikoilleen ja vienyt tavaroita kierrätyskeskukseen. Nyt saa tämän asunnon sekä säästöt kaupan päälle. 

Eikös reilu tuntipalkka riitä.  Nuori mies saa tyyliin lottovoitto parin taulun laittamisesta, menee turmioon...

Vierailija
69/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lahjoittanut narkomaaneille muutaman kympin käteistä, että saavat päivittäisen annoksensa.

Miksi?

Vierailija
70/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ehdotan Linkolan perustamaa Luonnonperintösäätiötä, se on viime vuosina onneksi alkanut saada paljon enemmän rahaa sekä maata lahjoituksina ja perintöinä

www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.

Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Rahat menevät suoraan sinne minne on tarkoitus.

Esim. Punaiselle Ristille en antaisi euroakaan, esim. Haitin avustamiseen kerätyt rahat yli puoli miljardia dollaria" hävisivät" jonnekin"ja muutama hassu peltikattoinen talo rakennettiin näön vuoksi, MOT - ohjelma myös aiheesta "SPr:n pohjaton lipas"

Toisena vaihtoehtona kodittomien kissojen yhdistykset, koska ne toimivat vapaaehtoistyöntekijöiden voimin aikaa ja vaivaa säästämättä, omasta pussistaan maksavat ja lahjoitusvaroin steriloivat löytökissoja ja hoitavat kuntoon mm. omissa kodeissaan. Vaasan lahoavalle kissatalolle järjestettiin keräyskin, että löytyisi uusi kiinteistö.

Kolmantena harkitsisin Juliana von Wendtin - säätiötä, joka edistää eläinkokeettoman lääketieteen kehitystä

"Juliana von Wendtin Säätiö tukee tutkimusta, jossa kehitetään ja sovelletaan eläinkokeille vaihtoehtoisia menetelmiä, ja jolla edistetään ihmisten ja eläinten hyvinvointia."

Muuten ok, mutta kodittomien kissojen yhdistyksissähän nimenomaan on ollut riitoja ja väärinkäytöksiä. Ei senttiäkään sinne.

No jos suunnilleen joka kunnassa on eläinsuojeluyhdistys niin voiko yleistää?

Minulle on sitä paitsi ihan sama onko ihmisillä sukset ristissä kunhan kissat tulevat hoidetuksi. Yhdistysten hallituksen jäsenyys ei myöskään ole elinikäinen toimi.

Vierailija
71/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tili tyhjäksi sit seteleiksi ne ja tuikkaa tuleen, niinku heath ledger Jokeri teki dark knight -leffassa.

Vierailija
72/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna se lobbareille ketkä ajaa eutanasian laillistamista kaikille halukkaille. Valtio on viimeinen mille kannattaa antaa mitään.

Exitus ry.

Vierailija
73/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tuottajilta halvalla huimat kasat perunoita, porkkanoita, viljaa, maitoa(aina valittavat miten halvalla lähtee kaupan katteisiin nähden), ja sitten anna noiden kasojen mädäntyä. Näin pääset tuhoamaan sinulle kertyneen vaurautta, jos et halua turhaan palkita maailmaa.

Toinen on esim. talojen osto ja poltto.

Vertaa esim. jos vaikka heittäisit setelisalkun mereen, niin silloin et tuhoaisi vaurautta, vaan se siirtyisi rahakannan vähenemissen johdosta muille rahaa omistaville.

Itse ehkä harkitsen asiaa. Olen tosin vasta 25-vuotias, joten mieleni saattaa muuttua. Tosin en hanki lapsia minäkään.

Vierailija
74/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista perintövero n. 30-34% kun ei sukulainen.

Vierailija
75/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytät itseesi? ostat kaiken palvelun vanhana - kotisiivous jne... muut kodin ja muutat palvelutaloon.

näin minä tulen omaisuuteni käyttämään.

Vierailija
76/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ostat jonkun taideteoksen huutokaupasta ja kaikkien järkytykseksi tuikkaat sen tuleen.

Pääasia kuitenkin, että rahaa ei voi tuhota, sillä se vain kirjanpitoväline arvoon. Sinun täytyy tuhota sitä mikä on oikeasti arvokasta.

Vierailija
77/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säätiöittäisin ja perustaisin naisten urheilun stipendirahaston. Ihan vaan sen takia, että miesten urheilua tuetaan enemmän.

Vierailija
78/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exitus ry.

Ton tyylinen mut vaikka olis terve, niin voi silti saada sen. menee vaikka lääkärille vaan ja sit se ampuu.

Vierailija
79/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa jo elinaikanasi, niin voit iloita anteliaisuudestadi.

Vierailija
80/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöpäsäätiölle ajattelin itse testamentata omaisuuteni. Vanhempani kuolivat syöpään, samoin isoisä. Ja näköjään minäkin... Äiti ja isä sairastuivat vasta seitsemänkymppisinä, isoisä kahdeksankymppisenä, minä jo nelikymppisenä.

Mitä jos etsisitkin yksityisiä sairastuneita ihmisiä ja auttaisit heitä nauttimaan siitä elämästä mitä on jäljellä?

Sairaus voi viedä rahat, voi kasaantua laskut, jäädä työttömäksi, voi tulla jopa häätö vuokra-asunnosta, voi viedä voimat ja esim. siivooja kotiin maksaa, valmis ruoka voisi olla paras, mutta ravintolassa maksaa. Vuokrat laskut, lääkkeet, sairaalamaksut, hieronta, rentoutus, hypnoosi kipuihin, kylpylä, perheloma ym.

Mieleen jäi aiemmin tänä vuonna jommassakummassa iltapäivälehdessä ollut muistaakseni rovaniemeläinen nuori lapsiperhe joka menetti kaiken ostettuaan asuinkelvottoman talon ja nyt ovat pienipalkkaiset suunnilleen lopun ikäänsä velkavankeudessa koska vuokra+asuntolaina. Surivat niin sitä kun ei voi tarjota lapsille hyvää lapsuutta kun kaikki rahat seuraavat vuosikymmenet menevät turhan lainan maksuun. Olisi hienoa voida auttaa ihmisiä pois köyhyysloukusta koska huijareitahan ei yleensä saa vastuuseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan