Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lapseton, varakas sinkku. Kenelle jätän rahani kuolemani perinnöksi?

Vierailija
29.12.2020 |

Tilanne on tämä: olen lapseton sinkku, vanhemmat kuolleet, ei sisaruksia. Toinen vanhempi oli ainoa lapsi, toisella sisarus joka kuoli lapsena. Minulla ei siis myöskään ole serkkuja. Omaisuutta olen perinyt, mutta myös kartuttanut mm. sijoittamalla.
Nyt kun ikää karttuu niin olen miettinyt että minne testamenttaan rahani? Säätiöitänkö? Valtiolle en haluaisi jättää. Onko muita samanlaisessa tilanteessa? Kuinka olette ratkaisseet ongelman?

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäsäätiölle ❤ menee varmasti hyvään tarkoitukseen

Vierailija
22/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli sama ongelma, mutta tein tutun naisen kanssa lapsen, jolle omaisuuteni aikanaan siirtyy. M45

Oletko lapsen huoltaja?

Olen. M45

Sitten ei sopisi minulle. Olen lapseton ja sinkku ihan tarkoituksella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista kun ihmisellä ei ole ketään läheistä nuorta tai lasta jolle haluaisi edes osan omaisuudestaan jättää. Mulla on perhe mutta jos ei olisi niin on pari sydänystävää joille jättäisin tai heidän lapsilleen. Ei tarvis miettiä kahdesti.

Vierailija
24/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonperintösäätiö.

25/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jostain pikkukunnasta kotoisin, niin sinne rahat on varmasti tervetulleita.

Vierailija
26/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion törsätä kaiken ennen kuolemaani niin ei tarvi miettiä asiaa.

Vierailija
27/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse testamenttaisin paikalliselle urheiluseuralle .Urheilu on ollut aina minulle tärkeää ja sitä tukisin.

Vierailija
28/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonsuojeluliitolle, luonnonperintösäätiölle, villieläinhoitoloille tai BirdLife-Suomelle.

Kaikilla näillä on seuraajia/jäseniä, jotka älähtävät rahojen väärinkäytöstä.

Vierailija
29/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä itseesi.

Vierailija
30/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdotan Linkolan perustamaa Luonnonperintösäätiötä, se on viime vuosina onneksi alkanut saada paljon enemmän rahaa sekä maata lahjoituksina ja perintöinä

www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.

Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Rahat menevät suoraan sinne minne on tarkoitus.

Esim. Punaiselle Ristille en antaisi euroakaan, esim. Haitin avustamiseen kerätyt rahat yli puoli miljardia dollaria" hävisivät" jonnekin"ja muutama hassu peltikattoinen talo rakennettiin näön vuoksi, MOT - ohjelma myös aiheesta "SPr:n pohjaton lipas"

Toisena vaihtoehtona kodittomien kissojen yhdistykset, koska ne toimivat vapaaehtoistyöntekijöiden voimin aikaa ja vaivaa säästämättä, omasta pussistaan maksavat ja lahjoitusvaroin steriloivat löytökissoja ja hoitavat kuntoon mm. omissa kodeissaan. Vaasan lahoavalle kissatalolle järjestettiin keräyskin, että löytyisi uusi kiinteistö.

Kolmantena harkitsisin Juliana von Wendtin - säätiötä, joka edistää eläinkokeettoman lääketieteen kehitystä

"Juliana von Wendtin Säätiö tukee tutkimusta, jossa kehitetään ja sovelletaan eläinkokeille vaihtoehtoisia menetelmiä, ja jolla edistetään ihmisten ja eläinten hyvinvointia."

Vierailija
31/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä testamenttaisin luonnonperintösäätiölle, heinolan lintutarhalle ja syöpäsäätiölle.

Vierailija
32/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamenttaa mulle, oon köyhä opiskelija ja ahdistaa :( tai lahjoita jo nyt, hätä on kova.

Vierailija
33/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä testamenttaisin luonnonperintösäätiölle, heinolan lintutarhalle ja syöpäsäätiölle.

Hyvät vaihtoehdot. Kaikki nuo käyttävät rahaa hyvän tekemiseen.

Vierailija
34/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaapa, että jos säätiöitätte omaisuutenne kuolemanne jälkeen, niin säätiöllä on oltava aina tarkoitus, säännöt ja hallinto. Patentti- ja rekisterihallitus valvoo näiden perään. Helpointa on selkeästi testamentata hyviin tarkoituksiin, joita voi olla useita.

Vierailija
35/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta ihmisiä eläessäsi.

Saat nähdä monia iloisia kasvoja ja moni palaa vielä kiittämäänkin jos sinut löytää.

Voit tietämättäsi estää sairautta ja pelastaa henkiä.

Kaupungilla kulkiessasi katsele kuka voisi tarvita apua ja mene antamaan hänelle sen mukaan miltä tuntuu, että mikä auttaisi.

Sanotaan, että raha ei auta. Mutta kyllä se on raha mikä auttaa. Etenkin jos sitä ei ole tai on hyvin vähän.

Rahalla pääsee syömään, saa uudet vaatteet, ehjät kengät, pääsee lääkäriin, pääsee hotelliin, pääsee suihkuun (asunnoton eikä sen tarvi olla juoppo ukko vaan vaikka naispuolinen asunnoton tai nuori).....(voi se ukkokin olla..) :)

Rahalla saa hampurilaisen ja kahvikupin ja bussilippuja.... pääsee leffaan.

Nämä kaikki on joillekin täällä saavuttamattomissa. Joku ilostuu todella paljon, jos annat kaksikymppisen tai viiskymppisen käteen.

Ja antamalla satasen käteen voit pelastaa jonkun elämästä paljonkin.

Ja maksamalla jollekin masentuneelle lääkäriajan voi pelastaa hengenkin.

Ja voit antaa lapselle pari kymppiä tai ostaa lelukaupasta nallen!

Mitä vaan!! Iloitset varmasti itsekin.

Joku voi tulla vielä kiittämään sinua korkoineen.

Vierailija
36/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ehdotan Linkolan perustamaa Luonnonperintösäätiötä, se on viime vuosina onneksi alkanut saada paljon enemmän rahaa sekä maata lahjoituksina ja perintöinä

www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.

Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Rahat menevät suoraan sinne minne on tarkoitus.

Esim. Punaiselle Ristille en antaisi euroakaan, esim. Haitin avustamiseen kerätyt rahat yli puoli miljardia dollaria" hävisivät" jonnekin"ja muutama hassu peltikattoinen talo rakennettiin näön vuoksi, MOT - ohjelma myös aiheesta "SPr:n pohjaton lipas"

Toisena vaihtoehtona kodittomien kissojen yhdistykset, koska ne toimivat vapaaehtoistyöntekijöiden voimin aikaa ja vaivaa säästämättä, omasta pussistaan maksavat ja lahjoitusvaroin steriloivat löytökissoja ja hoitavat kuntoon mm. omissa kodeissaan. Vaasan lahoavalle kissatalolle järjestettiin keräyskin, että löytyisi uusi kiinteistö.

Kolmantena harkitsisin Juliana von Wendtin - säätiötä, joka edistää eläinkokeettoman lääketieteen kehitystä

"Juliana von Wendtin Säätiö tukee tutkimusta, jossa kehitetään ja sovelletaan eläinkokeille vaihtoehtoisia menetelmiä, ja jolla edistetään ihmisten ja eläinten hyvinvointia."

Muuten ok, mutta kodittomien kissojen yhdistyksissähän nimenomaan on ollut riitoja ja väärinkäytöksiä. Ei senttiäkään sinne.

Vierailija
37/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensairaalalle?

Ihan hyvä ajatus muuten, mutta on se kumma jos Suomessa pitää yksityisin varoin rahoittaa SAIRAALAA.

Vierailija
38/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennuta itsellesi (tai koko suvullesi) huikea monumentti, tyyliin pyramidi tai riemukaari tai vastaava, sen mukaan kuinka varakas nyt oletkaan.

Välitön vaikutus on se, että työllistät suomalaisia (tietysti, ei mitään halpoja ulkolaisia) rakentajia. Sekundaarinen vaikutus voi olla, että paikasta tulee vähintäänkin kuriositeetti, joka kiinnostaa matkailijoita, joten saatat tukea suomalaista turismiakin. Ja jäätpä samalla itsekin historiaan!

Vierailija
39/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion perustaa säätiön, joka jakaa apurahoja oman tieteenalani opiskelijoille. Omaisuuteni on huomattava.

Jos olet tiedeihmisiä niin varmaankaan teologia ei saa avustustasi.

Joten anna pikkuapu humanistiliitollekin tai vapaa-ajattelijoille, jotka torjuu taikauskojen haittoja ja toivottavasti saa valtion ja kirkon aikanaan erilleen.

Vierailija
40/108 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sos lapsikylälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä